Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wat vertelt u over uw privé-leven op het werk
mijn collega's weten alles over mijn privé-leven 2 10,53%
ik vertel niet over mijn privé-leven op het werk 5 26,32%
er zijn wel dingen die ik zeg, maar zeker niet alles! 12 63,16%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2007, 13:39   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard In hoeverre houdt u privé en werk gescheiden?

Dat vraag ik me inderdaad af, sommigen vertellen werkelijk alles over hun privé- en familiesituatie aan de collega's, anderen dan weer zijn één gesloten boek.

Op mijn vorig bureau vertelde men soms de intiemste dingen (nu ik speciale medicamenten moet pakken, mag ik de pil niet meer nemen, nu moet met mijn vriend altijd met een condoom vrijen met mij en ik vind dat niet leuk, dixit een jonge vrouwelijke collega)

Anderen dan weer vertelden alles over hun ouders, hun kinderen, de ruzies met hun partner enz...

Zélf vertelde ik wel iets, maar zeker niet in detail en zeker geen intieme zaken. Men vroeg me wel es hoe het stond met mijn liefdesleven, maar bijvoorbeeld daarover loste ik geen woord.

Hoe is het bij jullie?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 24 november 2007 om 13:44.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 13:54   #2
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Een paar artikels hierover.

Persoonlijk op kantoor BRON

Wanneer je thuis problemen hebt -of het nu om gezondheid, geld of andere onderwerpen gaat- moet je beslissen of je die persoonlijke besognes op je werk deelt, wie je kan vertrouwen en wanneer je begint te praten.

Dat je de informatie tot op een bepaalde hoogte deelt met collega's is haast vanzelfsprekend. Ze zijn immers de mensen met wie je 40 uren per week doorbrengt, je ziet hen vaak meer dan je familie.

Nochtans zijn er goede redenen om geen persoonlijke informatie te delen met collega's. Misschien wil je hen niet opzadelen met je problemen. Of misschien vertrouw je je collega's niet. Maar er zijn nog andere redenen.

LEES OOK ...

Laat je buik niet zien
Shhhh... stilte op de werkvloer
Hou het voor jezelf
Geruchten in de wandelgangen

Laatst gewijzigd door Ovidius : 24 november 2007 om 13:55.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 14:03   #3
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Ik zie maar 2 van mijn collega's af en toe (vrouwen, soms maar om de zoveel weken). Maar we vertellen allemaal wel es wat, tot op een bepaalde hoogte, soms wel tamelijk privé.

Ligt ook een beetje aan je aard, ik heb het spreekwoordelijke hart op mijn tong en zij blijkbaar ook.

Laatst gewijzigd door Laya : 24 november 2007 om 14:04.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 14:22   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Dat ligt eraan. Kantoorleven is erg moeilijk om die reden: mensen spreken makkelijker kwaad dan goed over anderen. Ik werk sinds een jaar weer op een kantoor.

Ik heb de kat uit de boom gekeken: wie zitten er 's middags bij de lunch samen en spreken altijd over mensen die niet aanwezig zijn? OK, die mijd ik dan. Wie laat niks over zichzelf los maar stelt wel tientallen vragen? OK, enig wantrouwen is op zijn plaats. Wie valt iedereen de hele dag lastig met huis tuin en keuken praat?

Een goede middenweg echter is wel leuk. Ik stel wel mijn limieten en zeg soms "Sorry ik moet me nu op mijn werk concentreren" wanneer iemand te pas en te onpas met verhalen komt.

Mijn vorige baas was een gesloten boek en ik vond dat best prettig omdat de dingen duidelijk waren, en het werk zo zeer eenvoudig werd! Nu echter heb ik een baas die wél over haar privé wil praten af en toe, en ik ben een beetje ongemakkelijk. Met een baas is iets anders dan met een collega. De afstand is wel erg comfortabel en staat een soort van vriendschap echt niet in de weg, integendeel eerder. Ik zie ook veel gedoe tussen mensen die privé en werk minder gescheiden houden, die hebben vaak ruzie en gedoe, en werken ook niet al te best...

Wat ik wél leuk vind is vrienden maken op het werk, een ietsje zeldzamer, en daar ga ik dan op kantoor ook niét mee privékletsen.

Interessant onderwerp, Ardy. Vooral dat ik sinds kort weer daarmee geconfronteerd word en dat collega-leven me vroeger soms zwaar gewogen heeft..
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 14:29   #5
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Hangt er een beetje van af... Er zijn collega's bij B Plus die mettertijd hele goeie vrienden zijn geworden en dan is de grens privéleven - werk héél dun of onbestaande.

Maar de rest van mijn collega's hebben weinig tot geen zaken met mijn privéleven. Ik ben ook niet iemand die eventuele problemen of ergernissen aan de grote klok zou hangen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 19:49   #6
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 november 2007 om 20:06.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be