Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Op wie zou (of ga) jij 15-17 maart stemmen?
VVD, ik ben rijk 7 17,50%
PVV, moslims zijn stom 3 7,50%
CDA, ik ga eens per jaar naar de kerk 0 0%
D66, maar alleen om Bovenbuur blij te maken 10 25,00%
Groenlinks, de enige naam die niet zo lekker afkort 0 0%
SP, op de barricades! 1 2,50%
PvdA, ze verdienen een wederopbouw 1 2,50%
CU, nu ze niet meer zo radicaal anti-homo zijn mag dat 0 0%
PvdD, want denk toch aan de dieren 0 0%
50Plus, want daar zit die Henk Krol bij toch? 1 2,50%
SGP, nu de CU niet meer radicaal anti-homo is blijft dit over 1 2,50%
DENK, want Erdogan is lief 0 0%
FvD, want corona bestaat niet 13 32,50%
Klein/nieuw Rechts (bv. JA21, Code Oranje, OPRECHT, Trots op Nederland) 2 5,00%
Klein/nieuw Conservatief (bv. BBB, NIDA, Jezus Leeft, Lijst Henk Krol) 0 0%
Klein/nieuw Progressief (bv. Volt, Piratenpartij, Splinter, LP) 1 2,50%
Klein/nieuw Links (bv. BIJ1, JONG, ik ben vast de helft van de nieuwelingen verkeerd aan het indelen) 0 0%
Niet/Blanco(/Duvel/Bah/Laurens for president/[insert meme]) 0 0%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2021, 13:29   #41
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Welke debielen hebben op de racistische en antisemitische FvD gestemd?
Ik heb gisteren al gestemd. Op Haga, nr 2. van FvD.

Ziezo. Corona beleid de prullenbak in.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 maart 2021 om 13:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 13:34   #42
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En dat zal hem wellicht stemmen kosten. In Nederland houdt men niet van te veel gekdoenerij. Hij is als Ikaros die te dicht bij de Zon vlliegt.
Welnee. Nederland gaat door een MAOistische culturele revolutie heen. Iedereen die niet in lijn loopt met de Woke cultuur wordt publiekelijk afgeslacht.

Daar is een reden toe.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 13:36   #43
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Welke debielen hebben op de racistische en antisemitische FvD gestemd?
Leg eens uit waarom jij geen debiel en racist bent.?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 13:37   #44
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

42 procent voor Forum momenteel.

Heel goed.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 maart 2021 om 13:38.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 13:48   #45
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Welnee. Nederland gaat door een MAOistische culturele revolutie heen. Iedereen die niet in lijn loopt met de Woke cultuur wordt publiekelijk afgeslacht.

Daar is een reden toe.
Een kwalijke evolutie die ik ook gewaarword. Als je BLM-bijeenkomsten ziet merk je zelfs een Khmer Rouge-achtig extremisme op. Enkel nog beperkt in geweld wegens onmacht.

https://www.youtube.com/watch?v=y-FDtxz7pqg

Hopen dat het een groepje marginalen blijft.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 maart 2021 om 13:51.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:03   #46
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Een kwalijke evolutie die ik ook gewaarword. Als je BLM-bijeenkomsten ziet merk je zelfs een Khmer Rouge-achtig extremisme op. Enkel nog beperkt in geweld wegens onmacht.

https://www.youtube.com/watch?v=y-FDtxz7pqg

Hopen dat het een groepje marginalen blijft.
Die hoop is tevergeefs.

Die marginale hebben al de macht gegrepen. Het is nu wachten dat interraciale huwelijken ook als rascisme wordt bestempelt. Het groepje blanke BLM, waar bovenstaande link baar refereert, laat zien in welke waanzin we zijn beland.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 maart 2021 om 14:13.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:13   #47
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Die hoop is tevergeefs.

Die marginale hebben al de macht gegrepen. Het is nu wachten dat interraciale huwelijken ook als rascisme wordt bestempelt. Het groepje blanke BLM, waar bovenstaande link baar refereert, laat zien in welke waanzin we zijn beland.

Klinkt krankjorem nu, maar kan anno 2022 al de norm zijn. Gezien de sneltreinvaart waar alles en iedereen niet in lijn met woke loopt wordt gekielhaald — onder openlijk applaus van de Woke fascisten.
Dat hoop ik toch niet zenne. Als Vlaming noch Nederlander zijn we helaas geen voortrekkers van onze beschaving. Die onzin komt immers niet van ons.

Een zwarte vrouw daten is misbruik maken van 'klassenongelijkheid' en seksuele uitbuiting. Ik hoor ze al bezig. Krankzinnig inderdaad.

Beter niet zeggen of ik geef hen ideeën...

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 maart 2021 om 14:16.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 15:31   #48
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik heb gisteren al gestemd. Op Haga, nr 2. van FvD.

Ziezo. Corona beleid de prullenbak in.
Wappie gespot.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 15:33   #49
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik las het hier:


https://www.standaard.be/cnt/dmf20210312_93580036


Een turbulente uitzending van Jinek, het praatprogramma van journaliste Eva Jinek op de Nederlandse commerciële zender RTL, sloot donderdagavond af met grappen van Koning over Baudet. De cabaretier was niet mals voor de uiterst rechtse politicus. Hij verwees onder meer naar de Joodse achtergrond van Baudets verloofde Davide Heijmans en naar de Indonesische roots van de FvD-lijsttrekker zelf.
Dat Baudet een Joodse vriendin heeft neemt niet weg dat hijzelf en leden van FvD ronduit antisemitische uitspraken hebben gedaan.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 15:37   #50
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Nederlanders moeten weinig hebben van corona-ontkenners, maar mensen die tot die laatste categorie horen zijn doorgaans wel bereid op straat te komen. In België blijven dergelijke mensen eerder achter hun PC zitten.

Dat geeft het vertekend beeld dat FvD daarvoor beloond zou worden en een landslide zou gaan halen morgen.

Het wordt Rutte IV. Benieuwd met welke coallitiepartners.

De echte vraag is of FvD minder of meer stemmen zal halen t.o.v. de Eerste Kamerverkiezingen in 2019.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 maart 2021 om 15:45.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 16:57   #51
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nederlanders moeten weinig hebben van corona-ontkenners, maar mensen die tot die laatste categorie horen zijn doorgaans wel bereid op straat te komen. In België blijven dergelijke mensen eerder achter hun PC zitten.

Dat geeft het vertekend beeld dat FvD daarvoor beloond zou worden en een landslide zou gaan halen morgen.

Het wordt Rutte IV. Benieuwd met welke coallitiepartners.

De echte vraag is of FvD minder of meer stemmen zal halen t.o.v. de Eerste Kamerverkiezingen in 2019.
Mooi dat je er nog zo sterk in gelooft. We zullen zien.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 17:35   #52
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wappie gespot.
Flappie gespot.

Veel sterkte nog met je massahypnose.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 17:38   #53
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Wat betreft maatregelen. Tot de eerste maand van de lente gepasseerd is lijkt me het redelijk ze te volgen met sesonale virussen. Daarna meer vrijheid. Dit is ook een politiek statement. Ze kunnen ons dan geen onwil en pandemieontkenning opspelden. We hebben dan tenminste de gekozen weg van het gemaatregel gerespecteerd en niet kwaadwillig geboycot.

Het is niet omdat maatregelen onplezant zijn dat iedere gek die er tegen gilt gelijk heeft. Die mensen in Den Haag waren idioten en gedroegen zich er ook naar.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 maart 2021 om 17:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 17:45   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Op 17 maart alweer zijn het nationale verkiezingen in Nederland. En tot nu toe is het razend slaapverwekkend. Het eerder mogen stemmen voor corona risicogroepen had even wat voeten in aarde, maar dat is allemaal bureaucratie en achter de schermen geregel. Campagne voeren gebeurt bijna uitsluitend online en op TV, de peilingen verschuiven nauwelijks, de grote winnaar is al bekend, de huidige premier Mark Rutte, en waar normaal gesproken er nog weleens iemand enthousiast wordt van het idee van verkiezingstijd lijkt het nu vooral een vervelende klus te zijn om uit te zoeken waar je nu weer op moet stemmen. Zelfs dingen die normaal al niet direct leuk zijn worden in coronatijd nog saaier.

Om de opiniepeilers toch nog een beetje spanning te gunnen gaan wij ze helpen. Die enorme groepen Nederlanders die altijd stilletjes op dit forum kijken voor een stemadvies kunnen dat krijgen in deze draad. Dus vertel eens, mocht je daar een mening over hebben, wat vind jij de minst slechte en de minst goede zaken in de gehele Nederlandse politiek?

(Oké, misschien was het beter/meer zeggend geweest om de poll op openbaar te zetten. Oeps...)
Moest ik een Nederlandse kiezer zijn, dan zou ik nu zonder twijfel stemmen op VOLT. Niet dat ik in alles akkoord ga met Volt. Hun standpunt over het gebruik van kernenergie deel ik niet. Maar ik zou die partij wel een kans geven door er op te stemmen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2021 om 17:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 18:26   #55
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moest ik een Nederlandse kiezer zijn, dan zou ik nu zonder twijfel stemmen op VOLT. Niet dat ik in alles akkoord ga met Volt. Hun standpunt over het gebruik van kernenergie deel ik niet. Maar ik zou die partij wel een kans geven door er op te stemmen.
Dat hoor ik meer. Het stemgedrag van mijn vrienden van grofweg studentenleeftijd valt vrij goed samen te vatten als "de Stemwijzer zegt D66, dus het wordt Volt". Ook in de peilingen stijgen ze rustig door, nu soms wel 4 zetels, wat historisch gezien echt niet slecht zou zijn voor een nieuwe binnenkomer. Ik ben benieuwd hoe ze het de komende jaren gaan doen.

Over peilingen gesproken, met de stembussen al meer dan een dag open (we hebben twee extra verkiezingsdagen dit jaar om risicogroepen zich te laten spreiden, naast het briefstemmen voor senioren) hebben we eindelijk een peiling waarin het spannend wordt. D66 zou langs het CDA kunnen komen en zelfs de PVV is volgens deze meting niet meer 100% zeker van de tweede plaats.

Ik bedoel, we hebben minstens vier verschillende peilingbureaus, vroeger of later moest er eentje nog iets leuks van maken, maar fijn dat in ieder geval iemand beweerd dat het geen helemaal gelopen race is, gaat goed zijn voor de opkomst.

De VVD blijft wel veilig de grootste.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 maart 2021 om 18:32.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 18:37   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat hoor ik meer. Het stemgedrag van mijn vrienden van grofweg studentenleeftijd valt vrij goed samen te vatten als "de Stemwijzer zegt D66, dus het wordt Volt". Ook in de peilingen stijgen ze rustig door, nu soms wel 4 zetels, wat historisch gezien echt niet slecht zou zijn voor een nieuwe binnenkomer. Ik ben benieuwd hoe ze het de komende jaren gaan doen.

Over peilingen gesproken, met de stembussen al meer dan een dag open (we hebben twee extra verkiezingsdagen dit jaar om risicogroepen zich te laten spreiden, naast het briefstemmen voor senioren) hebben we eindelijk een peiling waarin het spannend wordt. D66 zou langs het CDA kunnen komen en zelfs de PVV is volgens deze meting niet meer 100% zeker van de tweede plaats.

Ik bedoel, we hebben minstens vier verschillende peilingbureaus, vroeger of later moest er eentje nog iets leuks van maken, maar fijn dat in ieder geval iemand beweerd dat het geen helemaal gelopen race is, gaat goed zijn voor de opkomst.

De VVD blijft wel veilig de grootste.
Het kan best een aardig stukje verkiezingsTV worden in Nederland volgende woensdag. Alhoewel we inderdaad zo goed als zeker nu al weten wie de winnaar wordt. Tenzij dat Maurice de Hond zich weer eens goed zou vergissen en Rutte en zijn VVD minder zou halen dan verwacht. Maar dat is afwachten. Eerst zien en dan geloven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2021 om 18:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 18:47   #57
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat hoor ik meer. Het stemgedrag van mijn vrienden van grofweg studentenleeftijd valt vrij goed samen te vatten als "de Stemwijzer zegt D66, dus het wordt Volt". Ook in de peilingen stijgen ze rustig door, nu soms wel 4 zetels, wat historisch gezien echt niet slecht zou zijn voor een nieuwe binnenkomer. Ik ben benieuwd hoe ze het de komende jaren gaan doen.

Over peilingen gesproken, met de stembussen al meer dan een dag open (we hebben twee extra verkiezingsdagen dit jaar om risicogroepen zich te laten spreiden, naast het briefstemmen voor senioren) hebben we eindelijk een peiling waarin het spannend wordt. D66 zou langs het CDA kunnen komen en zelfs de PVV is volgens deze meting niet meer 100% zeker van de tweede plaats.

Ik bedoel, we hebben minstens vier verschillende peilingbureaus, vroeger of later moest er eentje nog iets leuks van maken, maar fijn dat in ieder geval iemand beweerd dat het geen helemaal gelopen race is, gaat goed zijn voor de opkomst.

De VVD blijft wel veilig de grootste.
Het werd wel een zootje daar in Nederland met het 'stemmen per brief', hoorde ik op de radio. Eerst werd het 'briefgeheim' zogezegd 'geschonden'. En dit omdat sommige ouderen hun pas mee opgestuurd hadden in dezelfde briefomslag als de stembrief. Nu mogen de Nederlandse ambtenaren de identiteitskaart uit de enveloppe nemen, maar ze mogen niet kijken op welke partij de betrokkene stemde...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2021 om 18:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 23:09   #58
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Welke debielen hebben op de racistische en antisemitische FvD gestemd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wappie gespot.
Geachte Zuid-Nederlanders

Dit Zuid-Nederlands overlegoord lijkt een opvangplek te worden voor verstoten, gehersenspoelde Noord-Nederlanders. Het nepnieuws schijnt in de Zuidelijke Nederlanden een vastere voet aan de grond te hebben.
Deze verstoten, gehersenspoelde Noord-Nederlanders zouden ongetwijfeld goede Belgsgezinden kunnen worden.

Met Nederlandse groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 00:18   #59
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ik zit het NOS slotdebat van eerder vanavond terug te luisteren (link, geen idee of die het doet bezuidens de grens). Het gaat er af en toe best heftig aan toe. Dat viel tijdens eerdere debatten nog weleens tegen. Is ook wel een beetje typisch aan zo'n slotdebat misschien, het gaat nu om het activeren van de mensen die toch al voor jou wilden kiezen, of je mensen die nog verderaf staan afschrikt telt dan minder.

Het kleine partijendebat vooraf (ook link) was ook geheel niet onaardig. Het niveau waarop de kleine partijen kunnen praten ligt veel hoger dan zeg 15-20 jaar terug heb ik het idee. (Alleen de FvD was op het laatste moment opeens zoek. Ach, dat is al een beter opkomstpercentage dan dat Nieuwsuur voor elkaar kreeg, waar zowel DENK als de PVV het vrij plots heel druk hadden.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Dit Zuid-Nederlands overlegoord lijkt een opvangplek te worden voor verstoten, gehersenspoelde Noord-Nederlanders.
*Kijkt naar registratiedatum van Koenaard, en naar die van LiberaalNL.*

Ja, waar is die goede ouwe tijd gebleven dat hij hier nog niet zat hè?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 17 maart 2021 om 00:30.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 09:56   #60
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

En op de valreep is er nog muzikaal nieuws. Arjen Lubach, de John Oliver van de lage landen, slingerde dit weekend een nummer de wereld in over de lijsttrekkers die niet naar Nieuwsuur gingen, Wilders en Azarkan. Een bescheiden hitje onder het publiek, maar niks dat we niet eerder gezien hebben van Lubach. Maar nu heeft Azarkan in dezelfde stijl gereageerd. Geen tijd voor Nieuwsuur, maar altijd tijd voor een rap battle. Of ik dat logisch vind is een tweede, maar stijl hebben is het stiekem toch wel.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be