Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2007, 17:07   #41
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
rechts is de werknemers verdelen in hun internationaal verzet tegenover de uitbuitende kapitalistische economie.
Probleem is net dat de Belgische staat de uitbuitende kapitalistische economie fasciliteert. België is een constructie die alleen maar aan het kapitaal, aan kerk en staat ten goede komt.

Dat wist zelfs Marx al.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 17:09   #42
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Jaani mag zijn vorig onderschrift hier nog eens vermelden
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 17:43   #43
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Probleem is net dat de Belgische staat de uitbuitende kapitalistische economie fasciliteert. België is een constructie die alleen maar aan het kapitaal, aan kerk en staat ten goede komt.

Dat wist zelfs Marx al.
Het is de functie van de Marxisten om die staat te bestrijden, zodat België een meer sociale koers zal varen.

Je fixeert volgens mij ook iets te hard op die staat. Die maken weliswaar de wetten, maar zijn steeds verantwoording verschuldigd aan de maatschappij. En er zijn tal van Belgische organisaties, om nog maar over de vakbond te zwijgen, die nationaal werken. Marx zou groen lachen moest die horen dat men in België de Marxistische strijd zou voeren door België, en de nationaal werkende verenigingen te splitsen. België is nu eenmaal meer dan alleen 'de staat'.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 17:53   #44
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Neen, hier worden al onze democratische rechten eerbiedigd.
De vlamingen worden inderdaad niet onderdrukt.
Ik ken geen enkel voorbeeld.
Momenteel hebben vlamingen voordeel op de arbeidsmarkt, door het feit dat ze meer tweetalig zijn dan franstaligen.
Dus: aan alle flaminganten: geef mij een voorbeeld dat vlamingen onderdrukt worden. Je zal er geen vinden.

Dat is een groot verschil met bv. noord - Ieren, basken...
Conclusie: flamingant zijn vandaag = chauvinist zijn
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 17:54   #45
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Probleem is net dat de Belgische staat de uitbuitende kapitalistische economie fasciliteert. België is een constructie die alleen maar aan het kapitaal, aan kerk en staat ten goede komt.

Dat wist zelfs Marx al.
Maar vlaanderen houdt hetzelfde in,
dat komt ook enkel maar kerk, kapitaal en economie ten goede.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 17:56   #46
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Probleem is net dat de Belgische staat de uitbuitende kapitalistische economie fasciliteert. België is een constructie die alleen maar aan het kapitaal, aan kerk en staat ten goede komt.

Dat wist zelfs Marx al.
De Belgische staat is niet zo verschillend van andere kapistalistische staten. Binnen Europa treedt er om langs om meer overdracht van bevoegdheden naar het europees vlak. Eén ding is zeker: als er vandaag een vlaamse staat komt dan zal de rol van VB, nva en ldd veel groter zijn.
En afgaand op de numerieke sterkte van Meervoud moeten we ons niet op veel reactie voorzien.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:02   #47
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
De Belgische staat is niet zo verschillend van andere kapistalistische staten. Binnen Europa treedt er om langs om meer overdracht van bevoegdheden naar het europees vlak. Eén ding is zeker: als er vandaag een vlaamse staat komt dan zal de rol van VB, nva en ldd veel groter zijn.
En afgaand op de numerieke sterkte van Meervoud moeten we ons niet op veel reactie voorzien.
Het is dus angst voor de democratie die u tegen houdt...

Vergeet ook niet dat iedereen die vandaag tegen België is in de handen van rechts gedreven wordt. Die drift naar rechts valt weg in een onafhankelijk Vlaanderen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:05   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Het is de functie van de Marxisten om die staat te bestrijden, zodat België een meer sociale koers zal varen.

Je fixeert volgens mij ook iets te hard op die staat. Die maken weliswaar de wetten, maar zijn steeds verantwoording verschuldigd aan de maatschappij. En er zijn tal van Belgische organisaties, om nog maar over de vakbond te zwijgen, die nationaal werken. Marx zou groen lachen moest die horen dat men in België de Marxistische strijd zou voeren door België, en de nationaal werkende verenigingen te splitsen. België is nu eenmaal meer dan alleen 'de staat'.
De vakbonden dienen eerder het establishment dan de arbeider.

Kijk maar naar hun bedrieglijke "red de solidariteit actie." De voorstellen die op tafel gelegd waren door CD&V, bedreigden in geen enkel opzicht de solidariteit. Er zou door die voorstellen geen enkele financiële verandering zijn. Enkel ging het de deelstaten mogelijk gemaakt worden een beleid te voeren dat aangepast is op de eigen noden. Dat zou ten dienste zijn van zowel de Vlaamse als de Waalse arbeiders.

In die zaak houdt de vakbond de arbeiders een bedrieglijk rad voor de ogen. De vakbond dient niet de arbeider, maar dient de belgische staat.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:10   #49
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De vakbonden dienen eerder het establishment dan de arbeider.

Kijk maar naar hun bedrieglijke "red de solidariteit actie." De voorstellen die op tafel gelegd waren door CD&V, bedreigden in geen enkel opzicht de solidariteit. Er zou door die voorstellen geen enkele financiële verandering zijn. Enkel ging het de deelstaten mogelijk gemaakt worden een beleid te voeren dat aangepast is op de eigen noden. Dat zou ten dienste zijn van zowel de Vlaamse als de Waalse arbeiders.

In die zaak houdt de vakbond de arbeiders een bedrieglijk rad voor de ogen. De vakbond dient niet de arbeider, maar dient de belgische staat.
Opslplitsen van vakbondsterrein verdeelt de vekbondskracht,
opdeling van belgie verdeelt de arbeidersklasse,
de vakbond dient dus uiteraard de werknemer.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:15   #50
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het is dus angst voor de democratie die u tegen houdt...

Vergeet ook niet dat iedereen die vandaag tegen België is in de handen van rechts gedreven wordt. Die drift naar rechts valt weg in een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik heb geen angst voor democratie, integendeel. Ik heb wel angst voor demagogie. En alle flaminganten zijn demagogen.
De drift naar rechts komt er niet omwille van communautaire kwesties, maar wel omwille van vreemdelingenhaat en racisme tav franstaligen., gecultiveerd door VB.

PS: Je hebt nog altijd geen voorbeeld gegeven van vlamingen die onderdrukt worden door franstaligen.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:16   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Opslplitsen van vakbondsterrein verdeelt de vekbondskracht,
Opsplitsen van de vakbonden zorgt ervoor dat er een vakbond kan komen die het belang van de arbeider hoger stelt dan het belang van deze non-staat.
Citaat:
opdeling van belgie verdeelt de arbeidersklasse,
Solidariteit kan er nadien ook nog zijn. Wel kan er een eigen beleid gevoerd worden dat lonend is voor alle arbeiders: geen eenheidsworst, maar een beleid dat aangepast is aan de specifieke noden.
Citaat:
de vakbond dient dus uiteraard de werknemer.
Zo zou het moeten zijn. In dit land dient de vakbond echter het voortbestaan van de staat.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:17   #52
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De vakbonden dienen eerder het establishment dan de arbeider.

Kijk maar naar hun bedrieglijke "red de solidariteit actie." De voorstellen die op tafel gelegd waren door CD&V, bedreigden in geen enkel opzicht de solidariteit. Er zou door die voorstellen geen enkele financiële verandering zijn. Enkel ging het de deelstaten mogelijk gemaakt worden een beleid te voeren dat aangepast is op de eigen noden. Dat zou ten dienste zijn van zowel de Vlaamse als de Waalse arbeiders.

In die zaak houdt de vakbond de arbeiders een bedrieglijk rad voor de ogen. De vakbond dient niet de arbeider, maar dient de belgische staat.
Je bent tegen de franstaligen
Je bent tegen de vakbonden

Wat denk je van de joden?
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:18   #53
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Ik heb geen angst voor democratie, integendeel. Ik heb wel angst voor demagogie. En alle flaminganten zijn demagogen.
Denkt u dat in een onafhankelijk Vlaanderen enkel nationalisten zullen bestaan?
Indien niet, dan houdt uw argument geen steek.
Citaat:
PS: Je hebt nog altijd geen voorbeeld gegeven van vlamingen die onderdrukt worden door franstaligen.
Een Waalse stem is meer waard dan een Vlaamse.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:20   #54
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Je bent tegen de franstaligen
Ik ben niet tegen de Franstaligen, ik ben tegen het franstalige imperialisme. En ik ben tegen staatsrecuperatie ten koste van het volk.
Citaat:
Je bent tegen de vakbonden
Ik ben niet tegen de vakbonden, ik ben tegen de belgicistische koers die de vakbonden varen en tegen het volksbedrog waaraan ze zich schuldig maken. De vakbonden dienen er voor de werkmens te zijn, niet voor de staat.
Citaat:
Wat denk je van de joden?
Ik beschouw deze vraag als een ontzettende belediging.
Excuses zijn gepast, vind ik.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:20   #55
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De vakbonden dienen eerder het establishment dan de arbeider.

Kijk maar naar hun bedrieglijke "red de solidariteit actie." De voorstellen die op tafel gelegd waren door CD&V, bedreigden in geen enkel opzicht de solidariteit. Er zou door die voorstellen geen enkele financiële verandering zijn. Enkel ging het de deelstaten mogelijk gemaakt worden een beleid te voeren dat aangepast is op de eigen noden. Dat zou ten dienste zijn van zowel de Vlaamse als de Waalse arbeiders.

In die zaak houdt de vakbond de arbeiders een bedrieglijk rad voor de ogen. De vakbond dient niet de arbeider, maar dient de belgische staat.
Het zijn net vooral de werkgeversorganisaties die aansturen op een splitsing. Reden? De vakbonden, maar ook de PS houden nu veel manoeuvres die de sociale afbraak versnellen tegen. Maatregelen die dat zouden versnellen zijn het splitsen van de arbeidsmarkt of de splitsing van de gezondheidszorg.

Het is zo duidelijk als maar kan zijn, een uitgebreide staatshervorming of een splitsing van België werkt enkel het neoliberale klimaat in de kaart. Er zijn immers geen argumenten dat een gesplitst België linkser zou worden. Net integendeel.
__________________

Laatst gewijzigd door Starkan : 30 oktober 2007 om 18:20.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:22   #56
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Het is zo duidelijk als maar kan zijn, een uitgebreide staatshervorming of een splitsing van België werkt enkel het neoliberale klimaat in de kaart. Er zijn immers geen argumenten dat een gesplitst België linkser zou worden. Net integendeel.
Linkser?

Als jij de PS als links beschouwt, dan hebben we toch een ander idee over wat links is. De PS is niet meer of neit minder dan een demagogische machts-partij van rijke baronnen die met ijzeren vuist regeren.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:26   #57
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Als jij de PS als links beschouwt, dan hebben we toch een ander idee over wat links is. De PS is niet meer of neit minder dan een demagogische machts-partij van rijke baronnen die met ijzeren vuist regeren.
In verhouding met partijen als VB, LDD, N-VA, kan je PS als links beschouwen. Naar mijn mening weliswaar niet links genoeg. Maar dat is een andere zaak.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:28   #58
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
In verhouding met partijen als VB, LDD, N-VA, kan je PS als links beschouwen. Naar mijn mening weliswaar niet links genoeg. Maar dat is een andere zaak.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Het objectief van de PS is immers het volgende: alle macht consolideren in de handen van hun baronnen.

Als ik me niet vergis hoort een linkse partij te proberen de macht te consolideren bij het volk.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:28   #59
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Linkser?

Als jij de PS als links beschouwt, dan hebben we toch een ander idee over wat links is. De PS is niet meer of neit minder dan een demagogische machts-partij van rijke baronnen die met ijzeren vuist regeren.
Wel zwak als antwoord. Kan je niet inhoudelijk reageren?
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:32   #60
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Wel zwak als antwoord. Kan je niet inhoudelijk reageren?
Inhoudelijk? Waarop moet ik dan inhoudelijk reageren?

Ik stel dat de PS er niet op uit is om het volk macht te verschaffen, maar dat de PS alle macht toetrekt naar haar eigen (rijke!) baronnen. Volgens mij is dat niet te rijmen met een linkse partij.
Ik zie niet in waarom dat niet inhoudelijk is.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be