Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 27 mei 2004, 05:13   #1
Creativo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 81
Standaard

Zie de site van De Morgen voor foto.

[size=6]Vlaams Blok-kopstuk pleegt bruut geweld op zijn vrouw [/size]

Rob Verreycken, de naaste medewerker van Philip Dewinter, heeft gisteren onder de ogen van zijn drie kinderen midden op straat zijn vrouw afgeranseld. Die hield aan de kloppartij een gebroken neus, geschaafde handen en twee blauwe ogen over. Ze legde een verklaring af aan de politie. Verreycken is gemeenteraadslid in Antwerpen en staat zesde op de Antwerpse Vlaams Blok-lijst voor de komende verkiezingen. Hij leidt de juridische dienst van de partij en verdedigde de Blok-vzw’s die onlangs veroordeeld werden voor het overtreden van de racismewet.

De feiten gebeurden gisterenochtend in de Ossenblokstraat in Borgerhout. “We hadden een discussie over de kinderen”, zegt Verreyckens vrouw Martina Hellebaut. “We wonen apart en ik had mijn kinderen al vijf dagen niet gezien. Ik wilde ze nog eens zien voor ze naar school vertrokken.” Het gesprek ontaardde in een ruzie en Hellebaut kreeg twee vuistslagen in haar gezicht. “Ik ging tegen de grond. Hij trok me met mijn haren over de stoep en bonkte met mijn hoofd tegen de grond.‘Ik maak u kapot’, schreeuwde hij. Mijn kinderen zaten in de auto en hebben alles gezien”, zegt Hellebaut. Uiteindelijk raakte ze op eigen kracht in het Erasmusziekenhuis in Deurne, waar agenten haar verklaring noteerden.

Het is niet de eerste keer dat Verreycken zijn echtgenote afranselt. Eind vorig jaar diende zij al eens klacht in wegens fysiek geweld. “Nadien heb ik niets meer over die klacht vernomen.” Rob Verreycken (33) heeft een kwalijke reputatie. Zijn Antwerpse NSV-kompanen bedachten hem in zijn studententijd met de bijnaam ‘Rob Klop’. In 1991 sloeg hij PvdA-voorman Kris Merckx het ziekenhuis in, vier jaar later werd hij daarvoor veroordeeld tot drie maanden cel met uitstel. Drie jaar geleden moest hij opnieuw voor de correctionele rechtbank in Antwerpen verschijnen. Hij zou een politiefotograaf hebben afgeranseld, twee allochtone buurttoezichters racistisch hebben beledigd en een van zijn huursters hebben geslagen omdat ze haar huur niet op tijd had betaald. Verreycken werd vrijgesproken bij gebrek aan bewijzen.

Martina Hellebaut zegt dat Verreycken sinds de dood van zijn zus bijzonder prikkelbaar is geworden. De 29-jarige Ragna Verreycken overleed twee weken geleden. Ze was lid van de Antwerpse politie en al een tijdje depressief. “Ik had ruzie met haar”, zegt Hellebaut. “Haar ouders geven mij de schuld van Ragna’s dood. Rob gaat mee in die bizarre redenering en daarom zegde hij het co-ouderschap op dat wij voor onze kinderen hadden afgesproken.” Het is al de derde keer in korte tijd dat een mandataris van het Vlaams Blok in opspraak komt.

Twee weken geleden werd Marc Nullens, gemeenteraadslid in Dilsen-Stokkem, gearresteerd op verdenking van drugssmokkel. Vorige week werd Wim Felix aangehouden, een 24-jarig gemeenteraadslid in Sint-Gillis-Waas. Na een caféruzie schoot hij de broer van de uitbater dood en verwondde hij drie anderen. De twee Blokkers werden uit de partij gezet.

Zelfs na herhaald aandringen weigerden Rob Verreycken en het Vlaams Blok gisteren elk commentaar.
Creativo is offline  
Oud 27 mei 2004, 05:51   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.504
Standaard

Wie werpt de eerste steen?
Erw is offline  
Oud 27 mei 2004, 06:00   #3
Artesia
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 oktober 2002
Berichten: 71
Standaard

Ik zou de koppels die in echtscheiding liggen en elkaar het leven zuur maken geen eten willen geven!
Ook Blokleden scheiden!
Omdat we naar verkiezingen gaan word het wangedrag van Verreyken breed uitgemeten in..............De morgen
Gelukkig zijn de idolen en fans van de VLD, CD&V, SPA en consoorten allemaal heiligen
Artesia is offline  
Oud 27 mei 2004, 06:10   #4
Chucky
Provinciaal Statenlid
 
Chucky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia
Ik zou de koppels die in echtscheiding liggen en elkaar het leven zuur maken geen eten willen geven!
Ook Blokleden scheiden!
Omdat we naar verkiezingen gaan word het wangedrag van Verreyken breed uitgemeten in..............De morgen
Gelukkig zijn de idolen en fans van de VLD, CD&V, SPA en consoorten allemaal heiligen
geen heiligen , maar blijkbaar meer zin voor "beheersing" . Verreyken is absoluut niet aan zijn proefstuk toe . Zo de vader, zo , de zoon . Moest ik de "fysieke molesteringen van die twee hier allemaal moeten opnoemen, zou ik een tijdje bezig zijn . Eerst slaan, en dan uitleggen , is hun devies
Chucky is offline  
Oud 27 mei 2004, 06:11   #5
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Een familie ruzie die uitgevochten word voor de pers......

En dit ALLEEN maar omdat de betrokkenen lid zijn van het Vlaams Blok. Daarom heeft dit artikel nieuwswaarde. Lijkenpikkerij van het laagste soort. EN ALLEEN IN DE MORGEN.
Joshua is offline  
Oud 27 mei 2004, 06:15   #6
Creativo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Een familie ruzie die uitgevochten word voor de pers......

En dit ALLEEN maar omdat de betrokkenen lid zijn van het Vlaams Blok. Daarom heeft dit artikel nieuwswaarde. Lijkenpikkerij van het laagste soort. EN ALLEEN IN DE MORGEN.
Dus Vlaams Blokkers mogen ongestoord drugs dealen, moorden en hun vrouw afranselen?
Creativo is offline  
Oud 27 mei 2004, 06:42   #7
sebby
Burgemeester
 
Geregistreerd: 25 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 549
Standaard

De Morgen of niet, het BLIJFT een verschrikkelijk (!) feit. Zinnetjes als : "in die of die partij doen ze dit en dat... " zijn onzin & géén geldig excuus.

De partij die zogezegd beter was als de rest valt hier voor de zoveelste keer zwaar door de mand.
__________________
Global warming is caused by Republicans...Along with loss of jobs, lack of middle class economy and war with just about any country that looks at you wrong..
sebby is offline  
Oud 27 mei 2004, 06:50   #8
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

On-ge-loo-fe-lijk En wij, allochtonen, ranselen onze vrouwen af, dealen drugs en lopen met wapens rond...

Ik heb altijd gezegd dat het Blok als het LPF is, een bende amateurs en profiteurs die niets van politiek afweten! Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje verkeerd had: Het LPF is professioneler dan het Blok!

"13 juni: een kwestie van vrije meningsuiting!" "minder misdaad..."...Als ik over het Sint-Jansplein loop en dan die reclame zie, moet ik gewoon lachen.
Moby is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:27   #9
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Toch wel erg ipv het erg te vinden voor die vrouw beginnen zowat alle VB'ers te zeveren dat het een hetze is tegen het VB.

Wat hebben we dus tot de laatste weken van het VB gezien? 1 drugsdealer, 1 cowboy en nu een vrouwenmishandelaar. Hopelijk beginnen sommige mensen in te zien dat het VB toch niet zo'n schitterende partij is.
k9 is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:31   #10
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard



Voor Martina Hellebaut het wist kreeg ze een vuists in haar gezicht, en nog een. "Ik ging tegen de grond. Hij trok me met mijn haren over de stoep en bonkte met mijn hoofd tegen de grond. 'Ik maak u kapot', schreeuwde hij."
de metser is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:34   #11
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Deze vrouw zal al zeker geen Vlaams Blok stemmen...
Moby is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:37   #12
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Deze vrouw zal al zeker geen Vlaams Blok stemmen...
Ben vrij zeker van wel.

Niet iedereen heeft zo'n laag IQ als jou en beseft dus dat dit niets te maken heeft met het Vlaams Blok noch met het programma van het Vlaams Blok.
Betweter is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:45   #13
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Deze vrouw zal al zeker geen Vlaams Blok stemmen...
Ben vrij zeker van wel.

Niet iedereen heeft zo'n laag IQ als jou en beseft dus dat dit niets te maken heeft met het Vlaams Blok noch met het programma van het Vlaams Blok.
Wie zo'n persoon in bescherming neemt is even erg. Een serieuze partij zou allang afstand hebben genomen van zo'n individu. Maar ja...een serieuze partij...

Als het zo doorgaat zitten de gevangenissen straks vol met Vlaams Blokkers...
Moby is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:49   #14
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia
Ik zou de koppels die in echtscheiding liggen en elkaar het leven zuur maken geen eten willen geven!
Ook Blokleden scheiden!
Omdat we naar verkiezingen gaan word het wangedrag van Verreyken breed uitgemeten in..............De morgen
Gelukkig zijn de idolen en fans van de VLD, CD&V, SPA en consoorten allemaal heiligen
Ook Blokleden scheiden, maar niet alle gescheiden koppels ranselen ze hun partner af. Ik hoop dat dit streng bestraft wordt. En dan nog voor de kinderen pfff...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:50   #15
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Wie werpt de eerste steen?
Wat een belachelijke reactie is dit?! Sorry ze, ik geloof niet dat die vrouw erom gevraagd heeft. Zeveraar!
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:51   #16
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

laten we toch even deze situatie objectief bekijken, het is niet omdat het een vlaams blokker is dat je hem onmiddellijk aan de schandpaal moet nagelen.

ik denk persoonlijk dat 99% van de mannen op een ongeoorloofde manier zouden reageren indien hen systematisch contact met hun kinderen zou geweigerd worden. iemand kan je zover drijven dat je de controle over jezelf verliest
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:54   #17
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Deze vrouw zal al zeker geen Vlaams Blok stemmen...
Ben vrij zeker van wel.

Niet iedereen heeft zo'n laag IQ als jou en beseft dus dat dit niets te maken heeft met het Vlaams Blok noch met het programma van het Vlaams Blok.
Met het programma misschien niet, maar met het Vlaams Blok wel. Het is een MANDATARIS!! Hij wordt verondersteld het beeld van de partij te vertegenwoordigen.
Trouwens de VLD'er die schietoefeningen in zijn tuin deed, kwam ook uitgebreid in het nieuws. Het is maar normaal dat er over politieke mandatarissen die criminele feiten begaan, bericht wordt. En iemand (uw vrouw!) ineenslaan voor de kinderen, sorry, maar ik vind dit een zeer erg feit!
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:56   #18
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
laten we toch even deze situatie objectief bekijken, het is niet omdat het een vlaams blokker is dat je hem onmiddellijk aan de schandpaal moet nagelen.

ik denk persoonlijk dat 99% van de mannen op een ongeoorloofde manier zouden reageren indien hen systematisch contact met hun kinderen zou geweigerd worden. iemand kan je zover drijven dat je de controle over jezelf verliest
Raar dat hij dan zijn kinderen wel onder zijn hoede had.
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam
Suits You, Sir! is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:56   #19
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Wie zo'n persoon in bescherming neemt is even erg. Een serieuze partij zou allang afstand hebben genomen van zo'n individu. Maar ja...een serieuze partij...
Idd, een persoon met zo'n gewelddadige geschiedenis... als dit allemaal klopt, en dan na dit. Elke politieke partij zou afstand moeten doen van zo iemand. Ik bedoel: ik vind dat zo'n gewelddadig iemand geen politiek mandaat verdient.
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline  
Oud 27 mei 2004, 07:57   #20
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

het is eigenlijk toch schrijnend hoe hier weer wordt begonnen met een spelletje moddergooien zonder dat iemand de juiste situatie kent waarin dit gebeurd is.

wetende dat het artikel enkel in de morgen is verschenen kan ik gerust aannemen dat dingen die in het voordeel van vereycken spreken bewust zullen zijn weggelaten.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be