Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2006, 01:45   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard Onze russische commandant zijn strafste verraad

Ja de titel slaagt terug op het stalingrad verhaaltje van onze petit napoleon dewever en zijn historische momenten.

Nadat hij in het geheim al met de VLD onderhandelde en dat ontkenden... en daarna na het uitlekken beginselverklaring weer toegaf dacht ik wel alles gezien te hebben. OOk nadat hij steeds keer op keer het VB op alle slinkse wijzen demoniseerde ( steeds met verwijzingen naar WOII).

En zonder enige sumpathie voor dedecker. Die zelf ook een opportunist is. Als hij enige meod had hij 4 jaar geleden beysen geveolgd naar het LA.

Wat ik nu hoor van Dedecker is het VRT journhaal slaat werkelijk alles.

Dewever zou ZELF voor de partijraad TEGEN Dedecker gepleit hebben.
Dus de man die zelf dedecker erbij wou.Ik heb noch voor dewever noch voor dedecker sympathie. Maar deze handeling is mssh idd Historisch Mr Dewever. Histroisch ind e zin van de meest laffe daad uit de recebnte vlaamse politiek.

Zoiets doe je niet. Dewever heeft niet enkel toenadering tot het VB onmogelijk gemaakt ondermeer met zijn hoer en mesthoop scheldwoorden.
Het Vb wou desondanks toch nog praten. Maar ik had la lang door dat met Dewever praten gelijk is aan wachten op woordbreuk.

Nu heeft hij zich ook onmogelijk gemaakt voor de enige man die zijn partijtje boven de kiesdrempel kon tillen. Een ultra-liberaal waar ik geen sympathie voor heb. Ultra-liberalisme en identiteit gaan niet goed samen.
Enkel om belgie op te doeken zie ik zulke losse samenwerking zitten.

Maar het gaat zo in dit land. Dewever wil geen kiezers maar postjes. Zoals SPirit. Hoe minder kiezers hoe meer mandaten.
Dat is Belgie.

Het VB heeft ook een belangrijke aanwijzing gekregen. De ultra-liberale kiezers of zij die puur voor een mediafiggur op een partij stemmen...
Die kiezers die ben je bij een stormpje kwijt. Die 23% dat zijn diegene
waar het VB kan op bouwen. vlaam-nationalisten uit CDenV en N-VA die overstappen die blijven echter veel trouwer dan liberalen.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...r2/index.shtml#

Laatst gewijzigd door ilfalco : 10 december 2006 om 01:46.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 01:53   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Deze post van het mooi samen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=33
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 08:40   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Ik zal het ook eens mooi en kort samenvatten:
De NVA zijn geen goeien, want hij wil niet met ons meespelen, en 't is niet ons fout
Bart De Wever is geen goeien, want hij wil niet met mij meespelen, en 't is niet mijn fout
De Decker, brulkikker, is geen goeien, want ... en 't is niet mijn fout
De tsjeven .... en 't is niet ons fout.
Enfin, 't is niet ons fout.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 09:03   #4
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Dewever zou ZELF voor de partijraad TEGEN Dedecker gepleit hebben.Dus de man die zelf dedecker erbij wou.Ik heb noch voor dewever noch voor dedecker sympathie. Maar deze handeling is mssh idd Historisch Mr Dewever. Histroisch ind e zin van de meest laffe daad uit de recebnte vlaamse politiek.

Zoiets doe je niet. Dewever heeft niet enkel toenadering tot het VB onmogelijk gemaakt ondermeer met zijn hoer en mesthoop scheldwoorden.
Het Vb wou desondanks toch nog praten. Maar ik had la lang door dat met Dewever praten gelijk is aan wachten op woordbreuk.
Mss heeft Dewever plotseling beseft dat de partijprogramma's van nva en cd&v voor 90% overeenkomen en dat de overige 10% - indien naar gezocht - nooit zal gevonden worden.
Bij die constatatie zou ik mij kunnen aansluiten: in schijnheiligheid, lafheid en , waarom niet , volksverraad , moet de ene voor de andere niet onderdoen.
Nu nog wachten op -misschien- de volgende zet vh nva partijbestuur: BDW laten opvolgen door Mark Demesmaeker, en dat brave Flamingantisch voetvolk is weer zoet voor een tijdje.
Toch benieuwd.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:38   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

De Wever heeft zijn nek uitgestoken met den brulkikker binnen te halen.
De Wever heeft dat hardnekkig verdedigd ... als een leider wou hij zijn partij in een bepaalde richting sturen, waarvan hij dacht dat het goed was.
Op een zeker ogenblik is zijn euro gevallen dat zijn partij anders wou.
Nu legt De Wever zich neer bij de demokratische beslissing intern zijn partij.

Niet de NVA heeft een bocht gemaakt van 180°, wel alleen zijn leider.

Het is nu aan de leden en de partij, en aan hen alleen, om hun leider te beoordelen.
Mijn inziens moet een leider durven zijn nek uitsteken en risiko's nemen; maar een leider moet ook durven toegeven dat hij teveel gas gegeven heeft.

Hoe dan ook, het zijn zeker niet de aanhangers van andere partijen die moeten beslissen over het lot van De Wever.

Punt uit.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:50   #6
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Durft dienen Dewever nog in een spiegel te kijken?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:01   #7
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

BDW was idd niet consequent. Maar goed, dat is iets wat ge van veel politieke kopstukken kunt zeggen.
Ik kan alleen zeggen: beter zo dan dat JMDD bij een nationalistische partij was gebleven om het te vergiftigen met z'n ultraliberale onzin.
Bart De Wever zal vrij impulsief gehandeld hebben in het begin zonder rekening te houden met zin ideologische basis én met zijn nationalistische achterban, wat hem dus zuur opbrak gisteren. Hij heeft het dan eindelijk zelf ook ingezien.

@ilfalco, ik zou dus BDW enigsins kunnen begrijpen in wat er gebeurd is de afgelopen dagen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:47   #8
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

het feit dat het kartel weldoorgaat heeft niets met ideologie te maken amborix; op de radio waren er provinciale N-VA voorzitetrs die Dedecker welkom heten en zijn liberale koers omarmden.

het gaat niet om ideologie maar omde verdeling vand e postjes. De ultra-liberaal dedecker was welkom..; Maar de postjes waren nog veel meer welkom. Die keuze is gemaakt.Geen enkele andere.

En aan de reacties te zien zou het me niets vebazen mocht een ledenbevraging een andere uitslag geven aangezien zij minder bezig zijn met een eigen politieke toekomst of broodwinning.

Los van dit blijf ik erbij dat dedecker een agent van verhofstadt is; Of in ieder geval zo lang bij de VLD gezeten heeft dat hij dezelfde streken heeft.

Dus hij moet ook niet pathetish doen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 17:01   #9
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Zwarte dag voor Vlamingen.

Betekent "eergevoel" dan niets meer?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 17:10   #10
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Zwarte dag voor Vlamingen.

Betekent "eergevoel" dan niets meer?

Vive la Belgique

vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 17:12   #11
Sukkelaar13
Burger
 
Geregistreerd: 24 september 2006
Berichten: 138
Standaard

Schoofzak : dit is wel een forum waarop iedereen zijn idee mag spuiten. Als sommige deelnemers dan menen dat wat BDW gedaan heeft met JMD niet kunnen is; als binnen de NVA vooraanstaanden het aflaten en als de NVA leden niet geconsulteerd werden dan moet het kunnen dat er over BDW vragen worden gesteld.
Sukkelaar13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 18:54   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar13 Bekijk bericht
Schoofzak : dit is wel een forum waarop iedereen zijn idee mag spuiten. Als sommige deelnemers dan menen dat wat BDW gedaan heeft met JMD niet kunnen is; als binnen de NVA vooraanstaanden het aflaten en als de NVA leden niet geconsulteerd werden dan moet het kunnen dat er over BDW vragen worden gesteld.
Oei, ik heb me mogelijks onduidelijk uitgedrukt.
Natuurlijk mag hier iedereen zelf idee spuiten, zoals jij dat dichterlijk zegt.
Mijn punt was alleen dat er verkeerd gespoten werd, volgens mijn nederige mening.
Ik verkeerde namelijk in de mening dat de nva een interne afsprakennota heeft, waarin duidelijk staat welke bevoegdheden toegewezen worden aan welke instanties. De partijraad, die zich nu uitgesproken heeft, is één daarvan.

Ik heb alleen willen zeggen dat ik het wat fantaisistisch vind dat hier Blok-aanhangers of leden van andere partijen gaan zeggen dat 't Weverke moet opstappen als partijleider. Zo gaat dat namelijk niet. Het zijn niet de bestuursleden van de voetbalploeg die de voorzitter van den basket buitenbonjoeren of niet.

Maar dat iedereen zijn gedacht mag zeggen, bepaalde wetten in acht genomen (belediging, verstoring ... ge gaat toch niet den brabaconne zingen tijdens de konsekratie van een begrafenis ...), daar sta ik achter. En één ding moogt ge van mij zelfs toch doen: dat is zeggen dat ik daar niet achter zou staan. Maar dan liegt ge wel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 19:06   #13
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(...)

Ik heb alleen willen zeggen dat ik het wat fantaisistisch vind dat hier Blok-aanhangers of leden van andere partijen gaan zeggen dat 't Weverke moet opstappen als partijleider. Zo gaat dat namelijk niet. Het zijn niet de bestuursleden van de voetbalploeg die de voorzitter van den basket buitenbonjoeren of niet.

(...)
klopt, maar wanneer de voorzitter van den basket voortdurend de voetbalploeg en haar leden aanvalt, wanneer hij regelrecht met modder gooit naar de voetbalploeg... Wanneer je bedenkt dat die beide clubs uiteindelijk in de "koepel van sportverenigingen zitten " (d.i.: het parlement). Ja, dan moet je stellen dat ook de leden van de voetbal hierover hun mening hebben, en terecht!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 10 december 2006 om 19:08.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 19:47   #14
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Zwarte dag voor Vlamingen.

Betekent "eergevoel" dan niets meer?
de BUB gaat nog gelijk krijgen

STEM BUB!
__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:26   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
klopt, maar wanneer de voorzitter van den basket voortdurend de voetbalploeg en haar leden aanvalt, wanneer hij regelrecht met modder gooit naar de voetbalploeg... Wanneer je bedenkt dat die beide clubs uiteindelijk in de "koepel van sportverenigingen zitten " (d.i.: het parlement). Ja, dan moet je stellen dat ook de leden van de voetbal hierover hun mening hebben, en terecht!
Weet ge wat ge krijgt als een lid van één vereniging voortdurend met modder gooit naar anderen, ofwel leden van de eigen vereniging ofwel leden van een andere vereniging???

De ene wordt buitengebonjoerd uit zijn partij of uit zijn kartel.
De andere krijgt een kordon sanitair rond zijn teelballen gesnoerd.

Tsja, wie vandaag tegen mij zou zeggen dat ik in mijn beroep het professionele inzicht van een lavabo zou hebben, die moet morgen niet aan mij komen vragen om tesamen een werk aan te vatten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 22:20   #16
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weet ge wat ge krijgt als een lid van één vereniging voortdurend met modder gooit naar anderen, ofwel leden van de eigen vereniging ofwel leden van een andere vereniging???

De ene wordt buitengebonjoerd uit zijn partij of uit zijn kartel.
De andere krijgt een kordon sanitair rond zijn teelballen gesnoerd.

Tsja, wie vandaag tegen mij zou zeggen dat ik in mijn beroep het professionele inzicht van een lavabo zou hebben, die moet morgen niet aan mij komen vragen om tesamen een werk aan te vatten.
je weet goed genoeg dat Frank Vanhecke MEERMAALS de hand heeft gereikt naar Bourgeois in 2003, maar neen, voortdurend weigeren, en na het kartel begon het moddergooien pas goed en wel vanuit de NVA naar het Vlaams Belang!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 22:40   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
je weet goed genoeg dat Frank Vanhecke MEERMAALS de hand heeft gereikt naar Bourgeois in 2003, maar neen, voortdurend weigeren, en na het kartel begon het moddergooien pas goed en wel vanuit de NVA naar het Vlaams Belang!
Dat is het nu net: wie neemt nu de hand aan van iemand die zich in geen jaren nog gewassen heeft ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 18:25   #18
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
je weet goed genoeg dat Frank Vanhecke MEERMAALS de hand heeft gereikt naar Bourgeois in 2003, maar neen, voortdurend weigeren, en na het kartel begon het moddergooien pas goed en wel vanuit de NVA naar het Vlaams Belang!
U zegt dus serieus, met uitgestreken gezicht, dat het VB niet aan moddergooien doet? VB heeft sinds de éérste dag van het bestaan van de N-VA haar proberen te ondergraven, ook al vergde dat het veranderen van aanpak om de halve dag: N-VA gaat alleen? N-VA verdeelt en verspeelt schandelijk de Vlaams-nationalistische stemmen! N-VA vormt een kartel? N-VA durft het niet alleen en verkoopt zijn ziel! Denken jullie dan echt dat je na tien slagen onder de gordel met één louter symbolisch "uitgestoken" hand alles weer kan goed maken?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 18:27   #19
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ja de titel slaagt terug op het stalingrad verhaaltje van onze petit napoleon dewever en zijn historische momenten.

Nadat hij in het geheim al met de VLD onderhandelde en dat ontkenden... en daarna na het uitlekken beginselverklaring weer toegaf dacht ik wel alles gezien te hebben. OOk nadat hij steeds keer op keer het VB op alle slinkse wijzen demoniseerde ( steeds met verwijzingen naar WOII).

En zonder enige sumpathie voor dedecker. Die zelf ook een opportunist is. Als hij enige meod had hij 4 jaar geleden beysen geveolgd naar het LA.

Wat ik nu hoor van Dedecker is het VRT journhaal slaat werkelijk alles.

Dewever zou ZELF voor de partijraad TEGEN Dedecker gepleit hebben.
Dus de man die zelf dedecker erbij wou.Ik heb noch voor dewever noch voor dedecker sympathie. Maar deze handeling is mssh idd Historisch Mr Dewever. Histroisch ind e zin van de meest laffe daad uit de recebnte vlaamse politiek.

Zoiets doe je niet. Dewever heeft niet enkel toenadering tot het VB onmogelijk gemaakt ondermeer met zijn hoer en mesthoop scheldwoorden.
Het Vb wou desondanks toch nog praten. Maar ik had la lang door dat met Dewever praten gelijk is aan wachten op woordbreuk.

Nu heeft hij zich ook onmogelijk gemaakt voor de enige man die zijn partijtje boven de kiesdrempel kon tillen. Een ultra-liberaal waar ik geen sympathie voor heb. Ultra-liberalisme en identiteit gaan niet goed samen.
Enkel om belgie op te doeken zie ik zulke losse samenwerking zitten.

Maar het gaat zo in dit land. Dewever wil geen kiezers maar postjes. Zoals SPirit. Hoe minder kiezers hoe meer mandaten.
Dat is Belgie.

Het VB heeft ook een belangrijke aanwijzing gekregen. De ultra-liberale kiezers of zij die puur voor een mediafiggur op een partij stemmen...
Die kiezers die ben je bij een stormpje kwijt. Die 23% dat zijn diegene
waar het VB kan op bouwen. vlaam-nationalisten uit CDenV en N-VA die overstappen die blijven echter veel trouwer dan liberalen.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...2/index.shtml#
Die hysterische, compleet fout gespelde "verraad! verraad!"-postings die Ilfalco uit zijn mouw blijft schudden alsof het niets is... Kan er maar geen genoeg van krijgen eerlijk gezegd.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 18:28   #20
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Die hysterische, compleet fout gespelde "verraad! verraad!"-postings die Ilfalco uit zijn mouw blijft schudden alsof het niets is... Kan er maar geen genoeg van krijgen eerlijk gezegd.
Goh, binnenkort is het niet meer nodig om over de n-va te spreken.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be