Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2013, 23:50   #1
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard 400.000 Buitenlandse werknemers - 427.000 Werklozen

Een hele mond vol met grote getallen in één dag.

400.000 Buitenlandse Werknemers en 427.000 werklozen in ons Land

Ik vind het een beetje jammer dat men geen studie maakt over hoeveel miljoenen Euro's via die buitenslandse werknemers ons land uitstromen.

Welke % van hun loon zouden buitenlandse werknemers hier consumeren en hoeveel versluizen?

Maar ho wee als een Belg naar de bank wat cash geld wil afhalen. 600 max per week , of aanvragen.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 18:12   #2
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Een hele mond vol met grote getallen in één dag.

400.000 Buitenlandse Werknemers en 427.000 werklozen in ons Land

Ik vind het een beetje jammer dat men geen studie maakt over hoeveel miljoenen Euro's via die buitenslandse werknemers ons land uitstromen.

Welke % van hun loon zouden buitenlandse werknemers hier consumeren en hoeveel versluizen?

Maar ho wee als een Belg naar de bank wat cash geld wil afhalen. 600 max per week , of aanvragen.
Waar haal je die 427.000 vandaan?

Laatst gewijzigd door tandem : 26 november 2013 om 18:12.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 18:24   #3
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Waar haal je die 427.000 vandaan?
Dat heb ik gisteren in het nieuws vernomen.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 20:06   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Een hele mond vol met grote getallen in één dag.

400.000 Buitenlandse Werknemers en 427.000 werklozen in ons Land

Ik vind het een beetje jammer dat men geen studie maakt over hoeveel miljoenen Euro's via die buitenslandse werknemers ons land uitstromen.

Welke % van hun loon zouden buitenlandse werknemers hier consumeren en hoeveel versluizen?

Maar ho wee als een Belg naar de bank wat cash geld wil afhalen. 600 max per week , of aanvragen.

Ik heb weinig problemen met buitenlandse werknemers. Buitenlandse werklozen... dat is een ander verhaal.

Die 427.000 is overigens een enorme onderschatting want het gaat om zwaar uitgefilterde cijfers waar allerlei werklozen niet in worden meegeteld.

Kijk maar eens naar de cijfers en huiver hoeveel mensen er als 'inactieve bevolking' gecatalogeerd worden

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...werk/absoluut/

In de categorie 25 tot 64 zitten daar anderhalf miljoen mensen....
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 20:07   #5
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Moet iedereen dan werken? Wat met huisvrouwen?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 22:57   #6
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Moet iedereen dan werken? Wat met huisvrouwen?
Het gaat mij in de eerste plaats om het aan de kaak stellen van het zoveelste statistische bedrog van de overheid.

In de tweede plaats om aan te geven dat het een complete utopie is om te geloven dat dit systeem overeind kan blijven.

Voor mij is het een perfect valabele levenskeuze om thuis te blijven zodat je je kinderen meer kan zien en opvoeden en een keuze waar ik alle respect voor heb. Maar ik zie helemaal niet in waarom die keuze door iemand anders gefinancierd zou moeten worden.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 23:00   #7
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het gaat mij in de eerste plaats om het aan de kaak stellen van het zoveelste statistische bedrog van de overheid.

In de tweede plaats om aan te geven dat het een complete utopie is om te geloven dat dit systeem overeind kan blijven.

Voor mij is het een perfect valabele levenskeuze om thuis te blijven zodat je je kinderen meer kan zien en opvoeden en een keuze waar ik alle respect voor heb. Maar ik zie helemaal niet in waarom die keuze door iemand anders gefinancierd zou moeten worden.
Ik zie niet in waarom alle zeveraars recht zouden hebben op de "vruchten van hun arrebeid".
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 23:12   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom alle zeveraars recht zouden hebben op de "vruchten van hun arrebeid".
Dan verschillen we daarover fundamenteel van mening. Ik wens niemands slaaf te zijn en ik hoef zelf ook geen slaven te hebben... want dat is wat de 'herverdeling' door de overheid nu eenmaal is. Met daar dan nog de behoorlijk verzwarende omstandigheid bij dat veel van de diefstal gebeurt van toekomstige welvaart door schuldopbouw. Veel immoreler dan dat kan je niet gaan in mijn ogen.


"When plunder becomes a way of life for a group of men living in society, they create for themselves, in the course of time, a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it.”

“But how is this legal plunder to be identified? Quite simply. See if the law takes from some persons what belongs to them and gives it to other persons to whom it does not belong. See if the law benefits one citizen at the expense of another by doing what the citizen himself cannot do without committing a crime.”

(F. Bastiat)
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 november 2013 om 23:14.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 23:20   #9
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Ik heb evenzeer een probleem met schuldopbouw en met geldcreatie.

Wat wel is, is dat de definities van arbeid en vruchten van eigen arbeid, arbitrair zijn. Zo gaat het in een maatschappij om veel meer dan enkel de zure definities van de robot-arbeider die werkt en daarvoor allocatie-eenheden (geld) krijgt. Het feit dat er waarde ontstaat ligt zeker en vast niet puur aan die arbeider.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 23:22   #10
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

"Werk" wordt gewoon in een zuur kader gezien. "Werk" is volgens die definitie enkel hetgeen wat men doet waarvoor anderen je geld geven.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 23:31   #11
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
"Werk" wordt gewoon in een zuur kader gezien. "Werk" is volgens die definitie enkel hetgeen wat men doet waarvoor anderen je geld geven.
En heb je een ander woord dan 'diefstal' voor geld eisen van iemand die je voor jouw werk niets wenst te geven en er geen enkel profijt aan heeft?

Als jij thuis wil blijven en de kinderen wil opvoeden en je echtgenote is bereid om dat te subsidiëren => geen enkel probleem. Ja dat is werk en je echtgenote die er duidelijk ook haar voordeel uit haalt is vrijwillig bereid om dat te subsidiëren.

Als jij echter vind dat ik jou daarin zou moeten subsidiëren is het imo pure diefstal en niets anders.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 23:32   #12
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En heb je een ander woord dan 'diefstal' voor geld eisen van iemand die je voor jouw werk niets wenst te geven en er geen enkel profijt aan heeft?

Als jij thuis wil blijven en de kinderen wil opvoeden en je echtgenote is bereid om dat te subsidiëren => geen enkel probleem. Ja dat is werk en je echtgenote die er duidelijk ook haar voordeel uit haalt is vrijwillig bereid om dat te subsidiëren.

Als jij echter vind dat ik jou daarin zou moeten subsidiëren is het imo pure diefstal en niets anders.
Je definities zijn arbitrair. Wanneer je dat begrijpt, kunnen wij verderpraten.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 00:08   #13
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Moet iedereen dan werken? Wat met huisvrouwen?
Ik ben het met je eens, nee niet iedereen moet werken.

Maar dan moet je uw belastingsysteem en de financiering van de socio solidaire vangnet aanpassen.

Als je uit elke werkman die iets produceert zijn product , financiën moet opbrengen om , een verkoper , twee bediende , een ambtenaar, een valide en een werkloze te bekostigen , dan moet je als overheid weten dat Uw product nooit meer competitief genoeg kan zijn voor de export.

Wanneer je de belasting op arbeid verlegt naar belasting op consumptie dan kan je de hele situatie opnieuw recht trekken .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 00:08   #14
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Moet iedereen dan werken? Wat met huisvrouwen?
Ik ben het met je eens, nee niet iedereen moet werken.

Maar dan moet je uw belastingsysteem en de financiering van de socio solidaire vangnet aanpassen.

Als je uit elke werkman die iets produceert zijn product , financiën moet opbrengen om , een verkoper , twee bediende , een ambtenaar, een valide en een werkloze te bekostigen , dan moet je als overheid weten dat Uw product nooit meer competitief genoeg kan zijn voor de export.

Wanneer je de belasting op arbeid verlegt naar belasting op consumptie dan kan je de hele situatie opnieuw recht trekken .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 00:09   #15
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Vergeet niet dat ook in bedrijven er zeer veel parasitariaat is.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 00:10   #16
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Je definities zijn arbitrair. Wanneer je dat begrijpt, kunnen wij verderpraten.
Hoezo arbitrair? Mag ik je eraan herinneren dat niet ik, maar jij met het al behoorlijk subjectieve voorbeeld van de huismoeder als deel van die anderhalf miljoen inactieven kwam aanzetten...
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 00:11   #17
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Hoezo arbitrair? Mag ik je eraan herinneren dat niet ik, maar jij met het al behoorlijk subjectieve voorbeeld van de huismoeder als deel van die anderhalf miljoen inactieven kwam aanzetten...
Arbitrair. Men kan ook stellen dat enkel diegenen die lang haar hebben nuttige arbeid verrichten. De definities van arbeid zijn arbitrair.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 11:17   #18
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Arbitrair. Men kan ook stellen dat enkel diegenen die lang haar hebben nuttige arbeid verrichten. De definities van arbeid zijn arbitrair.
Het lijkt me vooral dat je ontsnappingsroutes zoekt om niet over de grond van de zaak te moeten discussiëren. Ik heb nergens gezegd dat ik het huishouden geen werk vind. Ik heb wel gezegd dat het imo niet aan een derde partij is om gedwongen te worden dat te financieren, want dat is simpelweg diefstal...
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 11:28   #19
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het lijkt me vooral dat je ontsnappingsroutes zoekt om niet over de grond van de zaak te moeten discussiëren. Ik heb nergens gezegd dat ik het huishouden geen werk vind. Ik heb wel gezegd dat het imo niet aan een derde partij is om gedwongen te worden dat te financieren, want dat is simpelweg diefstal...
En de staat noemt het geen diefstal en handelt er ook naar. Begrijp je? Arbitrair.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 12:19   #20
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dat heb ik gisteren in het nieuws vernomen.
Fully right, ik vergiste me met het getal dat ik voor Vlaanderen had gehoord.

Citaat:
België telde in oktober 427.241 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen. Dat cijfer ligt 5 procent lager dan de werkloosheid in september van dit jaar (449.602). Toen stond de Belgische werkloosheid op het hoogste peil sinds januari 2011. Dat blijkt uit de cijfers van de RVA.

Ten opzichte van oktober 2012 steeg de werkloosheid wel met 3,5 procent. Net zoals in september neemt het aantal mannelijke volledig werklozen het sterkst toe, met 12.708 (5,7 procent). Bij de vrouwen steeg het aantal volledig werklozen met 1.794 (0,9 procent).

In het Vlaamse gewest vermeerderde het aantal volledig werklozen het meest met 10.339 tot 158.895 (+ 7 procent) ten opzichte van vorig jaar. In het Waals Gewest kwamen er 3.351 volledig werklozen bij tot 192.598 (+ 1,8 procent). Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest telt 75.748 volledig werklozen, dit zijn er 812 meer (+1,1 procent) dan een jaar eerder.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...langzaam.dhtml
Overigens, gisteren had ik een paranormale ervaring, ik werd wakker in een wereld waar men werkelijk niets van economie begrijpt. Ik twijfel of het niet gewoon een nachtmerrie is want normaal kunnen we dat niet noemen.

Laatst gewijzigd door tandem : 27 november 2013 om 12:19.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be