Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2024, 08:00   #41
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Ach kijk, collectivisten onder mekaar.
Ik heb altijd gezegd dat communisten en fascisten 2 handen op 1 buik zijn. Tot 1 van beide aan de macht komt, en dan snijden ze mekaar liever de kop af.
Ik zou dan van de liberalen (libertariërs zijn niet te vinden in het belgische politieke bestel) ook een harde veroordeling van beide extremen verwachten.

De communisten houden hunnen teut uiteraard, en de fascisten zijn al aan de macht.

Dus, wie spreekt?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 08:43   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Toevallig" komt dit uit, kort voor de verkiezingen...
Wie gelooft die mensen nog ?
Dit is al bezig van in 2017.
Het parket kon niets vinden.
Het Vlaams parlement vond dat er niets mis was.

Aan de hand van de gegevens die ze hadden.

Zal dit het VB beschadigen? Ik denk het niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 08:45   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Omdat het toch over spionage voor China gaat, kan iemand ons 100% verzekeren dat in die aangekochte Chinese bussen geen KP-spyware zal zitten in de software ???
In die bussen? Meent u dat?
Onze hele autovloot bestaat heeft Chinese software, als ze er iets willen insteken, dan doen ze dat toch gewoon.

Denk maar aan de talrijke camera's die we overal liet plaatsen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 08:46   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nog een Blokker die naief was!
‘Maserati’ Dewinter nog wel.

Dat gelooft toch geen kat.
Ik hecht er eerlijk gezegd ook geen geloof aan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 08:47   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het eens vlug vlug overlopen, en zie eigenlijk geen nieuwe elementen dan voor enkele maanden toen hij "vrij gesproken" werd door de deontologische commissie van het Vlaams Parlement.
In de pers stond dan: "dossier ontploft in het gezicht van Groen".
Er zijn wel degelijk nieuwe elementen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 08:51   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als noch het Parket, noch de Staatsveiligheid zwaar hebben getild aan heel die affaire, zie ik niet in waarom xtreemlinkse schrijvers van Humo en Apache, die duidelijk uit zijn op "beschadiging", enige aandacht verdienen.
Van Grieken zei het zelf al "binnen 2 maand zijn het verkiezingen".
Ik denk toch dat er meer aan de hand is.
Dat De Winter gelogen heeft, staat nu toch wel vast.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 08:52   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ter info. Enkele relevante persberichten uit 2018.

Dewinter werkte voor Chinese spion
_____________________

Filip Dewinter is jarenlang adviseur geweest bij een vzw die door Staatsveiligheid verdacht wordt van Chinese spionage. Hij kreeg onkosten vergoed en had zelfs een ontmoeting met een directeur van de federale politie in opdracht van de Chinezen. Het parket bestudeert het dossier.

Redactie 12-11-18, 00:00 Laatste update: 23-11-18, 08:53

Gedurende vijf jaar heeft een vzw uit het Antwerpse geprobeerd om in ons land een politiek en zakelijk netwerk uit te bouwen met steun van de Chinese overheid. De vzw organiseerde vooral culturele evenementen en probeerde langs die weg politici en zakenmensen te bereiken. Staatsveiligheid deed een onderzoek en stelt vast dat de organisatie zich gewaagd heeft aan zogenaamde 'inmengingsactiviteiten'. Dat zijn ongeoorloofde pogingen om beslissingsprocessen in ons land te beïnvloeden. Er is volgens Staatsveiligheid ook een directe link met de Chinese overheid.
De stichter van de vzw, de Chinees Shao Changchun, is eind vorig jaar het land uitgezet. Staatsveiligheid ontdekte dat Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter zeer nauwe banden onderhield met Shao en zijn vzw. "Ik werkte als adviseur, maar ontving geen loon", benadrukt Dewinter. "Ik kreeg wel gemaakte kosten terugbetaald."
Dewinter waagde zich niettemin erg ver in zijn rol. Zo had hij een etentje met een directeur van de federale politie op vraag van de Chinezen. Hij reisde ook verschillende keren naar China, ging eten met de ambassadeur van Oezbekistan en verbleef vijf dagen in Kazachstan. Allemaal op kosten van de verdachte vzw. Het dossier zit ondertussen bij het parket, daar wordt het bestudeerd. Dewinter ontkent dat hij op de hoogte was van verdachte banden tussen de vzw en de Chinese overheid. "Ik heb geen deontologische fout gemaakt, laat staan dat er strafrechtelijke feiten zouden zijn gepleegd."
Ondertussen zien we een rekening van 3000 euro, dit ging niet over onkosten hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 08:55   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En ik kijk nu naar de Afspraak.

Een handgeschreven document waar Dewinter vraagt om betaald te worden voor lobbywerk.
Ik heb ook gekeken en vastgesteld dat er inderdaad bewijsstukken waren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 09:18   #49
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ach kijk, collectivisten onder mekaar.
Ik heb altijd gezegd dat communisten en fascisten 2 handen op 1 buik zijn. Tot 1 van beide aan de macht komt, en dan snijden ze mekaar liever de kop af.
Ik zou dan van de liberalen (libertariërs zijn niet te vinden in het belgische politieke bestel) ook een harde veroordeling van beide extremen verwachten.

De communisten houden hunnen teut uiteraard, en de fascisten zijn al aan de macht.

Dus, wie spreekt?
collectivisten -..........................................- links -......................- Groen!
communisten -.........................................- rechts -...................- Vooruit
fascisten -................................................- centrum -................- OpenVLD
liberalen -.................................................. ................................- CD&V
libertariërs -.................................................. .............................- N-VA
.................................................. .................................................- VB
.................................................. ................................................ - PVDA

Kan je lijntjes trekken vanaf de linkerkolom naar de middenkolom en vervolgens naar de rechterkolom?
Ik kan uit uw betoog niet opmaken wie je onder welke groep plaatst.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 26 maart 2024 om 09:22.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 09:58   #50
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Heel die affaire interesseert me werkelijk geen zier maar ik vind het altijd zo amusant om te zien hoe de rechtse aanhang zich in allerlei bochten wringt om het gekonkelfoes van één van hun boegbeelden goed te praten.

Je moet je eens voorstellen dat dit over pakweg een Cdnv-er, NVA-er of erger nog een Vooruit-er had gegaan.

Alsof het VB het dan ook sussend gehad zou hebben over "oud nieuws", "beetje naief" of "geen staatsgeheimen gelekt".

Soit, allemaal deel van het politieke spelletje zeker?

In ieder geval: ik denk dat een boegbeeld van een partij die zich profileert als zijnde tegen het politieke establishment veeeeel beter had moeten weten. Draai of keer het zovaak je wil; als Dewintel zich liet betalen door de Chinezen is dat niet omdat hij een panda in zijn tuin heeft zitten eh?

Ze zijn allemaal hetzelfde. Zakken vullen, dat is wat telt. Bij VB even zeer als bij andere partijen. Wie weet misschien nog wel erger. Want zoals een oude kennis me ooit zei: "Je moet altijd stemmen op degenen die 'er aan' zijn, want die hun zakken zitten al vol, stem je op nieuwelingen moeten die nog beginnen met hun zakken te vullen."
Da's veertig jaar geleden maar ik geef die mens steeds vaker gelijk.

In ieder geval: ik hou mijn hart (en mijn portemonnee) vast als dat schorremorrie mee aan de macht komt.
Waar ik overigens wel voorstander van ben.
Een volk krijgt de leiders die het verdient.
En blijkbaar wil het volk een Grote Leider.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:05   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heel die affaire interesseert me werkelijk geen zier maar ik vind het altijd zo amusant om te zien hoe de rechtse aanhang zich in allerlei bochten wringt om het gekonkelfoes van één van hun boegbeelden goed te praten.

Je moet je eens voorstellen dat dit over pakweg een Cdnv-er, NVA-er of erger nog een Vooruit-er had gegaan.

Alsof het VB het dan ook sussend gehad zou hebben over "oud nieuws", "beetje naief" of "geen staatsgeheimen gelekt".

Soit, allemaal deel van het politieke spelletje zeker?

In ieder geval: ik denk dat een boegbeeld van een partij die zich profileert als zijnde tegen het politieke establishment veeeeel beter had moeten weten. Draai of keer het zovaak je wil; als Dewintel zich liet betalen door de Chinezen is dat niet omdat hij een panda in zijn tuin heeft zitten eh?

Ze zijn allemaal hetzelfde. Zakken vullen, dat is wat telt. Bij VB even zeer als bij andere partijen. Wie weet misschien nog wel erger. Want zoals een oude kennis me ooit zei: "Je moet altijd stemmen op degenen die 'er aan' zijn, want die hun zakken zitten al vol, stem je op nieuwelingen moeten die nog beginnen met hun zakken te vullen."
Da's veertig jaar geleden maar ik geef die mens steeds vaker gelijk.

In ieder geval: ik hou mijn hart (en mijn portemonnee) vast als dat schorremorrie mee aan de macht komt.
Waar ik overigens wel voorstander van ben.
Een volk krijgt de leiders die het verdient.
En blijkbaar wil het volk een Grote Leider.
Vanaf dag 1 heb ik gezegd, dat als dat zo is, een executie op het dorpsplein tot de mogelijkheden moet behoren.

Spionage , en zeker met de chinezen of andere commies is niet goed te praten.

Alleen, dan moeten we het dorpsplein wel vol zetten, Louis Tobback, mag het eens komen uitleggen over zijn DDR tijd bvb. en dan zwijgen we nog zedig over de voltallige top van Groen en Pvda en de Cubaanse escapades van Vooruit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:09   #52
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Als zoiets zou uitkomen ivm ene van de PVDA zou Van Grieken minder luchtig doen, me dunkt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:15   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In die bussen? Meent u dat?
Onze hele autovloot bestaat heeft Chinese software, als ze er iets willen insteken, dan doen ze dat toch gewoon.

Denk maar aan de talrijke camera's die we overal liet plaatsen.
Uiteraard, en blijkbaar niemand die zich daar vragen bij stelt. Maar Dewinter die contacten had met een Chinees vh 27ste knoopsgat zou plots het land in gevaar brengen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:16   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Omdat het toch over spionage voor China gaat, kan iemand ons 100% verzekeren dat in die aangekochte Chinese bussen geen KP-spyware zal zitten in de software ???
"Daarover spreekt men niet"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:18   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uiteraard, en blijkbaar niemand die zich daar vragen bij stelt. Maar Dewinter die contacten had met een Chinees vh 27ste knoopsgat zou plots het land in gevaar brengen.
China heeft veeeeeeeel interesse in een prutsland dat dreigt uiteen te vallen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:19   #56
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag even, zij die hier zo bezorgd zijn om eventuele inmenging van China in onze samenleving, zijn die even bezorgd over de eventuele aanwezigheid van KP-spyware in de software van 92 aangekochte Chinese autobussen door De Lijn ???
En daarmee kunnen ze dan horen dat Mariette hare vent Swa op de bus opbelt om te vragen dat hij een doos eieren meebrengt van de Carrefour.

Of dat de chauffeur van de bus van Leuven naar Tienen zegt dat het wreed druk is ter hoogte van Korbeek-Lo.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:22   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Omdat het toch over spionage voor China gaat, kan iemand ons 100% verzekeren dat in die aangekochte Chinese bussen geen KP-spyware zal zitten in de software ???
Wel ja, de Sineezen die zitten te luisteren naar het gekwek van vrouwen en gepensioneerden die de Lijn-bus nemen om zich naar de plaatselijke markt te begeven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:23   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

de pipo die chinese routers ging kopen voor t leger, dat is de man die ze anders ook wel eens mogen ondervragen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:25   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En daarmee kunnen ze dan horen dat Mariette hare vent Swa op de bus opbelt om te vragen dat hij een doos eieren meebrengt van de Carrefour.

Of dat de chauffeur van de bus van Leuven naar Tienen zegt dat het wreed druk is ter hoogte van Korbeek-Lo.
U kunnen ze blijkbaar ook wijsmaken dat hazen in de bomen wonen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2024, 10:32   #60
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
U kunnen ze blijkbaar ook wijsmaken dat hazen in de bomen wonen.
Alleen een mens zonder ruggengraat kan dergelijk bochtenwerk aan om Dewinter toch maar uit de wind te zetten.

Trouwens, die Chinese bussen waar je je zo zorgen over maakt zijn dankzij uwe maat Orban geproduceerd in de EU. Dus heb je bij deze ook hem mee beschuldigd van het meewerken aan spionage door de Chinezen. Wat nog niet eens zo naast de werkelijkheid zal zijn.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 26 maart 2024 om 10:34.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be