Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 20:34   #561
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik vraag mij af wie het onderzoek eigenlijk gaat doen.

- Het parket: heeft erover gevlogen met een helikopter en gezien dat er een strook schade is van 60m breed alwaar die downburst lijkt over te zijn gebaseerd
Conclusie: geen schuldigen

Hadden ze iets verder gevlogen dan hadden ze gezien dat het er in de omstreken van Kiewit ook minder fraai uitzag. En even surfen had hun geleerd dat dit voorspeld was en dat Chokri's ik wist van niets dus van nalatigheid beschuldigd kon worden.
Het parket is er echter in minder dan één dag tijd zeker van: hier zijn geen schuldigen!


Velen hier rekenen op de verzekering voor een grondig onderzoek, maar:

Welke verzekering zal dat doen?

De burgerlijke aansprakelijkheid verzekering van Chokri bij AG insurance?
Die betaalt enkel de slachtoffers als kan aangetoond worden dat Chokri een fout heeft gemaakt... De verzekering heeft dus weinig baat bij een grondig onderzoek, zeker niet gezien het gerecht al officieel gesteld heeft (God, laten we hopen dat dit om een journalistieke uitschuiver ging en dat dit niet werkelijk is ) dat Chokri geen fouten heeft gemaakt -> perfecte uitkomst voor hen!

Citaat:
Fout
Het contract burgerlijke aansprakelijkheid betekent dat de verzekeraar schade zal vergoeden die is ontstaan door professionele fouten van de organisator, legt een woordvoerder van AG Insurance uit. "Als uit onderzoek zou blijken dat de organisator is tekortgeschoten in zijn normale verplichtingen, dan zullen wij de schade vergoeden als gevolg van die fout, tot een bepaalde hoogte vergoeden." Als een andere betrokkene fouten zou hebben gemaakt, dan zal het diens verzekeraar zijn die tussenkomt.
AG insurance zal zich dus al niet haasten voor een onafhankelijk onderzoek. Ze hebben er alle baat bij dat dit niet gebeurd namelijk, anders moeten ze in de portefeuille grijpen.

Oplossing:

Citaat:
Overmacht
Indien de gevolgen van het noodweer bestempeld worden als overmacht waarbij niemand fouten heeft gemaakt, dan is er ook niemand om de kosten op te verhalen. Slachtoffers moeten dan hun eigen verzekeraar aanspreken, bevestigt AG Insurance wat eerder ook de beroepsvereniging van verzekeraars Assuralia had gezegd. Voor lichamelijke letsels kan het ziekenfonds, de hospitalisatieverzekering of in het slechtste geval de overlijdensverzekering tussenkomen, en sommige mensen hebben ook een individuele ongevallenverzekering.
Al deze aparte verzekeringen zullen echt geen onafhankelijk onderzoek instellen, pak weg dat een verzekering met pech 100 Pukkelpopslachtoffers heeft met schade boven de franchisedrempel, wat al heel veel zou zijn. En dat zij inderdaad in haar contract geen "rampen" heeft uigesloten van terugbetaling. Dan nog zou het sop de kolen niet waard zijn: resultaat: geen onafhankelijk onderzoek...

En daarmee is de kous af ... :-/
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 20:35   #562
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Laat de emoties van het eerste moment wat wegzakken, de dagelijkse routine terug op gang komen en dan zal de vraag naar een onafhankelijk onderzoek niet zo'n weerstand vinden.
Laten we hopen.

Maar wie gaat het betalen?

Iemand zal dan al een rechtsprocedure moeten starten tegen de organisatie ...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 20:44   #563
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Al die mensen vanavond op het Dusart ook, de bleiters. Allé nu, alsof er iets gebeurd is.
opgeklopt emogedoe...

de mens is nu eenmaal een kuddebeest
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 20:45   #564
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Stop nu eens met die betweterige flauwekul, jong. 't Is gebeurd en daarmee is de kous af.
Ondertussen doen er al bedenklijke grappen over dit drama de ronde !

Zo zou het onlangs tot het woord van het jaar gekozen "tentsletje" worden opgevolgd door "tentpletje"

Het cynisme van sommigen is ijzingwekkend.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 25 augustus 2011 om 20:47.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 20:50   #565
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik ken iets van electriciteit..tenminste genoeg om te weten dat dit de meest onnozele theorie is die ik ooit gelezen heb...

In de VS zijn er al decennia lang 'stormchasers' info aan het verzamelen om windhozen beter voorspelbaar te maken..met gering succes..
Mensen die energie in watt uitdrukken zijn geen mensen met enige kennis over elektriciteit
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 20:51   #566
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mensen die energie in watt uitdrukken zijn geen mensen met enige kennis over elektriciteit
De eenheid voor electrisch vermogen is nochthans Watt
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 20:54   #567
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De eenheid voor electrisch vermogen is nochthans Watt
Ik spreek dan ook niet over vermogen; noch deed die kerel met zijn fabuleuze verklaringen dat...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 21:58   #568
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik spreek dan ook niet over vermogen; noch deed die kerel met zijn fabuleuze verklaringen dat...
Hé Sfax, kan jij een balans lezen of heb ik het verkeerd voor?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 05:22   #569
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Laten we hopen.

Maar wie gaat het betalen?

Iemand zal dan al een rechtsprocedure moeten starten tegen de organisatie ...
En de betrokken partijen (de slachtoffers) hebben al gezegd dat niet te zullen doen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 06:31   #570
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
X zegt:


Al zijn vriendjes zijn weners en watjes, niet?
't is momenteel over 't westen aan 't gaan, geen paniek dus nog.
En KMI geeft nog steeds code oranje.
Voor WVL zelfs code geel, hoewel het onweer eerder verwacht werd om over 't oosten te trekken, en het nu dus duidelijk ook over WVL trekt.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 06:37   #571
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
opgeklopt emogedoe...

de mens is nu eenmaal een kuddebeest
Ze gaan Chokri nog heilig verklaren, let op mijn woorden.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 06:37   #572
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mensen die energie in watt uitdrukken zijn geen mensen met enige kennis over elektriciteit
Uh ? Als men mensen in wattage uitdrukt, heeft men het over thermische vermogen ofwel de hoeveelheid warmte een menselijk lichaam afgeeft. Het is nochtans een heel normaal begrip in bijv. HVAC berekeningen, ik geloof dat een mens in rust zo'n 100 W produceert.

Los daarvan, die theorie dat dit stormen zou aantrekken lijkt me nogal van de pot gerukt... vreemd dat er nog geen nutjob's zijn die met HAARP-bullshit komen aandraven...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 06:41   #573
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
vreemd dat er nog geen nutjob's zijn die met HAARP-bullshit komen aandraven...
da's al lang gebeurd.

soit, show is over hier voor efkes. terug in bedje!
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 07:06   #574
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De eenheid voor electrisch vermogen is nochthans Watt
Juist, maar die van energie Joule
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 07:17   #575
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Al die mensen vanavond op het Dusart ook, de bleiters. Allé nu, alsof er iets gebeurd is.
goe bezig, de organisator van het evenement neemt u kwalijk dat hij wat ondersteboven is van het gebeuren die mag niks voelen, die moet gewoon doorgaan alsof er niks gebeurd is, of hij stelt zich aan volgens u postings; maar wildvreemden die zich wat willen aanstellen op een marktplein is the way to go.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 08:08   #576
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Hé Sfax, kan jij een balans lezen of heb ik het verkeerd voor?
Hangt er maar van af welke balans er te lezen valt
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 10:23   #577
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hangt er maar van af welke balans er te lezen valt
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=73
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 13:38   #578
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wat wil je daarover gezegd zien?

Ze hebben (hadden aangezien het over 2009 gaat) inderdaad een eigen vermogen van pak em beet 3,4M€, waarvan een mooie berg cash (vermogen is niet hetzelfde als direct beschikbaar geld). Ze hebben wat schulden, maar niets noemenswaardig. Ze hebben nog redelijk wat geld te ontvangen en ze hadden over 2009 een goeie 300k€ winst. Ze zitten (zaten maar ik denk niet dat er tot voor verleden week problemen waren) niet in financiëel slechte papieren.

Dat gezegd zijnde: als je hen nu hypothetisch laat afdokken voor materiële/menselijke schade, dan zijn ze in no time failliet. Met 3M€ kom je echt wel niet ver. Als alleen al hun headliners hun gage opeisen en ze moeten alle tickets terugbetalen, dan is het al einde oefening (als je weet dat een 8-tal jaar terug flutacts �* la Scooter al 25k€ vingen voor een optreden voor een tiende van het publiek van PP, dan kan je zelf wel bedenken wat acts als Foo Fighters of Eminem nu kunnen vragen).

Over schadevergoedingen voor mensen, spreek ik dan zelfs niet eens. Voor een evenement van 6000 man had onze locatie een verzekering tot 1Miljard BEF lopen (250k€). Dat is peanuts als je echt moet gaan ophoesten.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 15:07   #579
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat wil je daarover gezegd zien?

Ze hebben (hadden aangezien het over 2009 gaat) inderdaad een eigen vermogen van pak em beet 3,4M€, waarvan een mooie berg cash (vermogen is niet hetzelfde als direct beschikbaar geld). Ze hebben wat schulden, maar niets noemenswaardig. Ze hebben nog redelijk wat geld te ontvangen en ze hadden over 2009 een goeie 300k€ winst. Ze zitten (zaten maar ik denk niet dat er tot voor verleden week problemen waren) niet in financiëel slechte papieren.

Dat gezegd zijnde: als je hen nu hypothetisch laat afdokken voor materiële/menselijke schade, dan zijn ze in no time failliet. Met 3M€ kom je echt wel niet ver. Als alleen al hun headliners hun gage opeisen en ze moeten alle tickets terugbetalen, dan is het al einde oefening (als je weet dat een 8-tal jaar terug flutacts �* la Scooter al 25k€ vingen voor een optreden voor een tiende van het publiek van PP, dan kan je zelf wel bedenken wat acts als Foo Fighters of Eminem nu kunnen vragen).

Over schadevergoedingen voor mensen, spreek ik dan zelfs niet eens. Voor een evenement van 6000 man had onze locatie een verzekering tot 1Miljard BEF lopen (250k€). Dat is peanuts als je echt moet gaan ophoesten.
Eminem = 1,1 miljoen €
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 19:29   #580
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Draai en keer zo eens niet.
Ik heb in een post vragen gesteld rond de rol van het KMI.
Je zit maar de hele tijd te wauwelen dat 'vragen stellen blijkbaar niet mag', maar als iemand anders zich vragen stelt dan negeer je dat blijkbaar.
Wat kan mij dat schelen dat Chokri een marokkaan is. Maar je mag wel aantonen waar ik suggereer dat zijn afkomst er iets mee te maken heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Groentje,

je zit hier nu al dagenlang te fulmineren tegen de slechte organisatie van Chokri dat het niet schoon meer is.
Probeer het nu echt eens in een breder perspectief te zien. De organisatie is niet meer dan de organisatie. Het zijn geen meteorologen, geen experten op het gebied van festivaltenten. En een festival is ook geen ziekenhuis. Ze zijn ook niet verantwoordelijk voor gsm-masten.
Het KMI zat code oranje te geven terwijl het weer uiteindelijk code rood verdiende. Zij beweren dat ze het niet zagen aankomen (wel een onweer, maar blijkbaar vinden ook KMI-mensen dit ongezien en onvoorspelbaar). Anderen beweren dat het KMI het wel had kunnen zien aankomen. De tentenbouwers hebben tenten geleverd die tegen onweer kunnen (die types tenten hebben al stuk voor stuk onweer perfect doorstaan). Eén dokter op een festival lijkt me voldoende - in het naburige ziekenhuis zijn er nog veel dokters. Je kan daar geen half ziekenhuis van maken 'uit voorzorg'. Als er elders dan iets ernstigs gebeurt zitten die met de gebakken peren - 'momentje, onze spoedartsen zit momenteel in een tentje te genieten van pukkelpop'. De schaal van de ramp was zo groot dat zelfs het contact met ziekenhuizen niet goed vlotte. Zoiets zou je toch moeten doen denken dat dit een beetje groter is dan 'de verantwoordelijkheid van de organisatie'?
Er is niemand die er een probleem van maakt dat de juiste vragen worden gesteld en lessen getrokken worden voor de toekomst. Maar het als een kip zonder kop wijzen met het vingertje, zonder zelf enige expertise te hebben, is er echt wel over. Ik hoop dat pukkelpop 2012 zal kunnen doorgaan. En ik denk echt wel dat Chokri zéér kritisch zal zijn tav bijv. de leverancier van de tenten. Ik denk ook dat de mensen die die tenten bouwen ook eventjes staan kijken van: owkey, wat is daar nu precies gebeurd, waar in de constructie zat de zwakste schakel, hoe kunnen we daar oplossingen voor vinden. Zo op een rustige manier, met kennis van zaken, zonder hysterie.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
en wie had eerder in één van beide topics naar een gelijkaardige reactie gelinkt?

pompompom. uit angst weggelopen ofzo?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be