Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Laat u zich bij de aankoop van een product of dienst (ook) leiden door milieunormen?
Ja, altijd, bij bijna iedere aankoop zoek ik het meest omgevingsrespecterende alternatief. 2 11,76%
Soms. 12 70,59%
Eerder zelden. 3 17,65%
Enkel bij kleine en terugkerende aankopen zoals voeding. 0 0%
Enkel bij grote aankopen, vb. auto, electrische apparaten, energieleverancier, ... 1 5,88%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2008, 16:39   #21
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

@ André de Hollander

Mijn excuses voor de bitse toon. Geschreven zien mijn hersenspinsels er meestal minder vriendelijk uit dan bedoeld.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 19:06   #22
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Op verzoek on topic.

Ik koop bio-eieren, niet omdat ik denk dat die gezonder zijn, maar omdat ik sentimenteel genoeg ben om geraakt te worden door het beeld van kippen in een legbatterij.

Ik koop geen bio-groenten, omdat ik niet overtuigd ben dat ze gezonder zijn, en omdat ik niet geraakt word door het leed van groenten in een serre. Mocht de smaak van een op industriële wijze gekweekte tomaat me echt niet bevallen, dan kocht ik die niet. De tomaten uit mijn eigen tuin, bemest met eigengemaakte compost, en door mijzelf vertroeteld, smaken mij beter, natuurlijk.

Ik eet donker brood. Is donker brood milieuvriendelijker? Waarschijnlijk is het gezonder. Ik vind het vooral lekkerder dan wit brood.

Ik koop geen Spaanse aardbeien in februari, omdat ze én te duur én te smakeloos zijn én de milieukost te zwaar is (vervoer per vliegtuig). Stel dat ze heel lekker en goedkoop zouden zijn, dan kocht ik ze wel. Stel dat ze enkel lekker waren, dan niet.

Ik trek mij niets aan van het milieu als ik plezierdingen koop (boeken, tijdschriften, CD's, DVD's, elektronica,...).

Laatst gewijzigd door Stratcat : 26 februari 2008 om 19:07.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 19:11   #23
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Dank je André de Hollander.
Sommige mensen menen idd dat ze op alles moeten reageren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
De vraag is wel relevant. Als ik moet kiezen tussen biogroenten of niet-biogroenten, spelen zowel de ecologische als de gezondheidsargumenten een rol. Als het niet beter is voor mijn gezondheid, maar wel voor het milieu zal ik eerder geneigd zijn om niet het duurdere bio-produkt te kopen. Als het zowel beter is voor het milieu als voor mijn gezondheid, zal ik eerder het omgekeerde doen.

Wat jij gelooft, doet er niet toe.
Als je een concreet product aanhaalt wordt het al veel makkelijker om zinnig op je vraag te kunnen reageren.
In het geval van biogroenten hangt het ervan af wat je neemt als criterium voor gezonder. Als dat de aanwezigheid van sproeistoffen is zijn ze gezonder. Als het over de aanwezigheid van antioxidanten, vitamines en mineralen gaat liggen de zaken heel wat complexer. Verschillende studies spreken hierin mekaar tegen.
Het verschilt dan ook nog eens van groente tot groente en van de conditie van de groente op het moment dat je 'm opeet.
En daarmee is het verder zoals met medicijnen: ieder individu reageert er anders op.

Voor het overige ben ik het volmondig eens met André de Hollander

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander
Ik geloof niet dat je ontkent dat een vervuild milieu direct of indirect gevolgen kan hebben voor je gezondheid.
Je kon verder evengoed om het bewijs vragen voor het feit dat de aarde rond is. En hoe evident dat nu ook mag wezen voor zo goed als iedereen hier is. Het zal heel wat minder evident worden als je op zoek moet gaan naar een voor iemand aanvaardbare bron.

En als je dan toch vindt dat alles wat ik zeg benedenmaats is. Waarom doe je dan nog de moeite om het iedere keer te lezen en godbetert zelfs te reageren?
Denk je soms dat jouw bijdragen dat probleem dat - aan de hoeveelheid van dergelijke bijdragen van jouw hand te zien- blijkbaar toch zo structureel van aard is, daar ooit iets aan gaan veranderen?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 19:23   #24
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als je een concreet product aanhaalt wordt het al veel makkelijker om zinnig op je vraag te kunnen reageren.
In het geval van biogroenten hangt het ervan af wat je neemt als criterium voor gezonder. Als dat de aanwezigheid van sproeistoffen is zijn ze gezonder. Als het over de aanwezigheid van antioxidanten, vitamines en mineralen gaat liggen de zaken heel wat complexer. Verschillende studies spreken hierin mekaar tegen.
Het verschilt dan ook nog eens van groente tot groente en van de conditie van de groente op het moment dat je 'm opeet.
En daarmee is het verder zoals met medicijnen: ieder individu reageert er anders op.
Je bevestigt de relevantie van mijn vraag.

Citaat:
Voor het overige ben ik het volmondig eens met André de Hollander


Citaat:
Je kon verder evengoed om het bewijs vragen voor het feit dat de aarde rond is. En hoe evident dat nu ook mag wezen voor zo goed als iedereen hier is. Het zal heel wat minder evident worden als je op zoek moet gaan naar een voor iemand aanvaardbare bron.
Ik begrijp dit niet.

Citaat:
En als je dan toch vindt dat alles wat ik zeg benedenmaats is.
Waar blijkt uit dat ik dat vind?

Citaat:
Waarom doe je (...) de moeite om het iedere keer te lezen en godbetert zelfs te reageren?
Omdat ik verslaafd ben aan discussie.

Citaat:
Denk je soms dat jouw bijdragen dat probleem dat - aan de hoeveelheid van dergelijke bijdragen van jouw hand te zien- blijkbaar toch zo structureel van aard is, daar ooit iets aan gaan veranderen?
Ik begrijp dit niet.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 00:56   #25
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
@ André de Hollander

Mijn excuses voor de bitse toon. Geschreven zien mijn hersenspinsels er meestal minder vriendelijk uit dan bedoeld.
Aanvaard, aardig om er op terug te komen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 00:58   #26
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht

Ik koop geen bio-groenten, omdat ik niet overtuigd ben dat ze gezonder zijn, en omdat ik niet geraakt word door het leed van groenten in een serre.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 01:18   #27
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht

De vraag is wel relevant. Als ik moet kiezen tussen biogroenten of niet-biogroenten, spelen zowel de ecologische als de gezondheidsargumenten een rol. Als het niet beter is voor mijn gezondheid, maar wel voor het milieu zal ik eerder geneigd zijn om niet het duurdere bio-produkt te kopen. Als het zowel beter is voor het milieu als voor mijn gezondheid, zal ik eerder het omgekeerde doen.
Als iets slecht is voor het milieu, dan is de kans toch erg groot dat het indirect slecht is voor jou?
Bijvoorbeeld, motorolie kun je weg laten lopen in het riool. Dat kost je niets, is makkelijk en heeft geen direct gevolg voor je gezondheid. Stel het riool loopt door een plensbui over en de stroom komt tot in je moestuintje. Ook je tomaten liggen heel even in het water, waarop een mooi gekleurd olielaagje drijft. Na een uur trekt de overstroming weer weg en de andere dag geniet je van je zelfgekweekte en zelfbemeste tomaatjes, die je zonder te wassen eet. Je weet immers dat je ze nooit bespuit. Aldus krijg je motorolie binnen, die je gezondheid indirect aantast.

Even een kort scenario waarin 'slecht voor het milieu' snel wordt omgezet in 'slecht voor gezondheid'. Meestal zal aantasting van milieu veel indirecter de gezondheid aantasten, maar ik denk dat er altijd een gevolg te beredeneren is. Of het zich daadwerkelijk voordoet is dan weer van toeval afhankelijk. Vaak ook zal de vervuiling van de een, de gezondheid van de ander aantasten. Jouw olie stroomt dan eerst 100km door een beek, voordat het iemands tomaten aantast...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 08:45   #28
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Als iets slecht is voor het milieu, dan is de kans toch erg groot dat het indirect slecht is voor jou?
Bijvoorbeeld, motorolie kun je weg laten lopen in het riool. Dat kost je niets, is makkelijk en heeft geen direct gevolg voor je gezondheid. Stel het riool loopt door een plensbui over en de stroom komt tot in je moestuintje. Ook je tomaten liggen heel even in het water, waarop een mooi gekleurd olielaagje drijft. Na een uur trekt de overstroming weer weg en de andere dag geniet je van je zelfgekweekte en zelfbemeste tomaatjes, die je zonder te wassen eet. Je weet immers dat je ze nooit bespuit. Aldus krijg je motorolie binnen, die je gezondheid indirect aantast.

Even een kort scenario waarin 'slecht voor het milieu' snel wordt omgezet in 'slecht voor gezondheid'. Meestal zal aantasting van milieu veel indirecter de gezondheid aantasten, maar ik denk dat er altijd een gevolg te beredeneren is. Of het zich daadwerkelijk voordoet is dan weer van toeval afhankelijk. Vaak ook zal de vervuiling van de een, de gezondheid van de ander aantasten. Jouw olie stroomt dan eerst 100km door een beek, voordat het iemands tomaten aantast...
Nu heb je het over milieurampen, dat is iets anders dan de milieu-impact van industriële teelt.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 09:55   #29
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Nu heb je het over milieurampen, dat is iets anders dan de milieu-impact van industriële teelt.
Het was een voorbeeld.

Ok, dan noem ik het installeren van een roetfilter op je auto. Zelf heb je nooit last van de roetuitstoot van je eigen auto, het gebeurt immers allemaal achter je. Die 100 dieseltjes die echter voor je rijden en waarvan de eigenaren ook uit zuinigheid geen roetfilter hebben laten monteren, die zorgen voor kleine deeltjes die in je longen terechtkomen. De directe milieu-impact van jou dieseltje heeft geen directe invloed op je gezondheid. Indirect echter wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 09:58   #30
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard



Bizar toch dat een harde discussie hier blijkbaar niet mogelijk is zonder om de vijf voet in verontschuldigingen uit te barsten.

De neiging om in discussies geen onderscheid te maken tussen een mening en degene die ze verkondigt, zou op een anoniem forum geen probleem mogen zijn. Sticks & stones en zo.
__________________
'T

Laatst gewijzigd door Morduk : 27 februari 2008 om 09:58.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 10:33   #31
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht


Bizar toch dat een harde discussie hier blijkbaar niet mogelijk is zonder om de vijf voet in verontschuldigingen uit te barsten.

De neiging om in discussies geen onderscheid te maken tussen een mening en degene die ze verkondigt, zou op een anoniem forum geen probleem mogen zijn. Sticks & stones en zo.
Ik vind dat ook, maar goed, in de praktijk blijkt dat soms toch een probleem te zijn. Door daar rekening mee te houden, verlopen discussies meestal beter.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 10:48   #32
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Het was een voorbeeld.

Ok, dan noem ik het installeren van een roetfilter op je auto. Zelf heb je nooit last van de roetuitstoot van je eigen auto, het gebeurt immers allemaal achter je. Die 100 dieseltjes die echter voor je rijden en waarvan de eigenaren ook uit zuinigheid geen roetfilter hebben laten monteren, die zorgen voor kleine deeltjes die in je longen terechtkomen. De directe milieu-impact van jou dieseltje heeft geen directe invloed op je gezondheid. Indirect echter wel.
Ik vrees dat we naast elkaar aan het praten zijn.
Ik heb nergens gezegd dat er geen verband is tussen milieu en gezondheid hé, als ik dat ooit zou zeggen, mag je er van uit gaan dat ik mijn verstand verloren heb.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 18:18   #33
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik vrees dat we naast elkaar aan het praten zijn.
Ik heb nergens gezegd dat er geen verband is tussen milieu en gezondheid hé, als ik dat ooit zou zeggen, mag je er van uit gaan dat ik mijn verstand verloren heb.
Ik dacht ook dat je letterlijk zei "bewijs mij eens de band tussen gezondheid en milieu".
Terwijl ik ervan uitging dat het onmogelijk was dat je dacht dat die band niet zou bestaan.

In dat licht moet je ook deze uitspraak van mij zijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Je kon verder evengoed om het bewijs vragen voor het feit dat de aarde rond is. En hoe evident dat nu ook mag wezen voor zo goed als iedereen hier is. Het zal heel wat minder evident worden als je op zoek moet gaan naar een voor iemand aanvaardbare bron.
Ik begrijp dit niet.
In essentie bedoel ik hiermee dat het even bizar zou zijn om mij te vragen aan te tonen dat de Aarde rond is, terwijl dit al eeuwenlang als een paal boven water staat.
Ondanks het feit dat we dit al eeuwenlang aanvaarden, zal het ook niet makkelijk zijn om een bron te vinden (die zegt dat de aarde rond is) die iemand die gelooft dat de aarde plat is, kan overtuigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat
:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
En als je dan toch vindt dat alles wat ik zeg benedenmaats is.
Waar blijkt uit dat ik dat vind?
Uit je commentaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Denk je soms dat jouw bijdragen dat probleem dat - aan de hoeveelheid van dergelijke bijdragen van jouw hand te zien- blijkbaar toch zo structureel van aard is, daar ooit iets aan gaan veranderen?
Aan uw reacties te zien zijn mijn posts in uw ogen hopeloos benedenmaats. Als ze toch hopeloos zijn heeft het weinig zin om telkenmale opnieuw te reageren, toch?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 18:27   #34
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik dacht ook dat je letterlijk zei "bewijs mij eens de band tussen gezondheid en milieu".
Ondertussen heb je kunnen nagaan dat ik dat niet gezegd heb.

Citaat:
Aan uw reacties te zien zijn mijn posts in uw ogen hopeloos benedenmaats. Als ze toch hopeloos zijn heeft het weinig zin om telkenmale opnieuw te reageren, toch?
Als je van mijn reacties iets maakt dat er niet staat, doet het er niet veel toe wat ik schrijf.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 27 februari 2008 om 18:28.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 19:15   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bij toeval is er 1 product wat ik steevast "milieuvriendelijk" aankoop.
Grenen balken bij de Gamma zijn altijd FSC gelabeld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 01:47   #36
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bij toeval is er 1 product wat ik steevast "milieuvriendelijk" aankoop.
Grenen balken bij de Gamma zijn altijd FSC gelabeld.
Koop je steevast grenen balken? Wat bouw je allemaal?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 02:06   #37
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik vrees dat we naast elkaar aan het praten zijn.
Ik heb nergens gezegd dat er geen verband is tussen milieu en gezondheid hé, als ik dat ooit zou zeggen, mag je er van uit gaan dat ik mijn verstand verloren heb.
Je vraagt Groentje om de bron over haar opmerking dat milieu en gezondheid samengaan. Iets verder stel je:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
De kwestie die ik aanraak lijkt me relevant voor de topic.
Als milieuvriendelijk niet meestal gelijk is aan gezond, ligt de keuze anders dan als dat wel zo is.
Je zegt inderdaad niet dat er geen verband is, maar je stelt het wel in twijfel.

Ik ben er van overtuigd dat er wel verband is, al zal het soms heel indirect zijn. Misschien is de discussie die we hier over voeren ook wel belangrijk. Zolang mensen geloven dat er geen verband is tussen milieuschade en de persoonlijke gezondheid, zullen ze geen cent over hebben voor beperking van milieuschade. Zodra ze geloven dat er vrijwel altijd een verband bestaat -direct of indirect-, zullen ze sneller willen investeren in een gezonder milieu.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 06:40   #38
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Je vraagt Groentje om de bron over haar opmerking dat milieu en gezondheid samengaan.
Neen, ik vroeg een bron voor deze bewering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
de impact die dat product bij productie, consumptie of wegwerp heeft op het milieu (en/of met uw gezondheid - deze gaan meestal samen)
Ik lees dit als : milieuvriendelijke produkten zijn meestal gezonde produkten.

En daar heb ik dus twijfels over. Twijfels die een impact hebben op mijn keuze als ik in de supermarkt sta.

Misschien is dat niet wat Groentje-18 wilde zeggen, maar dan is het ongelukkig geformuleerd of heb ik het slecht gelezen.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 10:33   #39
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Neen, ik vroeg een bron voor deze bewering



Ik lees dit als : milieuvriendelijke produkten zijn meestal gezonde produkten.

En daar heb ik dus twijfels over. Twijfels die een impact hebben op mijn keuze als ik in de supermarkt sta.

Misschien is dat niet wat Groentje-18 wilde zeggen, maar dan is het ongelukkig geformuleerd of heb ik het slecht gelezen.
Ik las het als: milieu onvriendelijke producten zijn meestal ongezonde producten. En daar heb ik dan zelf nog bij bedacht dat die bewering in ieder geval klopt als je indirect ook meetelt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 12:35   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Koop je steevast grenen balken? Wat bouw je allemaal?

Da's allemaal voor de verbouwing van deze oude woning, en laatste weekend, de bouw van een kleinere, maar stevige werkbank.
Het is of grenen, of mdf plaat wat ik gebruik, en dat nog niet eens met mooi resultaat.
Ikzelf geef de voorkeur aan staal. Maar da's duur. (inhalige Chinezen, merci)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be