Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2014, 18:42   #21
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Hoewel ik die vader kan begrijpen (en misschien in zijn plaats hetzelfde zou doen), kan ik dit absoluut niet goedkeuren. Laten we dit toe, dan is het hek echt wel van de dam ! Om zulke lieden te bestraffen hebben we rechtspraak en gevangenissen. Laten we ons aub niet verlagen tot het dierlijke niveau.

Als het waar is wat die kleine beweert is dat verschrikkelijk, maar het rechtvaardigt niemand om de verdachte lam te slagen, zeker niet als er zelfs nog geen officieel politieonderzoek is geweest of klacht werd ingediend aangaande het misbruik. Zeer schokerend vind ik de houding van de politie in deze, een democratisch westers land onwaardig ! Hoewel, in een land waar men iemand twee uur pijn laat lijden op de executietafel kan men wel alles verwachten.
Daar ben ik het niet mee eens; ik geef die vader groot gelijk en merk op dat u zich meer zorgen maakt over een " lam" geslagen dader die op heterdaad bestrapt wordt op het moment dat hij een minderjarige misbruikt die al vanaf de leeftijd van 8 jaar slachtoffer was.
Ik heb echter al eerder met u discussie gehad over uw grote tolerantie tegenover pedofelie, voor mij ligt het dierlijk niveau in het seksueel misbruik van een kind.

Mij lijkt het de taak van ouders om je kind te beschermen tegen agressors in je woning , ook seksuele, en daarbij lijkt het me dan gewettigd deze uit te schakelen, ook met geweld.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2014, 20:26   #22
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Vigilantisme mag nooit worden getolereerd.

Wie zegt dat die vader de situatie juist interpreteerde? Waarom heeft hij de vermeende dader niet gewoon weggejaagd? Hij kende de identiteit van de dader, politie was eenvoudig te verwittigen.

Het 'beest' in dit verhaal is de vader.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2014, 21:55   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Waar raakte hij ze aan?
Ik heb geen zin om het hier over die smeerlappen hun onsmakelijke gewoontes te hebben.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2014, 22:03   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vigilantisme mag nooit worden getolereerd.

Wie zegt dat die vader de situatie juist interpreteerde? Waarom heeft hij de vermeende dader niet gewoon weggejaagd? Hij kende de identiteit van de dader, politie was eenvoudig te verwittigen.

Het 'beest' in dit verhaal is de vader.
De politie:

Citaat:
Tegen de vader is tot nu toe geen aanklacht ingediend. Volgens de Daytona Beach Police Department zal dit ook niet snel gebeuren. 'De vader gedroeg zich als een vader. Ik zie als politieman én als vader niets waarmee we de vader kunnen aanklagen,' aldus Daytona Beach politiechef Mike Chitwood tegen The News Journal.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2014, 22:35   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Vader slaat misbruiker zoon bewusteloos, belt zelf politie
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...-politie.dhtml

Vindt u dit passen(d) in de samenleving ,
of vindt u dat de misbruiker klacht moet neerleggen ??

Persoonlijk , geen probleem dat die kerel een koek kreeg !!
Misschien wel een harde , maar terecht !!
Hoe zou dit in ons land verlopen ??

Is dit wraak op de misbruiker , of gerechtigheid ??
Wat met het slachtoffer van de misbruiker ??
Het enige dat men de vader eventueel kan verwijten, is dat hij de dader in leven liet.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 juli 2014 om 22:36.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 00:15   #26
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Mij lijkt het de taak van ouders om je kind te beschermen tegen agressors in je woning , ook seksuele, en daarbij lijkt het me dan gewettigd deze uit te schakelen, ook met geweld.
Net daarom moet die criminele wapenwet worden afgeschaft.
De wapens die een infanteriesoldaat ter beschikking staat moet ook de burger zich kunnen aanschaffen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 00:19   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Net daarom moet die criminele wapenwet worden afgeschaft.
Da's nog vriendelijk uitgedrukt.

Citaat:
De wapens die een infanteriesoldaat ter beschikking staat moet ook de burger zich kunnen aanschaffen.
Hangt van de definitie van burger af. Er zijn namelijk een hoop die ik nog niet eens zou vertrouwen met een waterpistooltje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 07:04   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Het recht in eigen handen nemen, is een groot risico.

Zowel op breed-maatschappelijk vlak, als individueel.

Maar algemeen geldt ook: hoe beter de staat omgaat bij de bescherming van de mensen, hoe minder mensen geneigd zullen zijn om het recht in eigen handen te moeten nemen.

En er schort wel het een en het ander aan de b. justitie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 10:30   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vigilantisme mag nooit worden getolereerd.

Wie zegt dat die vader de situatie juist interpreteerde? Waarom heeft hij de vermeende dader niet gewoon weggejaagd? Hij kende de identiteit van de dader, politie was eenvoudig te verwittigen.

Het 'beest' in dit verhaal is de vader.
Ja zeg, die vader heeft niet goed gekeken, beweert u dat???
En de getuigenis van het kind, dat dit al bezig is sinds hij 8 is, dat is natuurlijk gelogen he?
Het beest is en blijft de man die dat kind in eigen huis misbruikt en ik geef die vader groot gelijk, zou zo iemand ook buiten westen meppen voordat ik de politie bel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 11:00   #30
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je gaat op dit forum toch niet weer een ellenlange verdediging van seks met kinderen starten wel? Je bent al door de mand gevallen de vorige keer. Wil je hier echt nog eens open en bloot als verdediger van pedofiele verkrachters naar voor komen?
Onbeleefdheid tegenover deze persoon heeft me al eens een ban opgeleverd.
De afstraffing van kindermisbruikers lijkt wel zn stokpaardje. Zo van die vaders die kinderverkrachters kapotslaan zijn niet zn favorieten. Kvind dat nochthans heel normaal.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 11:02   #31
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Betrapte die vader de dader dan terwijl hij zulke handelingen aan het uitoefenen was bij de zoon ? Staat volgens mij niet in het artikel. En wettige zelfverdediging kan normaal gezien alleen bij betrapping op heterdaad van een strafbaar feit.

Die vader had zijn verstand moeten gebruiken en die viezerik gewoon gaan aangeven bij de politie.
Heeft ie ook gedaan, nadat ie ervoor gezorgd heeft dat ie niet kon gaan lopen.

Goed voor die vader! Geef die man een applaus en een medaille!

Die dader verdient niet beter dan dat; een geluk dat ze in de Amerikaanse jail zo gek zijn op kinderverkrachters.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 13:14   #32
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Sla op de wekelijkse markt een oud mannetje in elkaar, beroof hem van z'n pensoentje en de meute juicht je toe en zal eventueel zelfs een handje toesteken wanneer je dat alles maar doet terwijl je luidkeels brult dat het een ouwe vieze pedofiel is. Zou de mogelijkheid van een dergelijk scenario niet aan de basis kunnen liggen van het feit dat niet iedereen blindelings instemt met de actie van de vader?
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 13:20   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het enige dat men de vader eventueel kan verwijten, is dat hij de dader in leven liet.
Als moslim zo gewelddadig, waarom?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 14:48   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Sla op de wekelijkse markt een oud mannetje in elkaar, beroof hem van z'n pensoentje en de meute juicht je toe en zal eventueel zelfs een handje toesteken wanneer je dat alles maar doet terwijl je luidkeels brult dat het een ouwe vieze pedofiel is. Zou de mogelijkheid van een dergelijk scenario niet aan de basis kunnen liggen van het feit dat niet iedereen blindelings instemt met de actie van de vader?
- lol -

Dit is iets dat we hier niet al te dikwijls zien, een grappige trol, weer zo eens iets anders.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 19:05   #35
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Sla op de wekelijkse markt een oud mannetje in elkaar, beroof hem van z'n pensoentje en de meute juicht je toe en zal eventueel zelfs een handje toesteken wanneer je dat alles maar doet terwijl je luidkeels brult dat het een ouwe vieze pedofiel is. Zou de mogelijkheid van een dergelijk scenario niet aan de basis kunnen liggen van het feit dat niet iedereen blindelings instemt met de actie van de vader?
Daarom dat ik dat voorbeeld aanhaalde van die man die enkele dagen geleden bijna gelyncht werd door een joelende menigte ouders, omdat hij vriendelijk was voor hun kinderen en hen een ijsje wilde trakteren. Niet enkel echte kindermisbruikers zelf richten veel schade aan, maar ook heel die paranoïde houding van angst die zich meester heeft gemaakt van onze samenleving.

Pedo's moeten rechtvaardig gestraft, begeleid en 'geholpen' worden, niet in elkaar geslagen door een menigte dom gepeupel. Overigens zal dit andere potentiële misbruikers er niet van weerhouden zelf misdaden te begaan.

We leven helaas in een tijd dat zelfs gewoon omgaan als volwassen man (vrouwen hebben op dat gebied nog iets meer krediet) met kinderen door velen als verdacht wordt beschouwd. Zo is het volledig absurd dat er vliegtuigmaatschappijen zijn die het niet meer toestaan dat een alleen reizende man naast een kind in het vliegtuig plaatsneemt. Wat een zieke gedacht zit daar achter ? Of worden vaders in elkaar geslagen die foto's nemen van hun eigen kinderen in een pretpark of speeltuin (waar dan toevallig ook andere kinderen op staan).

Waar eindigt dat in hemelsnaam !?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 19:08   #36
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens; ik geef die vader groot gelijk en merk op dat u zich meer zorgen maakt over een " lam" geslagen dader die op heterdaad bestrapt wordt op het moment dat hij een minderjarige misbruikt die al vanaf de leeftijd van 8 jaar slachtoffer was.
Ik heb echter al eerder met u discussie gehad over uw grote tolerantie tegenover pedofelie, voor mij ligt het dierlijk niveau in het seksueel misbruik van een kind.

Mij lijkt het de taak van ouders om je kind te beschermen tegen agressors in je woning , ook seksuele, en daarbij lijkt het me dan gewettigd deze uit te schakelen, ook met geweld.
Dit heeft hier niets te maken met mogelijke tolerantie tov pedofilie, ik keur zulke handelingen ook resoluut af ! Het gaat hem mij hierom (en ook in de vorige thread over dit thema) dat het geen goede zaak is dat niet-bevoegde mensen zomaar het recht in eigen handen nemen en dat op die manier onze rechtstaat ondermijnd wordt. En dat vele mensen dat nog lijken te tolereren ook.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 19:09   #37
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Onbeleefdheid tegenover deze persoon heeft me al eens een ban opgeleverd.
De afstraffing van kindermisbruikers lijkt wel zn stokpaardje. Zo van die vaders die kinderverkrachters kapotslaan zijn niet zn favorieten. Kvind dat nochthans heel normaal.
Ik kan enkel zeggen dat ik hier toch mag reageren (en mijn eigen mening geven) op de thema's die ik wil. Als u eens op het thema doorging ipv op de 'man' dan zal dat heus geen ban meer opleveren.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 20:22   #38
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dit heeft hier niets te maken met mogelijke tolerantie tov pedofilie, ik keur zulke handelingen ook resoluut af ! Het gaat hem mij hierom (en ook in de vorige thread over dit thema) dat het geen goede zaak is dat niet-bevoegde mensen zomaar het recht in eigen handen nemen en dat op die manier onze rechtstaat ondermijnd wordt. En dat vele mensen dat nog lijken te tolereren ook.
Ouders zijn bevoegd om hun kinderen te beschermen. U denkt van niet, maar ik denk van wel. Onze rechtstaat is een lachertje, incompetent en veel te soft.
Uw beschermende houding tegenover kindermisbruikers maakt u nogal verdacht. Best uit de buurt van kinderen houden dus.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 21:14   #39
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dit heeft hier niets te maken met mogelijke tolerantie tov pedofilie, ik keur zulke handelingen ook resoluut af ! Het gaat hem mij hierom (en ook in de vorige thread over dit thema) dat het geen goede zaak is dat niet-bevoegde mensen zomaar het recht in eigen handen nemen en dat op die manier onze rechtstaat ondermijnd wordt. En dat vele mensen dat nog lijken te tolereren ook.
Dus een vader die ziet hoe zijn kind aangerand wordt, is in uw ogen niet "bevoegde om te reageren??
Mij lijkt van wel en ik geef die vader groot gelijk dat hij die kerel bewusteloos sloeg, dat mag namelijk in een rechtsstraat, je kind beschermen tegen seksuele agressors in je huis
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 21:25   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als iemand een sexueel actief persoon in lichaamsholtes van een kind ziet friemelen, dan is een standrechterlijke executie van de friemelaar de vriendelijkste optie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be