Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 24 mei 2007, 08:56   #1
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard Persoonlijke aanvallen

Ik zie dat er meer en meer mensen een tijdelijke ban krijgen omwille van "persoonlijke aanvallen", waaronder mensen die zich consequent beschaafd opstellen (Volksstormer bijvoorbeeld). Daarentegen zijn er mensen die constant op de man spelen (*knip* bijvoorbeeld), die ik nooit heb weten geband zijn.

Vermits tegenwoordig de zogenaamde "persoonlijke aanvallen" steevast door de moderatie worden weggeknipt, wordt het moeilijk om te weten wat men daar precies onder moet verstaan. Ik vind de regels nogal erg subjectief en onduidelijk en hierdoor niet bepaald bevorderlijk voor het goed functioneren van dit forum. Integendeel, mensen die constant op de man spelen of die constant je reinste onzin uitkramen, worden vaak met rust gelaten, terwijl zij die hen hierop wijzen daarvoor door de moderatie worden lastiggevallen.

Daarom wou ik bij dezen graag een uitgebreide uitleg over wat precies mag en wat precies niet mag. Als iemand zich onfatsoenlijk gedraagt, op welke wijze mag men hem hierop attent maken zonder dat dit als een "persoonlijke aanval" wordt gedefinieerd? Mag men iemand bekritiseren wanneer men zijn naam niet expliciet vermeldt (bijvoorbeeld door te spreken over "een zeker lid van dit forum")? Mag men een groep mensen bekritiseren? Wanneer wordt op de man spelen getolereerd en wanneer niet? etc.

Ook zou ik graag weten waar je kunt in de gaten houden hoeveel strafpunten je hebt en of je als forumlid op de hoogte wordt gehouden wanneer je strafpunten krijgt. Mocht ik in het verleden al strafpunten hebben gekregen, dan zou ik dat namelijk wel graag weten.

U hoeft geen voorbeelden te geven, u kunt deze gewoon rapporteren via het driehoekje.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 24 mei 2007 om 08:57.
IlluSionS667 is offline  
Oud 24 mei 2007, 08:59   #2
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Ik vind wanneer je een waarschuwing of strafpunten krijgt, je mag weten wie op het driehoekje heeft gedrukt.
Vorenus is offline  
Oud 24 mei 2007, 09:16   #3
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik vind wanneer je een waarschuwing of strafpunten krijgt, je mag weten wie op het driehoekje heeft gedrukt.
Inderdaad. De echte persoonlijke aanvallen bestaan trouwens eerder uit het "rapporteren" aan de moderators van terechte opmerkingen aan het adres van laaghartige creaturen die niet tegen kritiek kunnen, die zo hopen dat hun critici omwille van hun kritiek worden geband.

Ik snap dat de moderatie wil vermijden dat dit forum uitmondt in reeksen laagbijdegrondse scheldpartijen (zoals dat op sommige andere fora het geval is), maar ik vrees dat hun nieuwe tactiek op de lange termijn averrechts zal werken. Diegenen met enig gevoel voor eer zullen namelijk niet snel op de rapporteer-knop klikken en mensen die vaak op de man spelen eerder met de vinger wijzen voor hun gedrag, terwijl het net de laaghartige lafaards zijn die naar de moderators zullen lopen om (vaak terechte) kritiek af te straffen. Hoe dit tot een gezondere manier van omgaan met elkaar zou moeten leiden, snap ik niet.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 24 mei 2007 om 09:17.
IlluSionS667 is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:10   #4
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonlijke_aanval
__________________
mvg,
Arnold.

www.verkiezingssite.be
Arnold is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:12   #5
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Daarentegen zijn er mensen die constant op de man spelen (*knip* bijvoorbeeld), die ik nooit heb weten geband zijn.
Man toch, het is niet omdat iemand er voortdurend in slaagt je argumentatie te doorprikken dat het om persoonlijke aanvallen gaat.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:20   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ik zie dat er meer en meer mensen een tijdelijke ban krijgen omwille van "persoonlijke aanvallen", waaronder mensen die zich consequent beschaafd opstellen (Volksstormer bijvoorbeeld). Daarentegen zijn er mensen die constant op de man spelen (*knip* bijvoorbeeld), die ik nooit heb weten geband zijn.
Als er nu iemand is die haar woorden constant wikt en weegt, alvorens ze neer te schrijven, dan is het wel *knip*.
Ik denk trouwens te mogen stellen dat zij door een zéér ruime meerderheid vd forummers alhier, als een zeer gewaardeerd medeforummer wordt beschouwd.
Pietje is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:22   #7
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk bericht
Volgens die definitie zijn de overgrote meerderheid van *knip*'s posts persoonlijke aanvallen en verdient zij een permanente ban. Ik zie echter dat zij braafjes mag verder doen met haar valse beschuldigingen, leugens en laster, terwijl iemand als Volksstormer (die ik nooit over de schreef heb weten gaan) wegens twee (waarschijnlijk terechte) opmerkingen over een lid van dit forum geband wordt. Ben ik dan de enige die hier een grote graad van willekeur in ziet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Man toch, het is niet omdat iemand er voortdurend in slaagt je argumentatie te doorprikken dat het om persoonlijke aanvallen gaat.
*knip* erin slagen om mijn argumentatie te doorprikken? In your dreams!

*knip*'s "argumenten" bestaan steevast uit valse beschuldigingen, leugens en laster jegens de personen met wie ze de discussie aangaat en andere pogingen tot zwartmakerij. Enkel bij zwakke discussiepartners als exodus en Pindar (die werkelijk alles lijken te geloven, als het maar van de "juiste" bron komt) slaagt ze erin zo nu en dan eens een inhoudelijk argument te gebruiken dat ook maar enigszins iets voorstelt. Haar aanwezigheid in een draad als de NWO-draad bestaat dan ook hoofdzakelijk uit irriterende ruis.

Beste,

U slaagt erin een topic te openen over "onterechte" persoonlijke aanvallen en meteen zelf heel erg persoonlijk een medeforummer aan te vallen. Gelieve hiermee op te houden.
IlluSionS667 is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:40   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

Neen.

Daarmee beweer ik niet dat de moderators willekeurig strafpunten uitdelen en bannen. Wél dat het hebben van de langste tenen loont.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 mei 2007 om 11:41.
Knuppel is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:41   #10
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als er nu iemand is die haar woorden constant wikt en weegt, alvorens ze neer te schrijven, dan is het wel *knip*.
Ik denk trouwens te mogen stellen dat zij door een zéér ruime meerderheid vd forummers alhier, als een zeer gewaardeerd medeforummer wordt beschouwd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja.
Hebben we het hier over dezelfde persoon?!

Gezien ik zowat niemand ken die jou serieus neemt, zeggen jouw antwoorden in feite ook al veel
IlluSionS667 is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:52   #11
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Consequent beschaafd zei u?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat is geen samenzwering, maar een symbiose en een belangengemeenschap, stupid.
Djiezes is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:58   #12
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Hebben we het hier over dezelfde persoon?!

Gezien ik zowat niemand ken die jou serieus neemt, zeggen jouw antwoorden in feite ook al veel
Ik word enkel graag genomen door aantrekkelijke dames. (al dan niet serieus).
Pietje is offline  
Oud 24 mei 2007, 12:13   #13
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Laat ik het nog een keer proberen uitleggen, Volksstormer is een weekje op vakantie wegens het overschrijden van zijn strafpuntenaantal van 10 door een recente persoonlijke aanval.
Vermits deze topic dreigt uit te monden in nog veel meer persoonlijk gedoe zal ik er een slotje op zetten.
__________________
mvg,
Arnold.

www.verkiezingssite.be
Arnold is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be