Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2020, 18:20   #161
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad en Brussel is veel meer dan de beelden die sommige Vlamingen daarover hebben.
Grappige anekdote. Ik stapte eens uit de trein in Brussel-Noord en hoorde een Duitse toeriste tegen haar vriendin zeggen " Was fur ein dreckiger Ort ist das?"

Allez, nu mogen jij, Fred, Oosten of Duc iets denigrerends over Duitsers zeggen

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 30 juni 2020 om 18:22.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 18:28   #162
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Grappige anekdote. Ik stapte eens uit de trein in Brussel-Noord en hoorde een Duitse toeriste tegen haar vriendin zeggen " Was fur ein dreckiger Ort ist das?"

Allez, nu mogen jij, Fred, Oosten of Duc iets denigrerends over Duitsers zeggen
Een station of een wijk is niet de hele stad. Er zijn genoeg mooie wijken in Brussel.
Misschien Brussel meer bezoeken, dat kan helpen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 18:39   #163
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een station of een wijk is niet de hele stad. Er zijn genoeg mooie wijken in Brussel.
Misschien Brussel meer bezoeken, dat kan helpen.
Tjonge, jij klinkt precies als iemand vd Toeristische Dienst. Eerste indrukken zijn belangrijk he Everytime. Als je een grietje ziet die bij de eerste kennismaking in je gezicht boert, ben je dan nog verder geinteresseerd in haar?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:14   #164
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Brussel heeft ook zijn eigen charme maar natuurlijk kan u en Knuppel dit niet zien omdat u enkel en alleen stereotypes over Brussel hebt.
Tja,vroeger moest ik duizenden kilometers ver reizen om al die tientallen exotische winkeltjes en hun bijbehorende bevolking in hun volle glorie te kunnen aanschouwen....

Nu moet ik mij nog hooguit 25 km verplaatsen om het gevoel te krijgen dat ik ergens te midden een soek uit het midden-oosten ben belandt....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:40   #165
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja,vroeger moest ik duizenden kilometers ver reizen om al die tientallen exotische winkeltjes en hun bijbehorende bevolking in hun volle glorie te kunnen aanschouwen....

Nu moet ik mij nog hooguit 25 km verplaatsen om het gevoel te krijgen dat ik ergens te midden een soek uit het midden-oosten ben belandt....
In Ukkel, Woluwe, Watermael-Bosvoorde, Oudergem, enz.............? Dit is ook Brussel. Brussel is dus breder dan uw visie over Brussel. Brussel stopt niet met bepaalde wijken van Schaarbeek, Molenbeek of Anderlecht.
In Vlaanderen hebt u trouwens ook wijken vol vreemdelingen zoals Borgerhout bijvoorbeeld. En dan?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:21   #166
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vlaanderen zaagt altijd over de geldtransfers naar Wallonië, maar lest zijn dorst met watertransfers uit Wallonië. 1/5 van het drinkwater in Vlaanderen komt uit Wallonië. Flamiganten die konsekwent willen zijn zullen dringend hun eigen drinkwater moeten produceren.
Typische demagogie.
De zogezegde transferts zijn gewoon verkopen...

Volgens de demagogie van Doomy doe ik dus wekelijks een transfert naar Colruyt, want ik koop daar eetwaar, en zelfs water...
En die dat allemaal zonder morren, hee.
Wat een solidariteit...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 30 juni 2020 om 20:29.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:47   #167
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In Ukkel, Woluwe, Watermael-Bosvoorde, Oudergem, enz.............? Dit is ook Brussel. Brussel is dus breder dan uw visie over Brussel. Brussel stopt niet met bepaalde wijken van Schaarbeek, Molenbeek of Anderlecht.
In Vlaanderen hebt u trouwens ook wijken vol vreemdelingen zoals Borgerhout bijvoorbeeld. En dan?
Ik zou Molenbeek, Anderlecht, St Joost e.d. toch niet zomaar afschrijven hoor. Er is een zekere markt voor ramptoerisme.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:54   #168
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad en Brussel is veel meer dan de beelden die sommige Vlamingen daarover hebben.
Wat zegde Trump ook alweer over Brussel ...? Dat is een Amerikaan.
En nu ze alles er gaan afbreken wat Leopold II er gerealiseerd heeft gaat er helemaal niet veel meer over blijven dan BLM daar
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:57   #169
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Grappige anekdote. Ik stapte eens uit de trein in Brussel-Noord en hoorde een Duitse toeriste tegen haar vriendin zeggen " Was fur ein dreckiger Ort ist das?"

Allez, nu mogen jij, Fred, Oosten of Duc iets denigrerends over Duitsers zeggen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:58   #170
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In Ukkel, Woluwe, Watermael-Bosvoorde, Oudergem, enz.............? Dit is ook Brussel. Brussel is dus breder dan uw visie over Brussel. Brussel stopt niet met bepaalde wijken van Schaarbeek, Molenbeek of Anderlecht.
In Vlaanderen hebt u trouwens ook wijken vol vreemdelingen zoals Borgerhout bijvoorbeeld. En dan?
Dank zij onze wereldverbeteraars maar het is er alleen "veel" slechter door geworden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:09   #171
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Brussel heeft ook zijn eigen charme maar natuurlijk kan u en Knuppel dit niet zien omdat u enkel en alleen stereotypes over Brussel hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In Vlaanderen hebt u trouwens ook wijken vol vreemdelingen zoals Borgerhout bijvoorbeeld. En dan?
Hey racist, wat heeft de lelijkheid van een stad met vreemdelingen te maken? Brussel is gewoon onaantrekkelijk omwille van het gefaalde bestuur door Franstaligen. Laissez-faire, corruptie, vriendjespolitiek, cliëntelisme, inefficiëntie (19 gemeenten en elfendertig politiezones)... dit alles resulteert in vuile straten, criminaliteit, slecht bestuur, kortom: een stad die niemand wil bezoeken.

Hierzie, één van de grootste internetcommunities (Reddit) heeft een enquête gehouden wat de meest geliefde en gehate steden van Europa zijn.

De resultaten:



Nobody loves Bruxelles.

Hoe sneller Vlaanderen ervan verlost is, hoe beter.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 30 juni 2020 om 21:18.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:38   #172
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Lissabon verbaast me een beetje. Maar goed, ik was er laatst in 1986 en er kan intussen veel verbeterd zijn. Maar toen herinner ik me vooral opdringerige dealers en stinkende riolen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 30 juni 2020 om 21:38.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:56   #173
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Hey racist, wat heeft de lelijkheid van een stad met vreemdelingen te maken? Brussel is gewoon onaantrekkelijk omwille van het gefaalde bestuur door Franstaligen. Laissez-faire, corruptie, vriendjespolitiek, cliëntelisme, inefficiëntie (19 gemeenten en elfendertig politiezones)... dit alles resulteert in vuile straten, criminaliteit, slecht bestuur, kortom: een stad die niemand wil bezoeken.

Hierzie, één van de grootste internetcommunities (Reddit) heeft een enquête gehouden wat de meest geliefde en gehate steden van Europa zijn.

De resultaten:



Nobody loves Bruxelles.

Hoe sneller Vlaanderen ervan verlost is, hoe beter.
Alsof zo'n "enquête" geloofwaardig zou zijn. Roma en Venice ook "gehaat" terwijl talloze toeristen die steden bezoeken.
Wie gelooft zo'n "enquêtes"? Ja, mensen zoals u die, als Vlaams-Nationalisten, van de situatie profiteren om te spuwen op alles wat Franstalig is.

U bewijst het hier meer dan duidelijk met uw commentaar. Samengevat ?* la Zeno : "Brussel is onantrekkelijk omdat het Franstalig is". Maar Zeno, talloze toeristen bezoeken Brussel. Er zijn er zelfs die in Brussel zich vestigen. Uw "Nobody loves Bruxelles", u kan het zetten waar u denkt!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 22:00   #174
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tjonge, jij klinkt precies als iemand vd Toeristische Dienst. Eerste indrukken zijn belangrijk he Everytime. Als je een grietje ziet die bij de eerste kennismaking in je gezicht boert, ben je dan nog verder geinteresseerd in haar?
Een eerste indruk zegt helemaal niets. Het station van Luik is mooi maar de stad op zich, wat mij betreft, vergeet het!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 22:16   #175
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dank zij onze wereldverbeteraars maar het is er alleen "veel" slechter door geworden.
In de ogen van de bekrompene en de gefrustreerde mensen van het forum is alles wat Franstalig is, per "defintie" "slecht". "Omdat het Franstalig is".
Maar pech voor hen : hun belachelijke redeneringen vertegenwoordigen helemaal niet de realiteit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:18   #176
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alsof zo'n "enquête" geloofwaardig zou zijn. Roma en Venice ook "gehaat" terwijl talloze toeristen die steden bezoeken.
Wie gelooft zo'n "enquêtes"? Ja, mensen zoals u die, als Vlaams-Nationalisten, van de situatie profiteren om te spuwen op alles wat Franstalig is.

U bewijst het hier meer dan duidelijk met uw commentaar. Samengevat ?* la Zeno : "Brussel is onantrekkelijk omdat het Franstalig is". Maar Zeno, talloze toeristen bezoeken Brussel. Er zijn er zelfs die in Brussel zich vestigen. Uw "Nobody loves Bruxelles", u kan het zetten waar u denkt!
Brussel wordt ook geassocieerd met België en met de Europese Unie.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:33   #177
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een eerste indruk zegt helemaal niets. Het station van Luik is mooi maar de stad op zich, wat mij betreft, vergeet het!
Wel, eerste indrukken bepalen heel dikwijls het succes van een sollicitatiegesprek. Hou er ook rekening mee dat niet iedereen tijd en zin heeft om Brussel tot in alle hoekjes en kiertjes na te pluizen he. Je kunt er zelfs jaren gewoond hebben en nog niet alles gezien hebben. Een stad die er wel in slaagt om vanaf de eerste momenten een goede indruk te geven zal dan ook sterke troeven hebben.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:35   #178
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In de ogen van de bekrompene en de gefrustreerde mensen van het forum is alles wat Franstalig is, per "defintie" "slecht". "Omdat het Franstalig is".
Maar pech voor hen : hun belachelijke redeneringen vertegenwoordigen helemaal niet de realiteit.
Ach, jongen toch. ALs je het emotioneel niet aankunt dan zou ik me zelf niet langer pijnigen als ik van jou was.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 08:01   #179
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In de ogen van de bekrompene en de gefrustreerde mensen van het forum is alles wat Franstalig is, per "defintie" "slecht". "Omdat het Franstalig is".
Maar pech voor hen : hun belachelijke redeneringen vertegenwoordigen helemaal niet de realiteit.
Ik spreek perfect Frans en hou van Wallonië, was er ook veel maar ik heb geen schelpen voor mijn ogen.
De PS heeft er geen actieve gemeenschap maar een puinhoop van favoritisme van gemaakt die nu aan de Vlaamse sonde hangt om te overleven.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 08:46   #180
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vlaanderen zaagt altijd over de geldtransfers naar Wallonië, maar lest zijn dorst met watertransfers uit Wallonië. 1/5 van het drinkwater in Vlaanderen komt uit Wallonië. Flamiganten die konsekwent willen zijn zullen dringend hun eigen drinkwater moeten produceren.

Waalse watertransfers lessen Vlaamse dorst
https://www.apache.be/2019/07/25/waa...vlaamse-dorst/
"Watertransfers" bestáán niet.
geldtransfers wel.

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 juli 2020 om 08:46.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be