Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2021, 07:18   #21
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dan is iedereen toch narcist zou ik denken. Ik kan mij echt niet indenken dat er zo een rare wezens zijn die "gevoelens" gaan hebben voor wildvreemden. Dat is toch totaal van de pot gerukt ?

Maw, er zijn narcisten die heel goed geleerd hebben om te doen alsof ze dat niet zijn, en dan zijn er normale narcisten. En ja, misschien zijn er wel hier en daar emotionelen die zo raar ingesteld zijn dat ze "meevoelen" met onbekenden, dat moeten rare mensen zijn. Die moeten totaal overdonderd zijn door alles wat anderen overkomt, dat moet niet echt leefbaar zijn he. Dan zit je helemaal gevangen in een soort van emotioneel kluwen waar uw enige redding eigenlijk uw onwetendheid is.

Denk U eens even in hoeveel ongelukkige mensen er op dit ogenblik zijn. Hoeveel mensen op deze eigenste minuut ongelofelijk veel afzien en waarschijnlijk binnen een uur dood zijn. Ge kunt als niet-narcist enkel maar overleven door dat gewoon niet te weten. Hoe meer ge weet, hoe zieliger uw bestaan wordt he.
Ik zal het eens extreem stellen ...

Stel:

Uw kind heeft ongeluk in het verkeer. In levensgevaar zijnde wordt het naar het ziekenhuis gebracht.
De chirurg (die hoe dan ook betaald wordt) kent uw kind niet en heeft er eigenlijk niet veel zin in.
Hij verkloot het, terwijl hij uw kind had kunnen redden.

Uw reactie: "Dat is heel normaal. Die chirurg kent mijn kind niet. Hij zal geen zin hebben gehad vandaag. Heel normaal dat dit is gebeurd" ...

Snap je zo stilaan zelf een beetje hoe idioot uw gedachtegang is ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 07:32   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik zal het eens extreem stellen ...

Stel:

Uw kind heeft ongeluk in het verkeer. In levensgevaar zijnde wordt het naar het ziekenhuis gebracht.
De chirurg (die hoe dan ook betaald wordt) kent uw kind niet en heeft er eigenlijk niet veel zin in.
Hij verkloot het, terwijl hij uw kind had kunnen redden.

Uw reactie: "Dat is heel normaal. Die chirurg kent mijn kind niet. Hij zal geen zin hebben gehad vandaag. Heel normaal dat dit is gebeurd" ...
Ik ga daar dan ook van uit. Ik denk niet dat anderen "het goed met mij voor hebben". Maar ja, die chirurg wil geld verdienen, zijn job als chirurg houden en zo voort. Als dusdanig heeft hij daar iets dat hij kan doen, om nadien meer klanten te versieren. Dus gaat hij mijn kind goed verzorgen, niet omdat hij om dat kind geeft, maar omdat hij zijn business goed wil laten draaien, en meer klanten lokken.

Het allerlaatste wat ik van een chirurg denk, is dat hij mijne kleine verzorgt uit empathie. Dat is een zakenman zoals een andere he. En ja, als die vandaag geen zin heeft, dan zal er misschien een andere chirurg zijn he. Zoals wanneer een zekere bakker geen zin heeft om vandaag brood te verkopen, er een andere zal open zijn he.

Ik doe ook mijn job enkel maar in die mate dat het mij amuzeert, niet omdat ik ergens om "mijn werkgever" geef of zo. Maar (en ik moet zeggen dat het cool is ) natuurlijk moet ik een minimum aan resultaat leveren opdat de relatie met mijn klant die mijn werkgever is, zou blijven duren he.

Zoals de bakker ook geen brood bakt omdat hij het zielig vindt dat ik geen eten heb, maar omdat hij mijn geld wil.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2021 om 07:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 07:34   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Men noemt zoiets narcisme Patrick...
Psychopathie eerder. Geloof mij, ne vos riekt een andere vos vanop mijlen afstand.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 07:54   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Psychopathie eerder. Geloof mij, ne vos riekt een andere vos vanop mijlen afstand.
Al die termen zijn uitgevonden om de omerta in stand te houden he. Het is helemaal geen "afwijking" om rationeel te zijn, en U uiteraard niet te laten leiden door de gigantische miserie van gans de levende en bewuste wereld. De niet-psychopatische houding houdt gewoon geen steek, en kan enkel maar bestaan door onwetendheid. Hoe meer je op de hoogte gebracht wordt van die immense hoop lijden en miserie die er elke seconde aanwezig is, hoe harder je zelf ongelukkig zou worden. Dat is enkel te overleven door uw ogen te sluiten en te doen alsof het er niet is, en dan sta je bloot aan elke vorm van informatie om in het ongeluk gedumpt te worden. Wie is dan de zot ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2021 om 07:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 08:05   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Al die termen zijn uitgevonden om de omerta in stand te houden he. Het is helemaal geen "afwijking" om rationeel te zijn, en U uiteraard niet te laten leiden door de gigantische miserie van gans de levende en bewuste wereld. De niet-psychopatische houding houdt gewoon geen steek, en kan enkel maar bestaan door onwetendheid. Hoe meer je op de hoogte gebracht wordt van die immense hoop lijden en miserie die er elke seconde aanwezig is, hoe harder je zelf ongelukkig zou worden. Dat is enkel te overleven door uw ogen te sluiten en te doen alsof het er niet is, en dan sta je bloot aan elke vorm van informatie om in het ongeluk gedumpt te worden. Wie is dan de zot ?
Als je anderen kwaad kunt doen en denkt daarmee goed voor dierbaren te doen; is dat 1 kenmerk van psychopathie.
Tijdens de lockdown heb ik veel te lezen gehad.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 08:53   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als je anderen kwaad kunt doen en denkt daarmee goed voor dierbaren te doen; is dat 1 kenmerk van psychopathie.
Psychopathie is dus een synoniem voor normaal gedrag. De leeuwin die prooien kwaad gaat doen om haar eigen kroost te voeden is een "psychopathische" leeuwin

Wie dus geen pyschopaat is, is een mafkees volgens die definitie. Die zal het trouwens niet lang uithouden. Je wil geen on-psychopaat als naaste he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2021 om 08:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 08:59   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Psychopathie is dus een synoniem voor normaal gedrag. De leeuwin die prooien kwaad gaat doen om haar eigen kroost te voeden is een "psychopathische" leeuwin

Wie dus geen pyschopaat is, is een mafkees volgens die definitie. Die zal het trouwens niet lang uithouden. Je wil geen on-psychopaat als naaste he !
Maar wij zijn mensen die een overvloed aan kennis kunnen toepassen. Daarbij geboren op een planeet die een overvloed aan gewassen biedt die reeds grondig door de mens geselecteerd zijn na millennia.
Waarom zouden wij elkaar vermoorden voor “meer” als er reeds voldoende is?

Die taferelen zijn niet gebeurd om kroost te voeden he. Die zijn gebeurd omdat er paar groepjes nooit genoeg hebben en beleid op de massa voeren ze naar hun agenda te vormen.

Alzo is er nog steeds white supremacy en gij zijt daar een lopend testament van. Weer geen toeval dat dit gepaard gaat met een darwinistische wereldvisie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 12:32   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom zouden wij elkaar vermoorden voor “meer” als er reeds voldoende is?

Die taferelen zijn niet gebeurd om kroost te voeden he.
Toch wel. Denken dat we genoeg hebben voor iedereen is Malthusiaans verkeerd. Mochten we die zekerheid hebben, ja, dan zou het beter zijn om gewoon met elkaar overeen te komen. Maar zo is het helemaal niet. Waar het goed is om leven, kweekt men bij. Tot het daar niet goed meer is om te leven. En het wijze volk dat dat niet doet, wordt dan gewoon onder de voeten gelopen door de veelkwekers. De enige wijze houding is om de veelkwekers in de kiem te smoren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2021 om 12:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 12:35   #29
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. Denken dat we genoeg hebben voor iedereen is Malthusiaans verkeerd. Mochten we die zekerheid hebben, ja, dan zou het beter zijn om gewoon met elkaar overeen te komen. Maar zo is het helemaal niet. Waar het goed is om leven, kweekt men bij. Tot het daar niet goed meer is om te leven.
Niet iedereen zal 'genoeg' op een zelfde manier begrijpen.
Genoeg is een heel wijd begrip. Voor Jos zijn drie maaltijden per dag genoeg. Voor Jos moeten die drie maaltijden worden opgediend door een in Armani-pak zittende bediende ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 12:46   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. Denken dat we genoeg hebben voor iedereen is Malthusiaans verkeerd. Mochten we die zekerheid hebben, ja, dan zou het beter zijn om gewoon met elkaar overeen te komen. Maar zo is het helemaal niet. Waar het goed is om leven, kweekt men bij. Tot het daar niet goed meer is om te leven. En het wijze volk dat dat niet doet, wordt dan gewoon onder de voeten gelopen door de veelkwekers. De enige wijze houding is om de veelkwekers in de kiem te smoren.
Er is meer dan genoeg voor iedereen.
Wij hebben alleen een gedrocht nagemaakt.
Vele beklagen dat andere culturen een staat binnen een staat creëren.
Maar de gehele mensheid heeft een eigen wereld binnen de wereld gecreëerd. Een imitatie terwijl de natuur rijkelijk voorziet en we die gemakkelijk kunnen hervormen voor eten en drinken en voedsel.
Dat vierde rijk van die supremacisten werkt de mens alleen tegen in de terugkeer naar onze essentie. Het zijn haatzaaiers die bewust verdelen en liegen om u te doen geloven dat moord rechtvaardig kan zijn.
Die white supremacy was geen zelfverdediging maar een invasie en pikken van landgoed.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 12:50   #31
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En wie zijt gij te wijzen?
Het gaat er niet om wat mensen geloven maar doen.

Als ge denkt dat wegkijken bij kinderslavernij geen impact heeft maar de mensen dat benoemen aanwijzen nuttiger is, go ahead.

Maar voelt u vooral niet te interessant, uw subjectief gelal is off topic en interesseert me niet. Wegkijkers met selectieve verontwaardigingen hoeven mij echt geen lesjes kritisch denken te geven. Verre van. Zekerlijk niet als ze al andere kritische denkers kroonden met een alu hoedje.
De meeste mensen handelen op basis van wat ze denken. Dus is wat iemand denkt, waar je van overtuigd bent de motor van je handelen.

Religie leidt tot selectieve verontwaardiging.
Omdat je denken vast zit in een vooraf gevormd kader, dus ook je oordeel daar aan wordt afgetoetst.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 14:26   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De meeste mensen handelen op basis van wat ze denken. Dus is wat iemand denkt, waar je van overtuigd bent de motor van je handelen.

Religie leidt tot selectieve verontwaardiging.
Omdat je denken vast zit in een vooraf gevormd kader, dus ook je oordeel daar aan wordt afgetoetst.
Neen alice, het is nog steeds overmacht van grote bedrijven die mensen uitbuiten en corrupte politici wegkijken.
De vrucht daarvan is te zien in de kobaltmijnen, wat mijn hart doet bloeden.
Ik kan niet eens op missionarismissie wegens corona en later evenmin wegens weigeren vaccin.
Er is Duivelsgebroed dat ons onderdrukt. Dankbaar dat ik in Hem herboren ben. Loof de Heer.

Ik houd idd vast aan mijn doctrine. Eerder dan een democratie die met de emotie van de dag meedraait.
Solus Christus
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 15:31   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
White supremacy dus, vrucht van darwinisme.
Je weet niet beter. Ons beleid handhaaft dezelfde technieken als Hitler om tot massavorming te komen’

Laten we toch eens proberen inleven in dat kind en inbeelden dat het uw nageslacht ook kan overkomen.
Oude wondes openrijten maakt de wereld geen betere plaats. All I am saying.
Onrecht voor onrecht maakt alles erger.
Typetjes gebruiken op een forum vergt discipline. Je kunt niet om de paar weken een bocht van 180 graden maken. In je vorige rolmodel zat je te fulmineren tegen de arabieren en het moslim-tuig. Zuipen gelijk een zwitser en joints roken gelijk een turk.
En nu hang je de newborn christian uit, en ben je de woke voorzitter van de fanclub van Lumumba.

Weinig geloofwaardig allemaal...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 15:34   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Typetjes gebruiken op een forum vergt discipline. Je kunt niet om de paar weken een bocht van 180 graden maken. In je vorige rolmodel zat je te fulmineren tegen de arabieren en het moslim-tuig. Zuipen gelijk een zwitser en joints roken gelijk een turk.
En nu hang je de newborn christian uit, en ben je de woke voorzitter van de fanclub van Lumumba.

Weinig geloofwaardig allemaal...
Welk rolmodel?
Het is toch gewoon feit dat er nog kinderslavernij is en dat geen aandacht krijgt?
Een wedergeboorte verandert iemand voor 180° ja.
Anti vax moeders, social justice warriors en baptisten hebben mijn geest genezen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 15:36   #35
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Typetjes gebruiken op een forum vergt discipline. Je kunt niet om de paar weken een bocht van 180 graden maken. In je vorige rolmodel zat je te fulmineren tegen de arabieren en het moslim-tuig. Zuipen gelijk een zwitser en joints roken gelijk een turk.
En nu hang je de newborn christian uit, en ben je de woke voorzitter van de fanclub van Lumumba.

Weinig geloofwaardig allemaal...
Hehe.

Meer bidden en rust.

Het was een uitputtende rit...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 15:52   #36
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De meeste mensen handelen op basis van wat ze denken. Dus is wat iemand denkt, waar je van overtuigd bent de motor van je handelen.

Religie leidt tot selectieve verontwaardiging.
Omdat je denken vast zit in een vooraf gevormd kader, dus ook je oordeel daar aan wordt afgetoetst.
Ik ben trouwens net degene die bepleitte niet alleen naar het verleden te wijzen maar vooral naar de vrucht vandaag kijken.
All lives matter, ook dat van ongeborenen en kinderen zonder mensenrechten.
All lives matter.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 19:28   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Welk rolmodel?
Het is toch gewoon feit dat er nog kinderslavernij is en dat geen aandacht krijgt?
Een wedergeboorte verandert iemand voor 180° ja.
Anti vax moeders, social justice warriors en baptisten hebben mijn geest genezen.
Vanaf nu zijn de arabieren en moslims je broeders, evenwaardig aan de blanken en je recente nieuwe vrienden van congo ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 19:39   #38
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vanaf nu zijn de arabieren en moslims je broeders, evenwaardig aan de blanken en je recente nieuwe vrienden van congo ?
Er is iets gebeurd, mij overkomen.
Ik heb ervaren dat moslims mijn vijanden niet zijn. Door ergens anders in te vormen zag ik de wereldstatus en veranderde alles.
All lives matter. Black, white, brown and even the boys in blue.
All lives matter en ik meen dat echt.

Ik fixeer me niet alleen op de Congo. Dat is nu een lopend thema. Maar het is puur zinloos dat we alleen naar het verleden zien en de wegkijkcultuur van vandaag negeren. Het is echt niet minder erg als toen hoor. Enfin, in zekere zin is er wel beterschap maar mensen leven nog even onderdrukt als toen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 20:19   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er is iets gebeurd, mij overkomen.
Ik heb ervaren dat moslims mijn vijanden niet zijn. Door ergens anders in te vormen zag ik de wereldstatus en veranderde alles.
All lives matter. Black, white, brown and even the boys in blue.
All lives matter en ik meen dat echt.

Ik fixeer me niet alleen op de Congo. Dat is nu een lopend thema. Maar het is puur zinloos dat we alleen naar het verleden zien en de wegkijkcultuur van vandaag negeren. Het is echt niet minder erg als toen hoor. Enfin, in zekere zin is er wel beterschap maar mensen leven nog even onderdrukt als toen.


__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 20:24   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


My master's in the yard givin' light
To the unaware this plastic little place
Is just a step amongst the stairs

And I am overcome
I am overcome
Baby holy water in my lungs
I am overcome
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be