Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 21 december 2016, 22:05   #381
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Er is maar één extreem-rechtse ideologie die nog een rol van betekenis speelt in Europa en dat is de islam.

Pleiten voor een de-islamisering valt dan wel buiten het smalle venster aan meningen die nog acceptabel gevonden worden door de cultuurmarxistische media, maar is niet extreem-rechts. Eerder anti-fascistisch in de ware betekenis van het woord.

U was mij voor, zie ik nu.

100% mee eens!
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 21 december 2016, 22:30   #382
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad een fantasie, maar gelukkig heb je ze nog om uw leven wat zin te kunnen geven.
Oh-hoh. Er is enorm veel zin in mijn leven.

Dit in tegenstelling tot het leven van die bloeddorstige, achterlijke zombies die nog niet kunnen kiezen op welke zijde ze slapen zonder gevaar te lopen dat de djinns hun neusgaten binnen dringen of met welke hand ze hun reet afvegen. Alles van begin tot einde staat in het teken van de cultus van die moordzuchtige woestijnrover.

Ga nu maar op je matje gaan zitten, voordat je een minuut te laat bent en weer een maagd of druif verspeeld hebt!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 21 december 2016, 22:51   #383
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U was mij voor, zie ik nu.

100% mee eens!
Als we allebei tot dezelfde conclusie komen moet er toch een grond van waarheid in zitten.
vanderzapig is nu online  
Oud 21 december 2016, 23:35   #384
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U was mij voor, zie ik nu.

100% mee eens!
Links houdt dus een extreemrechtse indoctrinatie een hand boven het hoofd? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 december 2016 om 23:36.
Lukkas is offline  
Oud 22 december 2016, 00:49   #385
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Thumbs down 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Links houdt dus een extreemrechtse indoctrinatie een hand boven het hoofd? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

ja he Lukkas

linkse blanken worden nu ook bang voor moslims, arabieren, koelie apen, hindoe beesten met vieze heilige koeien, negers, chinezen, japanse kamikaze psycho's enz enz

dus wat dan??

zal heel europa dan toch opeens overnight maar opeens van duitse naszie gaan houden uit 1940??? Het Nassie duitse leger van hitler marcheerde op duitse nassie uit blik en methyl cryst. Daarom hebben de chinezen het begrip nassie ontwikkelt denk ik als gat in de markt en zij verdienden er miljarden euros mee.


zieheir reactie op frontaal naakt inzake thema:

------------------------

op 21 12 2016 at 22:00 schreef dewanand:

N14: ref cit kernzin Peter Breedveld:

‘Hierover geen misverstand: islamofobie is racisme, geen ‘kritiek op de islam’. Al dat gelul over moslims gaat over Marokkanen, Arabieren, Turken en andere zwartharigen. Bovendien worden moslims, net als joden, allerlei onvervreemdbare eigenschappen toegedicht als bloeddorst, fanatisme, onverdraagzaamheid en onbetrouwbaarheid. Racisme pure and simpel.’

——-
N15: hopeloze kwestie, zielig, ziekelijk gestoorde figuur die kerstmarkt in Duitsland zo aanvalt met zware volbeladen vrachtwagen en de bestuurder doodschiet. Duidelijk is dat deze fanaat en instant loser/held gewoon met bruut en meedogenloos bloedig geweld het wereldnieuws wil halen v zijn zaligmakende versie van de Politiek/ ideologische islam, ok helaas sympathiseren in Engeland zo te zien toch minstens 60 tot 70 procent van de gewone moslims hiermee en dat is zorgwekkend.

N16: maar goed een succesvolle radicale moslimman met te kleine, besneden mini piemel maakt nog geen Oppermachtig Islamitisch Kalifaat op aarde. Islam is mensenwerk dus niet perfect en dit geldt voor elk geloof, elke religie, elk dogma dus laat elke moslimachtige dit maar beseffen in het vervolg.


http://www.frontaalnaakt.nl/archives...-opvreten.html
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 22 december 2016, 01:17   #386
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar dat kan niet èh, want dan dienen ze 't grootste deel van hun heilig boek te verloochenen.
En dat tot geweld en moord oproepende boekje gaan ze nooit verloochenen.
Net als ze geen afstand nemen van een rovende moordzuchtige pedofiel.
daiwa is offline  
Oud 22 december 2016, 01:22   #387
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wees nu eens eerlijk, ik heb geen zin om in het archief te graven. Was jij ook één van diegenen die S4B wou gedogen en hen als een ongevaarlijk carnavalsgroepje omschreef, zoals o.a. Badatilla deed?

...
Alle politieke partijen deden dat toen FDW in het parlement kwam waarschuwen voor S4B.
Men verweet hem zelfs een onruststoker te zijn.
daiwa is offline  
Oud 22 december 2016, 01:29   #388
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Voor elke moslim is Mohammed de edelste mens die ooit geleefd heeft.

Hij verschilt in niks van Joseph Kony, ook zo'n zelfverklaard profeet.

Die wordt gezocht voor oorlogsmisdaden en zal berecht worden in Den Haag.

Iedereen die Kony de edelste mens ooit noemt, noem ik gebrainwasht.

Zo'n mensen zijn radicaal, Kony is een rover, een slavendrijver en een moordenaar.

Mohameds levenswandel was krek hetzelfde. IS doet exact na wat Mohamed toen in voege bracht.

Maar voor die gek en diegenen die hem willen na-apen moet je dan respect opbrengen?

Geen discussie daarover Vlijmscherp.

Geschiedkundigen en islamdeskundigen uit onverdachte hoek hebben dat al tot in den treure en haarfijn beschreven.

Moslims zijn dus gebrainwasht, of er nu één, geeneen of allemaal geweld gebruikt, hem als het stichtend voorbeeld zien, daar moet je gehersenspoeld voor zijn.

Ik weiger daar ook maar het minste respect voor op te brengen.

Waarom jij denkt dat te moeten doen, terwijl in de hele islamitische wereld minderheden, mensenrechten, andersgeaarden en afvalligen zo worden platgestampt, dat kan er bij mij niet in.

Je bent of tegen de islam, of ervoor.
Zo simpel is het inderdaad.

En diegenen die voor zijn, zijn ofwel gebrainwashte moslims of naïeve kloten voor wie het nog heel hard ontwaken wordt.
Dan is Jambon een naïeve kloot.
De koran is voor moslims een heilig boek en daar moet je respect voor hebben zegt hij.
Hij eist bijna letterlijk dat wij daar respect voor hebben.
daiwa is offline  
Oud 22 december 2016, 08:54   #389
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dan is Jambon een naïeve kloot.
De koran is voor moslims een heilig boek en daar moet je respect voor hebben zegt hij.
Hij eist bijna letterlijk dat wij daar respect voor hebben.
Respect hebben voor mensen die ons willen doden en ons doden .. moet er nog zand zijn...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 22 december 2016, 09:06   #390
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zonder google lukte het ook nog net.
Eerst genegeerd, maar nu jij er op terugkomt: dus dat heeft de identiteit van de dader onthuld?
Piero is offline  
Oud 22 december 2016, 09:37   #391
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Radicalen buitengooien zou voor nog meer doden zorgen? Mocht dat zo zijn, dan moeten ze inderdaad misschien beter allemaal opkrassen. Een reden te meer dus om ze buiten te gooien.

En Vlijmscherp, wat betreft je eeuwige dooddoener over nuances.

Wees nu eens eerlijk, ik heb geen zin om in het archief te graven. Was jij ook één van diegenen die S4B wou gedogen en hen als een ongevaarlijk carnavalsgroepje omschreef, zoals o.a. Badatilla deed?

Misschien moet je in dat geval nu en dan eens van je moreel verheven voetstuk stappen en beseffen dat progressief zijn soms gewoon ontzettend naïef overkomt in een wereld van koppensnellers, giftige kinderijsjes en vrachtwagenterroristen...
alleen de extremisten buiten gooien, daar heeft niemand een probleem mee, de moslims zelf nog het minst van al. Maar wat jij zegt, komt neer dat bijna iedere moslim buiten moet. Dat organiseren kan niet zonder extreem geweld, dat zie je toch in?

Ik heb nooit S4B verdedigd, zoek maar op.

Maar dan nog, we leven idd in een tijd met aanslagen, moorden, criminaliteit, verkrachtingen,...

Maar is dat dan ooit anders geweest? Noem eens een tijdperk op waar dat niet zo is? meer zelf, noem eens een tijdperk op waar dat zelf minder was dan nu?

lees dit nog eens: http://www.metronieuws.nl/nieuws/bui...ropa-sinds-911

Moet je nu alles kapot gaan relativeren? Neen! maar dat constante overdrijven van "we leven in de ergste tijden ooit, we gaan allemaal dood, de "...." (groep in te vullen naargelang het tijdperk) zijn de schuld van alles,...." is ook van alle tijden. Blijkbaar kan de mens maar leven als hij vindt dat het nooit slechter is geweest.
Dat terwijl het aantal mensen constant stijgt, het aantal doden door geweld relatief gezien blijft dalen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 22 december 2016, 09:59   #392
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

het jaarlijkse bloedbadoffer'feest' zegt alles : achterlijk en rot
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 22 december 2016, 10:01   #393
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat me opvalt dat het buiten 1 aanslag het allemaal aanslagen zijn uitgevoerd door moslims, toeval zeker.
alberto is offline  
Oud 22 december 2016, 10:19   #394
Chapiro
Provinciaal Statenlid
 
Chapiro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2015
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Poolse nummerplaten...
Er waren zelfs Duitsers die dachten aan een dronken Poolse chauffeur die een verkeerde afslag had genomen.

Ach ja, zalig zijn de onnozelen van geest.
__________________
Zij die de zee bevaren veranderen van klimaat maar niet van aard.
Horatius
Chapiro is offline  
Oud 22 december 2016, 10:47   #395
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Radicalen buitengooien zou voor nog meer doden zorgen? Mocht dat zo zijn, dan moeten ze inderdaad misschien beter allemaal opkrassen. Een reden te meer dus om ze buiten te gooien.

En Vlijmscherp, wat betreft je eeuwige dooddoener over nuances.

Wees nu eens eerlijk, ik heb geen zin om in het archief te graven. Was jij ook één van diegenen die S4B wou gedogen en hen als een ongevaarlijk carnavalsgroepje omschreef, zoals o.a. Bad atilla deed?
Bad atilla iets verkeerd inschatten? Nee toch
Hypochonder is offline  
Oud 22 december 2016, 11:34   #396
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Er waren zelfs Duitsers die dachten aan een dronken Poolse chauffeur die een verkeerde afslag had genomen.

Ach ja, zalig zijn de onnozelen van geest.
Het blijft een raar verhaal ,over de dader , de bijrijder en de Pakistaan.
Over een mogelijke dader die al lang bekend was bij de politie.
Het lijken wel Belgische toestanden.
cato is nu online  
Oud 22 december 2016, 12:49   #397
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alleen de extremisten buiten gooien, daar heeft niemand een probleem mee, de moslims zelf nog het minst van al. Maar wat jij zegt, komt neer dat bijna iedere moslim buiten moet. Dat organiseren kan niet zonder extreem geweld, dat zie je toch in?
Jij denkt dat ze zich opeens gaan integreren, na nu al 5 generaties?

Wees eens eerlijk voor jezelf, in welke islamitische samenleving zou jij willen leven?

Waar heb je vrijheid van godsdienst, het recht om andersgeaard te zijn, als minderheid het recht op volwaardige deelname aan de samenleving?

Nergens!

En gezien de demografische verhoudingen, zullen er hier steeds meer moslims bijkomen, en zullen ze een steeds groter deel van de bevolking gaan uitmaken.

Waarna ze onvermijdelijk zoals in Zuid-Thailand, het zuiden van de Filipijnen of eender waar zich zullen willen afscheuren of de macht grijpen.

Neen, dank je!

Als dat betekent dat het overgrote deel weg moet, het zij zo.

Zal dit niet zonder geweld gepaard gaan, het zij zo.

Het zal ons Syrische toestanden besparen in heel Europa, het is het mij waard.

Het kleinste kind wist dat er vanalles meekwam met de vluchtelingenstroom, maar je was racist als je dat opmerkte.

Het kleinste kind wist dat het gros aan het infuus zou hangen, maar je was racist als je dat opmerkte.

Vind nog maar eens één serieuze bron die er meer dan een fractie aan het werk ziet in de toekomst.

Wij zijn racisten, het is onze schuld dat die gasten met hun herrenvolk-mentaliteit hier niet aan de bak raken, terwijl leraren in scholen bedreigd en geïntimideerd worden omdat ze zaken vertellen die "niet in de koran staan".
Voor je "racist" denkt, zelfs op de VRT kwam dit aan bod in reportages.
En dat achterlijk volk wil hier dan een leven opbouwen met zo'n mentaliteit.

Ik hoef al dat progressief geleuter niet meer.

Bespaar me de moeite, maar neem één ding van me aan (ik weet niet hoe verblind je bent): het gaat niet blijven duren.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 22 december 2016, 13:29   #398
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Jij denkt dat ze zich opeens gaan integreren, na nu al 5 generaties?

Wees eens eerlijk voor jezelf, in welke islamitische samenleving zou jij willen leven?

Waar heb je vrijheid van godsdienst, het recht om andersgeaard te zijn, als minderheid het recht op volwaardige deelname aan de samenleving?

Nergens!

En gezien de demografische verhoudingen, zullen er hier steeds meer moslims bijkomen, en zullen ze een steeds groter deel van de bevolking gaan uitmaken.

Waarna ze onvermijdelijk zoals in Zuid-Thailand, het zuiden van de Filipijnen of eender waar zich zullen willen afscheuren of de macht grijpen.

Neen, dank je!

Als dat betekent dat het overgrote deel weg moet, het zij zo.

Zal dit niet zonder geweld gepaard gaan, het zij zo.

Het zal ons Syrische toestanden besparen in heel Europa, het is het mij waard.

Het kleinste kind wist dat er vanalles meekwam met de vluchtelingenstroom, maar je was racist als je dat opmerkte.

Het kleinste kind wist dat het gros aan het infuus zou hangen, maar je was racist als je dat opmerkte.

Vind nog maar eens één serieuze bron die er meer dan een fractie aan het werk ziet in de toekomst.

Wij zijn racisten, het is onze schuld dat die gasten met hun herrenvolk-mentaliteit hier niet aan de bak raken, terwijl leraren in scholen bedreigd en geïntimideerd worden omdat ze zaken vertellen die "niet in de koran staan".
Voor je "racist" denkt, zelfs op de VRT kwam dit aan bod in reportages.
En dat achterlijk volk wil hier dan een leven opbouwen met zo'n mentaliteit.

Ik hoef al dat progressief geleuter niet meer.

Bespaar me de moeite, maar neem één ding van me aan (ik weet niet hoe verblind je bent): het gaat niet blijven duren.
2!!!

Maar als VB-ers hetzelfde zeggen, noem je hen fascisten en xenofoben.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 22 december 2016, 14:18   #399
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alleen de extremisten buiten gooien, daar heeft niemand een probleem mee, de moslims zelf nog het minst van al. Maar wat jij zegt, komt neer dat bijna iedere moslim buiten moet. Dat organiseren kan niet zonder extreem geweld, dat zie je toch in?
Je kan ook gewoon de islam buitengooien. Zie daarvoor de succesvolle de-nazificatie van Duitsland na WOII. De kopstukken worden berecht. De grote massa wordt echter alleen maar de bronnen van hun indoctrinatie ontnomen. Heeft dat tot een escalatie van geweld geleid in het bezette Duitsland? Eerder integendeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maar dan nog, we leven idd in een tijd met aanslagen, moorden, criminaliteit, verkrachtingen,...
We leven in een tijd waar dergelijke feiten, indien ze uit islam- of allochtonen-hoek komen, onder de mat geveegd of geminimaliseerd worden door media & politiek.

We leven in een tijd waar mensen die accuraat de islam aanwijzen als inspiratiebron van dergelijk geweld in de media consequent op geniepige wijze worden afgekraakt. Probeer maar eens een VRT journaal te vinden waar men het over Pegida, AfD e.d. heeft zonder het adjectief "populistisch" of "rechts-populistisch" ervóór te zetten. Door zoiets steevast te doen in de "objectieve" context van een journaal plant je het idee in het hoofd van de argeloze kijker/luisteraar dat men die beweging/partij niet serieus hoeft te nemen.

Die bewegingen ontspringen nochtans vanuit eenzelfde soort verontwaardiging als de witte beweging na de Dutroux zaak. Ik hoorde in die tijd Martine Tanghe er alleen maar in warme bewoordingen over spreken. In het moslimdebat heeft ze zich echter van kamp vergist en graaft ze haar ideologische graf steeds dieper uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maar is dat dan ooit anders geweest? Noem eens een tijdperk op waar dat niet zo is? meer zelf, noem eens een tijdperk op waar dat zelf minder was dan nu?
Ik herinner me een tijd waarin men sprak over "de Witte Mars", en niet over "de rechts-populistische Witte Mars".

Ik herinner me een tijd waarin je een fikse boete kreeg wanneer je illegaal kampeerde in een beschermd natuurgebied. Nu staat er een heel peloton no-borders activisten voor je klaar om je te steunen. De reguliere pers is ook van de partij, niet om jouw misdaden aan te klagen, maar om je een slachtofferrol aan meten. Ook al ben je het land illegaal binnengekomen. Ook al kom je niet in aanmerking voor politiek asiel. Ook al terroriseer je de naburige plaatselijke bevolking vanuit je clandestiene sloppenwijk. Ook al probeer je voorbijrijdende trucks te vandaliseren. De enige voorwaarde is dat je van moslim- of derde-wereld-signatuur bent. Want voor autochtonen gelden de normale wetten van het land natuurlijk wel. En ben je in de ogen van de pers een groot gevaar voor de toekomst van het land. Enkele racistische berichten op Facebook is voldoende om een krant met een zwarte voorpagina te laten verschijnen.

Ik herinner me een tijd waarin het leger in de kazernes bleef in plaats van op straat te moeten patrouilleren in een poging om ons toch enige bescherming te bieden tegen terreur.

Ik herinner me een tijd waarin de politie één persoon kon aanhouden zonder dat daarmee de hele wijk tegen hen begon te rellen.

Ik herinner me ook een tijd waarin journalisten een roeping hadden om, wars van vooroordelen of ideologie, op zoek te gaan naar de waarheid. En geen voorstellen deden om onze woordenschat te kortwieken wanneer de realiteit niet langer overeenkomt met hun ideologisch denkkader.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Moet je nu alles kapot gaan relativeren? Neen! maar dat constante overdrijven van "we leven in de ergste tijden ooit, we gaan allemaal dood,
Er is hier niemand die zoiets beweert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de "...." (groep in te vullen naargelang het tijdperk) zijn de schuld van alles,...." is ook van alle tijden.
De "moslims zijn de nieuwe joden" dooddoener. Terwijl de actualiteit van de laatste jaren ons met de neus op die andere godwin drukt: moslims zijn de nieuwe nazi's en wij zijn de nieuwe Chamberlain.

Er zijn op TV tal van programma's waarin je kunt volgen hoe er een rode draad loopt van het discours van "Mein Kampf" naar de uitroeiingskampen van de nazi's.

Er loopt ook een draad, rood van de bloed, van het obscene oorlogs- en verkrachtingsdiscours uit de koran naar de zwijnerijen van het IS en de integratieproblemen & terreur in Europa. Maar in de reguliere media is het leggen van die link om de één of andere reden controversieel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat terwijl het aantal mensen constant stijgt, het aantal doden door geweld relatief gezien blijft dalen.
Trends zijn inderdaad belangrijker dan momentopnames. Maar bij moslimallochtonen is er een trend naar minder compromissen, meer fundamentalisme, meer jihad. Elke nieuwe generatie moslims in ons land is radicaler dan haar ouders. Zie daarvoor de research van Ruud Koopmans.

We zijn aan het slaapwandelen richting burgeroorlog.

Mensen zoals jij zijn slim genoeg om dat allemaal te begrijpen maar moeten alleen nog leren inzien dat ze zich al die jaren voor de gek hebben laten houden.
vanderzapig is nu online  
Oud 22 december 2016, 14:26   #400
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alleen de extremisten buiten gooien, daar heeft niemand een probleem mee, de moslims zelf nog het minst van al. Maar wat jij zegt, komt neer dat bijna iedere moslim buiten moet. Dat organiseren kan niet zonder extreem geweld, dat zie je toch in?
Je kan toch gewoon de islam buitengooien. Zie daarvoor de succesvolle de-nazificatie van Duitsland na WOII. De kopstukken worden berecht. De grote massa wordt echter alleen maar de bronnen van hun indoctrinatie ontnomen. Heeft dat tot een escalatie van geweld geleid in het bezette Duitsland? Eerder integendeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maar dan nog, we leven idd in een tijd met aanslagen, moorden, criminaliteit, verkrachtingen,...
We leven in een tijd waar dergelijke feiten, indien ze uit islam- of allochtonen-hoek komen, onder de mat geveegd of geminimaliseerd worden door media & politiek.

We leven in een tijd waar mensen die accuraat de islam aanwijzen als inspiratiebron van dergelijk geweld in de media consequent op geniepige wijze worden afgekraakt. Probeer maar eens een VRT journaal te vinden waar men het over Pegida, AfD e.d. heeft zonder het adjectief "populistisch" of "rechts-populistisch" ervóór te zetten. Door zoiets steevast te doen in de "objectieve" context van een journaal plant je het idee in het hoofd van de argeloze kijker/luisteraar dat men die beweging/partij niet serieus hoeft te nemen.

Die bewegingen ontspringen nochtans vanuit eenzelfde soort verontwaardiging als de witte beweging na de Dutroux zaak. Ik hoorde in die tijd Martine Tanghe er alleen maar in warme bewoordingen over spreken. In het moslimdebat heeft ze zich echter van kamp vergist en graaft ze haar ideologische graf steeds dieper uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maar is dat dan ooit anders geweest? Noem eens een tijdperk op waar dat niet zo is? meer zelf, noem eens een tijdperk op waar dat zelf minder was dan nu?
Ik herinner me een tijd waarin men sprak over "de Witte Mars", en niet over "de rechts-populistische Witte Mars".

Ik herinner me een tijd waarin je een fikse boete kreeg wanneer je illegaal kampeerde in een beschermd natuurgebied. Nu staat er een heel peloton no-borders activisten voor je klaar om je te steunen. De reguliere pers is ook van de partij, niet om jouw misdaden aan te klagen, maar om je een slachtofferrol aan meten. Ook al ben je het land illegaal binnengekomen. Ook al kom je niet in aanmerking voor politiek asiel. Ook al terroriseer je de naburige plaatselijke bevolking vanuit je clandestiene sloppenwijk. Ook al probeer je voorbijrijdende trucks te vandaliseren. De enige voorwaarde is dat je van moslim- of derde-wereld-signatuur bent. Want voor autochtonen gelden de normale wetten van het land natuurlijk wel. En ben je in de ogen van de pers een groot gevaar voor de toekomst van het land. Enkele racistische berichten op Facebook is voldoende om een krant met een zwarte voorpagina te laten verschijnen.

Ik herinner me een tijd waarin het leger in de kazernes bleef in plaats van op straat te moeten patrouilleren in een poging om ons toch enige bescherming te bieden tegen terreur.

Ik herinner me een tijd waarin de politie één persoon kon aanhouden zonder dat daarmee de hele wijk tegen hen begon te rellen.

Ik herinner me ook een tijd waarin journalisten een roeping hadden om, wars van vooroordelen of ideologie, op zoek te gaan naar de waarheid. En geen voorstellen deden om onze woordenschat te kortwieken wanneer de realiteit niet langer overeenkomt met hun ideologisch denkkader.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Moet je nu alles kapot gaan relativeren? Neen! maar dat constante overdrijven van "we leven in de ergste tijden ooit, we gaan allemaal dood,
Er is hier niemand die zoiets beweert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de "...." (groep in te vullen naargelang het tijdperk) zijn de schuld van alles,...." is ook van alle tijden.
De "moslims zijn de nieuwe joden" dooddoener. Terwijl de actualiteit van de laatste jaren ons met de neus op die andere godwin drukt: moslims zijn de nieuwe nazi's en wij zijn de nieuwe Chamberlain.

Er zijn op TV tal van programma's waarin je kunt volgen hoe er een rode draad loopt van het discours van "Mein Kampf" naar de uitroeiingskampen van de nazi's.

Er loopt ook een draad, rood van de bloed, van het obscene oorlogs- en verkrachtingsdiscours uit de koran naar de zwijnerijen van het IS en de integratieproblemen & terreur in Europa. Maar in de reguliere media is het leggen van die link om de één of andere reden controversieel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat terwijl het aantal mensen constant stijgt, het aantal doden door geweld relatief gezien blijft dalen.
Trends zijn inderdaad belangrijker dan momentopnames. Maar bij moslimallochtonen is er een trend naar minder compromissen, meer fundamentalisme, meer jihad. Elke nieuwe generatie moslims in ons land is radicaler dan haar ouders. Zie daarvoor de research van Ruud Koopmans.

We zijn aan het slaapwandelen richting burgeroorlog.

Mensen zoals jij zijn slim genoeg om dat allemaal te begrijpen maar moeten alleen nog leren inzien dat ze zich al die jaren voor de gek hebben laten houden.
vanderzapig is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be