Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2014, 09:27   #21
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De Luxleaks zijn wat ze zijn: de rijken spelen vals. Maar dat is al zo vanaf het ontstaan van het moderne kapitalisme, dus niks nieuws. Sterker zelf: het kapitalisme is van nature een vals spel. Dus dat kan kloppen.

We moeten echter veel meer focussen op de echte valsspelers, de kleine zelfstandigen, die elke dag opstaan met de vraag "hoe kan ik vandaag weer foefelen?"

Wij staan heel veel van onze koopkracht af aan die kleine zelfstandigen en ondernemingkjes, die zonder onze consumptie natuurlijk niet kunnen bestaan.

Laten we hen dus helpen, door het opstellen van de nieuwe bestseller Het grote foefelboek voor kleine zelfstandigen: praktische tips om zonder kleerscheuren elke dag weer te kunnen foefelen.

Om dat boek op te stellen zal ik natuurlijk zelf eerst kleine zelfstandige worden. Om de daad bij het woord te voegen. Al foefelend denk ik met de publicatie van Het grote foefelboek heel rijk te worden. Want daarna word ik zo'n bekende vlaming die overal kan gaan liggen lullen op de radio, op TV en op Youtube, waarna ik een consultingbureauke opricht (als kleine zelfstandige) om vooral voort te lullen, samen met de collega's - de kleine zelfstandigen.

Ik foefel, dus ik ben.
Mijn vader was 'kleine zelfstandige' als banketbakker.

Hij werkte 7/7 aan een gemiddelde van 16uur/dag.

In de week rond kerstmis werkte hij een hele week aan 23uur/dag.


Terwijl moest hij tijd vrij maken voor allerlei werknemers die kwamen solliciteren, niet kwamen werken, toch hun loon eisten, en vertrokken.
Allemaal legaal aangezien de sossen deze achterpoortjes mogelijk hebben gemaakt.

Na nog geen 20 jaar dit gedaan te hebben, kreeg hij regelmatig van zijn dokter te horen dat hij, als 40-jarige, in het lichaam van een 70-jarige te zitten.
Terwijl heeft onze regering nu beslist om 42 werkjaren in te voeren.
Mijn vader werkte 16uur/dag , ofwel 2 keer 8uur/dag.
Eigenlijk zou hij dus na zijn 20 jaar evenveel gewerkt hebben als een spoorarbeider in die 42 jaar. (meer zelfs, want met vakanties hield ik geen rekening)

Als u nu komt beweren dat dit de foefelaars zijn, dus ook mijn vader, die, ondanks het gefoefel van zijn werknemers, zelf altijd eerlijk bleef.


Dit komt voor mij heel hard aan!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 10:21   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is een feit natuurlijk dat er jaren terug veel eigendom onder vennootschappen als privé werden aangekocht.
Leraars leerden hun studenten dat nu zo eenmaal.
Zovele jaren nadien vervloeken die studenten hun leraars van toen hiermee want ze zitten er in zak en as mee em de klok laat zich niet terug draaien.
Dat is inderdaad een feit dat in uit ervaring kan beamen. De patrimoniumvennootschappen werden vorige eeuw opgezet op advies van de boekhouders en accountants. Nu blijkt dat als je de activa uit de vennootschap haalt je in veel gevallen belast wordt op de meerwaarde.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 11:37   #23
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De Luxleaks zijn wat ze zijn: de rijken spelen vals. Maar dat is al zo vanaf het ontstaan van het moderne kapitalisme, dus niks nieuws. Sterker zelf: het kapitalisme is van nature een vals spel. Dus dat kan kloppen.

We moeten echter veel meer focussen op de echte valsspelers, de kleine zelfstandigen, die elke dag opstaan met de vraag "hoe kan ik vandaag weer foefelen?"

Wij staan heel veel van onze koopkracht af aan die kleine zelfstandigen en ondernemingkjes, die zonder onze consumptie natuurlijk niet kunnen bestaan.

Laten we hen dus helpen, door het opstellen van de nieuwe bestseller Het grote foefelboek voor kleine zelfstandigen: praktische tips om zonder kleerscheuren elke dag weer te kunnen foefelen.

Om dat boek op te stellen zal ik natuurlijk zelf eerst kleine zelfstandige worden. Om de daad bij het woord te voegen. Al foefelend denk ik met de publicatie van Het grote foefelboek heel rijk te worden. Want daarna word ik zo'n bekende vlaming die overal kan gaan liggen lullen op de radio, op TV en op Youtube, waarna ik een consultingbureauke opricht (als kleine zelfstandige) om vooral voort te lullen, samen met de collega's - de kleine zelfstandigen.

Ik foefel, dus ik ben.
K'ga ook eens iets zeggen ; hoeveel kleine zelfstandigen zijn er nog momenteel in dit land ?? de meeste zijn failliet of zijn gestopt wegens de crisis , de rest die nog kunnen overleven en eten en drinken van hun stjoolders leven?? en dan hun pensioentje die hun toelacht, zielig hoe u denkt over die groep mensen, toont aan dat u niets afweet van deze mensen hoe ze werken en leven, en hoe ze erin terecht gekomen zijn in dat zelfstandig werken, meestal door omstandigheden, echt zielig u denken, terwijl er zekers andere buffels weglopen met veel dikkerboterhamen naar buitenlandse oorden....die nog nooit 1 dag hard gewerkt hebben in heel hun leven en alleen veel lullen meer niet....triestige zaak.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 11:49   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is inderdaad een feit dat in uit ervaring kan beamen. De patrimoniumvennootschappen werden vorige eeuw opgezet op advies van de boekhouders en accountants. Nu blijkt dat als je de activa uit de vennootschap haalt je in veel gevallen belast wordt op de meerwaarde.
Uw vastgoed in een vennootschap steken is simpel.
De vennootschap is er goed mee.
Maar de vennootschap mag dan wel uw eigendom zijn, de vastgoed en andere zaken zijn dat dan niet meer.
Ooit komt aan alles een einde, ook aan uw vennootschap.
Alles terug overschrijven op eigen naam....bijna onmogelijk en weg is uw jarenlang voordelen in 1 klap.

Tenzij vastgoed de core business van uw zaak is natuurlijk.
Maar dan mag je het niet meer bekijken als eigendom maar verhandelbare goederen.
En je moet veel centjes hebben
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 11:49   #25
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
K'ga ook eens iets zeggen ; hoeveel kleine zelfstandigen zijn er nog momenteel in dit land ?? de meeste zijn failliet of zijn gestopt wegens de crisis , de rest die nog kunnen overleven en eten en drinken van hun stjoolders leven?? en dan hun pensioentje die hun toelacht, zielig hoe u denkt over die groep mensen, toont aan dat u niets afweet van deze mensen hoe ze werken en leven, en hoe ze erin terecht gekomen zijn in dat zelfstandig werken, meestal door omstandigheden, echt zielig u denken, terwijl er zekers andere buffels weglopen met veel dikkerboterhamen naar buitenlandse oorden....die nog nooit 1 dag hard gewerkt hebben in heel hun leven en alleen veel lullen meer niet....triestige zaak.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 13:19   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uw vastgoed in een vennootschap steken is simpel.
De vennootschap is er goed mee.
Maar de vennootschap mag dan wel uw eigendom zijn, de vastgoed en andere zaken zijn dat dan niet meer.
Ooit komt aan alles een einde, ook aan uw vennootschap.
Alles terug overschrijven op eigen naam....bijna onmogelijk en weg is uw jarenlang voordelen in 1 klap.

Tenzij vastgoed de core business van uw zaak is natuurlijk.
Maar dan mag je het niet meer bekijken als eigendom maar verhandelbare goederen.
En je moet veel centjes hebben
Het is een feit dat veel ondernemers fout advies hebben gevolgd door veel vastgoed in vennootschappen te stoppen. Ze hadden dit beter op persoonlijke naam opgebouwd.

De grote argumentatie om vastgoed te verwerven via een vennootschap waren dat de belasting van handelshuur hier lager ligt en dat kosten in mindering van het belastbaar inkomen worden verrekend. Het grote nadeel dat verzwegen werd is dat de meerwaarde belastbaar is in een vennootschap en niet bij een privé-persoon als het vastgoed meer dan 5 jaar in bezit is.

Als je op het einde van de rit de rekening maakt waren velen beter af zonder patrimoniumvennootschap.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be