Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2018, 13:19   #261
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een roker weet dat helemaal niet. Bij een drug is er namelijk geen vrije keuze. Het is namelijk een illusie dat de mens aan de top van de foodchain staat. De tabaksplant is gewoon slimmer dan de mens (toch dan sommigen) . De tabaksplant laat zich vertroetelen door de mens en verspreid zo zijn DNA.
Hetzelfde geldt voor de hennepplant.
Laat die plant dan winnen. Ze zit in een symbiose met haar gebruiker, kan je zeggen

Citaat:
Tenzij dat ik er mee moet voor betalen. Dan oordeel ik wel. Wie betaalt, bepaalt.
Jij moet natuurlijk niet meebetalen. Als je nu gaat zaniken over sociale zekerheid, dat is een valstrik natuurlijk:

1) Ocharme die sukkelaar, laten we hem helpen
2) Laten we het verplicht maken om die sukkelaar te helpen
3) zeg sukkelaar, gij hebt geen keuze, wij helpen U, en nu moet ge doen wat ik U opdraag, want mijn hulp aan U dat kost mij geld.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:23   #262
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies dat is mijn punt.
Maar om verslaafd te worden moet ge eerst beginnen.
De verleiding weerstaan is moeilijk. Ik ben begonnen met roken toen iemand mij een havanna aanbood. Ik weigerde eerst maar het doosje bleef in mijn gezichtsveld staan en prikkelde mijn nieuwsgierigheid. En toen heb ik het maar eens geprobeerd...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:28   #263
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oh ja, dat klopt, ... maar dat is het geval met elke statistiek. Ook voor longkanker en sigaretten . Het is letterlijk nog nooit vastgesteld (waargenomen) dat sigarettenrook effectief een kanker in een long heeft doen ontstaan. En toch nemen we nu aan dat roken longkanker veroorzaakt.
Dat is niet waar, he. Je weet toch hoe je uit correlaties een causaal verband kan halen he. Maar wel als je een vrije hand hebt op de vermoedelijke oorzaak.

Je neemt een populatie ratten, en de helft ervan stel je bloot aan rook. Blijkt nadien dat er een correlatie is tussen rattenlongkanker en rook, dan weet je dat er een causaal verband is.

Citaat:
We zien dat via statistieken.
Hier in het geval van cannabis blijkt dat er meer aan de hand is dan meer criminaliteit. Ook het aantal ongevallen met dodelijke slachtoffers ging omhoog sinds de legalisatie, het aantal daklozen, het aantal opnames in gifcenters voor overdosissen cannabis, etc etc.
De statistiek die jij aangaf was de fractie van cannabis gebruikers binnen de populatie van ongelukken. Ik gaf enkel aan dat die van geen belang is.

Indien het aantal ongelukken ten gevolge van cannabis een significante fractie is van het totale aantal ongelukken (zeg maar, 40% of zo), dan moet men "cannabis achter het stuur" verbieden zoals met alcohol he. Daklozen en anti gif dinges, dat is van geen belang natuurlijk, iedereen mag dakloos zijn. En mensen die zich willen laten behandelen (op hun kosten) mogen dat ook. Het geeft werk aan behandelaars.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:31   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De samenleving draait eveneens op voor de kosten als iemand in de problemen komt door pakweg een gokverslaving
Maar nog eens, oftewel willen wij echt "helpen" en dan stellen wij geen condities aan onze hulp ; oftewel willen we enkel maar helpen onder condities, en dan is het eenvoudig: die die niet aan die condities voldoen, krijgen onze hulp niet. Maar iemand gedwongen helpen, en nadien dwingen om condities te aanvaarden, is een rare redenering, he.

Citaat:
(maar gokken is niet verboden), een 'slechte opvoeding' (maar opvoeden is niet verboden), tevéél chocolade en snoep vreten (maar chocolade noch snoep zijn verboden), een SOA (maar seks zonder bescherming is niet verboden), te véél en te vaak video- en computerspelletjes spelen (maar video- en computerspelletjes zijn niet verboden), ...
Inderdaad, "leven" stoort anderen. Dat is in de aard van het leven. Zolang anderen niet *overmatig* storen kunnen we tot een akkoord komen zou ik denken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:37   #265
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heb je ervaring met bestellingen Bobke ?
Nee, maar ik zie dat gewoon nergens aangeboden- of daar reclame voor gemaakt worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:48   #266
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De verleiding weerstaan is moeilijk. Ik ben begonnen met roken toen iemand mij een havanna aanbood. Ik weigerde eerst maar het doosje bleef in mijn gezichtsveld staan en prikkelde mijn nieuwsgierigheid. En toen heb ik het maar eens geprobeerd...
Zo is dat, er werd zelfs reklame gemaakt voor roken door stoere cowboys.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:53   #267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De verleiding weerstaan is moeilijk. Ik ben begonnen met roken toen iemand mij een havanna aanbood. Ik weigerde eerst maar het doosje bleef in mijn gezichtsveld staan en prikkelde mijn nieuwsgierigheid. En toen heb ik het maar eens geprobeerd...
Mijnheer de notaris ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:59   #268
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, maar ik zie dat gewoon nergens aangeboden- of daar reclame voor gemaakt worden.
Klopt. Een niet gebruiker denkt dat daar moeilijk aan te komen is. Maar een gebruiker kent zijn weg.

Maar om even bij de draad te blijven en dus bij cannabis ....dat is gewoon een plant hoor. Iedereen die wat van goede wil is kan zo'n plantje kweken in zijn veranda tuinhuisje of gewoon in zijn hof. Dus voor wie echt wil is daar niet moeilijk aan te komen dacht ik. Je moet er wel dan de moeite voor doen en er de nodige tijd en verzorging in steken.

Alle info vindt je op internet
https://www.youtube.com/watch?v=GWewTs4ljqY

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2018 om 14:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 14:03   #269
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Een niet gebruiker denkt dat daar moeilijk aan te komen is. Maar een gebruiker kent zijn weg.

Maar om even bij de draad te blijven en dus bij cannabis ....dat is gewoon een plant hoor. Iedereen die wat van goede wil is kan zo'n plantje kweken in zijn veranda tuinhuisje of gewoon in zijn hof. Dus voor wie echt wil is daar niet moeilijk aan te komen dacht ik. Je moet er wel dan de moeite voor doen en er de nodige tijd en verzorging in steken.
Natuurlijk, het zit zelfs in vogelzaad of we prikken het on onze haak om te gaan vissen.
En toch loopt men hier te lullen dan het illegaal is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 14:04   #270
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo is dat, er werd zelfs reklame gemaakt voor roken door stoere cowboys.
Zelfs Eddy Merckx maakte reclame voor Zemir dacht ik
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 14:05   #271
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk, het zit zelfs in vogelzaad of we prikken het on onze haak om te gaan vissen.
En toch loopt men hier te lullen dan het illegaal is.
Bobke een forum dient om te lullen toch
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 14:08   #272
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bobke een forum dient om te lullen toch
Heb ik gezegd dat het niet mag?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 14:52   #273
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja?
En wat met mijn argument dat de staat (minstens een deel van) de inkomsten van de criminelen overneemt? Dat de criminelen minder inkomsten gaan hebben?

Los van de absurditeit van dat argument,
het blijkt niet waar te zijn! In Colorado is de handel in illegale cannabis nog gestegen!

En dat heb ik u ook al 100 keer proberen uit te leggen waarom:
die criminelen gaan niet ineens brave boekhouders en tuinarchitecten worden bij legalisatie. Criminelen zijn namelijk parasieten en proberen altijd alles te omzeilen.
Gij gelooft in mirakels, ik niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 14:58   #274
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom mensen die geen cannabis willen gebruiken (hun goed recht overigens) steeds een zeg willen hebben over andermans leven door hen te verbieden dat wel te doen.
Dat is nu eenmaal de essentie van in een maatschappij te leven. Er is een consensus van wat aanvaardbaar en niet aanvaardbaar is. En wat onaanvaardbaar is kan bestraft worden.

Als ge dat liever niet hebt, er zijn ontelbare onbewoonbare eilanden op de wereld waar ge kunt leven zonder bemoeienis van een overheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ze hebben totaal geen argumenten om dat te doen. Het gaat immers over andermans leven.
En toch is het zo. En er hoeven geen argumenten te zijn. Of in elk geval : het is totaal onbelangrijk wat gij persoonlijk van die argumenten vindt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Het enige strohalmpje waar ze zich aan vast grijpen is dat ze mee opdraaien voor de kosten als een cannabisgebruiker in de problemen komt.
Welke strohalmpje? hebt gij de verkiezingen gevolgd vorige zondag. De man die expliciet tegen legalisatie is en expliciet de war on drugs zeker wil voortzetten heeft expliciet gewonnen. Geen enkele partij heeft zelfs van legalisatie een thema gemaakt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 15:02   #275
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als het verbod echt zo ontradend werkt, waarom is er dan nog steeds een War on Drugs nodig? Waarom gebruiken dan steeds meer jongeren cannabis (in landen waar het verboden is toch)?

Zoveel invloed heeft dat ontradend effect van een verbod precies niet.

Zouden we niet beter wat meer geld en middelen steken in deftige preventie ipv te hopen op de werking van een ontradend effect?
Geld en middelen die kunnen komen door de legalisatie van cannabis bv?
maar wat schrijft gij nu!

Ik kwam recent met een preventiewebsite van de overheid van Colorado op de proppen, en wat deed gij: ze RIDICULISEREN!

En nu komt gij hier de heilige spelen die voor preventie is!

ge moet maar durven!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 15:04   #276
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
maar wat schrijft gij nu!

Ik kwam recent met een preventiewebsite van de overheid van Colorado op de proppen, en wat deed gij: ze RIDICULISEREN!

En nu komt gij hier de heilige spelen die voor preventie is!

ge moet maar durven!
Euh ? Wa ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 15:05   #277
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Laat die plant dan winnen. Ze zit in een symbiose met haar gebruiker, kan je zeggen
Nee, net niet.
Een verslaving is een win/lose situatie. een symbiose is een win/win situatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Jij moet natuurlijk niet meebetalen. Als je nu gaat zaniken over sociale zekerheid,
nee, ik heb het over de opvang die ik (en u in mindere mate) ook met mijn belastingsgeld betaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
dat is een valstrik natuurlijk :

1) Ocharme die sukkelaar, laten we hem helpen
2) Laten we het verplicht maken om die sukkelaar te helpen
3) zeg sukkelaar, gij hebt geen keuze, wij helpen U, en nu moet ge doen wat ik U opdraag, want mijn hulp aan U dat kost mij geld.
Dit is weer uw bizarre ultra libertaire logica is die oninteressant vind.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 15:05   #278
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Los van de absurditeit van dat argument,
het blijkt niet waar te zijn! In Colorado is de handel in illegale cannabis nog gestegen!

En dat heb ik u ook al 100 keer proberen uit te leggen waarom:
die criminelen gaan niet ineens brave boekhouders en tuinarchitecten worden bij legalisatie. Criminelen zijn namelijk parasieten en proberen altijd alles te omzeilen.
Gij gelooft in mirakels, ik niet.
Euh ? Wa ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 15:07   #279
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, net niet.
Een verslaving is een win/lose situatie. een symbiose is een win/win situatie.

nee, ik heb het over de opvang die ik (en u in mindere mate) ook met mijn belastingsgeld betaal.
Dit is weer uw bizarre ultra libertaire logica is die oninteressant vind.
Euh ? Wa ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 15:10   #280
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet waar, he. Je weet toch hoe je uit correlaties een causaal verband kan halen he. Maar wel als je een vrije hand hebt op de vermoedelijke oorzaak.

Je neemt een populatie ratten, en de helft ervan stel je bloot aan rook. Blijkt nadien dat er een correlatie is tussen rattenlongkanker en rook, dan weet je dat er een causaal verband is.
Bij mijn weten hebben ze dat nog nooit met mensen gedaan.
Maar dat maakt niet uit.
De manier waarop men roken en longkanker relateert is exact dezelfde manier waarop men ongevallen met cannabis relateert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De statistiek die jij aangaf was de fractie van cannabis gebruikers binnen de populatie van ongelukken. Ik gaf enkel aan dat die van geen belang is.
maar die fractie is wel verviervoudigd. Dus alarmerend omdat er geen enkele zichtbare verklaring voor was, buiten de legalisatie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Indien het aantal ongelukken ten gevolge van cannabis een significante fractie is van het totale aantal ongelukken (zeg maar, 40% of zo), dan moet men "cannabis achter het stuur" verbieden zoals met alcohol he.
wat een raar argument? Een duidelijke stijging is niet belangrijk? Bovendien, ook alcohol komt niet eens bij benadering aan 40% van alle verkeersongelukken!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Daklozen en anti gif dinges, dat is van geen belang natuurlijk, iedereen mag dakloos zijn. En mensen die zich willen laten behandelen (op hun kosten) mogen dat ook. Het geeft werk aan behandelaars.
Dit is weer wartaal.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be