Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geef jij Jazeker?
1 5 8,33%
2 1 1,67%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 1,67%
6 2 3,33%
7 1 1,67%
7.5 4 6,67%
8 2 3,33%
8.5 2 3,33%
9 10 16,67%
9.5 16 26,67%
10 16 26,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 19:25   #161
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is toch sowieso voor scheiding tussen kerk en staat? Ik neem aan dat als er moslims zijn die bij het VB willen, dat dan ook wel weten.

Een iets of wat andere vraag die in dezelfde lijn ligt:

Stel dat er in Vlaanderen (of België) een moslimdemocratische partij, naar analogie met de christendemocratische partij(en), wordt opgericht. Hoe zou jij daar dan tegenover staan?
Je degout is blijkbaar wat geweken. Welcome back.

Laat me beginnen met te stellen dat ik ook niet gelukkig ben met een christendemocratische partij. Ik vind dat je geloof los moet houden van de staat. Nu is de Vlaamse incarnatie van zulkse partij, de CD&V, al ver verwijderd van de vroegere CVP die het erg moeilijk had in ethische dossiers. Het is qua "christen zijn" nog maar een schaduw van zichzelf. Ze lijken me vandaag meer bezig met het communautaire, de begroting, e.d. dan met de oeroude katholieke themas. In die zin kan ik begrijpen dat er "for old times sake" en met de geschiedenis van Vlaanderen en Europa in het algemeen er nog partijen bestaan die zich althans qua naam beroepen op een geloof. Mocht er vandaag de dag een nieuwe partij worden opgericht die zich expliciet richt op een geloof (de VHKDP - de Vlaams-Hare-Krishna-Democratische-Partij) dan zou ik het daar moeilijker mee hebben. Want het zou een partij zijn die vandaag de dag met het oog op dat geloof wordt opgericht en geen partij die dat label meedraagt uit tijden toen in onze contreien de pastoor en de burgemeester nog twee handen op 1 buik waren. Toen kerk en staat nog goede vriendjes waren.

In die optiek mag je ook je moslimdemocratische partij zien. Als het een partij is die nieuw wordt opgericht dan wordt ze vandaag de dag opgericht met het oogmerk van die religie en niet als flauw afkooksel van een partij die reeds honderd jaar bestaat uit tijden waar we niet te fier op moeten zijn.

Dus au fond geen probleem als ze het democratische en de scheiding tussen kerk en staat maar hoger in het vaandel draagt dan het moslim gedeelte ervan.

Ik zal er alvast persoonlijk niet voor stemmen Euthanasie en het gedogen van iemands geaardheid liggen me nauwer dan strikte regeltjes uit een eeuwenoud boek dat overgeschreven werd tot het amper nog het oorspronkelijke was (geldt zowel voor bijbel als koran).
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 augustus 2007 om 19:26.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:29   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoe zou je dit doen? Wat vind je van het pas opgestarte meerbanenplan? Zou je hierin meer investeren of moeten we een andere weg op?
Je mag me altijd een link geven naar de inhoud van dat meerbanenplan. Ik ben niet echt op de hoogte ervan.

Maar je wil het hebben over die profiteurs natuurlijk. Wel, in Wallonië in de Borinage lopen mensen rond die derdegeneratiedoppers zijn. Hun grootvader werd werkloos, hun vader was heel zijn leven werkloos en de kids zijn nu ook werkloos. Terwijl de omgeving rond Brussel roept om werkkrachten waarbij vele jobs geen dik diploma vereisen. De VW (nu Audi) fabriek in Vorst heeft dankzij de goede oprotpremies nu eerder een probleem van genoeg volk kunnen houden om die Audi wagens er nog van de band gerold te krijgen. Alle middelen zijn dan goed... sommige bedrijven hebben het de staat voorgedaan. Ik heb ooit voor Alcatel gewerkt en die legden gratis bussen in tussen Limburg en Antwerpen om hun personeel aan te voeren. Ideetje? Misschien kan een busdienst ook een opening betekenen voor de zoveelste-generatiedoppers naar werk. Ze gaan er misschien niet content mee zijn, maar ik hoop dat je ook inziet dat hele streken laten steken in werkloosheid niet gezond is, ook al geef je hen een uitkering.

Er is een grote vraag naar handige mensen rond Brussel... Er is een groot overschot aan plantrekkers in Wallonië. Flink overleg tussen de VDAB en de waalse tegenhanger zou soelaas kunnen brengen. En zelfs al zou het land ooit gesplitst worden, dan is er nog geen reden waarom Waalse werknemers niet in Vlaanderen zouden kunnen komen werken of waarom Vlaamse werknemers niet in Brussel zouden kunnen werken. De bedrijven vragen niet meer dan goede mensen, die vragen niet naar je communautaire houding.

Maar er is ook ander profitariaat dat ik evenzeer zou willen zien aangepakt worden naast "the poor sods". Voorbeeldje van een paar jaar terug. Een vrouw die werkt op het bedrijf van een kennis. Haar man is arts of advocaat, ik mag het kwijt zijn. Zijn (redelijk riant) inkomen brengt hij onder in een BVBA, zijn van smaak getuigende maar dure auto ook, hij heeft voor de fiscus dus geen inkomen en amper een bezit... ik mag het kwijt zijn of hij zijn praktijk waarin hij woont ook in de BVBA heeft gestoken. Zijn kiddies studeren met een studiebeurs want papa heeft amper een inkomen voor de fiscus. De mama heeft een paar jaar dwars gelegen op het bedrijf omdat ze ontslag wou krijgen zodat ze nog wat dopgeld kon binnenkrijgen totdat men haar van den dop zou smijten. Het is haar nog gelukt ook. Dat is ook profitariaat.

Ik ben geen jurist dus vraag me niet welke wetten juist moeten worden aangepast, maar dit alles gaat in tegen mijn gevoel van efficiëntie en rechtvaardigheid. Meer controle zowel voor generatie-steuntrekkers als verwende dokters-vrouwtjes lijkt me aan de orde. Laat iedereen zijn steentje bijdragen aan de maatschappij naar best vermogen. Meer moet het niet zijn. Je moet er geen sociaal slagveld van maken. Het uiteindelijke doel voor me is dat pakweg een werkloosheidsvergoeding hoger wordt zodat het leefbaar blijft terwijl je naar een andere job uitkijkt zonder dat het nu al op springen staande budget voor de sociale zekerheid nog groter wordt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 augustus 2007 om 19:35.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:09   #163
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
Stel dat VB morgen zou splitsen in twee partijen: een met Dewinter, Filip de Man, Anke vandermeersch ,... en een andere met Bart Laeremans, Frank van Hecke,Morel, ... klopt mijn voorspelling dat jij dan voor de tweede zou kiezen?
Jazeker, waarom ontwijk jij deze vraag?
Het lijkt me nogal een arbitraire indeling. Ik zou vandaag FDW niet tezamen zetten met Filip De Man. FDW is serieus veranderd en was de drijvende kracht achter de verbreding terwijl Filip De Man liefst zijn eigen eilandje van de zuiveren zou hebben. Dus ik kan moeilijk op je vraag antwoorden gezien je scenario erg onwaarschijnlijk is.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 augustus 2007 om 20:09.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:26   #164
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het lijkt me nogal een arbitraire indeling. Ik zou vandaag FDW niet tezamen zetten met Filip De Man. FDW is serieus veranderd en was de drijvende kracht achter de verbreding terwijl Filip De Man liefst zijn eigen eilandje van de zuiveren zou hebben. Dus ik kan moeilijk op je vraag antwoorden gezien je scenario erg onwaarschijnlijk is.
Ja, u zal VB beter kennen dan ik, maar...
wat primeert bij u ? Het vlaamsnationalisme of de allochtonenproblematiek?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:14   #165
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja, u zal VB beter kennen dan ik, maar...
wat primeert bij u ? Het vlaamsnationalisme of de allochtonenproblematiek?
Een onafhankelijk Vlaanderen primeert voor mij omdat je de andere problemen amper kan bespreken door het eeuwige NON uit Wallonië.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 23:01   #166
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Mohammed is een profeet, net als Jezus. Maar ze spreken over dezelfde god. Idem de Joden. De Christenen zeggen dat Jezus de messias was die ons bevrijden en de Joden wachten nog steeds op deze messias.
Er is een wereld van verschil tussen een profeet zijn en de Messias zijn...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 23:25   #167
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je mag me altijd een link geven naar de inhoud van dat meerbanenplan. Ik ben niet echt op de hoogte ervan.

Maar je wil het hebben over die profiteurs natuurlijk. Wel, in Wallonië in de Borinage lopen mensen rond die derdegeneratiedoppers zijn. Hun grootvader werd werkloos, hun vader was heel zijn leven werkloos en de kids zijn nu ook werkloos. Terwijl de omgeving rond Brussel roept om werkkrachten waarbij vele jobs geen dik diploma vereisen. De VW (nu Audi) fabriek in Vorst heeft dankzij de goede oprotpremies nu eerder een probleem van genoeg volk kunnen houden om die Audi wagens er nog van de band gerold te krijgen. Alle middelen zijn dan goed... sommige bedrijven hebben het de staat voorgedaan. Ik heb ooit voor Alcatel gewerkt en die legden gratis bussen in tussen Limburg en Antwerpen om hun personeel aan te voeren. Ideetje? Misschien kan een busdienst ook een opening betekenen voor de zoveelste-generatiedoppers naar werk. Ze gaan er misschien niet content mee zijn, maar ik hoop dat je ook inziet dat hele streken laten steken in werkloosheid niet gezond is, ook al geef je hen een uitkering.

Er is een grote vraag naar handige mensen rond Brussel... Er is een groot overschot aan plantrekkers in Wallonië. Flink overleg tussen de VDAB en de waalse tegenhanger zou soelaas kunnen brengen. En zelfs al zou het land ooit gesplitst worden, dan is er nog geen reden waarom Waalse werknemers niet in Vlaanderen zouden kunnen komen werken of waarom Vlaamse werknemers niet in Brussel zouden kunnen werken. De bedrijven vragen niet meer dan goede mensen, die vragen niet naar je communautaire houding.

Maar er is ook ander profitariaat dat ik evenzeer zou willen zien aangepakt worden naast "the poor sods". Voorbeeldje van een paar jaar terug. Een vrouw die werkt op het bedrijf van een kennis. Haar man is arts of advocaat, ik mag het kwijt zijn. Zijn (redelijk riant) inkomen brengt hij onder in een BVBA, zijn van smaak getuigende maar dure auto ook, hij heeft voor de fiscus dus geen inkomen en amper een bezit... ik mag het kwijt zijn of hij zijn praktijk waarin hij woont ook in de BVBA heeft gestoken. Zijn kiddies studeren met een studiebeurs want papa heeft amper een inkomen voor de fiscus. De mama heeft een paar jaar dwars gelegen op het bedrijf omdat ze ontslag wou krijgen zodat ze nog wat dopgeld kon binnenkrijgen totdat men haar van den dop zou smijten. Het is haar nog gelukt ook. Dat is ook profitariaat.

Ik ben geen jurist dus vraag me niet welke wetten juist moeten worden aangepast, maar dit alles gaat in tegen mijn gevoel van efficiëntie en rechtvaardigheid. Meer controle zowel voor generatie-steuntrekkers als verwende dokters-vrouwtjes lijkt me aan de orde. Laat iedereen zijn steentje bijdragen aan de maatschappij naar best vermogen. Meer moet het niet zijn. Je moet er geen sociaal slagveld van maken. Het uiteindelijke doel voor me is dat pakweg een werkloosheidsvergoeding hoger wordt zodat het leefbaar blijft terwijl je naar een andere job uitkijkt zonder dat het nu al op springen staande budget voor de sociale zekerheid nog groter wordt.
Ik wou het niet hebben over 'die profiteurs' maar over het meerbanenplan.
Zie bijv. http://www.socialeeconomie.be/defaul...AFABAB&lang=NL

Het is een heel omvattend plan waar ik ook niet alles van weet, maar ik mag wel parttime toekijken op de praktische uitwerking van een deel ervan, de MBP-screenings (mijn collega waarmee ik een bureau deel doet dit namelijk). Dit bestaat uit een screening waarbij langdurig werklozen opgeroepen worden om deel te nemen aan een onderzoek waarbij nagegaan wordt in welke mate de persoon arbeidsgeschikt is. Na dit onderzoek wordt een advies gegeven aan de VDAB.
Voor sommige mensen is dit natuurlijk erg vervelend, maar geloof het of geloof het niet: sommigen zijn erg BLIJ dat er eens iets gebeurt omdat ze graag zouden werken maar gewoon hun weg niet vinden.

Het MBP kost erg veel, en alleen al voor die MBP screenings is het duidelijk dat het budget te beperkt is. Zou dit het type spoor zijn waar je verder in zou gaan? Waar je méér in zou investeren? Er bestaan immers ook goedkopere methoden. Zonder boe of ba de uitkering stopzetten, bijvoorbeeld, en dan zien we er gaat werken en wie niet.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 23:33   #168
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is toch sowieso voor scheiding tussen kerk en staat? Ik neem aan dat als er moslims zijn die bij het VB willen, dat dan ook wel weten.

Een iets of wat andere vraag die in dezelfde lijn ligt:

Stel dat er in Vlaanderen (of België) een moslimdemocratische partij, naar analogie met de christendemocratische partij(en), wordt opgericht. Hoe zou jij daar dan tegenover staan?
Niet alleen het VB is voorstander van die scheiding , iedere Belg/Vlaming zou daar voorstander van moeten zijn en dergelijke attitude is wat mij betreft een minimum voorwaarde voor een moslim om zich geïntegreerd te kunnen noemen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 5 augustus 2007 om 23:34.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 06:16   #169
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Jazeker, ge zijt van '76. Legerdienst net gemist? Vind je dat je iets gemist hebt?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 08:51   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Mijn zoon heeft de verplichte legerdienst net niet gemist, en ja, hij heeft iets gemist: een klein jaar loon.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:10   #171
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is dan ook niet haalbaar. Een ideaalbeeld als je globaal wereldleider bent misschien, maar niet haalbaar.
Dat het niet haalbaar is, weet het kleinste kind. Maar dat het je ideaalbeeld is, vind ik alvast ronduit angstaanjagend. Je zei letterlijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
migratie. allen terug naar eigen land met de kennis die ze van het gastland hebben.
Maar je hebt nooit op mijn vragen geantwoord tot welke generatie je zo zou willen teruggaan. En wat je zou doen met gemengde gezinnen... In je ideaalbeeld wel te verstaan hé.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:13   #172
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

En je hebt trouwens ook nog altijd geen voorbeelden gegeven van vzw die bezig zijn met ontwikkelingshulp met topmanagers die miljoenen verdienen...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:16   #173
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar je reactie op de boetes die de deelnemers aan de krakersbetoging in Leuven kregen. Je wilde eerst niet reageren omdat je de bron (Indymedia) onbetrouwbaar vond (alhoewel je dezelfde bron hier vreemd genoeg als "onverdacht" bestempelde), maar ondertussen heeft het zowat alle reguliere media gehaald...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 13:10   #174
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En je hebt trouwens ook nog altijd geen voorbeelden gegeven van vzw die bezig zijn met ontwikkelingshulp met topmanagers die miljoenen verdienen...
Ik weet uit goed bronnen dat veel hulporganisaties eerst hun eigen personeel betalen, voor ze aan ontwikkelingshulp doen.

Hoeveel geld van het tsunamifonds is er niet verdwenen? Hoeveel geld va de Kosovo Actie ging er uiteindelijk niet naar de partij van Milocevic?

Vergeef mensen hun wantrouwen. Ik zou graag weten wat je als manager van UNICEF bv, of Amnesty International niet verdient.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 6 augustus 2007 om 13:12.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 13:18   #175
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik weet uit goed bronnen dat veel hulporganisaties eerst hun eigen personeel betalen, voor ze aan ontwikkelingshulp doen.

Hoeveel geld van het tsunamifonds is er niet verdwenen? Hoeveel geld va de Kosovo Actie ging er uiteindelijk niet naar de partij van Milocevic?

Vergeef mensen hun wantrouwen. Ik zou graag weten wat je als manager van UNICEF bv, of Amnesty International niet verdient.
Om van de dubbele agenda's van sommige hulpverleningsorganisaties ook maar te zwijgen.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 13:26   #176
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik weet uit goed bronnen dat veel hulporganisaties eerst hun eigen personeel betalen, voor ze aan ontwikkelingshulp doen.


is dat niet een beetje logisch? Die mensen hebben een contract bij die organisatie dat zegt dat ze iedere maand zoveel loon krijgen, dan moet dat ook betaald worden eh.
Hoe wil je het anders? Dat eerst gekeken wordt of ze het geld niet in hulp kunnen investeren en dan kijken of er nog iets over schiet voor hun personeel? Dan zouden ze nooit betaald worden eh, er is altijd nog wel een dorp die een nieuwe school kan gebruiken.
Ik vind het echt niet meer dan logisch dat mensen die voor een hulporganisatie hun loon krijgen op 't eind van de maand.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 13:31   #177
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik weet uit goed bronnen dat veel hulporganisaties eerst hun eigen personeel betalen, voor ze aan ontwikkelingshulp doen.
Euh ja... jij wil dat ze hun personeel niet betalen? Of jij wil dat ze volledig draaien op vrijwilligers? Dat is gewoon onmogelijk. De beste stuurlui staan natuurlijk altijd aan wal... Ik mag hopen dat al die kritikasters vrijwilligerswerk doen. Anders is hun kritiek nogal hypocriet om het zachtjes uit te drukken.

Citaat:
Hoeveel geld van het tsunamifonds is er niet verdwenen? Hoeveel geld va de Kosovo Actie ging er uiteindelijk niet naar de partij van Milocevic?
Als je niets doet, dan kan je ook niets mis doen. Natuurlijk loopt het soms fout. Dat is echter zelden met voorbedachte rade. Het werk op het terrein is nu eenmaal niet simpel. Mensen die denken dat het dat wel is, maken zichzelf wat wijs en hebben dringend nood aan een reality check.

Citaat:
Vergeef mensen hun wantrouwen. Ik zou graag weten wat je als manager van UNICEF bv, of Amnesty International niet verdient.
Een kritische kijk is goed en nodig. Alleen jammer dat bedrijven zelden even kritisch worden bekeken. Nochtans zijn die hun doelen veel minder nobel.

Ik weet niet wat de "manager" van UNICEF of Amnesty International verdient (ik betwijfel trouwens of het hoofd van die organisaties die titel wel draagt), maar eerlijk gezegd betwijfel ik ten sterkste of ze miljoenen verdienen. Ik ben nogal vertrouwd met de NGO-sector en die drijft grotendeels op vrijwilligers. Een groot deel van dat vrijwilligerswerk wordt trouwens gedaan door mensen die zich daarnaast ook professioneel voor die NGO's inzetten. En hun loon is vergeleken met de privésector bijzonder bescheiden. Je moet natuurlijk van iets leven. En er is geen enkele reden om werken in die sector als onkies te zien. Integendeel.

Laatst gewijzigd door Edina : 6 augustus 2007 om 13:41.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 13:46   #178
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Neen hoor. Ik heb van jou 1 vraag openstaan die ik straks ga beantwoorden en een analyse van je waarin je schetst wat mijn idee over migratie zou zijn.
Jazeker, ik ga ook lastig doen. Je hebt slechts één deel van mijn bericht beantwoord. Bedankt voor het kernachtige antwoord. Meer moest dat niet zijn, hé. Maar ik ben toch niet helemaal content.


Het is mogelijk dat je de andere vragen eigenlijk maar domme vragen vindt en dat je daaraan je tijd niet wil verspillen. Maar dan had ik toch graag een reactie als : 'domme vraag, ' of 'daar heb ik nu echt geen tijd voor, zie'.

Dank bij voorbaat,

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 14:45   #179
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een onafhankelijk Vlaanderen primeert voor mij omdat je de andere problemen amper kan bespreken door het eeuwige NON uit Wallonië.
"Wallonië" is de grootste klant van Vlaanderen.
"Wallonië" is onze natuurlijke ruimtereserve : weldra zijn er geen industriegronden, geen bouwgronden, geen recreatiegronden, geen natuurgebieden die naam waardig over in Vlaanderen.
"Wallonië" exporteerd goede wetenschapslui, politiekers ed. naar Vlaanderen (denk aan formateur Leterme - indien Vlaanderen een tiental jaren geleden onafhankelijk geweest ware, had die man de Waalse nationaliteit gehad en dus nooit minister-president van Vlaanderen kunnen worden).
"Wallonië" is het thuis van vele Vlaamse voorvaderen, die er gingen wonen en werken ipv naar de USA te emigreren.

Kortom : het is ons eigen binnenland, waarvan de meerderheid Nedrlands
kan spreken - er huist de grootste anderstalige gemeenschap in een in hoofdzaak Nederlandstalig land.. Het is een erfgoed waar we zuinig op moeten zijn.

Dank zij ons Vlamingen kunnen de Walen nog genieten van een koningshuis,
dat hadden we ze laten doen reeds lang zou afgeschaft en in ballingschap gegaan zijn !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 15:27   #180
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dank zij ons Vlamingen kunnen de Walen nog genieten van een koningshuis,
dat hadden we ze laten doen reeds lang zou afgeschaft en in ballingschap gegaan zijn !
Meen je dat?
Heb je daar een bron van?
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be