Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geef jij Jazeker?
1 5 8,33%
2 1 1,67%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 1,67%
6 2 3,33%
7 1 1,67%
7.5 4 6,67%
8 2 3,33%
8.5 2 3,33%
9 10 16,67%
9.5 16 26,67%
10 16 26,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 01:17   #201
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Een forumkat zonder kat, dat is als "koetjes en kalfjes" zonder forumkalf.
ok ok ...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 01:21   #202
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

n° 202, dit wordt de langste forummer van de week draad tot vandaag de dag
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 7 augustus 2007 om 01:21.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 01:22   #203
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
ok ok ...
Hoe noemt het beestje ook al weer?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 01:37   #204
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
ok ok ...


Jazeker, hopelijk is het nog niet gevraagd maar wat vind jij van de toetreding van Turkije tot de EU?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 05:26   #205
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Heeft u ooit al kat gegeten ?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 07:59   #206
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het MBP lijkt me heel wat goede en slechte dingen te combineren. Het omvat positieve discriminatie wat ik absoluut niet kan hebben omdat het ook discriminatie is. Er wordt zondermeer veel geld geinvesteerd in het aan het werk houden van oudere mensen terwijl die (er zijn uitzonderingen) dan al veel kosten. Een afbouwplan waarin oudere mensen minder gaan werken (ze zullen daar erg blij mee zijn) en beetje bij beetje minder gaan verdienen ook (meestal hebben die hun huisje al afbetaald) zou wenselijk zijn.
Is het niet complexer dan dat? Niet iedereen heeft zijn huisje al afbetaald, sommigen hebben zelfs geen huisje en de huurprijs blijft gelijk, ook al verdien je 300 euro minder, en je lijkt ook geen rekening te houden met stijgende gezondheidskosten bij ouderen. Nogal wat 50plussers hebben een partner die thuis ziek zit te wezen, en de kosten daarvan dalen ook niet, ook al is het huisje al een tijdje afbetaald. Er zijn dus een heleboel mensen voor wie het niet wenselijk is dat ze minder gaan verdienen. Het MBP richt zich trouwens op mensen die niét werken, die kunnen onmogelijk nog wat minder gaan werken. Ik denk dan ook dat men best op verschillende sporen werkt. Blijkbaar zijn werkzoekende 50plussers niet populair op de arbeidsmarkt (en al helemaal niet wanneer ze al een tijd werkloos zijn. En dat hoeft niet enkel uit "luiheid" te zijn. Paar jaar moeten vechten hebben tegen een ziekte, zorg gedragen hebben voor een ziek/gehandicapt kind en daarna terug willen werken, jaren huisvrouw/man geweest zijn en dan gedumpt worden door je partner en terug een job moeten zoeken,...). Wat is er mis met ze een beetje 'populairder' te proberen maken?

Citaat:
Tegelijk zitten we met de jeugd die ervaring mist en die in dat plan ook wat geld krijgt als is het me niet meteen duidelijk voor wat.
startbanen?

Citaat:
De privésector kent al lang de praktijk van het peterschap. Je laat een ervaren rot uitbollen voor de echte pensioenleeftijd maar je laat die persoon intussen wel een jonge man of vrouw opleiden. dat kan gedeeld zijn over verscheidene personen. Opleiding is het codewoord. Het gezaag van jongeren die zich onderscheiden in brossen en daar fier op zijn en later klagen dat ze geen job kunnen krijgen lijkt me minder relevant. Het kan opgevangen worden maar opleiding in het bedrijf lijkt me relevant. Ook al moet je daarvoor wat weekjes haast onbetaalde stage lopen.
opleiding is inderdaad belangrijk. Maar zelfs onbetaalde opleiding kost geld aan een bedrijf. Sommige opleidingen kunnen in een paar weken, maar sommigen duren wel wat langer. De IBO's uit het MBP vind ik daarom wel een goed initiatief.


Nog een vraagje: als je per definitie tegen positieve discriminatie bent, ben je dan ook tegen de CAO 26?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 09:42   #207
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dag djimi,

Ik ga het niet meteen opzoeken dus kan je me het deel van je vraag dat ik toevallig heb laten liggen herhalen? Ik hoop er snel een antwoord op te kunnen geven. Het is alleszinds niet bewust gebeurd. Ik was wss te gefascineerd door je basisstelling. Shoot.
Boh, 't waren nu ook weer niet zo'n verschrikkelijk belangrijke vragen, eigenlijk gewoon maar om mij een beter idee van je te kunnen vormen.

Het ging over je talenkennis (in welke talen kan je een monoglotte 'native speaker' te woord staan, hoe beperkt ook) en je eventuele plannen om nog een taal te leren.

De vraag stond in bericht #127.



Tot nog eens,

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 11:06   #208
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Is er een reden waarom je mijn vragen negeert, Jazeker?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 11:25   #209
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En wat wil je nu zeggen?
Gewoon : afscheuren van Wallonië is zoals in je voet schieten.
"Men" maakt de mensen wijs dat ze er "rijker" door zullen worden- het tegenovergestelde is waar. Democratie is een goed systeem omdat men gewoonlijk vergissingen kan rechtzetten - zie de overgrote steun van de "vlamingen" aan het koningshuis tijdens de "koningskwestie"..

Veeltaligheid als een hinderpaal zien om samen te leven getuigd van een totaal gebrek aan beschaving.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:25   #210
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Jazeker, vanwaar je steun voor de Schotse SNP?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 16:29   #211
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Allez Jazeker, omdat jij het bent ...

Is mijn (in mijn ogen heel logische) verklaring dan zo moeilijk om te verstaan?

A. Ja, ik ben tegen (TEGEN) het CS, voor mijn part weg er mee en liever vandaag dan morgen
B. Ja, wanneer het op beleid voeren aankomt is een stem op het VB een weggesmeten stem want elke (ELKE) kiezer weet al lang op voorhand dat de kans dat een VB-verkozene een uitvoerende taak kan uitoefenen in één of andere regering even groot is als de kans dat er palmbomen groeien op de zuidpool en het vriest op de evenaar.
C. Ja het VB houdt het CS kunstmatig in leven, het is reeds een aantal maal een onderwerp van gesprek geweest op het partijbureau maar het VB wil voorlopig geen actie ondernemen om het CS bovenaan de politieke agenda te catapulteren.

Waar kan ik mij nu hyperkritisch in gaan wentelen om een meer logische, meer correcte, meer transparante, meer ... benadering te bekomen?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 00:50   #212
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Is het niet complexer dan dat? Niet iedereen heeft zijn huisje al afbetaald, sommigen hebben zelfs geen huisje en de huurprijs blijft gelijk, ook al verdien je 300 euro minder, en je lijkt ook geen rekening te houden met stijgende gezondheidskosten bij ouderen. Nogal wat 50plussers hebben een partner die thuis ziek zit te wezen, en de kosten daarvan dalen ook niet, ook al is het huisje al een tijdje afbetaald. Er zijn dus een heleboel mensen voor wie het niet wenselijk is dat ze minder gaan verdienen. Het MBP richt zich trouwens op mensen die niét werken, die kunnen onmogelijk nog wat minder gaan werken. Ik denk dan ook dat men best op verschillende sporen werkt. Blijkbaar zijn werkzoekende 50plussers niet populair op de arbeidsmarkt (en al helemaal niet wanneer ze al een tijd werkloos zijn. En dat hoeft niet enkel uit "luiheid" te zijn. Paar jaar moeten vechten hebben tegen een ziekte, zorg gedragen hebben voor een ziek/gehandicapt kind en daarna terug willen werken, jaren huisvrouw/man geweest zijn en dan gedumpt worden door je partner en terug een job moeten zoeken,...). Wat is er mis met ze een beetje 'populairder' te proberen maken?
Ik denk niet dat ik in een positie ben om een 50-plusser die na een leven van werken werkloos raakt lui te gaan noemen. Dat is doorgaans brute pech voor die mensen die niet dat betere loontje in het verleden hebben kunnen pakken en wat zijn gaan sparen daardoor. Het systeem waarin je oudere werknemers pro rata minder betaalt voor minder dagen op het werk en waar ik wel voorstander van ben, is er eentje waar vrije wil meer centraal zou staan. Je krijgt die kans van je werkgever en je gaat erop in of niet. Het hangt van jezelf af of je 3 dagen per week werkt en dan 60% van je loon krijgt. Het mag alleszinds geen dwang zijn. Ik geef toe dat dat ideetje van me vooral telt voor hogere loonklassen waar de werknemer het absoluut niet erg vindt om wat minder tijd te kloppen maar voor evenzeer minder loon. En van die besparing nemen ze een jonge spruit binnen, vers van de schoolbanken en onze oude wijze die te duur aan het worden is, geeft tijdens zijn dagen dat hij wel nog werkt les aan het jong geweld. Het betreft een zeker type van 50-plusser die niet meteen zo dun bezaaid is, maar we spreken hier over een flink deel dat de jonge garde al uitsurfend kan opleiden. Dat is toch niet onbelangrijk.

Dan is er de 50-plusser die nooit hogerop is geraakt (no blame). Die een jobke doet dat een schoolverlater ook kan na wat training en ietsje meer betaald wordt dan die jongeling. Weet je wat? Ik heb daar geen oplossing voor. Dat soort van gevallen zijn net diegene die je doen beseffen dat te diepgaande staatsinterventie ook niet goed is want dat als je op dat niveau alles wat moet en kan in regeltjes gaat gieten, je altijd op welke wijze dan ook slachtoffers gaat maken. Je kan nu zeggen dat ik hen aan hun lot wil overlaten, maar dat is niet echt waar. Ik kan er enkel geen oplossing voor vinden. Als je hen bevoordeelt, dan moet je schoolverlaters benadelen. En vice versa. Regeringen die beiden willen op dat soort gebieden eindigen meestal met een schuldenberg zoals ons landje dat nu kent. Vlaanderen is rijk, Wallonië is arm en tezamen, die virtuele federale overheid is gewoon failliet.

Citaat:
startbanen?
Zit ik alweer achter op de terminologie, zeg. Licht me in Ik zie meer in goede stages na of tijdens de studieperiode zodat je meteen wat kennis hebt die een bedrijf nodig heeft, in plaats van enkel de theoretische beginselen die je op de unief of hogeschool krijgt. Maar je mag me altijd inlichten over die startbanen. Ik heb hier wel het gevoel dat jij met een boek arbeidsrecht of zoiets voor je neus zit nu

Citaat:
opleiding is inderdaad belangrijk. Maar zelfs onbetaalde opleiding kost geld aan een bedrijf. Sommige opleidingen kunnen in een paar weken, maar sommigen duren wel wat langer. De IBO's uit het MBP vind ik daarom wel een goed initiatief.
Ik vind dat elk bedrijf aan basisopleiding moet doen. In plaats van te eisen dat je al 20 jaar voor hen werkt vooraleer ze je aannemen, kunnen ze wat aan opleiding doen. Het is niet kostenloos, maar als je dat in batch kan doen als je heel wat nieuwe mensen binnen neemt, dan valt dat nog mee. Het is vaak een zaak van het intern te organiseren door iemand uit het bedrijf zelf die er veel van kent. Die IBO's uit MBP's spreken natuurlijk geheel tot mijn verbeelding maar wat zijn IBO's en MBP's?

Het bedrijf waar ik begon te werken had ook een erg goede visie op training. Die hadden hun eigen training instituut hier in dit land (het was een forse multinational) en daar kon je elk soort korte opleiding overdag of na de uren gaan volgen. het werd doorgefactureerd aan je divisie maar men was daar niet moeilijk in omdat het bedrijf het kon organiseren voor veel werknemers en dus niet zo duur was. En bovendien zat je vaak na je werkuren weliswaar gratis in de les voor iets dat ooit misschien bruikbaar kon zijn.

En dan hadden ze nog een interessant concept en dat was iets wat bedrijven wel en niet geld kost. Je kon daar gratis een MBA of additionele Master in Science of zo'n soort post-graduaat opleiding volgen. Ik dacht dat toen de gemiddelde prijs zo'n 300.000 BEF was voor zo'n opleiding. Je kon die gratis volgen, maar... en er is een maar, je verbindt er je dan toe om na je studie 3 jaar bij het bedrijf te blijven. Heb je je diploma binnen en kan je daarmee 1 jaar na je afstuderen vertrekken naar een ander bedrijf, dan eist de firma van jou 1/3 van die investering terug, zijnde 200.000 BEF. Als je na 2 jaar vertrekt dan betaal je 100.000 BEF. Enzovoort... pro rata. Best wel een goed systeem als je je goed voelt in een bedrijf. Dat kan misschien ook voor kortere opleidingen met minder drastische bedragen.

Citaat:
Nog een vraagje: als je per definitie tegen positieve discriminatie bent, ben je dan ook tegen de CAO 26?
Dat lijkt me geen benadeelden te hebben. Als ik naar een sollicitatie ga en ik merk dat er iemand is met de capaciteiten die ik heb maar die gehandicapt is, dan gaat CAO 26 mij niet benadelen gewoon omdat ik geen handicap heb. Integendeel zelfs... het lijkt me voor de werkgever een papierwinkel in gang te zetten. Goed bedoelde regel hoor, maar volgens mij doet ie meer schade voor "motorisch of mentaal uitgedaagde" (die handicap is zo een inpolitiek correct woorde tegenwoordig) mensen dan de bedoeling zou moeten zijn. Mensen die een serieus fysiek of mentaal nadeel opdoen bij een erg begrijpende werkgever lijken er me wel hun voordeel bij te doen, maar die kunnen als ze te duur worden voor andere redenen aan de deur worden gezet.

Samengevat:
1. het is geen inbreuk tegen mijn "afkeer" van positieve discriminatie omdat het anderen niet benadeelt.
2. ik vrees dat die maatregel eerder het recruteren van mensen met een "<insert correct word here>" maar ik zal het even op handicap houden, met een nadeel eerder dan een voordeel opzadelt omdat het extra papierwerk en verlate betalingen inhoudt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 augustus 2007 om 01:18.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 00:50   #213
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Heeft u ooit al kat gegeten ?
Neen. Ik heb al konijn gegeten, maar bij mensen waarvan ik weet dat ze me geen kat voorschotelen. Dus neen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 00:51   #214
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht


Jazeker, hopelijk is het nog niet gevraagd maar wat vind jij van de toetreding van Turkije tot de EU?
Ik vrees dat ik daar nogal clichématig moet op reageren in de volgende fragmentjes:

1. het land is er qua mensenrechten totaal niet klaar voor.
2. het land is geen deel van Europa.
3. we willen integratie beheersen maar geven 60 miljoen turken vrijheid van beweging en vestiging doorheen Europa? Bad move lijkt me.
4. ik wantrouw de AKP die momenteel de plak zwaait in Turkije. Die partij gaat nogal prat op de religie en mr. Erdogan heeft al serieus aangebrande uitspraken gedaan in het verleden die mijns insziens eerder een oorlogsverklaring zijn aan de Europese landen dan gewoon een visie.
5. het land is in permanente staat van oorlog met de Koerden.
6. de EU heeft nog maar net de stommiteit begaan van in 1 trek 10 landen toe te laten zonder vragen. Nu beginnen sommigen van die 10 waaronder bv. Polen zich enorm arrogant te gaan gedragen en weten ze niet meer of ze nu lid van de VS of van de EU wilden worden. Hadden we die tien landen nu over 20 jaar gespreid beetje bij beetje toegelaten en gezien wat de ervaringen er waren, dan had het misschien nog meegevallen, maar nu al is de EU een klucht geworden waarbij de EU-toppen steeds eindigen met een documentje dat neerkomt op "Iedereen was er, het eten was lekker en verdere conclusies worden doorgeschoven naar een volgende top". Je kan dat niet serieus meer nemen en degenen die nu voorstellen om Turkije er op korte termijn bij te nemen zijn al helemaal alle contact met de realiteit kwijt.

Ik zou per conclusie zeggen dat we goede contacten moeten onderhouden met Turkije, maar hen snel vooruitzicht geven op lidmaatschap van de EU is voor mij zo belachelijk als Turkije groot is.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 augustus 2007 om 00:53.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 00:53   #215
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Hoe noemt het beestje ook al weer?
Froes.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 01:03   #216
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Boh, 't waren nu ook weer niet zo'n verschrikkelijk belangrijke vragen, eigenlijk gewoon maar om mij een beter idee van je te kunnen vormen.

Het ging over je talenkennis (in welke talen kan je een monoglotte 'native speaker' te woord staan, hoe beperkt ook) en je eventuele plannen om nog een taal te leren.

De vraag stond in bericht #127.

Tot nog eens,

djimi
djimi,

Ik kan elke conversatie aan in het Nederlands en het Engels. Ik ben steeds een loser geweest op het gebied van Duits of Frans. Al zal ik me met een Duitser ook nog wel uit de slag trekken omdat Duitsers me ook half begrijpen. Ik ken wat Frans hoewel mijn schoolse opleiding het in mij heeft moeten stampen maar ik kan er absoluut amper een conversatie mee onderhouden. Misschien tekenend voor me is dat op ons werk een gast rondloopt die instaat voor het onderhoud en die telefoontjes zet, netwerkkabels trekt en flikkerende TL-buizen vervangt. Die kerel komt elke morgen van Luik om in Zaventem te werken (RESPECT!!!) en is een erg vriendelijke kleine (ja naast mij is hij zelfs klein) kerel van marrokaanse afkomst. Het is 1 van de weinigen voor wie ik mijn schabouwelijk frans eens boven haal als hij toevallig ook buiten staat als ik een sigaretje ga roken. Ik schaam me dan niet voor mijn gebrekkig frans en hij weet dat ook. The poor sod can't speak english.

Dus Jazeker de grote nazi spreekt gebrekkig frans tegen een marrokaan die hier de huishoudelijke klusjes doet
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 01:06   #217
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vind dat elk bedrijf aan basisopleiding moet doen. In plaats van te eisen dat je al 20 jaar voor hen werkt vooraleer ze je aannemen, kunnen ze wat aan opleiding doen. Het is niet kostenloos, maar als je dat in batch kan doen als je heel wat nieuwe mensen binnen neemt, dan valt dat nog mee. Het is vaak een zaak van het intern te organiseren door iemand uit het bedrijf zelf die er veel van kent.
Het miserabele management van veel bedrijven kan enkel door de markt gecorrigeerd worden, maar wat is de markt die geleid wordt door een miserabele collectivistische regering?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 01:08   #218
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Gewoon : afscheuren van Wallonië is zoals in je voet schieten.
"Men" maakt de mensen wijs dat ze er "rijker" door zullen worden- het tegenovergestelde is waar. Democratie is een goed systeem omdat men gewoonlijk vergissingen kan rechtzetten - zie de overgrote steun van de "vlamingen" aan het koningshuis tijdens de "koningskwestie"..

Veeltaligheid als een hinderpaal zien om samen te leven getuigd van een totaal gebrek aan beschaving.
Ik heb al veel van jouw argumenten gezien, maar de meeste overtuigen me niet. Je hebt het over het feit dat we water en lucht gaan missen omdat Wallonië daar meer van heeft. Kan je me eens een bron geven waarin staat dat er een muur tussen Vlaanderen en Wallonië zou komen mocht Vlaanderen onafhankelijk worden? Ik zie dat soort redeneringen in jouw posts vaak terugkomen en steeds vraag ik me af of een staatsgrens echt een muur betekent? Ik verbruik momenteel ook zuurstof die uit Nederland komt hoor... nochtans staat er geen hermetische muur op de STAATSgrens tussen belgique en Nederland.

De reden waarom ik u niet altijd au serieux neem is omdat je net die STAATSgrens zoveel belangrijker lijkt te vinden dan gewoon de grens tussen volkeren en niet lijkt te beseffen dat als morgen Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dat Wallonië nog steeds veel Vlamingen in de Ardennen hoopt te ontvangen, dat vliegtuigen niet te pletter gaan vliegen tegen de muur tussen Wallonië en Vlaanderen en dat we nog steeds frietjes gaan mogen eten.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 01:14   #219
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb al veel van jouw argumenten gezien, maar de meeste overtuigen me niet. Je hebt het over het feit dat we water en lucht gaan missen omdat Wallonië daar meer van heeft. Kan je me eens een bron geven waarin staat dat er een muur tussen Vlaanderen en Wallonië zou komen mocht Vlaanderen onafhankelijk worden? Ik zie dat soort redeneringen in jouw posts vaak terugkomen en steeds vraag ik me af of een staatsgrens echt een muur betekent? Ik verbruik momenteel ook zuurstof die uit Nederland komt hoor... nochtans staat er geen hermetische muur op de STAATSgrens tussen belgique en Nederland.

De reden waarom ik u niet altijd au serieux neem is omdat je net die STAATSgrens zoveel belangrijker lijkt te vinden dan gewoon de grens tussen volkeren en niet lijkt te beseffen dat als morgen Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dat Wallonië nog steeds veel Vlamingen in de Ardennen hoopt te ontvangen, dat vliegtuigen niet te pletter gaan vliegen tegen de muur tussen Wallonië en Vlaanderen en dat we nog steeds frietjes gaan mogen eten.
Uiteindelijk zijn we voor 2 zaken afhankelijk van Wallonië: water (IN) en afval (OUT).
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 01:15   #220
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb al veel van jouw argumenten gezien, maar de meeste overtuigen me niet. Je hebt het over het feit dat we water en lucht gaan missen omdat Wallonië daar meer van heeft. Kan je me eens een bron geven waarin staat dat er een muur tussen Vlaanderen en Wallonië zou komen mocht Vlaanderen onafhankelijk worden? Ik zie dat soort redeneringen in jouw posts vaak terugkomen en steeds vraag ik me af of een staatsgrens echt een muur betekent? Ik verbruik momenteel ook zuurstof die uit Nederland komt hoor... nochtans staat er geen hermetische muur op de STAATSgrens tussen belgique en Nederland.

De reden waarom ik u niet altijd au serieux neem is omdat je net die STAATSgrens zoveel belangrijker lijkt te vinden dan gewoon de grens tussen volkeren en niet lijkt te beseffen dat als morgen Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dat Wallonië nog steeds veel Vlamingen in de Ardennen hoopt te ontvangen, dat vliegtuigen niet te pletter gaan vliegen tegen de muur tussen Wallonië en Vlaanderen en dat we nog steeds frietjes gaan mogen eten.
Ik ben het grotendeels met je eens.

Een uitspraak als
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Veeltaligheid als een hinderpaal zien om samen te leven getuigt van een totaal gebrek aan beschaving.
lijkt me een gevolg van verwarring tussen persoonlijke en collectieve belangen.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be