Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2023, 11:30   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel als de meisjes niet alleen mooi zijn maar ook in staat zijn om a) de taal correct te spreken; b) zinvolle antwoorden te formuleren op gestelde vragen.
Zo van op die avondgala:
wat ligt het verst verwijderd van ons? Oostende of de maan?
Antwoord: (houdt haar hand horizontaal tegen haar voorhoofd) allez zeg, ziet gij Oostende van hier liggen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 15:28   #22
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.618
Standaard Wieroe's Ware Liefde

nee nee, deze Dragqueens met hun subcultuur als hetero of pedofielen zijn toch afschuwelijk om aan te zien,

POTsierlijk, bombastisch, ik vind het niet mooi en niet charmant uitzien

Wie vind dit mooi, zie onder, foto online te zien:


============================

https://winq.nl/articles/234799/sede...nterview-taxi/


Interview
Sederginne: “Als dragqueen moet je een olifanten?*huid hebben”
Drie dragqueens over taxiproblemen en zelfexpressie
18 juli 2023, Martijn Tulp, 0 minuten

Deel

- 0 - Cheers

Lees later

Sederginne, Jennifer Hopelezz en Miss Abby OMG staan stuk voor stuk voor radicale zelfexpressie. Omdat je er als dragqueen helaas niet altijd op kunt rekenen dat een taxi je zorgeloos brengt waar je moet zijn, rijdt Winq in samenwerking met Magnum deze drie queens naar hun volgende gig.

Sederginne: “Ik kom oorspronkelijk uit Vlaanderen, maar sinds mijn deelname aan Drag Race Holland ben ik juist vaker in Nederland. Ik voel me ingeburgerd, heb echt het idee dat ik hier meer op m’n plek ben. Hoe erg ik ergens ook op mijn plek ben, toch ga ik uit veiligheidsoverwegingen vrij weinig in drag over straat. Een jaar geleden is een goede vriendin uit Cardiff op straat in drag vermoord. Daardoor blijf ik op m’n hoede. Ik maak me liever klaar op locatie. De zeldzame keren dat ik wél als Sederginne over straat ga, zorg ik ervoor dat ik niet alleen ben.

Gelukkig krijg ik vooral positieve reacties. Dragqueen zijn is voor mij front line activism. Ik voel me een boegbeeld van vrijheid en durven zijn wie je bent. Je moet een olifantenhuid hebben en erg sterk in je schoenen staan om dragqueen te zijn. Een enkele keer wordt er iets raars geroepen, maar ik laat dat snel van me afglijden want I don’t give a fuck.

Soms sta ik op een taxi te wachten met make-up op en koffers in m’n handen, en als de taxichauffeur me ziet, rijdt-ie gewoon door. Dat vind ik confronterend, vooral als je een uur later vrolijk moet doen op een podium. Dat voelt als een valse start. Gelukkig krijg ik tijdens het optreden zelf dan weer veel energie van het publiek. Ik hou ervan om in de belangstelling te staan, dus dat maakt een hoop goed.

Gelukkig heb ik tijdens de komende prides leuke optredens: ik host de main stage op de Dam tijdens Pride Amsterdam, en een week later host ik tijdens Antwerp Pride op zondag een stage waar veel queer artiesten te zien zullen zijn. Ik heb er zóveel zin in! Als ik aan het einde van een optreden een staande ovatie krijg, denk ik bij mezelf: job well done. Daar doe ik het allemaal voor.”
Sederginne Magnum

Magnum wil mensen inspireren om trots te zijn op wie ze zijn, zichzelf te laten zien en van hun individualiteit te genieten. Met deze interviews brengen we een eerbetoon aan ieder?*een die zichzelf durft te zijn.

Beeld: Roy Schepers - Rocket Stories
drag
interview







https://winq.nl/articles/234799/sede...nterview-taxi/
====================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 15:48   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.539
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb deze topic pas laat bekeken.

De titel is onverdiend. Ik ken genoeg Nederlandse "meiden" die veel mooier zijn , zowel naar mijn goesting, als naar kiesvee-miss normen.

Maar om hem/haar/het doodsbedreigingen te sturen, neen. Dat doe ik zelfs niet voor Belgische Politici.
Niet waard om er meer tijd aan te besteden dan deze posting.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 15:59   #24
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.438
Standaard

Blijf een vent voor mij. Heb je geen baarmoeder en XY-chromosomen en ben je geboren met een piemel, dan ben je mannelijk. Ja, er bestaat een psychische afwijking, maar dat is wat het is, een afwijking. Kwetsend of niet, je moet maar de waarheid aanvaarden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 19:55   #25
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.618
Standaard foto's hete hindoe meiden he

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Blijf een vent voor mij. Heb je geen baarmoeder en XY-chromosomen en ben je geboren met een piemel, dan ben je mannelijk. Ja, er bestaat een psychische afwijking, maar dat is wat het is, een afwijking. Kwetsend of niet, je moet maar de waarheid aanvaarden.

ja Weyland
ik geef jou gelijk

hele miss gedoe herdefinieren,

vrouw moet echt natuurlijk en MULTI functioneel KUTJE hebben, baarmoeder, eileiders, eierstokken, borsten met echte melkklieren, echte menstruatie cyclus, normale en natuurlijke oestrogeen spiegels als vrouw, en 100 % vrouwelijke chromosomen, volgroeid vrouwelijke lichaam.

alles wat afwijkt mag meedoen aan NEP Miss verkiezingen, die zij ook apart open moeten stellen voor gewone meiden dan maar. Dragqueens mogen dan ook meedoen hier. Gewone Travestiet, hetero mannen mogen hier dan gewoon meedoen.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 18 juli 2023 om 19:59. Reden: aanvullen
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 00:41   #26
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.618
Standaard Wieroe's Ware Liefde

en nu dus NSC is anti transgenders, en conservatiever dan men dacht, Extreemrechts vanuit het Midden dus.

Toch moet deze hele discussie naar een nieuw type Wettelijke verankering toegaan en dit moet ik nog uitwerken en publiceren.

Wij zijn materialisaties van een of ander soort Kosmisch en Astraal metafysisch wezen dat leeft op aarde nu. Atma kan soort Alien zijn ok uit hele oude, hoogtechnologische beschavingen die zichzelf dematerialiseerden om eeuwig te kunnen leven in Deep Atomic Space.

Zgn micro sekswezentjes van HarrieChristus kunnen echt bestaan, wel met nano piemels en nano kutjes.


===============================
https://www.nu.nl/politiek/6308686/n...wet-trekt.html


NSC wil dat kabinet binnen maand stekker uit transgenderwet trekt
Door Priscilla Slomp
11 apr 2024 om 13:59 Update: 9 uur geleden
2K reacties
NSC wil niet dat het makkelijker wordt voor transgender personen om hun geslacht te wijzigen. De partij roept het demissionaire kabinet daarom op een aanpassing van de transgenderwet binnen een maand in te trekken. Tot groot ongenoegen van anderen in de Kamer.

NSC schaarde zich vorige week al in het kamp van de tegenstanders van de verruiming van de transgenderwet. Ook PVV, BBB, CDA, FVD, ChristenUnie, SGP en JA21 zijn daartegen. Samen hebben de partijen een meerderheid in de Tweede Kamer.

De Kamer praat al jaren over de transgenderwet. Het demissionaire kabinet wil een aantal zaken aanpassen. Zo moet het makkelijker worden om je geslacht in je paspoort te wijzigen. Daar is nu nog een verklaring van een deskundige voor nodig, maar dat moet veranderen. Ook moet het aanpassen van het geslacht ook mogelijk worden voor kinderen onder de zestien jaar.

Deze plannen hangen NSC als "een graat in de keel", zei Kamerlid Nicolien van Vroonhoven donderdag. Ze had demissionair minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) al verzocht om zijn voorstellen in te trekken, maar omdat de minister dit niet wil heeft ze nu een motie ingediend.

Die zal naar verwachting worden aangenomen, gezien een meerderheid van de Kamer tegen de verruiming van de transgenderwet is. Sinds de verkiezingen van november is het conservatieve blok gegroeid.

Trans personen over nieuwe transgenderwet: 'Klaar met betuttelende gesprekken'
Zie ook Trans personen over nieuwe transgenderwet: 'Klaar met betuttelende gesprekken'

Progressieve en linkse partijen reageren woest

De actie van NSC leidde tot woede bij progressieve en linkse partijen in de Kamer, zoals D66, PvdD en GL-PvdA. De partijen zijn het niet alleen inhoudelijk oneens met NSC, maar vinden ook dat Van Vroonhoven onjuist handelt.

De transgenderwet is na de verkiezingen controversieel verklaard. Dat betekent dat de behandeling van de aanpassingen stil is komen te liggen. De Kamer had al wel een keer vragen gesteld aan de minister, maar nog geen antwoorden gekregen.

"U ontneemt mij de kans om antwoorden te krijgen op de vragen die ik heb", zei SP'er Michiel van Nispen daarom tegen Van Vroonhoven. Hij vindt het kwalijk dat NSC de wet nu via een motie wil torpederen, terwijl de Kamer ook kan besluiten om de behandeling over een tijdje voort te zetten.

De kans is dan groot dat een nieuw kabinet, waar NSC mogelijk in komt te zitten, de wet zelf intrekt. Of dat de conservatieve meerderheid in de Kamer de wet alsnog wegstemt.

Ook Weerwind reageerde niet blij op de motie van Van Vroonhoven. "Ik heb hier de grootst mogelijke moeite mee", zei hij. Als de motie aangenomen wordt, moet het demissionaire kabinet besluiten of ze de voorstellen tot het wijzigen van de wet gaan intrekken. Het is niet verplicht om aangenomen moties uit te voeren.
Heb jij een vraag over dit nieuws?
Laat het ons weten. Dat helpt ons bij het bedenken van nieuwe artikelideeën.
0/1000
Eerder

8 apr 2024 om 13:48
Geslachtsverandering is volgens Vaticaan bedreiging voor menselijke waardigheid
Geslachtsverandering is volgens Vaticaan bedreiging voor menselijke waardigheid
20 mrt 2024 om 14:55
Daders van geweld tegen lhbtq'ers zijn vaak man en bekende van de politie
Daders van geweld tegen lhbtq'ers zijn vaak man en bekende van de politie
7 mrt 2024 om 19:28
NU+ |'Gender is fictie'? We lieten experts reageren op jullie opmerkingen
'Gender is fictie'? We lieten experts reageren op jullie opmerkingen
2 mrt 2024 om 11:28
Nederland dit jaar weer buiten top twintig beste lhbtiq+-reisbestemmingen
Nederland dit jaar weer buiten top twintig beste lhbtiq+-reisbestemmingen

Beeld: ANP
2K reacties
Lees meer over:
Politiek
Lhbtiq+
NSC
NUjij: Uitgelichte reacties
siun
11 apr 2024 om 16:10
ik lees hier veel reacties over hoe conservatief NSC wel niet zou zijn. Ik heb op hen gestemd en heb een kind (17 jaar) die enorm worstelde met het geslacht. Zelfs tot hormonale transitie is overgegaan. Het is erg duaal: je gunt een kind geen overduidelijke mannelijke of vrouwelijke kenmerken terwijl het kind zich van het andere geslacht voelt. Aan de andere kant is bekend dat juist bij veel puberende kinderen dergelijke uitdagingen/twijfels spelen. Bij die kinderen die op zeer jonge leeftijd anders zijn is de kans op succesvolle (mentale) transitie groot. Uiteindelijk wil je het beste voor je kind, wij ook als ouders. Ons kind heeft gekozen om niet in transitie te gaan en te accepteren wie die is. Het "uit de kast" komen was erg moedig en kreeg het veel support bij tot de beslissing nu genomen. Ik pleit voor terughoudendheid bij niet reversibele transitie. Dit dient goed doordacht te zijn en zelfs de methodiek in NL wordt nu met enig kritische blik bekeken, en terecht.
Respect: ???? 82
Reacties: ???? 7
Reageer
Hugo_Jager
11 apr 2024 om 15:48
Het is een dubbel en heel ingewikkeld onderwerp. Je kan simpel en conservatief denken (wat natuurlijk ook mag en oké is), maar de realiteit is dat we tegenwoordig in een andere wereld leven.Ik ben zelf progressiever, maar vind het zorgelijk dat er minder obstakels zijn voor minderjarigen om het geslacht legaal te laten aanpassen.Dit is compleet anders dan ik heb meegemaakt natuurlijk, maar mijn opvattingen over wie ik zelf ben zijn na mijn tienerjaren en puberteit wezenlijk veranderd.Ik steun mensen die er uiteindelijk voor kiezen geslachtsverandering te ondergaan volledig en hoop ook dat dit hen een fijner en beter leven bezorgd. Natuurlijk moet er een wet komen die meer van deze tijd is, maar ondanks dat het misschien een vervelende stap is, ik denk dat een deskundigenverklaring toch echt nog een belangrijk aspect zal zijn. Wellicht kan er gekeken worden hoe deze deskundigen het proces zo prettig mogelijk kunnen ondersteunen en natuurlijk de mensen serieus neemt.
Respect: ???? 35
Reacties: ???? 6






https://www.nu.nl/politiek/6308686/n...wet-trekt.html
=================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be