Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2006, 18:17   #1
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard Lessen Uit Dedecker-verhaal

Drie lessen:

1) het ging allemaal om postjes, niet om principes, zowel bij JMDD, de NVA als de CDenV.
2) het einde van het Vlaams-nationalisme: deze show werd immers opgevoerd om de enige echte Vlaams-nationale partij over de kiesdrempel te halen. M.a.w. niemand wil nog een Vlaams-nationale partij.
3) De methodes die de Vlaams-nationalisten verwijten aan de “Waalse” partijen passen ze zelf toe. Ze zijn dus geen haar beter en dienen hen niet de les te spellen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 11 december 2006 om 18:17.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:40   #2
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Drie lessen:

1) het ging allemaal om postjes, niet om principes, zowel bij JMDD, de NVA als de CDenV.
2) het einde van het Vlaams-nationalisme: deze show werd immers opgevoerd om de enige echte Vlaams-nationale partij over de kiesdrempel te halen. M.a.w. niemand wil nog een Vlaams-nationale partij.
3) De methodes die de Vlaams-nationalisten verwijten aan de “Waalse” partijen passen ze zelf toe. Ze zijn dus geen haar beter en dienen hen niet de les te spellen.
Blub Blub Blub.

Ten eerste is heel dit drama niet omwille van postjes gevoerd. Al zijn die er op het einde wel gekomen.
Zowel Dewever als Dedecker zijn eerlijk, ze hebben echter een andere visie. Dat maakt het alleen maar pijnlijker.
Ten tweede, doe uw ogen open.
Ten derde, welke methodes?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:49   #3
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Blub Blub Blub.

Ten eerste is heel dit drama niet omwille van postjes gevoerd. Al zijn die er op het einde wel gekomen.
Zowel Dewever als Dedecker zijn eerlijk, ze hebben echter een andere visie. Dat maakt het alleen maar pijnlijker.
Ten tweede, doe uw ogen open.
Ten derde, welke methodes?
Ach man, slaap verder. Lees eens het interview met JMDD in DS en je zal minstens begrijpen dat BDW zijn vriendje heeft opgelicht op maffieuze wijze. Liegen en bedriegen is het handelsmerk van vele politici, de NVA inbegrepen.

Je kan nog de schijn hooghouden, maar de waarheid haalt dat in.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:57   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Les 4: Hans1 levert geen enkele bijdrage aan dit forum. (hoewel: dat wisten we eigenlijk al voor heel deze zaak)
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 december 2006 om 18:57.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:00   #5
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Les 4: Hans1 levert geen enkele bijdrage aan dit forum. (hoewel: dat wisten we eigenlijk al voor heel deze zaak)
In tegenstelling tot u uiteraard.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:42   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Jammer dat de link naar de toenmalige Tsunami-topic van de bub niet meer werkt. Iedereen had dan kunnen zien dat de 'politici' van de bub véél betrouwbaarder zijn dan andere en dat zij zich niet met maf, maf, maffieuze toestanden inlaten.
Wie zich op een andere manier wil vergewissen van de ernst van de bub vergeleken met andere partijen kan ik deze link aanbevelen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=31665
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:44   #7
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

les vier en belangrijkste: ze willen JM Dedecker NERGENS in een democratische partij.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:48   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Leterme beweerde nochtans een zitje voor hem warm te houden en de N-VA heeft er hem niet uitgezet.

Maar de N-VA en de CD&V zijn natuurlijk ook geen 'democratische' partijen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:51   #9
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

natuurlijk, en alleen het veebee is een democratische partij.
de partij waar Dedecker heen geschopt wordt door alle andere partijen.
en als straks dedecker bij het VB gaat, dan kunnen we hem honderd keer op z'n woorden 'ik pas niet in het VB' pakken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:54   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Dit zijn jouw woorden, Mitgard:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ze willen JM Dedecker NERGENS in een democratische partij.
En dit NIET de mijne:

Citaat:
natuurlijk, en alleen het veebee is een democratische partij.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:57   #11
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

er mag toch al eens gelachen worden of niet, knuppel?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 19:59   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Dat zeggen de bubbels ook altijd als....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:02   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

En het was natuurlijk ook om te lachen dat Hans deze draad begon en jij De Decker nog eens extra natrapt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:04   #14
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

je gaat daar toch zeker niet boos om worden he knuppelke?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:10   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Als ik het ergens moeilijk mee heb dan is het met hypocriete zakken.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:13   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als ik het ergens moeilijk mee heb dan is het met hypocriete zakken.
Met Dedecker dus ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:31   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Stukken minder dan met Bart de Wever.


Citaat:
Lijfsbehoud


Lafaards, mandatenjagers, verraders: Bart De Wever en de zijnen weten welke verwijten zij de komende tijd moeten slikken. De manier waarop de N-VA Jean-Marie Dedecker na een korte, stormachtige romance alweer aan de deur heeft gezet, tart dan ook elke politieke verbeelding.


Eerst haalde de N-VA hem binnen als een messias die de Vlaams-nationale partij ook bij de volksmens populair zou maken. Vervolgens blijkt de voorspelbare tegenstand van kartelpartner CD&V veel, maar dan ook véél groter dan de N-VA-top had ingeschat. Waarna het nieuwe partijlid wordt verzocht om weer op te krassen.


Ook een brutale en grofgebekte politicus als Jean-Marie Dedecker verdient het niet om zo voor het zotje te worden gehouden. Dedecker spreekt van verraad, bedrog en - inderdaad - van postjespakkerij. Geef de man maar eens ongelijk. Want de N-VA heeft het rekensommetje gemaakt: mèt Jean-Marie Dedecker erbij zou de partij over vijf maanden helemaal alleen voor de kiezer moeten verschijnen. Zelf als ze dan de kiesdrempel haalde, zou ze genoegen moeten nemen met twee, hooguit drie parlementszetels. En met een beetje tegenslag riskeerde ze die brulboei van Oostende als enige gekozene over te houden.


Zonder dat ene nieuwe partijlid kon de N-VA toch nog in kartel gaan met CD&V, wat de partij, zonder dat ze zich in het zweet moet lopen, gegarandeerd een zevental zetels in Kamer en Senaat oplevert. En mocht CD&V zich plots te mak opstellen tegenover de Franstaligen, kan de N-VA het kartel n�* de verkiezingen - als de buit binnen is - alsnog opblazen.


De N-VA heeft dus gekozen voor lijfsbehoud, niet voor de idealen van een complexloze flamingantische rechttoe-rechtaanpartij. Ze moet zich daarvoor wel in het stof wentelen voor CD&V, een knieval zoals er in de Wetstraat zelden een is vertoond. Wat een blamage voor die vele traditionele ex-VU'ers die de N-VA nog altijd in haar rangen telt.


De gevolgen van deze politieke vaudeville zijn niet min. Binnen de al zo kleine N-VA dreigt niks minder dan een scheuring. De nochtans schitterende politicus Bart De Wever ziet zijn geloofwaardigheid zwaar aangetast. In de Vlaamse regering is de sfeer verzuurd tussen N-VA-minister Bourgeois en zijn collega's. En ook CD&V komt hier niet beter uit. Yves Leterme mag in mei of juni 2007 opnieuw op wat procentjes meer rekenen. Maar eerst dat kartel ferm opblazen om het vervolgens met allerlei mandatenbeloftes terug te lijmen, dat was geen fraai schouwspel.


CD&V en N-VA rekenen erop dat de kiezer alles over enkele maanden weer vergeten is. Misschien moeten we dat ook maar hopen. Want van zo'n gebakkelei wordt alleen de antipolitiek beter.
http://www.mediargus.be/NL/viewdoc.a...d13739727.html
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:41   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Stukken minder dan met Bart de Wever.
Kom kom, Dedecker die fulmineert dat BDW voor de postjes zou hebben gekozen.
Waarvoor deed "hij" het dan ?? Uit idealisme ??? Laat me niet lachen . Waarom eiste "hij" anders een verkiesbare plaats op voor "2007" als voorwaarde voor zijn overgang naar NVA ?? Uit idealisme of om een postje te pakken ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:49   #19
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Kom kom, Dedecker die fulmineert dat BDW voor de postjes zou hebben gekozen.
Waarvoor deed "hij" het dan ?? Uit idealisme ??? Laat me niet lachen . Waarom eiste "hij" anders een verkiesbare plaats op voor "2007" als voorwaarde voor zijn overgang naar NVA ?? Uit idealisme of om een postje te pakken ??
Pietje ik ben het niet steeds eens met u maar ik denk dat je de nagel op de kop slaat. Ik ben ook van de mening dat DD de nva willen misbruiken heeft om aan een postje te komen. Ik heb het reeds geschreven http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=54 DD is volgens mij niet Vlaams gezind. Hij heeft zich zo voorgedaan om zo onderdak te krijgen bij de nva en ook (in eerste instantie) profijt te halen uit het kartel.


Laatst gewijzigd door Den Bal : 11 december 2006 om 20:53.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 21:31   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Pietje ik ben het niet steeds eens met u maar ik denk dat je de nagel op de kop slaat. Ik ben ook van de mening dat DD de nva willen misbruiken heeft om aan een postje te komen. Ik heb het reeds geschreven http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=54 DD is volgens mij niet Vlaams gezind. Hij heeft zich zo voorgedaan om zo onderdak te krijgen bij de nva en ook (in eerste instantie) profijt te halen uit het kartel.
Ach, Dedecker is in hetzelfde bedje ziek als Coveliers. Indien "den Hugo" bij de VLD een ministerpostje had gekregen, was hij er nooit weggegaan, hoe links die VLD in zijn ogen ook was geworden.
Dedecker heeft een ego van hier tot aan de Noordpool, maar een politieke boodschap heeft hij niet. Het enige wat ik van hem heb onthouden is dat hij vind dat hij 160km/uur moet kunnen rijden met zijn zware Mercedes. Tot zover het politieke engagement van Jean-Marie Dedecker.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be