Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen:
Een onafhankelijk Vlaanderen 12 25,00%
Een hereniging met Nederland 24 50,00%
Voortzetting België 12 25,00%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2020, 11:10   #841
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daarvoor is er slechts één voor de hand liggende verklaring: het niet aflatend streven van system/HO om van Nederland een zo negatief mogelijk beeld op te hangen. Hij heeft daarvan zijn roeping gemaakt en wijdt zich met grote ijver aan deze, voor hem lovenswaardige taak. Elke toenadering tussen Nederland en Vlaanderen, in welke vorm dan ook, moet dus gesaboteerd worden door onze noorderburen zo onaantrekkelijk mogelijk voor te stellen.
Heel opvallend is wel dat belgicisten om de een of andere bizarre reden zich steeds weer moeten afzetten tegen Nederland. Schijnbaar kan men België niet vanuit de eigenwaarde verdedigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:15   #842
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat durven belgicisten en monarchisten echt niet te doen...

Mogelijk zal de koningin op bezoek komen. En zelfs dan. Het vendelzwaaien, zeker met zwarte Vlaamse leeuwen is een traditie in stand gehouden vooral in uitgesproken zeer rechtse Vlaams-nationalistisch milieus. De Belgen doen dit veel minder. Wij hebben dat ook niet nodig. We vinden België ook oké zonder dat wat oubollig vlaggengezwaai. Nu voor mij mag het gezwaai met een Belgische vlag, maar ik zal het dus niet doen. In Limburg kende men ook een zekere traditie van vendelzwaaien met de Limburgse vlag. Maar dat is voorbij of gebeurt toch nog zeer zelden. Let wel, het vereist een hele kunst,oefening, en inspanning om dit echt onder de knie te krijgen.

Geen nood echter voor de leeuwenzwaaiers: Klokke Roeland zal de stoere Vlaamse kerels wel de nodige kracht verschaffen en nog veel meer om deze taak tot een goed einde brengen

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2020 om 11:29.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:18   #843
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mogelijk zal de koning op bezoek komen. Het vendelzwaaien, zeker met
zwarte Vlaamse leeuwen is een traditie in stand gehouden vooral in rechtse Vlaams-nationalistisch milieus. De Belgen doen dit veel minder. Wij hebben dat ook niet nodig. We vinden België ook oké zonder dat wat oubollig vlaggengezwaai. Nu voor mij mag het gezwaai met een Belgische vlag, maar ik zal het dus niet doen.
Het vlaggenzwaaien is een traditie die je in veel Europese landen vindt. In Zwitserland is de traditie zelfs nog veel levendiger dan bij ons.

Vlaggenzwaaien wordt trouwens ook in Wallonië levendig gehouden. U zou als belgicist toch de Alfers van Namen moeten kennen. Heel bekend. Schitterende vlaggenzwaaiers!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:21   #844
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel opvallend is wel dat belgicisten om de een of andere bizarre reden zich steeds weer moeten afzetten tegen Nederland. Schijnbaar kan men België niet vanuit de eigenwaarde verdedigen.
Wanneer je vaststelt hoezeer Nederland het formele "België/Belgique" op heel veel vlakken met gemak overvleugelt, dan valt het verdedigen van die Belgische eigenwaarde natuurlijk niet erg mee. Mochten er veel meer van onze statistieken kunnen uitgesplitst worden zodat meer van de Vlaamse data tot uiting komen, dan zou het verschil met Nederland een flink stuk kleiner blijken.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:24   #845
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mogelijk zal de koningin op bezoek komen. En zelfs dan. Het vendelzwaaien, zeker met zwarte Vlaamse leeuwen is een traditie in stand gehouden vooral in uitgesproken zeer rechtse Vlaams-nationalistisch milieus. De Belgen doen dit veel minder. Wij hebben dat ook niet nodig. We vinden België ook oké zonder dat wat oubollig vlaggengezwaai. Nu voor mij mag het gezwaai met een Belgische vlag, maar ik zal het dus niet doen. In Limburg kenden men ook een zekere traditie van vendelzwaaien met de Limburgse vlag. Maar dat is voorbij of gebeurt toch nog zeer zelden.
Dat is in Limburg nu vervangen door het vendelzwaaien met de Turkse vlag...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:26   #846
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer je vaststelt hoezeer Nederland het formele "België/Belgique" op heel veel vlakken met gemak overvleugelt, dan valt het verdedigen van die Belgische eigenwaarde natuurlijk niet erg mee. Mochten er veel meer van onze statistieken kunnen uitgesplitst worden zodat meer van de Vlaamse data tot uiting komen, dan zou het verschil met Nederland een flink stuk kleiner blijken.
Ik ben juist blij met dat grote verschil.
Nederlanders hebben hun trots op hun taal en cultuur en eeuwen oude onafhankelijkheid
De meeste Vlamingen gaan op de knieën voor hun Franse meesters en verheerlijken dat als het heerlijke Bourgondische leven.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:34   #847
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wwanneer je vaststelt hoezeer Nederland het formele "België/Belgique" op heel veel vlakken met gemak overvleugelt, dan valt het verdedigen van die Belgische eigenwaarde natuurlijk niet erg mee. Mochten er veel meer van onze statistieken kunnen uitgesplitst worden zodat meer van de Vlaamse data tot uiting komen, dan zou het verschil met Nederland een flink stuk kleiner blijken.
Vooral in de persoonlijke schulden overvleugelt de Nederlander de Belg. Torenhoog overklassen de Nederlanders de Belgen hier. Een schande eigenlijk.

En die schulden gaan nóg groeien nu dat het Nederlands gas op is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2020 om 11:37.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:38   #848
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is in Limburg nu vervangen door het vendelzwaaien met de Turkse vlag...
Ook hier merkwaardige reflex van HO: omdat het "in rechtse Vlaamsgezinde milieus" gebruikelijk is om te "vendelzwaaien", moeten we onze eigen tradities maar loslaten. Waar is de eigenwaarde?

In Zwitserland is zo'n redenering ondenkbaar. De traditie staat op zichzelf, ongeacht wie er allemaal aan deelneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:48   #849
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook hier merkwaardige reflex van HO: omdat het "in rechtse Vlaamsgezinde milieus" gebruikelijk is om te "vendelzwaaien", moeten we onze eigen tradities maar loslaten. Waar is de eigenwaarde?

In Zwitserland is zo'n redenering ondenkbaar. De traditie staat op zichzelf, ongeacht wie er allemaal aan deelneemt.
Zwaai maar zoveel met uw zwarte Leeuwvlag als u wilt Van den Berghe. Men kan maar gelukkig zijn.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 11:59   #850
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zwaai maar zoveel met uw zwarte Leeuwvlag als u wilt Van den Berghe. Men kan maar gelukkig zijn.
Ik blijf het intrigerend vinden dat u de eigen Limburgse tradities blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt om ze verder te zetten, louter omdat die ook in andere milieus voorkomen.

Tijd dat die schuttersgilden verdwijnen, want ook die "Ollanders" aan de andere kant van de Maas doen dat. Weg ermee!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 12:00   #851
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vooral in de persoonlijke schulden overvleugelt de Nederlander de Belg. Torenhoog overklassen de Nederlanders de Belgen hier. Een schande eigenlijk.
Is er een reden om op die manier te fulmineren tegen lenen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 12:50   #852
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik blijf het intrigerend vinden dat u de eigen Limburgse tradities blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt om ze verder te zetten, louter omdat die ook in andere milieus voorkomen.

Tijd dat die schuttersgilden verdwijnen, want ook die "Ollanders" aan de andere kant van de Maas doen dat. Weg ermee!
Daar moet niets weg. Maar neem nu het OLS. Het kwijt héél stilletjes weg. Ik ben daar verschillende keren geweest. De moeite om het mee te maken. Of de zangkoren. Kwijnen weg. Enz.

Alleen zeg ik dat vendelzwaaien vooral nog een traditie is van (vrij rechtse) Vlaams-nationalisten. Waarschijnlijk hebben de vendelierders macho-tendenzen en tonen ze met hun vendelzwaaien hun behoeften om hun stoere mannelijkheid te bewijzen. Op zichzelf niets verkeerd aan. Ik kan daar ook eens naar kijken, maar niet te lang.


Het Oud Limburgs Schuttersfeest

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2020 om 12:54.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 12:57   #853
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Daar moet niets weg. Maar neem nu het OLS. Het kwijt héél stilletjes weg. Ik ben daar verschillende keren geweest. De moeite om het mee te maken. Of de zangkoren. Kwijnen weg. Enz.

Alleen zeg ik dat vendelzwaaien vooral nog een traditie is van (vrij rechtse) Vlaams-nationalisten. Waarschijnlijk hebben de vendelierders macho-tendenzen en tonen ze met hun vendelzwaaien hun behoeften om hun stoere mannelijkheid te bewijzen. Op zichzelf niets verkeerd aan. Ik kan daar ook eens naar kijken, maar niet te lang.
Eigenlijk ben ik best wel benieuwd naar dat vendelzwaaien binnen Vlaams-nationalistische kringen. U schijnt dat nogal goed te weten, maar ik, als Vlaamsgezinde, zie daar eigenlijk bitterweinig van. Buiten de IJzerwake kan ik niet onmiddellijk een manifestatie toewijzen waar dat gebeurt. Maar u weet over meer... zo lijkt het toch.

Mogen we dus er iets over vernemen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 13:14   #854
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik best wel benieuwd naar dat vendelzwaaien binnen Vlaams-nationalistische kringen. U schijnt dat nogal goed te weten, maar ik, als Vlaamsgezinde, zie daar eigenlijk bitterweinig van. Buiten de IJzerwake kan ik niet onmiddellijk een manifestatie toewijzen waar dat gebeurt. Maar u weet over meer... zo lijkt het toch.

Mogen we dus er iets over vernemen?
Natuurlijk.

Vendelzwaaien.
De IJzerwake startte met een eucharistieviering, gevolgd door verschillende toespraken, samenzang en vendelzwaaien. Naast de zowat voltallige partijtop en tientallen mandatarissen van het Vlaams Belang waren bijna geen politici van andere partijen op de regenachtige weide te zien.


Zo was het nog niet heel lang geleden. In 2009.

Idem dito voor het Vlaams Nationaal Zangfeest.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2020 om 13:18.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 13:19   #855
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk.

Vendelzwaaien.
De IJzerwake startte met een eucharistieviering, gevolgd door verschillende toespraken, samenzang en vendelzwaaien. Naast de zowat voltallige partijtop en tientallen mandatarissen van het Vlaams Belang waren bijna geen politici van andere partijen op de regenachtige weide te zien.


Zo was het nog niet heel lang geleden. In 2009.

Idem dito voor het Vlaams Nationaal Zangfeest.
Euh, daar heb ik het ook over. Eén manifestatie op een jaar. En u vermeldt nu nog het Zangfeest. Twee manifestaties.

Krijgen we nog iets te horen over die traditie die volgens u in Vlaamsgezinde milieu schijnbaar uitbundig in leven wordt gehouden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 13:25   #856
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, daar heb ik het ook over. Eén manifestatie op een jaar. En u vermeldt nu nog het Zangfeest. Twee manifestaties.

Krijgen we nog iets te horen over die traditie die volgens u in Vlaamsgezinde milieu schijnbaar uitbundig in leven wordt gehouden?
Ik zei dus dat het vendelzwaaien nog gecultiveerd werd in rechtse Vlaams-nationalistische milieus. Quod demonstrandum est.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 13:29   #857
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zei dus dat het vendelzwaaien nog gecultiveerd werd in rechtse Vlaams-nationalistische milieus. Quod demonstrandum est.
U geeft dus twee manifestaties. Twee op een heel jaar. Bitterweinig voor wat u suggereerde.

Vendelzwaaien komt ten andere buiten dat milieu nog veel meer voor. Ik gaf al het voorbeeld van Namen. Ook Antwerpen heeft vendeliers die apolitiek zijn. Daarnaast is het Vlaams volksinstituut dat jaarlijks een cursus inricht. Heel veel volksdansgroepen hebben ook enkele vendelzwaaiers. Enzovoort.

Uw stelling klopt gewoonweg niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 14:31   #858
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vooral in de persoonlijke schulden overvleugelt de Nederlander de Belg. Torenhoog overklassen de Nederlanders de Belgen hier. Een schande eigenlijk.

En die schulden gaan nóg groeien nu dat het Nederlands gas op is.
Er is iets dat u duidelijk uit het oog verliest. De inwoners van een staat dragen twee vormen van schuld. Er is eerst de schuld die ze individueel (of als gezin) bewust hebben aangegaan door het patroon van hun uitgaven. Daarin speelt die voor het verwerven van een woning een belangrijke rol in de zin dat de woning in eerste instantie wordt gefinancierd met een lening die daarna door het individu (of gezin) wordt afgelost. Maar iedere burger draagt twee petjes. Als inwoner van een staat draagt hij/zij evenzeer de aflossingslast van de schuld welke die staat heeft aangegaan. De staat is immers geen "derde persoon" waarmee wij financieel niets te maken hebben. De staat is de collectiviteit van zijn burgers. Wanneer jij system/HO dus zit te glunderen bij de gedachte dat de modale Nederlander meer individueel aangegane schulden heeft dan de modale "Belg" dan is dat wel volkomen misplaatst. Een veel realistischer beeld wordt verkregen door de som te maken van die individueel aangegane schuld van de burger en daar het bedrag aan toe te voegen van de gemiddelde openbare schuld per hoofd dat de modale burger evenzeer draagt. Want die openbare schuld zal uiteindelijk door die modale burger moeten afgelost worden via belastingen. En dan komt de Nederlander er helemaal niet slechter uit. Dat is de realiteit beste vriend.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 14:45   #859
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is iets dat u duidelijk uit het oog verliest. De inwoners van een staat dragen twee vormen van schuld. Er is eerst de schuld die ze individueel (of als gezin) bewust hebben aangegaan door het patroon van hun uitgaven. Daarin speelt die voor het verwerven van een woning een belangrijke rol in de zin dat de woning in eerste instantie wordt gefinancierd met een lening die daarna door het individu (of gezin) wordt afgelost. Maar iedere burger draagt twee petjes. Als inwoner van een staat draagt hij/zij evenzeer de aflossingslast van de schuld welke die staat heeft aangegaan. De staat is immers geen "derde persoon" waarmee wij financieel niets te maken hebben. De staat is de collectiviteit van zijn burgers. Wanneer jij system/HO dus zit te glunderen bij de gedachte dat de modale Nederlander meer individueel aangegane schulden heeft dan de modale "Belg" dan is dat wel volkomen misplaatst. Een veel realistischer beeld wordt verkregen door de som te maken van die individueel aangegane schuld van de burger en daar het bedrag aan toe te voegen van de gemiddelde openbare schuld per hoofd dat de modale burger evenzeer draagt. Want die openbare schuld zal uiteindelijk door die modale burger moeten afgelost worden via belastingen. En dan komt de Nederlander er helemaal niet slechter uit. Dat is de realiteit beste vriend.
Ik glunder niet Monsieur Quercus. Ik stel vast. En wat stel ik vast? Ik stel vast de Nederlanders tot over hun oren persoonlijk in de schuld zitten. Zodanig zelfs dat een topman van de Nederlandse Bank zich daar zeer grote zorgen over maakt.

Ook stel ik vast, Monsieur Quercus, dat sommige Nederland-lovers zich in alle mogelijke bochten proberen te wringen om dit toch maar af te zwakken of dit te verdoezelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2020 om 15:03.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 15:09   #860
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik glunder niet Monsieur Quercus. Ik stel vast. En wat stel ik vast? Ik stel vast de Nederlanders tot over hun oren persoonlijk in de schuld zitten. Zodanig zelfs dat een topman van de Nederlandse Bank zich daar zeer grote zorgen over maakt.

Ook stel ik vast, Monsieur Quercus, dat sommige Nederland-lovers zich in alle mogelijke bochten proberen te wringen om dit toch maar af te zwakken of dit te verdoezelen.
En probeer nu eventjes in te gaan over wat er gezegd werd over de relatie tussen schulden, economie, kredietwaardigheid...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be