Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 14 mei 2010, 18:17   #1
volksraadpartij
Vreemdeling
 
volksraadpartij's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Berichten: 21
Standaard Handtekeningen nodig voor nieuwe partij VOLKSRAAD

We hebben handtekeningen nodig voor de oprichting van onze partij.
We gaan er voor deze verkiezing niet meer komen, maar de regering (als die er komt in België) zal het toch geen jaar uithouden.

We zoeken bereidwillige mensen om onze kettingbrief te verdelen en onze petitielijst te tekenen zodat we terug de macht aan het gewone volk kunnen geven.

Alles staat uitgelegd op onze nieuwe site: volksraad.be

We hebben U nodig !
__________________
De volksraadpartij (www.volksraadpartij.be) is een nieuwe beweging in België, die alle standpunten die ze inneemt laat stemmen door zijn leden en laat verdedigen door zijn voormannen. Verspreid het woord aub op het internet, neem onze voetnoot over. Download en verspreid onze KETTINGBRIEF en teken aub onze LIJST voor onze partij-oprichting: http://www.volksraad.be.
Eerst negeren ze Jou, dan drijven ze de spot met Jou, dan bevechten ze Jou en daarna win Je. (Mahatma Gandhi)
volksraadpartij is offline  
Oud 14 mei 2010, 18:39   #2
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Die Volksraadpartij is goed bedoeld, maar ik moet je teleurstellen, het werkt niet.

Aangezien de stemmen bij verkiezingen anoniem zijn, kan je niet weten wie op de Volksraadpartij gestemd heeft. Iemand kan zowel stemmen op een andere partij, die zijn/haar wensen verdedigt, als lid worden van de Volksraadpartij, waarin hij/zij de wensen nog eens kan verdedigen.

Om die reden worden de leden van de Volksraadpartij die ook op de Volksraadpartij stemmen het minst vertegenwoordigd. In het begin kan er van die simpele zielen die niet doorhebben dat ze zichzelf benadelen door op de partij te stemmen geprofiteerd worden. Wanneer ook zij doorhebben dat de eigen wensen het meest vertegenwoordigd worden wanneer zij niet op de partij stemmen, dan zal de partij helemaal verdwijnen.

Uiteindelijk zal er voor de eerlijke mens nooit een voordeel zijn.
Robinus V is offline  
Oud 14 mei 2010, 18:46   #3
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Gaap... Weer een nieuwe partij.
__________________
Renesse is offline  
Oud 14 mei 2010, 18:57   #4
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Ik ga ook mijn eigen partij oprichten. Iedereen die niet wil tekenen, is een anti-democraat.
__________________


Metternich is offline  
Oud 14 mei 2010, 23:44   #5
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ga ook mijn eigen partij oprichten. Iedereen die niet wil tekenen, is een anti-democraat.
Ik teken als je partij anti-democratisch is.
Inno is offline  
Oud 14 mei 2010, 23:45   #6
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Ik zou geen lid kunnen zijn van de volksraadpartij omdat ze geen mening heeft, enkel de mening van hun leden en ik kan mij niet altijd vinden in de meerheid beslist.
Inno is offline  
Oud 15 mei 2010, 10:54   #7
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik zou geen lid kunnen zijn van de volksraadpartij omdat ze geen mening heeft, enkel de mening van hun leden en ik kan mij niet altijd vinden in de meerheid beslist.
Ge kunt u dus wél altijd vinden in wat de politici van de partij waarvoor ge kiest beslissen?
Dat is eigenlijk de keuze. Particratie, waar een kleine minderheid beslist, of Directe Democratie. En in de directe democratie kunnen dan nog variaties opgelegd worden zoals de dubbele meerderheid in het Zwitsers systeem om ook een geografisch draagvlak te hebben voor de beslissingen.
Het zijn allebei "slechts" systemen die zeker niet de volmaaktheid opeisen maar we hebben wél de keuze. Misschien niet bij deze verkiezingen of de volgende maar een fundamentele systeemwijziging is bijna onvermijdbaar.
Ik ben wel niet voor het systeem van de Volksraadpartij maar wel voor het principe van de Directe Democratie.

www.opstand.net

Paul
__________________
Paul Nollen is offline  
Oud 16 mei 2010, 06:20   #8
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Ge kunt u dus wél altijd vinden in wat de politici van de partij waarvoor ge kiest beslissen?
Dat is eigenlijk de keuze. Particratie, waar een kleine minderheid beslist, of Directe Democratie. En in de directe democratie kunnen dan nog variaties opgelegd worden zoals de dubbele meerderheid in het Zwitsers systeem om ook een geografisch draagvlak te hebben voor de beslissingen.
Het zijn allebei "slechts" systemen die zeker niet de volmaaktheid opeisen maar we hebben wél de keuze. Misschien niet bij deze verkiezingen of de volgende maar een fundamentele systeemwijziging is bijna onvermijdbaar.
Ik ben wel niet voor het systeem van de Volksraadpartij maar wel voor het principe van de Directe Democratie.

www.opstand.net

Paul
IK denk niet dat iemand zich volledig kan vindne in een partijprogramma of de keuzes die ze maken. Maar wel in bepaalde visies, ideologieen en net dat heeft de volksraadpartij niet. Directe democratie is wel een interessant gegeven, maar niet voor iedere wet of idee.
Inno is offline  
Oud 16 mei 2010, 09:50   #9
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
IK denk niet dat iemand zich volledig kan vindne in een partijprogramma of de keuzes die ze maken. Maar wel in bepaalde visies, ideologieen en net dat heeft de volksraadpartij niet. Directe democratie is wel een interessant gegeven, maar niet voor iedere wet of idee.
Het probleem van deze partij is niet de directe democratie die voor elke wet geldt, maar wel dat de leden die zelf voor de partij stemmen uiteindelijk het minste inspraak hebben in de parlementen. Dit omdat je ook kan stemmen op een andere partij die je grotendeels aanstaat en dan nog eens over de standpunten van de Volksraadpartij kan stemmen ook.
Robinus V is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be