Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2011, 00:11   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Eigenlijk kan je niet anders dan het ermee eens zijn.

Ik kan niet veel argumenten bedenken waarin deze stelling niet zou kunnen opgaan, tenzij je argument het zo snel mogelijk vernietigen van het sociale zekerheidssysteem van een land is.
In ernstige gevallen waar werken onmogelijk is, kan een uitzondering gemaakt worden. Maar daarvoor dienen onze uitkeringen bij ziekte- en handicap.
Oh, Maar ik ga nog veel verder hé. Dat zelfde geld bij mij ook voor de schoolverlaters hoor. Nog geen cent bijgedragen betekend niets trekken.

Nu verlaten ze de school, schijven in voor hun wachtvergoeding en nemen een Sabbatjaarje om eens een reisje in de wereld te maken. Die oude garde zal wel een paar jaar langer zijn botten afdraaien.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 00:24   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Oh, Maar ik ga nog veel verder hé. Dat zelfde geld bij mij ook voor de schoolverlaters hoor. Nog geen cent bijgedragen betekend niets trekken.

Nu verlaten ze de school, schijven in voor hun wachtvergoeding en nemen een Sabbatjaarje om eens een reisje in de wereld te maken. Die oude garde zal wel een paar jaar langer zijn botten afdraaien.
Daar ging ik vanuit.

Gelijk heb je!

Veel ouderen zijn geschokt door de wijziging van deze wet.

Probleem is dat de werkloosheidsuitkeringen alleen afschaffen niet veel oplost, je zal dan vooral een migratie zien naar het leefloon en de ziekenfondsen ... Het moet dus nog ingrijpender.

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat je tijdens je studentencarriëre in principe een job kan doen, waardoor je een spaarpotje kan opbouwen om de tijd die je werkloos bent te overbruggen.
Sowieso wonen pas afgestudeerden die werkloos zijn meestal nog thuis dus ... en het niet verkrijgen van geld motiveert tot het aannemen van een baan die niet overeenkomt met de droomjob. Het gebeurt nu denk ik relatief vaak dat afgestudeerden maar al te lang wachten, in de hoop op die ene job die maar niet uit de bus komt. Daardoor ontstaan er leemtes in het CV waar toekomstige werkgevers argwanend over zijn en bovendien mist men de ervaring die nodig is om de "droomjob" te krijgen.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juni 2011 om 00:25.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 00:57   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daar ging ik vanuit.

Gelijk heb je!

Veel ouderen zijn geschokt door de wijziging van deze wet.

Probleem is dat de werkloosheidsuitkeringen alleen afschaffen niet veel oplost, je zal dan vooral een migratie zien naar het leefloon en de ziekenfondsen ... Het moet dus nog ingrijpender.

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat je tijdens je studentencarriëre in principe een job kan doen, waardoor je een spaarpotje kan opbouwen om de tijd die je werkloos bent te overbruggen.
Sowieso wonen pas afgestudeerden die werkloos zijn meestal nog thuis dus ... en het niet verkrijgen van geld motiveert tot het aannemen van een baan die niet overeenkomt met de droomjob. Het gebeurt nu denk ik relatief vaak dat afgestudeerden maar al te lang wachten, in de hoop op die ene job die maar niet uit de bus komt. Daardoor ontstaan er leemtes in het CV waar toekomstige werkgevers argwanend over zijn en bovendien mist men de ervaring die nodig is om de "droomjob" te krijgen.
Ze kunnen wel studeren voor Maanontginning. Dan is de kans dat ge nooit een aangepaste job zult vinden heeeeeeeeeeeeeeeeel grooooooot.

Als ze niets trekken zijn ze ook niet verplicht eender wat aan te nemen maar dan zullen ze zelf moeite doen om iets gepast te vinden. En vind je niet meteen je uitverkoren job zul je je tijdelijk tevreden moeten stellen met wat anders tot je je kunt opwerken tot wat je voor ogen had.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 juni 2011 om 00:58.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 01:03   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daar ging ik vanuit.

Gelijk heb je!

Veel ouderen zijn geschokt door de wijziging van deze wet.

Probleem is dat de werkloosheidsuitkeringen alleen afschaffen niet veel oplost, je zal dan vooral een migratie zien naar het leefloon en de ziekenfondsen ... Het moet dus nog ingrijpender.

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat je tijdens je studentencarriëre in principe een job kan doen, waardoor je een spaarpotje kan opbouwen om de tijd die je werkloos bent te overbruggen.
Sowieso wonen pas afgestudeerden die werkloos zijn meestal nog thuis dus ... en het niet verkrijgen van geld motiveert tot het aannemen van een baan die niet overeenkomt met de droomjob. Het gebeurt nu denk ik relatief vaak dat afgestudeerden maar al te lang wachten, in de hoop op die ene job die maar niet uit de bus komt. Daardoor ontstaan er leemtes in het CV waar toekomstige werkgevers argwanend over zijn en bovendien mist men de ervaring die nodig is om de "droomjob" te krijgen.
Ze moeten ze maar aan't werk zetten. Jobs genoeg die niet ingevuld geraken, en dat is dan meteen een reden om ze te verdelen over verschillende regio's van het land, anders krijg je weer van," maar dat is te ver af, daar geraak ik niet, (vanuit onze Getto waar we niet de minste moeite moeten doen om te integreren).
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 01:09   #25
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koevoet Bekijk bericht
Examen of niet, je maakt er toch geen Nederlanders van hoor. Inburgering bestaan niet.
Blijkbaar begrijp jij de term inburgering niet.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be