Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2020, 22:29   #241
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Gezag, en wat dat betreft alle centraal aangestuurde samenlevingen, of ze nu een god, een president of een dictator als “leider” hebben, bestaan door angst.

Emotie dus.
Angst is altijd de voedingsbodem geweest van een overheid.
En dat hoeft niet altijd om een ramp of crisis te gaan.

De angst om dakloos, werkloos, ziek te worden, de angst over criminaliteit, oorlog, migratie, ....bestaat nu éénmaal en wordt ook actief gevoed.
Een overheid speelt daar handig op in door te beloven dat ze je zullen beschermen. Alleen beseffen heel veel mensen niet wat je daar in ruil voor moet terug geven.
En dan gaat het niet zozeer over geld, als wel over je individuele vrijheid. En krijg die nog maar eens terug.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:30   #242
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Juiste analyse.
Ik ben momenteel aan de kust en het valt op hoeveel vooral bejaarde, mensen hier op de zeedijk met een mondmasker rondlopen, zelfs in het Zwin zie je ze, helemaal alleen.
Veel mensen denken echt dat wanneer je gewoon nog maar iemand op straat kruist, je besmet kan geraken.
Er is GEEN ENKELE studie die dit aantoont. En toch zie je mensen in een boog om me heen lopen omdat ik geen mondmasker draag.
De desinformatie over de besmettingskans is natuurlijk een godsgeschenk om de strenge maatregelen te kunnen doorvoeren en aanhouden. Hou de bevolking bang en ze slikken alles.
Kijk naar de emotionele chantage van forumlid dadeeleme (of zoiets) die “normaal willen leven” gelijkstelt met “in het rond schieten met een machinegeweer.”

Dan weet je toch genoeg!

Hier pakt die zever uiteraard niet, maar als ik naar buiten kijk werkt de scrupuleloze chantage wonderwel.

Zouden ze er echt nooit bij stilstaan welke schade ze aanrichten, de covid-fascisten?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:33   #243
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Angst is altijd de voedingsbodem geweest van een overheid.
En dat hoeft niet altijd om een ramp of crisis te gaan.

De angst om dakloos, werkloos, ziek te worden, de angst over criminaliteit, oorlog, migratie, ....bestaat nu éénmaal en wordt ook actief gevoed.
Een overheid speelt daar handig op in door te beloven dat ze je zullen beschermen. Alleen beseffen heel veel mensen niet wat je daar in ruil voor moet terug geven.
En dan gaat het niet zozeer over geld, als wel over je individuele vrijheid. En krijg die nog maar eens terug.
Never let a good crisis go to waste. En als er geen crisis is, dan maken we er toch eentje.

Soms hoop ik stilletjes dat er een hemel en een hel bestaat, en dat we die scrupuleloze huichalaars ooit nog tegenkomen...
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:38   #244
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Kijk naar de emotionele chantage van forumlid dadeeleme (of zoiets) die “normaal willen leven” gelijkstelt met “in het rond schieten met een machinegeweer.”

Dan weet je toch genoeg!

Hier pakt die zever uiteraard niet, maar als ik naar buiten kijk werkt de scrupuleloze chantage wonderwel.

Zouden ze er echt nooit bij stilstaan welke schade ze aanrichten, de covid-fascisten?
Ik denk dat wel.
Door in hyperbolen te spreken en zo de angst hoog te houden, zorg je dat een groot deel van de bevolking echt denkt dat de huidige coronastrategie de enige juiste is.
De mentale schade die ze veroorzaken, is voor hen gerechtvaardigd.

Nu is het wel zo dat iemand als Dadeelemee zich ronduit zou moeten schamen met uitspraken zoals "kogels uit een machinegeweer".
Je hebt hier op dit forum mensen zoals Cookie Monster die oprecht bang zijn. Wat Dadeemelee doet, is die gewoon nog wat verder weg duwen.
Hij is dan ook iemand die het niveau van de discussies hier serieus naar beneden trekt.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:42   #245
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik denk dat wel.
Door in hyperbolen te spreken en zo de angst hoog te houden, zorg je dat een groot deel van de bevolking echt denkt dat de huidige coronastrategie de enige juiste is.
De mentale schade die ze veroorzaken, is voor hen gerechtvaardigd.

Nu is het wel zo dat iemand als Dadeelemee zich ronduit zou moeten schamen met uitspraken zoals "kogels uit een machinegeweer".
Je hebt hier op dit forum mensen zoals Cookie Monster die oprecht bang zijn. Wat Dadeemelee doet, is die gewoon nog wat verder weg duwen.
Hij is dan ook iemand die het niveau van de discussies hier serieus naar beneden trekt.
Als je kunt rechtvaardigen dat je bij iemand anders mentale schade veroorzaakt, ben je een regelrechte psychopaat.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:51   #246
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Snip
Nu is het wel zo dat iemand als Dadeelemee zich ronduit zou moeten schamen met uitspraken zoals "kogels uit een machinegeweer".
Snip...
Gunther moet niet panikeren. Ik RD niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 23:00   #247
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gunther moet niet panikeren. Ik RD niet.
Panikeren is niet het juiste woord. Ik heb er lang het hoofd over gebroken sinds maart hoe deze toestand tot stand is gekomen, en hoe het zo lang kan aanhouden.

Door vaak te lezen, herlezen, studeren, bronnen van puur collectivistisch tot puur libertaristisch te consulteren, kan ik niet anders concluderen dat het louter omwille van emotionele chantage is.

Voor sommigen is dat mss een open deur intrappen, maar in mijn eigen gezin maakte ik de opmerking dat het enige goede dat uit deze crisis komt het feit is dat de strategie en tactiek perfect uitgekristalliseerd zijn.

Het is duidelijk voor iedereen met een beetje gezond verstand. En ik zal de boodschap blijven verkondigen.

Luister niet naar de psychopaten die u emotioneel kwetsen en beschadigen, die u chanteren door hyperbool en valse logica.

Gewoon leven is niet gelijk aan wild rondschieten met een machinegeweer.

Lees, leer en LEEF!
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 23:04   #248
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Lees, leer en LEEF!
Perfect samengevat.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 08:25   #249
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

In Zwitserland zijn de skipistes ook enkel voor de Zwitsers voorbehouden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 08:36   #250
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In Zwitserland zijn de skipistes ook enkel voor de Zwitsers voorbehouden.
En voor de super rijke vriendjes.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 08:39   #251
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En voor de super rijke vriendjes.

haha....misschien is het straks wel gedaan met dat milieu-vernietigende massa-skitoerisme....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 december 2020 om 08:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 09:40   #252
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
haha....misschien is het straks wel gedaan met dat milieu-vernietigende massa-skitoerisme....
Gelijk de groene minister van Holland die het vliegtuig nemen veel duurder wou maken en zelf met zen dikke pré 20 keer de vlieger had gepakt om op reis te gaan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be