Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2014, 22:32   #61
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik vraag me nog steeds af of de bolsjewieken ooit zo wreed en intolerant zouden zijn geworden....
het zijn russen, wat meer moet je nog weten? die zijn wreed en intolerant alle dagen van de week. denk je dat die daar hulp voor nodig hebben?

ik heb ooit gewerkt met een ploeg russen, die al zat waren toen ze moesten beginnen om 6 u 's morgens. wodka-ontbijt om 5u 's morgens : moet kunnen nietwaar?
ze zijn zelfs wreed en intolerant tegen zichzelf.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:32   #62
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Neen, maar ze beginnen het te overwegen, met dank aan Rusland.

http://www.reuters.com/article/2014/...A301AD20140401
In uw artikel valt te lezen:

"Polls show a clear majority oppose NATO membership in Sweden and Finland. About a third of Swedes favour joining the alliance and only around a fifth of Finns."

Het zijn dus niet 'de' Finnen of Zweden die overwegen om nauwere banden met de NAVO aan te halen, enkel een deel van hun politieke elite. De gewone Fin of Zweed is niet gediend met het Amerikaanse oorlogsgestook.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:33   #63
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
het zijn russen, wat meer moet je nog weten? die zijn wreed en intolerant alle dagen van de week. denk je dat die daar hulp voor nodig hebben?

ik heb ooit gewerkt met een ploeg russen, die al zat waren toen ze moesten beginnen om 6 u 's morgens. wodka-ontbijt om 5u 's morgens : moet kunnen nietwaar?
ze zijn zelfs wreed en intolerant tegen zichzelf.
Racisme van de hoogste plank, zo kennen we de zelfverklaarde verlichte liberale westerlingen wel.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 28 augustus 2014 om 22:34.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:35   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Daar draait het hele spelletje van de NAVO en de eurocraten in deze kwestie inderdaad om: ordinaire uitbreiding van haar militaire en economische machtspositie. Nu Rusland zich daartegen verzet is iedereen verontwaardigd, lachwekkend is dat.
Niets van. NAVO noch EU duwen Finland een bepaalde richting uit. Wel het optreden van Rusland zorgt ervoor dat Finland zich ongemakkelijk gaat voelen, waardoor het aanklopt bij de VS.

De chronologie is niet wat u ervan maakt, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:38   #65
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Racisme van de hoogste plank, zo kennen we de zelfverklaarde verlichte liberale westerlingen wel.
ik heb geen probleem met het slavische ras. ik ben er zelfs met een getrouwd, hoe racistisch is dat?
ik heb problemen met russen met de sovjet-mentaliteit en hun maffia-leiders.

als dat verschil u niet duidelijk is, hebt u in deze draad geen fluit te zoeken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:44   #66
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
ik heb geen probleem met het slavische ras. ik ben er zelfs met een getrouwd, hoe racistisch is dat?
ik heb problemen met russen met de sovjet-mentaliteit en hun maffia-leiders.

als dat verschil u niet duidelijk is, hebt u in deze draad geen fluit te zoeken.
Oekraine, waar géén mafialeiders (meer) zijn.

Gij zou beter uw fluit in uw broek zoeken.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:50   #67
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Daar draait het hele spelletje van de NAVO en de eurocraten in deze kwestie inderdaad om: ordinaire uitbreiding van haar militaire en economische machtspositie. Nu Rusland zich daartegen verzet is iedereen verontwaardigd, lachwekkend is dat.
Dit is de bedoeling:

The American Aggression Enabling Act and the US’ Eurasian Thrust (I)

Whether it be NATO expansion into the Balkans or the destabilization of the Caucasus, bill S. 2277 more accurately could be described as the American Aggression Enabling Act (AAEA), as it represents a surge of US offensive military capability against Russian interests in its western flank.

Part I: The NATO Tumor Grows...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:51   #68
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Oekraine, waar géén mafialeiders (meer) zijn.
dat is juist de essentie van de euromaidan beweging : een meer europees land worden zonder maffiacultuur. en dat wil rusland verhinderen omdat ze bang zijn dat de vlam zal overslagen naar moskou en piter.


Citaat:
Gij zou beter uw fluit in uw broek zoeken.
ik heb daar personeel voor, dank u.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 augustus 2014 om 22:52.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:57   #69
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
dat is juist de essentie van de euromaidan beweging : een meer europees land worden zonder maffiacultuur. en dat wil rusland verhinderen omdat ze bang zijn dat de vlam zal overslagen naar moskou en piter.
Als je iets of wat geloofwaardigheid zou hebben/verdienen, dan zou je op zijn minst al moeten toegeven dat:

1. de oligarchen nog steeds de plak zwaaien in Oekraine, ook na de zoveelste revolutie.
2. dat die oligarchen allemaal, stuk voor stuk, mafiafiguren zijn.

Ik heb dat al uit de doeken gedaan.

Als je dat blijft ontkennen, dan valt er met jou in deze discussies over Oekraine niet te praten.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 23:03   #70
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Als je iets of wat geloofwaardigheid zou hebben/verdienen, dan zou je op zijn minst al moeten toegeven dat:

1. de oligarchen nog steeds de plak zwaaien in Oekraine, ook na de zoveelste revolutie.
2. dat die oligarchen allemaal, stuk voor stuk, mafiafiguren zijn.

Ik heb dat al uit de doeken gedaan.

Als je dat blijft ontkennen, dan valt er met jou in deze discussies over Oekraine niet te praten.
Waarom denk jij dat de grassroots beweging die euromaidan is, het land kan hervormen op 6 maand tijd?
natuurlijk is er weerstand en obstructie en vasthouden aan bestaande structuren, maar dat de wil er is, is een feit. veel meer in het westen dan in het oosten, ook een feit.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 23:16   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Als je iets of wat geloofwaardigheid zou hebben/verdienen, dan zou je op zijn minst al moeten toegeven dat:

1. de oligarchen nog steeds de plak zwaaien in Oekraine, ook na de zoveelste revolutie.
2. dat die oligarchen allemaal, stuk voor stuk, mafiafiguren zijn.

Ik heb dat al uit de doeken gedaan.

Als je dat blijft ontkennen, dan valt er met jou in deze discussies over Oekraine niet te praten.
En? Als die oligarchen voor Rusland kiezen, staat u te juichen. Kiezen ze echter voor Europa, dan zijn het plotseling de rotzakken van deze wereld geworden. Bij u gaat het niet om die oligarchen, maar slechts om uw anti-Amerikanisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 23:33   #72
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik vraag me nog steeds af of de bolsjewieken ooit zo wreed en intolerant zouden zijn geworden als de Fransen en de Britten de voormalige onderdrukkers van het Russische volk niet zo actief hadden gesteund. Een land in het nauw drijven en dan klagen dat het rare sprongen begint te maken. Dat hebben ze met Duitsland ook gedaan na WO1...
²
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 23:35   #73
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Als die oligarchen voor Rusland kiezen, staat u te juichen. Kiezen ze echter voor Europa, dan zijn het plotseling de rotzakken van deze wereld geworden. Bij u gaat het niet om die oligarchen, maar slechts om uw anti-Amerikanisme.

Anti-liberalisme beter gezegd.

Bekijk mijn vorige post in andere draad voor een vollediger antwoord.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 00:30   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Anti-liberalisme beter gezegd.

Bekijk mijn vorige post in andere draad voor een vollediger antwoord.
Rusland baadt in een uiterst liberale economie, mijn beste. Schijnbaar ontgaat u dat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 00:33   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik vraag me nog steeds af of de bolsjewieken ooit zo wreed en intolerant zouden zijn geworden als de Fransen en de Britten de voormalige onderdrukkers van het Russische volk niet zo actief hadden gesteund.
Leg u toch maar eventjes uit: waaruit bestond die steun dan wel aan het tsarisme?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 01:14   #76
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
2

Het was dan ook een belangrijke bijeenkomst en dat zal heus de laatste niet zijn. Rusland heeft ook vlucht MH17 vernoemd, ze vragen zich af hoe het onderzoek verloopt en hoe het met de verdwenen opnames van de communicatie zit.

VK en VS benadrukten nogmaals dat Rusland verantwoordelijk is voor het neerhalen van deze vlucht, opnieuw zonder enig bewijs natuurlijk.

Als Rusland wat wapens stuurt is het kot te klein, maar als het Westen wapens stuurt naar een of andere proxy-oorlog, dan zit alles snor. Zoals in mijn onderschrift dus, als zij het doen, dan is het goed. Als anderen het doen...
Voor zij welke dit niet begrijpen zal ik proberen deze hypocriete situatie nogmaals te verduidelijken. De VS deed zichzelf namelijk de das om maandag jongstleden.

De VS mag dus eigen volk verdedigen (R2P) in een land aan de andere kant van de wereld zonder rekening te houden met het overschrijden van grenzen, maar Rusland mag geen Russen verdedigen nabij hun eigen grondgebied. Rusland heeft dus geen recht/plicht op R2P volgens de Amerikaanse wereldpolitie. Kan het nog waanzinniger?

"The President has already demonstrated a willingness, where necessary, to protect the American people, has demonstrated a willingness to use military force to protect the American people, regardless of borders," Earnest said Monday.
By exercising policy "regardless of borders," the US has just hung itself politically in its efforts to protect the newly installed regime in Kiev, Ukraine, and prevent Russia from intervening against what are literally battalions of Neo-Nazi militants operating along Russia's border with Ukraine. Citing the need to "protect the Russian people" resonates clearer in regards to legitimate concerns, considering Ukraine's proximity to Russian territory, than America's claims that a region on the other side of the planet, where one of its citizens voluntarily chose to put himself into harms way by covering an ongoing armed conflict, somehow now requires direct US military intervention.
Tony Cartalucci, steeds uitstekende analyses:
America's Creeping Into Syria Will Hang Itself in Ukraine


Nog:

Order Out of Chaos

By creating ISIS, directing it to this very day, while simultaneously using it as a pretext for direct military intervention, the West sets a dangerous precedent where in any nation that is able to create sufficient chaos within the borders of another nation, can then use this chao to reorder politically and economically any society they will.

What it also does, however, is untie the hands of Russia, who is currently managing a crisis along its borders not of its own creation, but tipped off by the successful US-backed violent overthrow of the elected government of neighboring Ukraine, resulting in a fascist regime coming to power and its subsequent waging of war against Ukrainians who refuse to recognize its illegitimate claim over Kiev.

If the US can invade Syria thousands of miles from its own shores, surely Russia can intervene in Ukraine. As America refers to "international norms" determining what is and isn't acceptable, the "norm" it has established with its creeping intervention in Syria justifies all that it has denounced Russia for allegedly doing in neighboring Ukraine.
Nuff said. Yanky, go home!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 augustus 2014 om 01:26.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 01:18   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Voor zij welke dit niet begrijpen zal ik proberen deze hypocriete situatie nogmaals te verduidelijken. De VS deed zichzelf namelijk de das om maandag jongstleden.
Allemaal praat voor de vaak, daar de fout van de ene de fout van een ander niet rechtvaardigt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 01:23   #78
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Allemaal praat voor de vaak, daar de fout van de ene de fout van een ander niet rechtvaardigt.
Schaakmaat! noemt men zoiets.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 augustus 2014 om 01:23.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 01:26   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Schaakmaat! noemt men zoiets.
U hebt het schijnbaar nog niet door dat de hele zaak hier rond de houding van Rusland gaat, terwijl u er de hele tijd de VS bijsleurt. Net alsof we over Japan discussiëren en u zou beginnen over China.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 01:40   #80
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U hebt het schijnbaar nog niet door dat de hele zaak hier rond de houding van Rusland gaat, terwijl u er de hele tijd de VS bijsleurt. Net alsof we over Japan discussiëren en u zou beginnen over China.
Rusland wenst eigen volk te verdedigen en als de VS dat mag aan de andere kant van de wereld, dan mag Rusland dat ongetwijfeld ook doen in hun grensgebied, de logica zelve... BTW, ter info: de VS heeft de regime change georganiseerd, vraag het maar eens aan McCain, de "Fuck the EU" Neulands & Co.

Voordat U weerom alles als onzin afdoet, kan U wat gezegd werd nogmaals checken (Artikel + Video): http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-Congress.html

Daaruit genomen:

The White House said Monday that President Barack Obama is prepared to go it alone – 'regardless of borders' – if he decides to launch airstrikes against the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS) inside Syria.

'I'm not going to speculate about what sort of congressional approval would be requested or required' if the president decided to chase ISIS across the invisible border between Iraq and Syria, spokesman Josh Earnest told reporters.

He noted that Obama 'has not made a decision to order additional military action in Syria.'

But 'the president has already demonstrated a willingness,' Earnest insisted, 'to use military force to protect the American people, regardless of borders.'
Lijkt me uiterst duidelijk.

Verder, Obama kan dus op eigen houtje er op los gaan in Syrie aan de andere kant van de wereld, zonder toestemming van het congres, senaat, wie of wat dan ook. Rusland lijkt me heel wat correcter...

BTW: China en Japan hebben met deze kwestie niets van doen.

Soit, waarom zou Rusland geen R2P hebben? R2P was voor het Westen voldoende om gans Libie en andere 'ver van mijn bed landen' te vernietigen of ernstig te benadelen. Destijds heeft Rusland laten begaan, dat is nu duidelijk voorbij. About time.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 augustus 2014 om 01:50.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be