Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2012, 14:40   #61
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Als de meter begint te lopen, is er geen houden meer aan. Een volledig mechanisme inclusief deurwaarders komt dan op gang, het is vanaf dan praten tegen robotten. Ook dat noemt men automatisatie, een gevecht tegen machines die we zelf gecreëerd hebben. Vroeger waren het windmolens, dacht ik.
Het schijnt dat de vereniging van Nederlandse gemeente (VNG) aandeelhouder is van ENECO.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 14:40   #62
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Het schijnt dat de vereniging van Nederlandse gemeente (VNG) aandeelhouder is van ENECO.
Dan gaat de winst naar de staat?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 14:44   #63
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dan gaat de winst naar de staat?
Dat is mijn punt. De bureaucratische en bestuurlijke elite gedraagt zich als de vroegere regentenklasse en steelt ons geld waar wij erbij staan, en geven de allochtonen de schuld. Die groep zelf is geneigd elke onredelijke rekening die men hen voorlegt te betalen, omdat men, zijnde ongewenste buitenlanders, geen problemen wil.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 14:46   #64
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dat is mijn punt. De bureaucratische en bestuurlijke elite gedraagt zich als de vroegere regentenklasse en steelt ons geld waar wij erbij staan, en geven de allochtonen de schuld. Die groep zelf is geneigd elke onredelijke rekening die men hen voorlegt te betalen, omdat men, zijnde ongewenste buitenlanders, geen problemen wil.
Dat klopt volgens het plan, het valt me op hoe weinig mensen dat plan kennen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 15:16   #65
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dat is mijn punt. De bureaucratische en bestuurlijke elite gedraagt zich als de vroegere regentenklasse en steelt ons geld waar wij erbij staan, en geven de allochtonen de schuld. Die groep zelf is geneigd elke onredelijke rekening die men hen voorlegt te betalen, omdat men, zijnde ongewenste buitenlanders, geen problemen wil.
Als je negeradel dus?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 15:59   #66
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat klopt volgens het plan, het valt me op hoe weinig mensen dat plan kennen.
Wat bedoel je met plan? Dit is wat jongeren op financiële opleidingen leren, de befaamde VOC mentaliteit. Indonesiërs moesten onder dreiging van kanonneerboten, verplicht handel drijven met de lieve Nederlanders.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 16:18   #67
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Wat bedoel je met plan? Dit is wat jongeren op financiële opleidingen leren, de befaamde VOC mentaliteit. Indonesiërs moesten onder dreiging van kanonneerboten, verplicht handel drijven met de lieve Nederlanders.
Het is het lange termijnplan dat politiek Europa bedacht heeft. Op zichzelf is het simpel, kort samengevat
  • men weet al lang dat de vergrijzing er zou aankomen en dat er volk tekort zou zijn om dat te financieren
  • men heeft toen becijferd hoeveel extra volk er nodig zou zijn om dingen te produceren
  • onder het mom van sociale migratie heeft men dan de grenzen opengezet
  • naarmate de becijferde kwota gehaald zijn, zullen de grenzen terug gesloten worden
Nu, het bovenstaande vergt een projectaanpak, allochtonen moeten eerst kunnen instromen en een interessant aanbod krijgen. Het betekent dat er eerst een buffer wordt opgebouwd, pas wanneer de vergrijzing echt z'n intrede doet, zullen ze ingeschakeld kunnen worden. Politiek regisseert dit volledige spel en doet af en toe wat gewichtig hierover, men is zogezegd voor en/of tegen om de autochtone EN allochtone bevolking tegen elkaar op te zetten, op die manier wordt chaos gecreëerd en hebben we geen oog voor het echte plan dat hierachter zit. Anders gezegd, zowel de autochtone als de allochtone bevolking is de speelbal voor dat wat politiek Europa achterliggend bedacht heeft.

Binnen de context van het huidige beleid is het een logisch plan, we vrezen echter wel dat men iets belangrijk over het hoofd gezien heeft.

Laatst gewijzigd door MIS : 5 april 2012 om 16:38.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 16:54   #68
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Hou ons niet te lang in de spanning over je laatste opmerking: 'over het hoofd gezien'?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 16:59   #69
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Hou ons niet te lang in de spanning over je laatste opmerking: 'over het hoofd gezien'?
Dat mensen geen speelballen zijn, steeds meer mensen krijgen dat door en gaan zich bundelen, zowel autochtoon als allochtoon. Het geloof in politiek verdwijnt volledig naarmate men hetzelfde spel blijft spelen. Dat zien ze over het hoofd.

Laatst gewijzigd door MIS : 5 april 2012 om 17:00.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 17:09   #70
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat mensen geen speelballen zijn, steeds meer mensen krijgen dat door en gaan zich bundelen, zowel autochtoon als allochtoon. Het geloof in politiek verdwijnt volledig naarmate men hetzelfde spel blijft spelen. Dat zien ze over het hoofd.
Dit klinkt optimistisch, terwijl juist nu de laatste Occupy kampen worden opgebroken, in Nederland. Doordat het zo optimistisch klinkt neigt het weer naar een soort chauvinistische nationalisme, dat er niets aan de hand is, dat er nooit iets aan de hand is, dat het allemaal gaat overwaaien. Ik zit met mijn reisverbod, dat is menens. Ik hoopte te horen of er ook andere mensen zijn met een reisverbod.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 17:14   #71
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dit klinkt optimistisch, terwijl juist nu de laatste Occupy kampen worden opgebroken, in Nederland. Doordat het zo optimistisch klinkt neigt het weer naar een soort chauvinistische nationalisme, dat er niets aan de hand is, dat er nooit iets aan de hand is, dat het allemaal gaat overwaaien. Ik zit met mijn reisverbod, dat is menens. Ik hoopte te horen of er ook andere mensen zijn met een reisverbod.
Dat is nu wat politiek Europa creëert, er komen bewegingen op en men speelt zodanig hun spel dat er geen doorstroming van komt. Nu, het is slechts de voorbode van wat er echt op gang komt, steeds solider en manifester. Hoe politiek dan gaat reageren is nog een beetje afwachten, al is het vrij voorspelbaar. Ik weet niet wat je bedoelt met dat 'reisverbod', enige duiding?

Laatst gewijzigd door MIS : 5 april 2012 om 17:15.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 17:36   #72
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik weet niet wat je bedoelt met dat 'reisverbod', enige duiding?
http://forum.politics.be/showthread.php?p=6061095
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:18   #73
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Thanks, interessant maar niet zo prettig verhaal. De staat is blijkbaar met vanalles bezig om hun plan tot realisatie te brengen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be