Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2016, 11:13   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard Betast in noodkamp en daarna ontslagen.

Nog maar eens...



Het gerecht voert een onderzoek naar de aanranding van een Rode Kruismedewerkster in het vluchtelingenkamp van Sijsele. De vrouw uit Zwevezele zou 's nachts door een asielzoeker betast zijn. De vrouw werd kort nadien ontslagen. "Voor compleet andere feiten", stelt het Rode Kruis.

De 25-jarige W.V. uit Zwevezele, opvoedster van opleiding, ging in september vorig jaar aan de slag als begeleidster in het vluchtelingenkamp van Sijsele. Ze deed er samen met drie collega's, onder wie twee beveiligingsagenten, de nachtshiften. "We zagen erop toe dat alles vlot verliep en deden ook de was", vertelt ze. "Ik deed de job met veel plezier. Ik leefde voor mijn werk." Alles verliep zonder incidenten, tot die ene nacht begin december. "We hadden al enkele dagen door dat er vluchtelingen in de wasruimte sigaretten rookten, wat verboden is", zegt W. "Omdat ze ons langs de gang zagen aankomen, zetten we steeds een raampje open. Op die manier konden we naar binnen kruipen en de vluchtelingen betrappen. Die nacht deed ik zoals gewoonlijk mijn ronde en besloot ik de wasruimte te controleren. Ik stond nog buiten toen ik plots langs achteren werd vastgegrepen. Ik voelde hoe twee grote handen me hard tegen de muur drukten. Ik probeerde me te verzetten, maar dat lukte niet. De man begon me te betasten, eerst boven mijn kleren, maar langzaam ging hij verder. Ik smeekte hem te stoppen, maar dat haalde niets uit. Uiteindelijk betastte hij ook mijn borsten en gingen zijn handen in mijn broek. Ik verstijfde helemaal. Toen iemand leek te naderen, schrok hij op en kon ik hem van mij afduwen."

Schaamte

W. zweeg een week lang over de gebeurtenis, maar stapte uiteindelijk toch met haar verhaal naar de nachtverantwoordelijke. "Ik sta bekend als harde tante. Maar ik durfde niets te vertellen, uit schaamte. Ook tegen mijn vriend heb ik met geen woord gerept over wat me overkomen was. Van de verantwoordelijke van het kamp moest ik de volgende week op haar bureau blijven. Langzaamaan mocht ik weer rondes doen, telkens vergezeld door een collega." Op 24 december werd W. naar het bureau van haar overste geroepen. 'Je wordt ontslagen, omdat je niet voldoet aan de functievereisten', kreeg ze te horen. "Ik moest in de auto stappen en mocht met niemand in het kamp nog contact hebben om escalatie te vermijden. Het leek op een doofpotoperatie."

Gwendolyn Rutten

Begin dit jaar begon de vriend van W. te merken dat haar gedrag veranderd was. "Ik sliep niet meer en ging er onderdoor. Ik ben naar de dokter gegaan en die gaf me medicatie. Ik schreef drie weken geleden ook een brief naar Gwendolyn Rutten (partijvoorzitter van Open Vld en voorvechter van vrouwenrechten, red.). Een week later belde haar woordvoerder me op. Hij overtuigde me om klacht in te dienen bij de politie. Tegen de illegaal, van wie ik slechts een vage beschrijving kon geven, en tegen het Rode Kruis." Het Brugse parket bevestigt dat er een onderzoek naar de feiten in het kamp loopt. "We proberen de verdachte op te sporen, maar geven verder geen commentaar over de loop van het onderzoek", klinkt het.

Waarschuwing

Bij het Rode Kruis ontkennen ze dat ze met het ontslag de aanranding in de doofpot hebben willen steken. "De nachtbegeleidster had, voordat de feiten zich zouden voorgedaan hebben, al een waarschuwing gekregen dat ze haar job niet goed deed", zegt woordvoerster An Luyten. "De centrumleiding heeft haar na de aanranding geadviseerd om klacht in te dienen bij de politie, maar ze weigerde dit te doen. De dagen nadat de feiten zouden gebeurd zijn, heeft ze gewoon haar job verder uitgeoefend. Rond de kerstdagen is ze dan ontslagen voor compleet andere feiten. Door de wet rond de privacy kan ik hier geen extra uitspraken over doen. Wij benadrukken dat andere incidenten met begeleidsters zich niet hebben voorgedaan in het noodkamp van Sijsele." W.V. geeft toe dat ze eerder een waarschuwing kreeg. "Omdat ik één keer ingedommeld was, toen ik een ganse nacht lang camerabeelden in de gaten moest houden. Dat is nooit meer voorgevallen, ook na de feiten niet meer. Van enige psychologische begeleiding was geen sprake. Een beetje begrip mag wel."

Ze willen niet integreren, weeral een voorbeeld.
Maar hoelang nog?
Voordat er doden vallen?
Is al gebeurd in Zweden.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 11:48   #2
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

... daar is een fout in uwe titel geslopen !

Citaat:
Ontslagen in noodkamp en daarna betast.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 13:40   #3
andrew555
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2015
Berichten: 401
Standaard

dit is zeker geen alleenstaand geval. overal komt meer en meer
naar de oppervlakte van hoe respectvol ze wel zijn.
respect voor diegene die het nog zien zitten om te helpen.
de vraag is hoe lang eer de bevolking zich verzet tegen
in het strot geduwdeislamisering in Europa.
andrew555 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be