Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zijn regieuze mensen idioten?
Ja 47 69,12%
Neen 21 30,88%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2020, 12:31   #1921
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Die ouwe Jezus was er inderdaad voor de simpele zielen, maar die tijd is voorbij.
En ook zonder die ouwe Jezus kan ik het best doen, want met mijn atoomtheorie is een totaal nieuwe Basis gelegd in Goden die ook werkelijk bestaan.
Het verleden is dood en voorbij.
En dat is dan ook de betekenis van het kruis: laat de doden de doden begraven.
Ik ben een nieuw begin.

Over 10.000 jaar weet niemand meer wie de ouwe Jezus was, maar mijn atoomtheorie weet dan iedereen.
maar die tijd is voorbij

Je roept te vlug Harrie... Bekijk de mensen en je kunt echt niet zeggen dat die tijd voorbij is... De laatste tijd in tegendeel zelf, ik zie alleen dat we er hard en heel hard naar aan het teruglopen zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 12:40   #1922
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor, Godsdienst is gebouwd als poging om het lot te bezweren wat mensen treft. Daar baseren zij hun autoriteit op, niets anders en zetten dit om in macht en controle over anderen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedere gelovige een idioot is. Sommigen zijn erg aardige en lieve mensen, ondanks en niet dankzij hun religie, dat wel.
Alice, of je het nu wil of niet, maar heel de schepping en ook de mens bestaat uit verschillende lagen... Zoals wij algemeen aannemen dat de mens voortgekomen is uit het dierenrijk is er niets dat ons nu bewijst dat de evolutie is afgelopen... Hoe wil jij dat de mens in zijn huidige evolutietoestand de komende evoluties gaat noemen??? Bovendien zitten alle mensen niet op hetzelfde niveau in hun evolutie, velen zitten nog dichter bij het dierlijke niveau terwijl andere misschien al aan het andere uiteinde zitten...
Daarom dat voor mij God, het Goddelijke of hoe je het ook wil noemen niet iets is waar ik zo maar mee lach... De naam is misschien verkeerd gekozen en door de eeuwen heen misschien veel en veel te veel beklad, maar voor mij verwijst het naar een hogere evolutieniveau...
Beschimp godsdiensten en zeker de Islam godsdienst welke ik zelfs het woord godsdienst niet waardig vind, maar als onwetende, wat wij allemaal zijn, laat de deur naar een hogere evolutie, God, open...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 december 2020 om 12:40.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 13:48   #1923
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alice, of je het nu wil of niet, maar heel de schepping en ook de mens bestaat uit verschillende lagen... Zoals wij algemeen aannemen dat de mens voortgekomen is uit het dierenrijk is er niets dat ons nu bewijst dat de evolutie is afgelopen... Hoe wil jij dat de mens in zijn huidige evolutietoestand de komende evoluties gaat noemen??? Bovendien zitten alle mensen niet op hetzelfde niveau in hun evolutie, velen zitten nog dichter bij het dierlijke niveau terwijl andere misschien al aan het andere uiteinde zitten...
Daarom dat voor mij God, het Goddelijke of hoe je het ook wil noemen niet iets is waar ik zo maar mee lach... De naam is misschien verkeerd gekozen en door de eeuwen heen misschien veel en veel te veel beklad, maar voor mij verwijst het naar een hogere evolutieniveau...
Beschimp godsdiensten en zeker de Islam godsdienst welke ik zelfs het woord godsdienst niet waardig vind, maar als onwetende, wat wij allemaal zijn, laat de deur naar een hogere evolutie, God, open...
Ik heb nog nooit een aap een ritueel zien uitvoeren waardoor hij de banaan dacht te krijgen.
Ja, wanneer je maar ver genoeg terug gaat, wordt de kloof tussen ons en dieren kleiner. Dat betwist toch niemand?

Reden temeer om in te zien dat mensen God bedachten.
Ik begrijp je vraag trouwens niet. Hoe wij de komende evoluties gaan noemen? Dat is lastig want tegen dat die evoluties er zijn is deze generatie dood.
We hoeven dus niets te benoemen, ook al kunnen we nu wel een steentje bijdragen aan positieve evoluties. Denk maar aan armoede, op ieder vlak, het milieu en groeiende wereldwijde ongelijkheid.

Nee , God gaat geen hoger evolutieniveau brengen. Omdat mensen Goden maken. Dus moeten mensen zelf zorgen voor... vul maar in.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 13:48   #1924
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

dubbel!

Laatst gewijzigd door alice : 13 december 2020 om 13:49.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 13:52   #1925
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een aap een ritueel zien uitvoeren waardoor hij de banaan dacht te krijgen.
Ja, wanneer je maar ver genoeg terug gaat, wordt de kloof tussen ons en dieren kleiner. Dat betwist toch niemand?

Reden temeer om in te zien dat mensen God bedachten.
Ik begrijp je vraag trouwens niet. Hoe wij de komende evoluties gaan noemen? Dat is lastig want tegen dat die evoluties er zijn is deze generatie dood.
We hoeven dus niets te benoemen, ook al kunnen we nu wel een steentje bijdragen aan positieve evoluties. Denk maar aan armoede, op ieder vlak, het milieu en groeiende wereldwijde ongelijkheid.

Nee , God gaat geen hoger evolutieniveau brengen. Omdat mensen Goden maken. Dus moeten mensen zelf zorgen voor... vul maar in.
Maar je hebt wel tijdsbesef, gerechtigheid en meer door mensen die zich duizenden jaren geleden op God begonnen bezinnen.
Wat krijgen we in de plaats door dat allemaal als onzin weg te zetten?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2020 om 13:53.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 14:43   #1926
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar je hebt wel tijdsbesef, gerechtigheid en meer door mensen die zich duizenden jaren geleden op God begonnen bezinnen.
Wat krijgen we in de plaats door dat allemaal als onzin weg te zetten?
Gerechtigheid? In het Oude Testament is Jaweh kwaad omdat de Joden hun vijanden niet helemaal uitgeroeid hebben. Ze hadden ook de vrouwen en de kinderen van de vijand moeten uitmoorden. Rare gerechtigheid.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 14:52   #1927
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gerechtigheid? In het Oude Testament is Jaweh kwaad omdat de Joden hun vijanden niet helemaal uitgeroeid hebben. Ze hadden ook de vrouwen en de kinderen van de vijand moeten uitmoorden. Rare gerechtigheid.
Rechtbanken zijn te danken aan oude wetten. En dat begon met 1 gebod, dan 10 geboden en nu hebben we ontelbaar veel meer wetten om de mensheid in het gareel te houden en wordt het er alleen maar erger op.

Ik sta niet borg voor de oorlogen van de mens, maar ik vind wel dat we kind met badwater niet mogen weg gooien. Dat gaat over meer dan cultuur, wat velen al zo heilig is. Of dat gaat meer over uw tijdelijke identiteit op aarde. God, uw Schepper en verlosser is best niet opzij te zetten in uw levensverhaal.
Voor ge het weet mist ge de tijd (letterlijk in dit onderwerp) en is alles verloren door valse idolen te volgen = afgoderij. Allemaal zeer letterlijk te nemen.

Er is iets absoluut nodig of geschiedenis zal zich blijven herhalen en daar worden vrouw en kind ook in vermoord. Dat is niet God maar de mens.
God roept niet naar moord, maar naar genade en liefdadigheid voor Zijn creaties.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:11   #1928
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Rechtbanken zijn te danken aan oude wetten. En dat begon met 1 gebod, dan 10 geboden en nu hebben we ontelbaar veel meer wetten om de mensheid in het gareel te houden en wordt het er alleen maar erger op.

Ik sta niet borg voor de oorlogen van de mens, maar ik vind wel dat we kind met badwater niet mogen weg gooien. Dat gaat over meer dan cultuur, wat velen al zo heilig is. Of dat gaat meer over uw tijdelijke identiteit op aarde. God, uw Schepper en verlosser is best niet opzij te zetten in uw levensverhaal.
Voor ge het weet mist ge de tijd (letterlijk in dit onderwerp) en is alles verloren door valse idolen te volgen = afgoderij. Allemaal zeer letterlijk te nemen.

Er is iets absoluut nodig of geschiedenis zal zich blijven herhalen en daar worden vrouw en kind ook in vermoord. Dat is niet God maar de mens.
God roept niet naar moord, maar naar genade en liefdadigheid voor Zijn creaties.


Het zal nog niet zijn!

(Deuteronomium 20:16-17)
Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten. Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen

Zoals we kunnen lezen in de bijbel: een zeer wrede god die Jaweh! Die oproept tot massamoord...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2020 om 16:17.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:19   #1929
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zal nog niet zijn!

(Deuteronomium 20:16-17)
Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten. Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen

Zoals we kunnen lezen in de bijbel: een zeer wrede god die Jaweh! Die oproept tot massamoord...
Er zal nog erger in staan ook. Maar er volgt een heel proces op waar uiteindelijk God Zijn Zoon stuurt de weg vanuit de waarheid te tonen.
De Wet is vervuld en alle straffen komen God toe, niet de gelovigen.

Dus niet de religieuzen zijn idioten, maar de cherrypickers die de totaliteit er van weigeren samen te vatten. Terwijl ze verder wel gewoon van maandag tot en met zondag leven en de creatie op 6 dagen onmogelijk achten. Het gaat dieper, veel dieper. Synchroon met God in deze tijd leven is anders dan synchroon met het eigen ego leven. Niet dat ik daar succesvol in ben hoor.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2020 om 16:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:26   #1930
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er zal nog erger in staan ook. Maar er volgt een heel proces op waar uiteindelijk God Zijn Zoon stuurt de weg vanuit de waarheid te tonen.
De Wet is vervuld en alle straffen komen God toe, niet de gelovigen.

Dus niet de religieuzen zijn idioten, maar de cherrypickers die de totaliteit er van weigeren samen te vatten. Terwijl ze verder wel gewoon van maandag tot en met zondag leven en de creatie op 6 dagen onmogelijk achten. Het gaat dieper, veel dieper. Synchroon met God in deze tijd leven is anders dan synchroon met het eigen ego leven. Niet dat ik daar succesvol in ben hoor.

Er staat in uw bijbel dat Jaweh de joden oproept tot massamoord. Punt uit. Het heeft maar weinig zin dat u om de pot blijft draaien met wartaal.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:30   #1931
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er staat in uw bijbel dat Jaweh de joden oproept tot massamoord. Punt uit. Het heeft maar weinig zin dat u om de pot blijft draaien met wartaal.

Staat daar dat gij dat moogt doen of niet moogt doen?
Het nieuwe testament heeft de wet vervuld en niemand mag straffen omdat de eindtijd bekend is en de wraak enkel God toekomt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:33   #1932
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Staat daar dat gij dat moogt doen of niet moogt doen?
Het nieuwe testament heeft de wet vervuld en niemand mag straffen omdat de eindtijd bekend is en de wraak enkel God toekomt.
Uw Jaweh is een wrede god. Zo staat het in uw bijbel. En Jezus is daar de zoon van volgens de christelijke fabels. En het zijn fabels natuurlijk. Want Jezus kan vanzelfsprekend niet een zoon zijn van (een) God.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2020 om 16:39.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:39   #1933
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uw Jaweh is een wrede god. Zo staat het in uw bijbel. En Jezus is daar de zoon van volgens de fabels. En het zijn fabels natuurlijk, want Jezus kan natuurlijk niet een zoon zijn van (een) God.
Hier geeft u toch aan de bijbel te lezen op niet alleen een fragmentarisch te lezen maar ook vanuit een ander standpunt dan de christenen. De benaming Oud en Nieuw Verbond hebben hun betekenis, want, zoals CUFI al aangaf, is in Jezus de volheid geopenbaard en de Wet vervuld. In de pedagogie zijn er stappen gezet die nu bevreemdend overkomen, maar in en voor het Nieuwe Verbond geen nut of actualiteit meer bezitten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:41   #1934
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hier geeft u toch aan de bijbel te lezen op niet alleen een fragmentarisch te lezen maar ook vanuit een ander standpunt dan de christenen. De benaming Oud en Nieuw Verbond hebben hun betekenis, want, zoals CUFI al aangaf, is in Jezus de volheid geopenbaard en de Wet vervuld. In de pedagogie zijn er stappen gezet die nu bevreemdend overkomen, maar in en voor het Nieuwe Verbond geen nut of actualiteit meer bezitten.
Er staat wat er staat in de bijbel. En wat staat er? Dat Jaweh het bevel gaf al deze stammen uit te roeien. U probeert nu door interpretaties en redeneringen van het zevende knoopsgat dit te minimaliseren of weg te poetsen. Maar u hebt pech: er staat wat er staat.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:42   #1935
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er staat wat er staat in de bijbel. En wat staat er? Dat Jaweh het bevel gaf al deze stammen uit te roeien. U probeert nu door interpretaties en redeneringen van het zevende knoopsgat dit te minimaliseren of weg te poetsen. Maar u hebt pech: er staat wat er staat.
Waarom zou ik "pech hebben"? Ik herhaal eventjes de zaak waarop u niet inging:

Citaat:
Hier geeft u toch aan de bijbel te lezen op niet alleen een fragmentarisch te lezen maar ook vanuit een ander standpunt dan de christenen. De benaming Oud en Nieuw Verbond hebben hun betekenis, want, zoals CUFI al aangaf, is in Jezus de volheid geopenbaard en de Wet vervuld. In de pedagogie zijn er stappen gezet die nu bevreemdend overkomen, maar in en voor het Nieuwe Verbond geen nut of actualiteit meer bezitten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:58   #1936
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou ik "pech hebben"? Ik herhaal eventjes de zaak waarop u niet inging:
Er is niets openbaard. Ook dat zijn fabels.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 17:54   #1937
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Staat daar dat gij dat moogt doen of niet moogt doen?
Het nieuwe testament heeft de wet vervuld en niemand mag straffen omdat de eindtijd bekend is en de wraak enkel God toekomt.
Ach joh, je weet zelfs niet eens wat men met de eindtijd bedoelde. En stop nu eens met dat geleuter.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 17:56   #1938
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ach joh, je weet zelfs niet eens wat men met de eindtijd bedoelde. En stop nu eens met dat geleuter.
Zei de grote die van zijn toren blaast dat er nooit iets gevonden is, maar dan met zijn neus in feiten van 15j geleden werd gewreven.
De enige die hier constant theologische onkunde verspreiden zijn degene die er het meest arrogant over spreken.

Debateer op wat er gezegd wordt en niet op de man. Als ge niet kunt volgen of te onwetend bent is zwijgen ook een optie
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 17:56   #1939
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hier geeft u toch aan de bijbel te lezen op niet alleen een fragmentarisch te lezen maar ook vanuit een ander standpunt dan de christenen. De benaming Oud en Nieuw Verbond hebben hun betekenis, want, zoals CUFI al aangaf, is in Jezus de volheid geopenbaard en de Wet vervuld. In de pedagogie zijn er stappen gezet die nu bevreemdend overkomen, maar in en voor het Nieuwe Verbond geen nut of actualiteit meer bezitten.
Nog zo'n leuteraar. Hoe verzin je zo iets man? Zijn daar handleidingen voor ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 17:58   #1940
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zei de grote die van zijn toren blaast dat er nooit iets gevonden is, maar dan met zijn neus in feiten van 15j geleden werd gewreven.
De enige die hier constant theologische onkunde verspreiden zijn degene die er het meest arrogant over spreken.

Debateer op wat er gezegd wordt en niet op de man. Als ge niet kunt volgen of te onwetend bent is zwijgen ook een optie
Geen antwoord op de vraag wat men met de eindtijd bedoelde. Je blijft dus maar leuteren.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be