Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2020, 18:35   #101
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vind de duivel een bedenkelijke creatie. Daarmee externaliseer je het inherente "kwade" dat in iedereen schuilt en creeer je een handige schandpaal. Ik ben meer te vinden voor een concept waarin zowel goed als kwaad eigen is aan elk schepsel met een bewustzijn en de perfectie niet bestaat. Als de perfectie niet bestaat dan bestaat de tegenpool, zijnde het pure kwaad of het complete imperfecte ook niet.
Een interessant boekje hierover. Las het al een tijdje geleden.





De moeite waard.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 09:25   #102
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vind de duivel een bedenkelijke creatie. Daarmee externaliseer je het inherente "kwade" dat in iedereen schuilt en creeer je een handige schandpaal. Ik ben meer te vinden voor een concept waarin zowel goed als kwaad eigen is aan elk schepsel
Beide zijn juist: het kwaad in iedereen, maar ook de personificatie in de duivel.
Citaat:
met een bewustzijn en de perfectie niet bestaat. Als de perfectie niet bestaat dan bestaat de tegenpool, zijnde het pure kwaad of het complete imperfecte ook niet.
Beide bestaan als ideeën.
De uiterlijke werkelijkheid is de eenheid van beide.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 10:09   #103
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vind de duivel een bedenkelijke creatie. Daarmee externaliseer je het inherente "kwade" dat in iedereen schuilt en creeer je een handige schandpaal. Ik ben meer te vinden voor een concept waarin zowel goed als kwaad eigen is aan elk schepsel met een bewustzijn en de perfectie niet bestaat. Als de perfectie niet bestaat dan bestaat de tegenpool, zijnde het pure kwaad of het complete imperfecte ook niet.
Ja het schuilt ook in iedereen omdat we geboren worden in zonde.
Niet om aan de schandpaal te nagelen maar onverbloemd te benoemen.
Waarom hebben leugenaars een massa teergevoelige mensen nodig? Om de waarheid beter te verschuilen.

Die tegenpolen samenbrengen geeft geen harmonie. Integendeel. Het is als pedofilie legaal maken en denken dat het kind later geen trauma heeft eens ze bewuster worden met wat hen aangedaan is. En geloof me, met die liberalen zijn we al lang op dat parcours.

De duivel is de staart en God het hoofd.

Wijziging: het kwaad is reeds geëxternaliseerd maar beïnvloedt de mens individueel en collectief geestelijk. https://m.youtube.com/watch?v=ZBOmet_L-Rg
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 januari 2021 om 10:29.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 11:32   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja het schuilt ook in iedereen omdat we geboren worden in zonde.
Niet in zonde, maar zowel in het goede als in het kwade.
Aldus was de mens aan Gode gelijk, wat ook in de Bijbel staat:

Genesis 3:22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad!

Overigens is het kennen nog geen zonde, maar de daad.

En de baby bij de geboorte wat dat betreft nog geheel onschuldig is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 11:44   #105
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niet in zonde, maar zowel in het goede als in het kwade.
Aldus was de mens aan Gode gelijk, wat ook in de Bijbel staat:

Genesis 3:22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad!

Overigens is het kennen nog geen zonde, maar de daad.

En de baby bij de geboorte wat dat betreft nog geheel onschuldig is.
In zonde. Geen mens ontloopt zijn natuur sedert we gehybridiseerd zijn met de slang. Dat kwade zit erin, verbeeld door de zeven hoofdzondes.

De mens is het goede voor het kwade gaan toepassen, daarvoor enkel voor het goede. We leefden synchroon en in harmonie met onze natuur.
De mens heeft gekozen los van God te leven en demonische krachten raad te plegen zelf als god te worden.

Kijk je die preken wel? Zie deze eens, in amper 3:33 de huidige wereldsituatie:
https://m.youtube.com/watch?v=IJ9XjMnrAwo
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 12:23   #106
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
In zonde. Geen mens ontloopt zijn natuur sedert we gehybridiseerd zijn met de slang. Dat kwade zit erin, verbeeld door de zeven hoofdzondes.

De mens is het goede voor het kwade gaan toepassen, daarvoor enkel voor het goede. We leefden synchroon en in harmonie met onze natuur.
De mens heeft gekozen los van God te leven en demonische krachten raad te plegen zelf als god te worden.

Kijk je die preken wel? Zie deze eens, in amper 3:33 de huidige wereldsituatie:
https://m.youtube.com/watch?v=IJ9XjMnrAwo
Jezus wou geen jota veranderen aan de Wet en in deze wet worden kinderen geboren zonder zonde. De erfzonde is een later verzinsel van de Roomse kerk.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 12:44   #107
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Jezus wou geen jota veranderen aan de Wet en in deze wet worden kinderen geboren zonder zonde. De erfzonde is een later verzinsel van de Roomse kerk.
Welke versie van de Bijbel las jij dan? Ik KJV, OSV en NSV.
Heb je in Romeinen gelezen wat Paulus erover schrijft?

In de christelijke doctrine is de zonde in de wereld gekomen door God ongehoorzaam te zijn. We werden uit het paradijs geplaatst en verloren onze onsterfelijkheid omdat God de boom van leven weerhoudt. Anders zouden we voor altijd in dit zondig vlees blijven leven.
Ik ken geen kerk die daar anders over redeneert eigenlijk.
Jij zal Paulus als apostel verwerpen maar een Bijbel belijdend christen niet. Dat is voor de christen geen verzinsel maar verklaring van onze zondige natuur en gevallen wereld. Vanuit het hele testament na de wet van Mozes is er een hele koerswijziging wanneer het vervuld werd in Christus. Het werd niet veranderd, maar het oordeel komt God toe. Ieder een balk en de andere zijn splinters.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 13:46   #108
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Welke versie van de Bijbel las jij dan? Ik KJV, OSV en NSV.
Heb je in Romeinen gelezen wat Paulus erover schrijft?

In de christelijke doctrine is de zonde in de wereld gekomen door God ongehoorzaam te zijn. We werden uit het paradijs geplaatst en verloren onze onsterfelijkheid omdat God de boom van leven weerhoudt. Anders zouden we voor altijd in dit zondig vlees blijven leven.
Ik ken geen kerk die daar anders over redeneert eigenlijk.
Jij zal Paulus als apostel verwerpen maar een Bijbel belijdend christen niet. Dat is voor de christen geen verzinsel maar verklaring van onze zondige natuur en gevallen wereld. Vanuit het hele testament na de wet van Mozes is er een hele koerswijziging wanneer het vervuld werd in Christus. Het werd niet veranderd, maar het oordeel komt God toe. Ieder een balk en de andere zijn splinters.
Dus zoals ik schreef, een kerkelijk dogma. Heb ik je niet duidelijk genoeg gemaakt dat dit niet is wat Jezus geloofde of zit je nog steeds met die plank voor je kop !! Jezus is zelfs trouwens niet eens de stichter van het christendom en elke brief van Paulus is danig geredigeerd. En stop nu eens met dat gelul en documenteer je eens wat beter.
En baaidewee.. de mens is steeds sterfelijk geweest. Hij heeft wel kennis kunnen maken van de boom van kennis, maar niet van de boom des levens. Nog nooit Genesis gelezen ??

Laatst gewijzigd door Aton : 1 januari 2021 om 13:48.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 13:55   #109
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja het schuilt ook in iedereen omdat we geboren worden in zonde.
Niet om aan de schandpaal te nagelen maar onverbloemd te benoemen.
Waarom hebben leugenaars een massa teergevoelige mensen nodig? Om de waarheid beter te verschuilen.

Die tegenpolen samenbrengen geeft geen harmonie. Integendeel. Het is als pedofilie legaal maken en denken dat het kind later geen trauma heeft eens ze bewuster worden met wat hen aangedaan is. En geloof me, met die liberalen zijn we al lang op dat parcours.

De duivel is de staart en God het hoofd.

Wijziging: het kwaad is reeds geëxternaliseerd maar beïnvloedt de mens individueel en collectief geestelijk. https://m.youtube.com/watch?v=ZBOmet_L-Rg
Ik heb nochtans weinig gemerkt van een toename vd harmonisering door het creeren ve vijandbeeld, in casu de duivel en zijn horde demonen. Door de tijden heen werd dit concept misbruikt als drogreden tot vervolging omwille van politieke of economische motieven.

Het brengt irrationale angsten en emoties teweeg. De heksenprocessen in Salem, Massachussetts zijn daar een goed voorbeeld van. Vreedzame religies zoals de gnostische Katharen werden verketterd en genocide werd vergoeilijkt omdat het allemaal duivelaanbidders waren. De hogere standen hadden uiteraard andere redenen maar het gewone plebs kon je bang maken met verhaaltjes over duivelaanbidding, hekserij en ander fraais.

Ik vind het ook veelzeggend dat het Engelse woord "heresy" is afgeleid vh Griekse haraisos hetgeen simpelweg "keuze" betekent. De Oude Grieken hadden andere ideeen omtrent afwijkende overtuigingen. Pas in het christelijke Europa werd ketterij massaal vervolgd.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 januari 2021 om 13:56.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 14:03   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dus zoals ik schreef, een kerkelijk dogma. Heb ik je niet duidelijk genoeg gemaakt dat dit niet is wat Jezus geloofde of zit je nog steeds met die plank voor je kop !! Jezus is zelfs trouwens niet eens de stichter van het christendom en elke brief van Paulus is danig geredigeerd. En stop nu eens met dat gelul en documenteer je eens wat beter.
En baaidewee.. de mens is steeds sterfelijk geweest. Hij heeft wel kennis kunnen maken van de boom van kennis, maar niet van de boom des levens. Nog nooit Genesis gelezen ??
Voorspelbaar dat je de doctrine van Paulus zou verwerpen. Ik doe dat dus niet en zal niet ophouden dat als vertrekpunt te gebruiken. Jezus heeft Saulus niet zomaar een tijd in blindheid geslagen. Wat volgde was apostelschap. Net zo geloof ik dat Johannes de Openbaringen door Christus kon neerschrijven.
Wat jij denkt te weten is niet wat ik wil weten of geloven.

Ik heb Genesis gelezen en daar lees je na de creatie dat Adam en Eva in zonde vallen door ongehoorzaamheid. Als je dat niet kan reflecteren op het nieuwe testament ben je niet meer christelijk bezig. Je zoekt iets anders waar geen belijdenis of geloof uit doctrine verder komt. Orthodox protestantse kerken komen we in het westen te kort.
De mens is zondig van natuur en kan enkel gereinigd worden door het bloed van Jezus Christus. Amen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 januari 2021 om 14:05.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 14:12   #111
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb nochtans weinig gemerkt van een toename vd harmonisering door het creeren ve vijandbeeld, in casu de duivel en zijn horde demonen. Door de tijden heen werd dit concept misbruikt als drogreden tot vervolging omwille van politieke of economische motieven.

Het brengt irrationale angsten en emoties teweeg. De heksenprocessen in Salem, Massachussetts zijn daar een goed voorbeeld van. Vreedzame religies zoals de gnostische Katharen werden verketterd en genocide werd vergoeilijkt omdat het allemaal duivelaanbidders waren. De hogere standen hadden uiteraard andere redenen maar het gewone plebs kon je bang maken met verhaaltjes over duivelaanbidding, hekserij en ander fraais.

Ik vind het ook veelzeggend dat het Engelse woord "heresy" is afgeleid vh Griekse haraisos hetgeen simpelweg "keuze" betekent. De Oude Grieken hadden andere ideeen omtrent afwijkende overtuigingen. Pas in het christelijke Europa werd ketterij massaal vervolgd.
Het probleem is dan ook dat het einde der tijden van een generatie niet met een suikerlaagje verkocht kan worden.
De anti christ is de mens naar een evenbeeld van iets kwaadaardig. Iets dat een ander agenda met ons heeft waarin we geconditioneerd worden het kwade voor goed te nemen.

Dat is niet om bang te maken maar te begrijpen dat er iets groters dan de mens is. Bang of niet, dat verandert niets. De mens is genetisch aangepast (Genesis 6) en dat is gedoemd steeds opnieuw naar dezelfde error te herleiden als de mens zich niet nederigt voor de Heer.

Het is vrij serieus te noemen, de demonische krachten. Luistert:
https://m.youtube.com/watch?v=2Ocb8H_3j-w
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 14:32   #112
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het probleem is dan ook dat het einde der tijden van een generatie niet met een suikerlaagje verkocht kan worden.
De anti christ is de mens naar een evenbeeld van iets kwaadaardig. Iets dat een ander agenda met ons heeft waarin we geconditioneerd worden het kwade voor goed te nemen.

Dat is niet om bang te maken maar te begrijpen dat er iets groters dan de mens is. Bang of niet, dat verandert niets. De mens is genetisch aangepast (Genesis 6) en dat is gedoemd steeds opnieuw naar dezelfde error te herleiden als de mens zich niet nederigt voor de Heer.

Het is vrij serieus te noemen, de demonische krachten. Luistert:
https://m.youtube.com/watch?v=2Ocb8H_3j-w
De antichrist is een metafoor voor een sinistere toekomst die er onvermijdelijk komt omwille van overbevolking, schaarste, klimaatverandering, ongecontroleerde migratiestromen, botsende culturen e.d.

Het is een ultiem doemscenario. De uitkomst kan eventueel gekeerd worden maar dat gaat verregaand ingrijpen vergen en ons doen afvragen of het dit allemaal wel waard is. We zien nu al hoe men het leven ondraaglijk vindt omwille vd coronamaatregelen en dat is nog maar klein bier in vergelijking met de rampspoeden die zich kunnen voordoen of zich al aan het voltrekken zijn.

Maar de mens heeft behoefte aan hoop. Veel fundamentele christenen in de VS geloven dan ook stellig in "the rapture" waarbij de goede gelovigen ten hemel worden opgenomen en het aardse tranendal wordt achtergelaten aan de ongelovigen en heidenen.

Dus geen boodschap van samen bouwen aan een betere wereld maar een escapistische, zelfs egoistische reflex van "ik ben hier pleite, bekijk het maar, doei!!!!"

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 januari 2021 om 14:34.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 22:25   #113
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Voorspelbaar dat je de doctrine van Paulus zou verwerpen.
Over welke doctrine heb je het hier ??
Citaat:
Ik doe dat dus niet en zal niet ophouden dat als vertrekpunt te gebruiken. Jezus heeft Saulus niet zomaar een tijd in blindheid geslagen.
He kijk, nu is dit plots geen metafoor ?


Citaat:
Ik heb Genesis gelezen en daar lees je na de creatie dat Adam en Eva in zonde vallen door ongehoorzaamheid. Als je dat niet kan reflecteren op het nieuwe testament ben je niet meer christelijk bezig.
En waar lees ik nu iets over erfzonde ? Genesis is O.T. en de joden kennen geen erfzonde. Met welke sekte ben jij aangesloten ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 10:08   #114
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Over welke doctrine heb je het hier ??

He kijk, nu is dit plots geen metafoor ?



En waar lees ik nu iets over erfzonde ? Genesis is O.T. en de joden kennen geen erfzonde. Met welke sekte ben jij aangesloten ?
De doctrine van de zondeval, erfzonde, wedergeboorte, hel etc.
Dat jij dat niet gelooft is jouw zaak. Maar ik steek de tijd daar niet meer in. Lees Romeinen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 10:12   #115
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De antichrist is een metafoor voor een sinistere toekomst die er onvermijdelijk komt omwille van overbevolking, schaarste, klimaatverandering, ongecontroleerde migratiestromen, botsende culturen e.d.

Het is een ultiem doemscenario. De uitkomst kan eventueel gekeerd worden maar dat gaat verregaand ingrijpen vergen en ons doen afvragen of het dit allemaal wel waard is. We zien nu al hoe men het leven ondraaglijk vindt omwille vd coronamaatregelen en dat is nog maar klein bier in vergelijking met de rampspoeden die zich kunnen voordoen of zich al aan het voltrekken zijn.

Maar de mens heeft behoefte aan hoop. Veel fundamentele christenen in de VS geloven dan ook stellig in "the rapture" waarbij de goede gelovigen ten hemel worden opgenomen en het aardse tranendal wordt achtergelaten aan de ongelovigen en heidenen.

Dus geen boodschap van samen bouwen aan een betere wereld maar een escapistische, zelfs egoistische reflex van "ik ben hier pleite, bekijk het maar, doei!!!!"
En het is gaande.
Hoe we dat bekijken, welke namen of woorden we er aan geven; dat verandert niets aan het feit dat generatie na generatie zieker gevormd wordt. De mens is niet meer synchroon met zijn evenbeeld maar wordt iets anders.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 10:15   #116
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
In zonde. Geen mens ontloopt zijn natuur sedert we gehybridiseerd zijn met de slang. Dat kwade zit erin, verbeeld door de zeven hoofdzondes.
De mens wordt niet in zonde geboren, maar onschuldig als kleine baby.
Wel heeft de mens de potentie om kwaad te doen.
Maar zolang hij niks kwaads doet is hij nog onschuldig.
Maar ook bestaat de idee dat het kind nog onschuldig is als kind de seksuele begeerte niet te kennen.
Dit omdat het behalve zeer goed is als lust en liefde en de voorplanting, ook de problemen van het leven met zich mee brengt om volwassen te worden.
Citaat:

De mens is het goede voor het kwade gaan toepassen,
Je bedoelt andersom.
Citaat:
daarvoor enkel voor het goede. We leefden synchroon en in harmonie met onze natuur.
Ook in de natuur is het kwade, zoals de roofdieren die andere dieren opeten, of gewoon omdat alle dieren sterven, zonder ooit van de appel gesnoept te hebben.
Citaat:
De mens heeft gekozen los van God te leven en demonische krachten raad te plegen zelf als god te worden.
De mens is ook een betere God geworden dan die dwaas van de oude Bijbel.
Dat is de evolutie van de vader op de zoon, van de ouders op de kinderen.
En die oude God dat wetende heeft daarom ook zelf die boom daar neer geplant, wetende dat ze het toch zouden doen en ook moesten doen.
De ongehoorzaamheid was de noodzakelijkheid tot zelfstandigheid.
Citaat:


Kijk je die preken wel? Zie deze eens, in amper 3:33 de huidige wereldsituatie:
https://m.youtube.com/watch?v=IJ9XjMnrAwo
Dat gepreek is een hoop geleuter.
Beter is het mijn nieuwe Bijbel te lezen die de waarheid leert over de ethiek en het bestaan van God in het heelal.
Maar de christenen zijn blind en doof.
En dan nog die Amerikaanse predikers, waarvan er bij zijn die miljonair zijn geworden en toch nog menen christen te zijn.
Niemand kan werkelijk de dwaze leer van Jezus leven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 10:54   #117
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Uw DNA is niet meer wat het was door “gevallen engelen”.
De mens is een product van creatie en niet evolutie.
Hoe relatiever je dat maakt, hoe blinder je wordt en hoe makkelijker het wordt andere onzin voor waar te nemen.

Het kind wordt geboren met bloed en zal zondigen, ieder mens zondigt. Het is onschuldig bloed ja, maar we zijn als soort buiten onze natuur gedwongen door gehoorzaamheid aan een kwade kracht.
Deze is afgebeeld als de slang en ze zit verweven in ons DNA. Enkel door Christus en wedergeboorte in Hem kunnen we dat zien door geloof en niet door het zicht dat we van baby af via de achtergrond en voorgrond meekrijgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 12:45   #118
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De doctrine van de zondeval, erfzonde, wedergeboorte, hel etc.
Dat jij dat niet gelooft is jouw zaak. Maar ik steek de tijd daar niet meer in. Lees Romeinen.
De erfzonde komt zelfs niet voor in de Bijbel. Lees Kuifje of Asterix.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 12:51   #119
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
De erfzonde komt zelfs niet voor in de Bijbel. Lees Kuifje of Asterix.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde
De triniteit staat er ook niet in, maar dat weerhoudt de Vader, de Heilige Geest en de Zoon niet van een triniteit te zijn he.
Als we de Bijbel begrijpend lezen van begin tot einde, concluderen we dat de dood door zonde een erfenis is uit de zondeval.
Het kwade begon het evenbeeld van de mens te veranderen en daardoor was er een vloed nodig, Dat werd enigszins hersteld, maar het bloed is gemixt met het kwade dus Jezus kwam om ons evenbeeld te herstellen.
Al dit wordt stof en wie herboren in Hem is gaat naar het paradijs los van de erfzonde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 14:22   #120
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De triniteit staat er ook niet in, maar dat weerhoudt de Vader, de Heilige Geest en de Zoon niet van een triniteit te zijn he.
Klopt. Ook een bedenksel van veel later https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid .
Citaat:
Als we de Bijbel begrijpend lezen van begin tot einde, concluderen we dat de dood door zonde een erfenis is uit de zondeval.
Nou " we ", spreek voor jezelf. Als je de moeite had genomen en beschikken over voldoende verstandelijk vermogen, dat er in Genesis geen sprake is van erfzonde, en wie kan het beter weten dan de joden waar de christenen van hebben overgenomen. En blijkbaar beschikt je niet over het nodige inzicht om om uit de tekst Genesis op te maken dat de mens NOOIT onsterfelijk geweest is.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be