Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 16:34   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ken er niets van .
Maar ze zijn toch niet verplicht haar vrij te laten ?
Als ze voldoet aan de vooropgestelde eisen, jawel. En het feit dat de strafuitvoeringsrechtbank beslist heeft van ze vrij te laten bewijst dat, omdat dit nu eenmaal een wettelijk vastgelegde procedure is.

Het aantekenen van cassatie tegen die beslissing door het parket is een farce.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 16:42   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ze voldoet aan de vooropgestelde eisen, jawel. En het feit dat de strafuitvoeringsrechtbank beslist heeft van ze vrij te laten bewijst dat, omdat dit nu eenmaal een wettelijk vastgelegde procedure is.

Het aantekenen van cassatie tegen die beslissing door het parket is een farce.
Waarom dan nog iemand veroordelen tot 30 jaar als men, mits goed gedrag zowiezo vrijkomt na een fractie van de straf ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 16:51   #43
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Voor ons ook beter, hoor. Liever in een klooster dan echt "vrij".
Dubbele shiften laten draaien in de koolmijn en met een deftig loonbeslag zal de schadevergoeding al wat sneller bijeen zijn...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 17:06   #44
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Haar straf is NIET gedaan: ze was veroordeeld tot DERTIG jaar en heeft daar amper DE HELFT van uitgezeten. Ze mocht slechts verwaardelijk vrijkomen indien iemand haar een job en onderdak garandeerde: tot op heden wou NIEMAND in onze maatschappij dat doen. Dat wil zeggen dat nagenoeg ALLE BURGERS (mijzelf en dhr. Bronselaer inbegrepen) het moreel verwerpelijk vinden dat iemand die ZULKE zwaarwegende feiten heeft gepleegd een gunstmaatregel krijgt in de schoot geworpen: hetgeen nu te gebeuren staat en dat UITSLUITEND DANKZIJ DE BEMOEIENIS VAN EEN DOZIJN WERELDVREEMDE NONNEN. En dhr. Bronselaer wil daar -geheel terecht- een stokje voor steken! (met steun van ongeveer 80% van de publieke opinie)
Geen zever vrijlaten en goed in het oog houden. Niet om de haverklap uitzonderingen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 17:10   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom dan nog iemand veroordelen tot 30 jaar als men, mits goed gedrag zowiezo vrijkomt na een fractie van de straf ?
Omdat men er op die manier langer controle kan over blijven uitoefenen.

Op het moment heeft ze 16 jaar gedaan, 16 van de dertig is meer dan de helft, een fractie is iets anders.

Je beseft toch ook wel dat de rechters die haar veroordeelden heel goed wisten dat ze die dertig jaar niet ging uitdoen? Ik kan het alleen maar herhalen dat het nooit de bedoeling is geweest van haar dertig jaar binnen te houden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 17:29   #46
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat zal wel nodig zijn voor iemand die al praktisch overal - ook hier - werd buitengeflikkerd...
Kan ik inkomen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 19:34   #47
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De drang naar anonimiteit?
Degenen die hier het meeste behoefte hebben aan anonimiteit zijn degenen die de verdediging opnemen voor één van de grootste zondaressen uit de Belgische geschiedenis en dus waarschijnlijk in htezelfde bedje ziek zijn...

Overigens maakt dhr. Bronselaer helemaal GEEN gebruik van anonimiteit, hij heeft zijn actie gelanceerd op zijn persoonlijke webblog, met naam én toenaam én zelfs zijn foto... Hij is dus bang voor niets of niemand, in tegenstelling tot sommige angsthazen hier die zich bedienen van een nickname om te kunnen foeteren op mensen die onrecht willen gewroken zien...

De enige redenen waarom sommigen hier de persoon Bronselaer persoonlijk aanvallen in plaats van te debatteren over de grond van de zaak (de vrijlating van M.Martin) is omdat ze weten dat hij daarnaast ook steeds campagne heeft gevoerd tegen het homohuwelijk en de adoptie van kinderen door koppels van hetzelfde geslacht... Dat stéékt, nietwaar?
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 20:10   #48
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Degenen die hier het meeste behoefte hebben aan anonimiteit zijn degenen die de verdediging opnemen voor één van de grootste zondaressen uit de Belgische geschiedenis en dus waarschijnlijk in htezelfde bedje ziek zijn...

Overigens maakt dhr. Bronselaer helemaal GEEN gebruik van anonimiteit, hij heeft zijn actie gelanceerd op zijn persoonlijke webblog, met naam én toenaam én zelfs zijn foto... Hij is dus bang voor niets of niemand, in tegenstelling tot sommige angsthazen hier die zich bedienen van een nickname om te kunnen foeteren op mensen die onrecht willen gewroken zien...

De enige redenen waarom sommigen hier de persoon Bronselaer persoonlijk aanvallen in plaats van te debatteren over de grond van de zaak (de vrijlating van M.Martin) is omdat ze weten dat hij daarnaast ook steeds campagne heeft gevoerd tegen het homohuwelijk en de adoptie van kinderen door koppels van hetzelfde geslacht... Dat stéékt, nietwaar?
Die Bronselaer interesseert me evenveel als een koeievlaai. Je hebt ongeveer 10 seconden nodig op zijn blog om tot de conclusie te komen dat het iemand is die doortrapt. Hij denkt dat hij in zijn eentje een politieke partij vormt.
Als zo iemand dan op pompeuze manier komt lullen dat hij een "ultimatum" stelt dan kun je toch niet anders dan beginnen lachen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 20:18   #49
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Ik zou dat oordeel overlaten aan de bisdommen die zich binnenkort mogen verwachten aan postzakken vol met brieven van gedoopten die de Kerk willen verlaten...
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 20:42   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Overigens maakt dhr. Bronselaer helemaal GEEN gebruik van anonimiteit, hij heeft zijn actie gelanceerd op zijn persoonlijke webblog, met naam én toenaam én zelfs zijn foto... Hij is dus bang voor niets of niemand, in tegenstelling tot sommige angsthazen hier die zich bedienen van een nickname om te kunnen foeteren op mensen die onrecht willen gewroken zien...
Een nickname zoals "islamwatcher" bijvoorbeeld?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 20:56   #51
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Ik zou dat oordeel overlaten aan de bisdommen die zich binnenkort mogen verwachten aan postzakken vol met brieven van gedoopten die de Kerk willen verlaten...
Wel op elke brief een postzegel kleven hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 20:56   #52
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een nickname zoals "islamwatcher" bijvoorbeeld?
Het moge duidelijk zijn dat u een obsessie hebt met de figuur van mr. Bronselaer en achter ieder forumlid die niet zijn ware identiteit prijsgeeft zijn aanwezigheid zoekt. Hoe gestoord is d�*t??? Kunt u in deze draad ook commentaren ter zake leveren of laat uw obsessie dat niet toe?
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:03   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Het moge duidelijk zijn dat u een obsessie hebt met de figuur van mr. Bronselaer en achter ieder forumlid die niet zijn ware identiteit prijsgeeft zijn aanwezigheid zoekt.
Bijlange niet. 99% van de leden van dit forum is hier onder een schuilnaam. Ik heb achter niemand van hen ooit de figuur Olivier Bronselaer gezocht. In uw geval was het echter meteen duidelijk. De bombastische schrijfstijl, de "kennis" van bepaalde forumleden, de antipathie voor homoseksuelen, het dwepen met Hitler,... Denial is not a river in Egypt, sweetheart.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:12   #54
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Wel grappig dat ontdopen de macht van de kerk zou wegnemen, begin eens met arco te behandelen als L&H en ditch ook hun aandeelhouders
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:12   #55
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Haar straf is gedaan dus komt ze vrij. Dat is alles.
Haar straf is nog niet gedaan. Of heb ik iets gemist ?

Had haar straf 30 jaar effectief afgelopen geweest zijn, uiteraard mits afhouding van het voorarrest, dan had ik er geen probleem mee gehad hebben dat deze zusters haar opnamen. Ik had het zelfs een goede zaak gevonden.

Om haar vervroegd te laten vrijkomen en hieraan meewerken, geven de zusters de slachtoffers van Martin een slag in het gezicht !
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 augustus 2012 om 21:14.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:14   #56
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bijlange niet. 99% van de leden van dit forum is hier onder een schuilnaam. Ik heb achter niemand van hen ooit de figuur Olivier Bronselaer gezocht. In uw geval was het echter meteen duidelijk. De bombastische schrijfstijl, de "kennis" van bepaalde forumleden, de antipathie voor homoseksuelen, het dwepen met Hitler,... Denial is not a river in Egypt, sweetheart.
Meneer, u verdient medelijden... U bent zo kinderachtig dat u niet eens een oordeel veil hebt over het onderwerp hier maar godsganse dagen tussen de lijnen op zoek bent naar vermeende tegenstanders van uw geaardheid... Gaat u gerust verder uw gang met het hengelen naar mijn ware naam... Uw volstrekt nutteloze vrijetijdsbesteding interesseert mij verder niet... Bent u vandaag al op consultatie geweest?
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:16   #57
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat men er op die manier langer controle kan over blijven uitoefenen.

Op het moment heeft ze 16 jaar gedaan, 16 van de dertig is meer dan de helft, een fractie is iets anders.

Je beseft toch ook wel dat de rechters die haar veroordeelden heel goed wisten dat ze die dertig jaar niet ging uitdoen? Ik kan het alleen maar herhalen dat het nooit de bedoeling is geweest van haar dertig jaar binnen te houden.
16 van 30 jaar is slechts 53% van de straf. Het mag wel wat meer zijn, gezien de ernst van de feiten.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 augustus 2012 om 21:16.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:17   #58
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
16 van 30 jaar is slechts 53% van de straf. Het mag wel wat meer zijn, gezien de ernst van de feiten.
Dat is het probleem van ons systeem, niet van dat klooster.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:18   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Uw volstrekt nutteloze vrijetijdsbesteding interesseert mij verder niet...
Ieder zijn hobby, Olivier. Uw volstrekt nutteloze (en eigenlijk behoorlijk zielige) strijd tegen de arme klaren interesseert mij eerlijk gezegd ook niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 21:19   #60
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Haar straf is nog niet gedaan. Of heb ik iets gemist ?

Had haar straf 30 jaar effectief afgelopen geweest zijn, uiteraard mits afhouding van het voorarrest, dan had ik er geen probleem mee gehad hebben dat deze zusters haar opnamen. Ik had het zelfs een goede zaak gevonden.

Om haar vervroegd te laten vrijkomen en hieraan meewerken, geven de zusters de slachtoffers van Martin een slag in het gezicht !
Inderdaad, goed gesproken Max. Ik zou het noemen: 'mededplichtigheid aan het opzettelijk uitlokken van maatschappelijke onrust'. Bovendien veroorzaakt het vrijlaten van dergelijk persoon een 'gevaar voor de openbare veiligheid' waar de bevoegde Minister Turtelboom ernstig rekening mee zou moeten houden.
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be