Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2020, 11:33   #61
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het nieuwe normaal wordt een afspraak-maatschappij. Dat is veilig en goed te plannen. De afspraakverplichting dient onverwijld uitgebreid te worden tot alle activiteiten. Dus zowel bij de bakker, als de beenhouwer, als de krantenwinkel als de benzinepomp, als de car-wash ... Ten einde onnodige drukte te vermijden zal het zaak zijn de afspraak enkel één bepaalde dag geldigheid te verlenen. De afspraak handhaving gebeurt best door de politie aan de hand van een streng maar onpartijdig boeten-systeem.
En dat de overheid dan weet waar U wanneer bent, is dan mooi meegenomen.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:14   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken zelfs mensen voor wie de totale Lockdown niet lang genoeg kon duren. Ze beleefden de tijd van hun leven. Dat is een mening als een andere niks mis mee.
Eigenlijk was de lockdown voor mij een hemelstijd.
Geen verkeer op de baan, zeer weinig wielerterroristen die hier geraakte, zelfs niet wachten op spoed.

Geen volk in de bossen en de velden.

Was echt zalig rustig.

Maar zelf lapte ik bijna alle opgelegde coronaregels aan mijn laars.
Ging zelfs in Nederland winkelen, terwijl de grenzen dicht waren.

Maar vrij was ik niet.
Dat is men vandaag nog niet.


Maar ja er zijn waarschijnlijk wel mensen die eerst een afspraak willen hebben voor ze hun goederen gaan afhalen in de webshops. Hoewel, ze laten die op een afgesproken uur thuisbrengen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:21   #63
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U zal vinden dat u nu veel vrijheid hebt. Maar U kan nu éénmaal niet vergelijken met de vrijheid die er vroeger was. En ik ben er van overtuigd dat mensen in de vorige eeuwen nog massa's meer vrijheid genoten.
Mensen hadden die vrijheid in theorie.

In de praktijk waren ze te arm en was hun enige bezorgdheid genoeg brood op de plank brengen.

De enige vrijheid die men toen had, was de vrijheid arm te zijn.


Citaat:
Maar goed...in de fitness waar ik ga moet je als je je afspraak niet kan nakomen verwittigen .....doe je dit niet eigenen ze zich het recht toe je de volgende keer te weigeren. Normaal want je neemt een plaats in.

Ik hoor van kennissen alleszins zeggen dat er een pak minder volk is....sindsdien....en ik moet zeggen dat 85 % van de mensen daar jonge mensen zijn.
Beetje tegenstrijdig, niet?

De reservatieblokken in mijn fitness zitten nooit vol. Indien men om wat voor reden ook dan toch niet kan opdagen, neemt men helemaal niemands plaats in.

De belangrijkste reden voor die reservaties dat als er bij iemand corona wordt vastgesteld, men de personen kan verwittigen die gelijktijdig hebben getraind.

Citaat:
Maar geen probleem het kan goed zijn dat jij de situatie nu leuker vindt als voorheen. Ik ken zelfs mensen voor wie de totale Lockdown niet lang genoeg kon duren. Ze beleefden de tijd van hun leven. Dat is een mening als een andere niks mis mee.
Dat heb ik nooit gezegd. De eerste twee maanden vond ik echt balen.

Ik stel gewoon vast dat men in België nu zo goed als alles kan doen, zolang men geen drama maakt van het feit dat men op voorhand een afspraak moet maken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:23   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eigenlijk was de lockdown voor mij een hemelstijd.
Geen verkeer op de baan, zeer weinig wielerterroristen die hier geraakte, zelfs niet wachten op spoed.

Geen volk in de bossen en de velden.

Was echt zalig rustig.

Maar zelf lapte ik bijna alle opgelegde coronaregels aan mijn laars.
Ging zelfs in Nederland winkelen, terwijl de grenzen dicht waren.

Maar vrij was ik niet.
Dat is men vandaag nog niet.


Maar ja er zijn waarschijnlijk wel mensen die eerst een afspraak willen hebben voor ze hun goederen gaan afhalen in de webshops. Hoewel, ze laten die op een afgesproken uur thuisbrengen.
Ik begrijp dat. Voor mij geldt dat niet. Ik ben daar te veel voor op mijn vrijheid gesteld. Mij vrij kunnen bewegen is me heilig.....ergens binnen kunnen gaan maar even net snel weer naar buiten is voor mij belangrijk.

En ach .....ik vind dat er voordat corona tijdperk genoeg plaatsen waren waar het echt zalig rustig was.

Ik ben het type die met oudejaarsavond binnen blijft en uit gaat eten 10 dagen later.
Ik ben niet het type mens die het weekend van 15 Augustus een terras gaat opzoeken in de stad...Ik doe dat wel op 11 Augustus.

Wie tijdens een weekdag gaat wandelen in het bos zal nooit veel volk tegenkomen. En ik moet wel opmerken dat er zeker in de begin periode van die Lockdown ik net vond dat er veel meer wandelaars waren overal en al zeker fietsers. Als ik nu ga wandelen zie ik alweer een pak minder wandelaars en al zeker fietsers.

Maar ja ik werk niet dus misschien heb ik wel makkelijk praten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 12:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:23   #65
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het nieuwe normaal wordt een afspraak-maatschappij. Dat is veilig en goed te plannen. De afspraakverplichting dient onverwijld uitgebreid te worden tot alle activiteiten. Dus zowel bij de bakker, als de beenhouwer, als de krantenwinkel als de benzinepomp, als de car-wash ... Ten einde onnodige drukte te vermijden zal het zaak zijn de afspraak enkel één bepaalde dag geldigheid te verlenen. De afspraak handhaving gebeurt best door de politie aan de hand van een streng maar onpartijdig boeten-systeem.
Als dat ten tijde van de strengste maatregelen (eind maart tot eind april) al niet het geval was, waarom zou men dit dan nu wél invoeren?

Het enige verschil bij de bakker is dat ik nu buiten moet aanschuiven in plaats van binnen. Iets waar ik enkel maar blij mee ben, tenzij het regent. Met 15-20 man op een hoopje proberen een rij te vormen binnen de bakker zelf, vond ik nu niet echt aangenaam.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:26   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als dat ten tijde van de strengste maatregelen (eind maart tot eind april) al niet het geval was, waarom zou men dit dan nu wél invoeren?

Het enige verschil bij de bakker is dat ik nu buiten moet aanschuiven in plaats van binnen. Iets waar ik enkel maar blij mee ben, tenzij het regent. Met 15-20 man op een hoopje proberen een rij te vormen binnen de bakker zelf, vond ik nu niet echt aangenaam.
Dat vind ik dan ook weer. Hetzelfde op zeker moment in de supermarkten. Ik vond buiten aanschuiven minder storend dan binnen aan de kassa aanschuiven. Er was ook minder volk in de winkel zelf wat ook lekker was meegenomen. Minder happy families ook. Enkel mensen die kochten wat ze nodig hadden en er geen speeltuin van maakten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:30   #67
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat vind ik dan ook weer. Hetzelfde op zeker moment in de supermarkten. Ik vond buiten aanschuiven minder storend dan binnen aan de kassa aanschuiven. Er was ook minder volk in de winkel zelf wat ook lekker was meegenomen. Minder happy families ook. Enkel mensen die kochten wat ze nodig hadden en er geen speeltuin van maakten.
Inderdaad.

Wat mij betreft zijn er toch enkele dingen (uiteraard een minderheid) die aangenamer verlopen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:44   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad.

Wat mij betreft zijn er toch enkele dingen (uiteraard een minderheid) die aangenamer verlopen.
Ja maar de grootste zorg en die we lijken te vergeten blijft toch nog altijd dat je op je hoede moet zijn. Op je hoede dat je niet wordt besmet door een virus dat je met wat pech lelijk parten kan spelen. Die sfeer maakt alles toch een pak minder aangenaam. Een zekere ongerustheid blijft toch ronddwalen
Ik heb hetzelfde gevoel als bij HIV.....Voor HIV was seks toch een pak leuker of alleszins een pak spontaner zorgelozer en vrijer.

https://www.demorgen.be/nieuws/indic...omen~b2847a23/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 12:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:57   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mensen hadden die vrijheid in theorie.

In de praktijk waren ze te arm en was hun enige bezorgdheid genoeg brood op de plank brengen.

De enige vrijheid die men toen had, was de vrijheid arm te zijn.

Niet iedereen was arm of wat men onder arm zijn mag verstaan.
En ja ....freedom is just another word for nothin' left to lose

Maar bon....is ander onderwerp.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 12:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 13:59   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dan heeft U geluk bij een ongeluk. U heeft dan ook nooit tijden van vrijheid meegemaakt.
Vrijheid is dan ook wel iets waar je enkel maar kan van genieten als je niks met anderen te maken hebt, en helemaal alleen bezig bent he.

Ik begrijp dus al uw geleuter over "vrijheid om bij de kapper te gaan" niet. Als ge bij de kapper gaat, hebt ge met anderen te maken (de kapper bvb). Dat is niet direct iets dat met "vrijheid" te maken heeft, want er zijn anderen in het spel. Vrijheid kan enkel uitgeoefend worden als ge alleen zijt.

En totale vrijheid hebt ge inderdaad pas als ge de rest van de wereld uitgemoord hebt.

Wat een voorlopig onbereikbare utopie is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 10:24   #71
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Ik vond het vrij vreemd dat het verboden was om naar een afgelegen bos afgezonderd van de mensen te gaan zitten. Dan maar naar het park waar het krioelde van de mensen.

Dit om de verspreiding van het virus tegen te gaan -- overheid-edition.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 10:29   #72
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik vond het vrij vreemd dat het verboden was om naar een afgelegen bos afgezonderd van de mensen te gaan zitten. Dan maar naar het park waar het krioelde van de mensen.

Dit om de verspreiding van het virus tegen te gaan -- overheid-edition.
Zo waren er wel meer : wel op de fiets, niet op de moto, wel in uw appartemensblok zitten, niet in uw stacaravan in de Ardennen, wel met zijn allen naar het tuincentrum, niet naar de bloemenwinkel, ......
En op die mensen moeten we rekenen om hier uit te geraken ?
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be