Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2019, 09:45   #361
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Je blijft volharden in je boosheid.
Je leeft in een archaïsche denkwereld.
Wake up. De 21ste eeuw is al even bezig hoor.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
In feite geeft het alleen maar aan hoe gevaarlijk dat Frankrijk blijft voor de Europese vrede... Nooit of te nimmer zullen ze op voet van gelijkheid willen samenleven met de andere volkeren... Altijd en overal zal het blijven Frankrijk boven...
Met GB uit de EU en met Duitsland door Merkels houding sterk afgezwakt en Macron die klaar staat om voor de nieuwe Napoleon te spelen...
Ik denk dat de EU en daarmee heel Europa een heel slechte periode tegemoet gaat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:47   #362
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ze wist ongetwijfeld niet dat de hakenkruisen niet meer aan halskettingen gedragen worden, maar naast de naam van voormalige aanbidsters op de rechter bovenarm getatoueerd worden.
In een professionele omgeving is het natuurlijk wel genanter om dat aan een stagiaire te tonen. Daar komen problemen van he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:47   #363
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Onjuist !
Dat was vroeger zo.
Sedert indertijd het toenmalig Vlaams Blok een zwarte zondag haalde, weten véél Fransen dat "les gens du nord" Vlaams spreken.
Dat is het in feite nooit geweest maar de grote francofonie heeft er wel alles aan gedaan om het zo voor te stellen en te behouden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:53   #364
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U blijft halsstarrig “Vlaanderen” verwarren met hetgeen volgens uw Belgische grondwet het “Vlaams Gewest” is (Art. 3 en 5 van uw grondwet). Het is niet omdat u het “Vlaams Gewest” koppig “Vlaanderen” noemt dat Vlaanderen plots enkel en uitsluitend uit bedoeld Vlaams Gewest bestaat, nietwaar.
Maar je kan evengoed zeggen dat de Graaf van Vlaanderen destijds mis was, omdat hij de toekomstige naam van een Belgische deelstaat ging gebruiken voor zijn eigen graafschap he.

Trouwens, nu we toch bezig zijn, zouden we kunnen zeggen dat Belgie veel groter is dan het huidige staatkundige Belgie, en net niet Parijs omvatte he.



Ik weet niet of de gemiddelde inwoner van Reims, zeg maar, weet dat hij een Belg is ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2019 om 09:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:55   #365
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, zo goed zijn onze franstalige vrienden ingelicht over die stoute Vlamingen...
Ze weten niet veel en worden enorm dwaas gehouden; maar dat weten ze...
Vooral dat ik die dag juist mijn hakenkruis niet aanhad natuurlijk Het was naar de juwelier voor een schoonmaakbeurt
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:57   #366
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar je kan evengoed zeggen dat de Graaf van Vlaanderen destijds mis was, omdat hij de toekomstige naam van een Belgische deelstaat ging gebruiken voor zijn eigen graafschap he.

Trouwens, nu we toch bezig zijn, zouden we kunnen zeggen dat Belgie veel groter is dan het huidige staatkundige Belgie, en net niet Parijs omvatte he.



Ik weet niet of de gemiddelde inwoner van Reims, zeg maar, weet dat hij een Belg is ?
Geschiedkundig gezien ligt het doopvont van het grote Franse rijk niet in Doornik???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:01   #367
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Geschiedkundig gezien ligt het doopvont van het grote Franse rijk niet in Doornik???
Deze kaart is van nog veel daarvoor, hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:05   #368
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tot wat Vlaanderen of delen ervan ooit behoord hebben zal mij een zorg wezen, en wat men bedoelt, wie dat ook moge zijn, verandert niets aan de aperte realiteit.

Stellen dat Vlaanderen in België ligt is eenvoudigweg onjuist. Een deel van Vlaanderen ligt in het huidige België. Zowel Frans Vlaanderen als Zeeuws-Vlaanderen zijn evenzeer delen van het huidige Vlaanderen, vermits ze vandaag de dag evenzeer bestaan als het in België liggend deel van Vlaanderen.

En voor uw info : als men in Frankrijk spreekt over La Flandre of Les Flandres spreekt men in eerste instantie over Frans Vlaanderen, en niet over het Noorden van België.

Voor het overige : wat "men" in Frankrijk in de regel weet over België is ongetwijfeld niet wat u graag zou hebben dat men er over weet. Voor de meeste Fransen is België een Franstalig land, zonder meer.

Daarom dat ik die toestand, "de imperialistische Franstalige waandenkwereld" noem.

Ze hebben dus weinig tot geen inzicht in de realiteit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:06   #369
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tot wat Vlaanderen of delen ervan ooit behoord hebben zal mij een zorg wezen, en wat men bedoelt, wie dat ook moge zijn, verandert niets aan de aperte realiteit.

Stellen dat Vlaanderen in België ligt is eenvoudigweg onjuist. Een deel van Vlaanderen ligt in het huidige België. Zowel Frans Vlaanderen als Zeeuws-Vlaanderen zijn evenzeer delen van het huidige Vlaanderen, vermits ze vandaag de dag evenzeer bestaan als het in België liggend deel van Vlaanderen.

En voor uw info : als men in Frankrijk spreekt over La Flandre of Les Flandres spreekt men in eerste instantie over Frans Vlaanderen, en niet over het Noorden van België.

Voor het overige : wat "men" in Frankrijk in de regel weet over België is ongetwijfeld niet wat u graag zou hebben dat men er over weet. Voor de meeste Fransen is België een Franstalig land, zonder meer.

Daarom dat ik die toestand, "de imperialistische Franstalige waandenkwereld" noem.

Ze hebben dus - zoals u zelf opmerkte - weinig tot geen inzicht in de realiteit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:08   #370
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wij hebben inderdaad nog een enorm groot probleem met de francofonie...
Zoals de nieuwe president van Wallosbrux zij... Van Vlaanderen moeten we geen hulp verwachten, zij waarderen de franstaligen niet zoals het hoort..;en maar zwijgen over 16 miljard jaarlijkse hulp en het feit dat zijzelf de mond vol hebben van die stoute Vlamingen...
Met zulke Francofone oogkleppen op is elke dag dat la Belgique nog bestaat een dag te veel...
Boduo heeft een probleem met het feit dat Franstalige Belgen nog steeds in een groot aantal naar de Kust gaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:12   #371
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Leer het verdomme, uw franse werkelijkheid is niet de realiteit, uw franse werkelijkheid is zuiver volksbedrog...
Ik had het er ook net over.

Met dit verschil, de imperialistische Franstalige waandenkwereld is eerder een geval van collectieve wanen dan volksbedrog.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:15   #372
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Leer het verdomme, uw franse werkelijkheid is niet de realiteit, uw franse werkelijkheid is zuiver volksbedrog...
Het schuimt hier lekker, en het zal niet uit uw voze kut zijn.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:16   #373
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het schuimt hier lekker, en het zal niet uit uw voze kut zijn.
deze stijl siert u, hij past wonderwel bij u.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:18   #374
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deze stijl siert u, hij past wonderwel bij u.
Dank u. Roflol.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:40   #375
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Het Vlaams-nationalistisch heir is terug wakker, merk ik. En het weet het allemaal beter dan de Belgische en Franse grondwet, natuurlijk. Het komt mij zelfs vertellen wat de Fransen denken.....
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:43   #376
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In een professionele omgeving is het natuurlijk wel genanter om dat aan een stagiaire te tonen. Daar komen problemen van he
Zou het tonen van de rechter bovenarm werkelijk tot problemen leiden ? Hoewel, hoe minder er in een professionele omgeving getoond wordt, hoe beter, inderdaad.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:44   #377
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vanuit Tulsa Oklahoma een dagje Lille/Rijsel doen, dat is ongetwijfeld zowat de moeder van alle daguitstapjes. Wie dat doet is dermate bij de pinken dat hij/zij niet te beroven valt, noch in bedoelde stad, noch elders (waarbij ik Brussel/Bruxelles even buiten beschouwing laat).


Excuseer, ik wist niet dat uw inbeeldingsvermogen zo beperkt was. Laat ik even iets duidelijk maken. Tot mijn 41ste levensjaar was ik woonachtig in Belgie. Het is pas de laatste 9 jaren dat ik in de States woon.

Uiteraard is er in die 41 jaar dat ik in Belgie woonde het een en ander gebeurt. Is dit alles een beetje meer bevattelijk geworden nu?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:46   #378
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vanuit Oklahoma ?
Nog iemand met een zeer beperkt inlevingsvermogen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:48   #379
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U bent erg snel tevreden. Hoe men over één en ander spreekt sluit helemaal niet uit hoe één en ander in werkelijkheid is, mijnheer.
Niet echt. Hij geilt echter op Brigitte Macron wat enigszins zijn pro-Franse houding verklaart.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 11:19   #380
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht


Excuseer, ik wist niet dat uw inbeeldingsvermogen zo beperkt was. Laat ik even iets duidelijk maken. Tot mijn 41ste levensjaar was ik woonachtig in Belgie. Het is pas de laatste 9 jaren dat ik in de States woon.

Uiteraard is er in die 41 jaar dat ik in Belgie woonde het een en ander gebeurt. Is dit alles een beetje meer bevattelijk geworden nu?
Mja, in een periode van 41 jaar kan er inderdaad wel één en ander gebeurd zijn. En voor wat mijn inbeeldingsvermogen betreft…... zoals u ongetwijfeld weet zijn Vlaams-nationalisten eenvoudigweg onklopbaar qua inbeeldingsvermogen : zij beelden zich constant van alles in wat niet bestaat. Ik kan daar inderdaad niet tegen op vermits ik het in de regel veel meer bij de realiteit hou. Helaas, maar het is niet anders, mijnheer di Supo.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be