Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2018, 06:54   #221
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hier sé, the war on drugs



Mijn oprechte excuses aan de mensen die vinden dat ik hiermee over alcohol begin te zagen. Als het jullie gerust kan stellen, op het tafeltje naast mij staat een Chouffe Houblon.
Stel u eens voor dat cannabis gelegaliseerd wordt.
Nu mag men daar nog niet roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 06:58   #222
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat er geen enkel voordeel is voor de gebruiker, enkel nadeel voor de gezondheid.
Als het enkel maar nadelen heeft, zal niemand het willen gebruiken he.
Je gebruikt iets omdat het voor jou een (vermeend) voordeel heeft. U verbieden van iets te verbruiken, ontzegt U dus dat voordeel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:00   #223
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat kan allemaal best kloppen maar om nu te stellen dat het verbod op cannabis er is om die reden gaat mij toch een beetje te ver.
Ik dacht dat het vooral ingegeven was om de "strijd tegen de hippies" een wettelijke grond te geven.

https://www.jstor.org/stable/2948355...n_tab_contents
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:13   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, het is vervievoudigd, sorry!
Colorado's traffic fatalities where the driver tested positive for the active form of THC known as Delta 9 more than quadrupled from 18 in 2013 to 77 in 2016, according to the Colorado Department of Transportation

De cijfers in Colorado zijn alarmerend. de gouverneur spreekt nu zelfs van ont-legaliseren.https://edition.cnn.com/2018/04/20/u...ime/index.html
Dit is mogelijk een retorisch gebruik van statistiek.

Een veralgemening van het gebruik zorgt gewoon, op natuurlijke wijze, dat er ook een veralgemening optreedt van elke willekeurige deelgroep van die populatie, en impliceert geen causaal effect.
Bijvoorbeeld: stel dat de iphone werd uitgevonden. Plots gaat men vaststellen dat het percentage iphone bezitters bij auto ongevallen drastisch is toegenomen: wel 30% van alle ongevallen had iemand betrokken die een iphone had. De gouverneur gaat nadenken over een iphone verbod.

Het is enkel als het AANTAL ONGELUKKEN drastisch omhoog gaat, en de nieuwe extra ongelukken allemaal iphone bezitters zijn, dat je kan stellen dat iphones auto ongelukken veroorzaken (misschien).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:14   #225
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als het enkel maar nadelen heeft, zal niemand het willen gebruiken he.
Je gebruikt iets omdat het voor jou een (vermeend) voordeel heeft. U verbieden van iets te verbruiken, ontzegt U dus dat voordeel.
En wat is het voordeeL van roken dan volgens. U ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:15   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En wat is het voordeeL van roken dan volgens. U ?
Een roker zal dat wel weten, zeker ? Anders zou hij niet roken neem ik aan. Misschien voelt hij zich minder goed als hij niet rookt. Welke idioot doet nu iets waar hij enkel maar nadeel van heeft ? Iemand anders heeft niet te oordelen over de voordelen die iemand denkt te hebben van iets. Dat is zijn eigen affaire.

Wat is het voordeel van delta-vliegen volgens U ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2018 om 07:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:26   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En wat is het voordeeL van roken dan volgens. U ?
Toen ik er als tiener mee begon vond ik het stoer vooral naar de meisjes en de vrienden toe maar nog niet echt lekker. Nadien ging ik het wel lekker vinden ontspannend en gezellig alsook sociaal onder vrienden.
Toen ik verslaafd was had ik het gewoon nodig om me goed of eerder normaal te voelen.
Het waren uiteraard andere tijden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:32   #228
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hier sé, the war on drugs



Mijn oprechte excuses aan de mensen die vinden dat ik hiermee over alcohol begin te zagen. Als het jullie gerust kan stellen, op het tafeltje naast mij staat een Chouffe Houblon.
Het feest is pas begonnen zie ik. Ik ben er zeker van want ze hebben nog niet in hun broek gepist.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:40   #229
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toen ik er als tiener mee begon vond ik het stoer vooral naar de meisjes en de vrienden toe maar nog niet echt lekker. Nadien ging ik het wel lekker vinden ontspannend en gezellig alsook sociaal onder vrienden.
Toen ik verslaafd was had ik het gewoon nodig om me goed of eerder normaal te voelen.
Het waren uiteraard andere tijden.
Precies, vond ik ook indertijd.
Later besefte ik dat het geen enkel voordeel had maar toen was het al te laat.
Het heeft mij veel moeite gekost om er vanaf te geraken.
Nu valt het argument weg dat het sociaal zou zijn en toch beginnen jongeren te roken, zelfs meisjes
De mens is een raar wezen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:48   #230
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies, vond ik ook indertijd.
Later besefte ik dat het geen enkel voordeel had maar toen was het al te laat.
Het heeft mij veel moeite gekost om er vanaf te geraken.
Nu valt het argument weg dat het sociaal zou zijn en toch beginnen jongeren te roken, zelfs meisjes
De mens is een raar wezen.
Naar het schijnt vooral meisjes. Ze zouden er slanker door blijven. In plaats van te eten roken ze een sigaret. De mens is inderdaad een raar wezen maar de vrouwen heel zeker
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 07:51   #231
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies, vond ik ook indertijd.
Later besefte ik dat het geen enkel voordeel had maar toen was het al te laat.
Het heeft mij veel moeite gekost om er vanaf te geraken.
Nu valt het argument weg dat het sociaal zou zijn en toch beginnen jongeren te roken, zelfs meisjes
De mens is een raar wezen.
Ik ben gestopt op mijn 42. Rare keelpijn die maar niet overging.....en als je dan je grootvader (zware roker) paar jaren daarvoor hebt zien sterven van keelkanker begin je wat koud te zweten.
Als ze morgen een gezonde sigaret op de markt brengen zou ik wel terug roken want ik vond het wel plezant en gezellig. Zo onderweg op reis stoppen met de auto en een sigaretje opsteken.....of na het eten....ik heb er goede herinneringen aan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2018 om 07:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 08:06   #232
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben gestopt op mijn 42. Rare keelpijn die maar niet overging.....en als je dan je grootvader (zware roker) paar jaren daarvoor hebt zien sterven van keelkanker begin je wat koud te zweten.
Als ze morgen een gezonde sigaret op de markt brengen zou ik wel terug roken want ik vond het wel plezant en gezellig. Zo onderweg op reis stoppen met de auto en een sigaretje opsteken.....of na het eten....ik heb er goede herinneringen aan.
Ik was al rond de zestig en kortademig.
Ondertussen mis ik het al helemaal niet meer.
Dat ge er nog goede herinneringen aan hebt is de reden waarom ge opnieuw zou beginnen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 08:43   #233
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een roker zal dat wel weten, zeker ? Anders zou hij niet roken neem ik aan. Misschien voelt hij zich minder goed als hij niet rookt. Welke idioot doet nu iets waar hij enkel maar nadeel van heeft ? Iemand anders heeft niet te oordelen over de voordelen die iemand denkt te hebben van iets. Dat is zijn eigen affaire.
Roken doe je enkel voor de kick van de nicotine. Ik heb jaren gerookt maar ben daar gelukkig al een jaar of twintig vanaf.

Citaat:
Wat is het voordeel van delta-vliegen volgens U ?
Kweetnie, het uitzicht misschien?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 08:53   #234
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit is mogelijk een retorisch gebruik van statistiek.

Een veralgemening van het gebruik zorgt gewoon, op natuurlijke wijze, dat er ook een veralgemening optreedt van elke willekeurige deelgroep van die populatie, en impliceert geen causaal effect.
Bijvoorbeeld: stel dat de iphone werd uitgevonden. Plots gaat men vaststellen dat het percentage iphone bezitters bij auto ongevallen drastisch is toegenomen: wel 30% van alle ongevallen had iemand betrokken die een iphone had. De gouverneur gaat nadenken over een iphone verbod.

Het is enkel als het AANTAL ONGELUKKEN drastisch omhoog gaat, en de nieuwe extra ongelukken allemaal iphone bezitters zijn, dat je kan stellen dat iphones auto ongelukken veroorzaken (misschien).
Oh ja, dat klopt, ... maar dat is het geval met elke statistiek. Ook voor longkanker en sigaretten . Het is letterlijk nog nooit vastgesteld (waargenomen) dat sigarettenrook effectief een kanker in een long heeft doen ontstaan. En toch nemen we nu aan dat roken longkanker veroorzaakt.
We zien dat via statistieken.
Hier in het geval van cannabis blijkt dat er meer aan de hand is dan meer criminaliteit. Ook het aantal ongevallen met dodelijke slachtoffers ging omhoog sinds de legalisatie, het aantal daklozen, het aantal opnames in gifcenters voor overdosissen cannabis, etc etc.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 08:59   #235
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een roker zal dat wel weten, zeker ? Anders zou hij niet roken neem ik aan.
Een roker weet dat helemaal niet. Bij een drug is er namelijk geen vrije keuze. Het is namelijk een illusie dat de mens aan de top van de foodchain staat. De tabaksplant is gewoon slimmer dan de mens (toch dan sommigen) . De tabaksplant laat zich vertroetelen door de mens en verspreid zo zijn DNA.
Hetzelfde geldt voor de hennepplant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien voelt hij zich minder goed als hij niet rookt. Welke idioot doet nu iets waar hij enkel maar nadeel van heeft ? Iemand anders heeft niet te oordelen over de voordelen die iemand denkt te hebben van iets. Dat is zijn eigen affaire.
Tenzij dat ik er mee moet voor betalen. Dan oordeel ik wel. Wie betaalt, bepaalt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Wat is het voordeel van delta-vliegen volgens U ?
Een vogel nadoen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 09:26   #236
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Roken doe je enkel voor de kick van de nicotine.

De nicotine rush
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 09:28   #237
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben het even gaan nakijken, en dat was een post 3 dagen nadat ik de vraag (verschillende keren) heb gesteld.
Sorry dat ik niet 3 dagen op het puntje van mijn stoel zit te wachten tot ge antwoordde op mijn simpele vraag! er zijn nog andere onderwerpen op dit forum die mijn interesse wekken. Gij komt hier enkel en alleen voor cannabis draden, ik niet.
Ge hebt hier extreem rechts, extreem links, complotnutters, alien believers, Vlaams nationalisten, ultra libertairen, religieus fundamentalisten, zionisten, en die hebben net als gij evenveel recht om in de grond geboord te worden door mij als gij.


Drie dagen moeten wachten!! Waar trekt dat op?



Kortom; voor de zoveelste keer komt ge met beweringen die ge niet hard kunt maken. Je ging de studie weerleggen, ik geef je een studie en nu ga je je verschuilen achter 'drie dagen'.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 09:31   #238
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geen enkele keer! Letterlijk geen enkele keer!
Elke keer als ik erop wijs dat de criteria die gij hanteert enkel en alleen voor u gelden valt gij compleet uit de lucht. Dat elk criteria an sich puur subjectief zijn en arbitrair, dat is iets dat gij niet beseft, hoeveel ik u dat ook uitleg.
Ja?
En wat met mijn argument dat de staat (minstens een deel van) de inkomsten van de criminelen overneemt? Dat de criminelen minder inkomsten gaan hebben?
Wat met het argument dat die inkomsten aangewend kunnen worden voor preventie?

Is dat enkel en alleen voor mijzelf?

Leer lezen jongen of bol het af.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 21 oktober 2018 om 09:43.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 09:37   #239
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Goed zo. Dat iedere volwassene dat nu eens voor zichzelf uitmaakt zeg. Die bemoeienissen altijd alsof mensen kleuters blijven. Een mens leeft maar 1 keer en waarom moet een andere onwetende homo sapiens je dan verbieden van wat blaadjes te gebruiken van een tuinplantje. Rot op zeggen de Hollanders en gelijk hebben ze.
Dat is inderdaad nog steeds het voornaamste argument.

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom mensen die geen cannabis willen gebruiken (hun goed recht overigens) steeds een zeg willen hebben over andermans leven door hen te verbieden dat wel te doen.

Ze hebben totaal geen argumenten om dat te doen. Het gaat immers over andermans leven.

Het enige strohalmpje waar ze zich aan vast grijpen is dat ze mee opdraaien voor de kosten als een cannabisgebruiker in de problemen komt.
En verder is het enkel trollen in de hoop de draad om zeep te helpen.

In ieder geval; er zit hier eindelijk eens wat ander volk in de draad. Ik ga ze laten doen. Anders eindigt het toch weer op een discussie tussen enkel mij en dat stuk idioot hier en daar heb ik geen zin in.

Er moet overigens nog steeds iemand rechtzetten wat hij over mij beweerde. Daar ga ik ook niet eeuwig op blijven wachten.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 09:54   #240
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Roken doe je enkel voor de kick van de nicotine. Ik heb jaren gerookt maar ben daar gelukkig al een jaar of twintig vanaf.
Kan ik moeilijk geloven.
Om er mee te beginnen hoest ge uw longen uit uw lijf en toch zet ge door.
Tot op dat ogenblik hebt ge helemaal geen kick volgens mij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be