Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2007, 12:37   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard HELP! Iek wort gediskriminiejert

BRUSSEL - Liefst 83% van de deelnemers zakt in een Antwerps stadsexamen. Tijdens de afgelopen zeven selectieproeven voor verschillende jobs bij de stad Antwerpen deden 1.154 mensen mee. 198, of 17%, rondden de examens met succes af. Het gevolg is dat vacatures niet ingevuld geraken.
Dat schrijft Gazet van Antwerpen zaterdag. In de selectieproef voor polyvalent vakman elektricteit slaagde slechts 10%. Het slaagcijfer lag iets hoger voor de job van vakman sanitair en verwarming (24%). De resulaten zijn nog schrijnender voor de allochtone sollicitanten. Van de 200 allochtone kandidaten legden 6 personen of 3% de examens met succes af.

De meeste kandidaten vallen in het begin al af met de schriftelijke proef. Volgens de vakbonden zijn de examens te academisch. ,,We gaan het vereiste niveau zeker niet verlagen'', zegt de Antwerpse schepen voor Personeel Marc Van Peel (CD&V). ,,We stellen ons alleen de vraag of de huidige selectieproeven wel de geschikte meetinstrumenten zijn om naar de capaciteiten van de sollicitanten te peilen.''

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF10022007_017

*************************************************

Hier staan nu verschillende dingen in:

a) selectieproeven te moeilijk?
b) opleidingsniveau te laag?

maar waar ik het over wil hebben

c) hoe komt het dat er MAAR 200 allochtone kandidaten meedingen? De werkloosheidsgraad ligt toch bovenmatig hoog bij allochtonen?
De staat ging toch een inhaalmanoeuver maken en positief discrimineren indien een allo kandidaat geschikt bleek?
WAAR WAREN DAN DE KANDIDATEN?

d) 3% van de allo kandidaten was geslaagd (6 op 200) tegen 20% bij de aboriginals (192 op 954) .
-----> "fieliep, fieliep, ties allemaal jou schuult"?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 12:57   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Op mijn werk begint de VDAB volgende week met de begeleiding van mensen die geen woord Nederland kennen,ik moet dus die mensen opleiden,spreken van......
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 12:57   #3
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Dit alleen al;De meeste kandidaten vallen in het begin al af met de schriftelijke proef.

Met andere woorden;door de lakse partijen die hier zomaar jan en alleman binnen laten krijg je natuurlijk het resultaat dat ze nog niet de helft van onze taal verstaan,spreken en kunnen schrijven.Sommigen van hen doen zeer zeker hun uiterste best maar als ze dan een examen moeten afleggen zijn ze niet goed genoeg.
Ze hebben er zelf om gevraagd en nu zit je ermee.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:00   #4
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Op mijn werk begint de VDAB volgende week met de begeleiding van mensen die geen woord Nederland kennen,ik moet dus die mensen opleiden,spreken van......
Toen ik meer dan 5j geleden op vdab van gent moest komen moest ik effe wachten en er was een moslim jonge dame aan het babbelen mee ene van vdab over werk veronderstelde ik.Opeens vroeg die madam hoe oud ze was en hoeveel klein mannen ze al dan niet al had;ze was er 22 en had al 2 kleine gasten.
Ik ken ook wel wat autochtone mensen die op ong zo'n leeftijd er ook al 2 hebben maar bij moslims is dat een normale zaak,kweken als konijnen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 14:53   #5
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Op mijn werk begint de VDAB volgende week met de begeleiding van mensen die geen woord Nederland kennen,ik moet dus die mensen opleiden,spreken van......

Kan grote gevolgen hebben voor de veiligheid.....hangt natuurlijk ook van werk tot werk af. Als je elkander kan verstaan in het engels, Frans is het ook goed, op eerste plaats komt je veiligeheid. Details volgen later.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 14:58   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Schriftelijke proef? Daar wringt het schoentje: de jeugd van tegenwoordig schrijft al in sms taal en kiest alternatieve spellingen. Blijkbaar kan onze jeugd niet meer zo goed schrijven.
Als je dan thuis geen Nederlands spreekt en je smst met wat vrienden, wordt het helemaal hopeloos.

Niemand schrijft zonder fouten, maar er zou volgens mij toch meer aandacht aan besteed moeten worden in het onderwijs. Dit topic bewijst het maar weer eens.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 14:59   #7
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
BRUSSEL - Liefst 83% van de deelnemers zakt in een Antwerps stadsexamen. Tijdens de afgelopen zeven selectieproeven voor verschillende jobs bij de stad Antwerpen deden 1.154 mensen mee. 198, of 17%, rondden de examens met succes af. Het gevolg is dat vacatures niet ingevuld geraken.
Dat schrijft Gazet van Antwerpen zaterdag. In de selectieproef voor polyvalent vakman elektricteit slaagde slechts 10%. Het slaagcijfer lag iets hoger voor de job van vakman sanitair en verwarming (24%). De resulaten zijn nog schrijnender voor de allochtone sollicitanten. Van de 200 allochtone kandidaten legden 6 personen of 3% de examens met succes af.

De meeste kandidaten vallen in het begin al af met de schriftelijke proef. Volgens de vakbonden zijn de examens te academisch. ,,We gaan het vereiste niveau zeker niet verlagen'', zegt de Antwerpse schepen voor Personeel Marc Van Peel (CD&V). ,,We stellen ons alleen de vraag of de huidige selectieproeven wel de geschikte meetinstrumenten zijn om naar de capaciteiten van de sollicitanten te peilen.''

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF10022007_017

*************************************************

Hier staan nu verschillende dingen in:

a) selectieproeven te moeilijk?
b) opleidingsniveau te laag?

maar waar ik het over wil hebben

c) hoe komt het dat er MAAR 200 allochtone kandidaten meedingen? De werkloosheidsgraad ligt toch bovenmatig hoog bij allochtonen?
De staat ging toch een inhaalmanoeuver maken en positief discrimineren indien een allo kandidaat geschikt bleek?
WAAR WAREN DAN DE KANDIDATEN?

d) 3% van de allo kandidaten was geslaagd (6 op 200) tegen 20% bij de aboriginals (192 op 954) .
-----> "fieliep, fieliep, ties allemaal jou schuult"?

Wie zegt hier dat het VB de schuldige is? Er is toch onlangs gebleken dat de opleidingsgraad bij allochtonen lager ligt.
Daar moet je oplossingen voor zoeken en niet afkomen dat er racisme wordt geroepen wanneer niemand dat woord eens in de mond neemt.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 10 februari 2007 om 15:00.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:02   #8
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wie zegt hier dat het VB de schuldige is? Er is toch onlangs gebleken dat de opleidingsgraad bij allochtonen lager ligt.
Daar moet je oplossingen voor zoeken en niet afkomen dat er racisme wordt geroepen wanneer niemand dat woord eens in de mond neemt.
Die verantwoordelijkheid ligt bij elke allochtoon. Deze kansen waar u het over hebt worden aan iedereen gegeven.
Het zijn de ouders die moeite hebben met integreren in onze samenleving. En deze ouders trekken hun kinderen nog mee achterop ook.
Dit is echt wansmakelijk in mijn ogen, dus kom aub niet af met te zeggen dat het de Vlamingen/Belgen hun schuld is.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:02   #9
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Schriftelijke proef? Daar wringt het schoentje: de jeugd van tegenwoordig schrijft al in sms taal en kiest alternatieve spellingen. Blijkbaar kan onze jeugd niet meer zo goed schrijven.
Als je dan thuis geen Nederlands spreekt en je smst met wat vrienden, wordt het helemaal hopeloos.

Niemand schrijft zonder fouten, maar er zou volgens mij toch meer aandacht aan besteed moeten worden in het onderwijs. Dit topic bewijst het maar weer eens.
Ik weet niet wat jij als jeugd beschouwt, maar hier schrijven veel mensen dt-fouten hoor, zelfs de meest radicale Vlaams-nationalisten.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:05   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wie zegt hier dat het VB de schuldige is? Er is toch onlangs gebleken dat de opleidingsgraad bij allochtonen lager ligt.
Daar moet je oplossingen voor zoeken en niet afkomen dat er racisme wordt geroepen wanneer niemand dat woord eens in de mond neemt.
Ik heb anderzijds wel het gevoel dat het poco racismegevoel dat men hier verspreid medeverantwoordelijk is voor de lagere opleidingsgraad van allochtonen. Ze gebruiken het graag als excuus om af te haken op school. Ik heb het al genoeg gezien: allochtone rondhangjongeren, die niet naar school willen, want daar moeten ze regels respecteren en dan zijn de leerkrachten maar racisten.
Hoe geraken deze jongeren ooit opgeleid? Als men dan nog �* la Temsamanie hen een soort van voorkeursbehandeling gaat geven op de arbeidsmarkt, geeft men helemaal een verkeerd signaal.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:05   #11
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Die verantwoordelijkheid ligt bij elke allochtoon. Deze kansen waar u het over hebt worden aan iedereen gegeven.
Het zijn de ouders die moeite hebben met integreren in onze samenleving. En deze ouders trekken hun kinderen nog mee achterop ook.
Dit is echt wansmakelijk in mijn ogen, dus kom aub niet af met te zeggen dat het de Vlamingen/Belgen hun schuld is.

Ik weet niet of je gelezen hebt wat ik geschreven heb, maar de enige die hier over racisme spreken zijn mensen als circe. Zij weet blijkbaar al dat de allochtonen de schuld van het laag slaagcijfer aan racisme wijten en aan het VB, lees de titel er nog maar eens op na.
Ik zei dat je met zulke redeneringen nergens geraakt en je beter op de oplossingen focust omdat we ondertussen wel al weten dat de onderwijsgraad bij allochtonen lager ligt.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:06   #12
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wie zegt hier dat het VB de schuldige is? Er is toch onlangs gebleken dat de opleidingsgraad bij allochtonen lager ligt.
Daar moet je oplossingen voor zoeken en niet afkomen dat er racisme wordt geroepen wanneer niemand dat woord eens in de mond neemt.
Het VB wordt in de post van circe nergens vermeld, zagevent.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:06   #13
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb anderzijds wel het gevoel dat het poco racismegevoel dat men hier verspreid medeverantwoordelijk is voor de lagere opleidingsgraad van allochtonen. Ze gebruiken het graag als excuus om af te haken op school. Ik heb het al genoeg gezien: allochtone rondhangjongeren, die niet naar school willen, want daar moeten ze regels respecteren en dan zijn de leerkrachten maar racisten.
Hoe geraken deze jongeren ooit opgeleid? Als men dan nog �* la Temsamanie hen een soort van voorkeursbehandeling gaat geven op de arbeidsmarkt, geeft men helemaal een verkeerd signaal.
Wat je met een titel als deze bereikt is het omgekeerde, kan jij misschien ergens aanhalen dat de allochtonen die faalden dit op het VB of racisme steken? Nee!
En dat is net waar deze topic van uit ging.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:07   #14
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik weet niet wat jij als jeugd beschouwt, maar hier schrijven veel mensen dt-fouten hoor, zelfs de meest radicale Vlaams-nationalisten.
Ik ook, zeker als ik snel typ. Dan vergeet men de t wel eens.

Ik heb het over mensen die een taaltje van "W817, B4 je dat doet", hanteren.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:08   #15
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het VB wordt in de post van circe nergens vermeld, zagevent.

Die laag bij de grondse belediging zal ik u vergeven omdat u blijkbaar niet lezen kan

Citaat:
-----> "fieliep, fieliep, ties allemaal jou schuult"?
Dat stond er in de openingspost. Lijkt me duidelijk toch?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:09   #16
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wat je met een titel als deze bereikt is het omgekeerde, kan jij misschien ergens aanhalen dat de allochtonen die faalden dit op het VB of racisme steken? Nee!
En dat is net waar deze topic van uit ging.
Heu, een allochtone klasgenoot was gebuisd voor wiskunde en klaagde de lerares aan wegens racisme. Ik heb die dingen al meegemaakt.

Ik zeg nergens dat racisme verantwoordelijk is voor de lagere scholingsgraad en bijgevolg mindere kansen op de arbeidsmarkt voor allochtonen. Volgens mij ligt het probleem dikwijls bij de allochtoon zelf.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:12   #17
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
-----> "fieliep, fieliep, ties allemaal jou schuult"?

Dat stond er in de openingspost. Lijkt me duidelijk toch?
Ja, het rechtstreeks verband met het Vlaams Belang als politieke partij is nu zonneklaar.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:13   #18
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Schriftelijke proef? Daar wringt het schoentje: de jeugd van tegenwoordig schrijft al in sms taal en kiest alternatieve spellingen. Blijkbaar kan onze jeugd niet meer zo goed schrijven.
Als je dan thuis geen Nederlands spreekt en je smst met wat vrienden, wordt het helemaal hopeloos.

Niemand schrijft zonder fouten, maar er zou volgens mij toch meer aandacht aan besteed moeten worden in het onderwijs. Dit topic bewijst het maar weer eens.

Ik ken een mooi vb van een koppel die lang geleden een zaakje begonnen is en ondertussen 13 winkels heeft over heel België. Deze mensen zijn maar tot 14 jaar naar school geweest. Maar ze hebben het wel gemaakt.
Hun kinderen(dertigers) die in (meerdere)buitenlandse universiteiten hebben gestudeerd hebben nog niets gerealiseerd. Of het is leven op de rug v/d ouders!


Wat de jeugd nu betreft :
Discipline is wat er tekort is op de scholen nu, het is een lachertje geworden. Ook de Millitaire dienst terug invoeren.

Laatst gewijzigd door colargo : 10 februari 2007 om 15:14.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:16   #19
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ja, het rechtstreeks verband met het Vlaams Belang als politieke partij is nu zonneklaar.

Ik legde dat verband niet,Circe wel.
U zei dat Circe niets over de partij had gezegd, ik toonde u van wel.
Niet meer, niet minder.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 10 februari 2007 om 15:16.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:19   #20
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Wat de jeugd nu betreft :
Discipline is wat er tekort is op de scholen nu, het is een lachertje geworden. Ook de Millitaire dienst terug invoeren.
Niet enkel de jeugd, iedereen die zijn legerdienst heeft gemist!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be