Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2020, 13:33   #201
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen
Toch wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:35   #202
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goede minister die Vandenbroucke. Dat staat nu al vast als een paal boven water. Al die kritikasters van Frank Vandenbroucke zijn gewoon jaloers dat hun partij niet in de federale regering zit. Daar wringt het schoentje.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik bewonder die man voor zijn standvastigheid. Zijn rustige en heldere taal maakt indruk. Dat hij hierbij soms een wat hautain professoraal grimlachje laat zien, het weze hem vergeven. Door zijn principevastheid botst hij wel eens met anderen (onder meer binnen zijn eigen partij), maar liever dat dan een teflon-jaknikker.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:36   #203
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De titel van de draad:
Frank, de vicepremier die geen tegenspraak duldt!

De waarschuwing:
Eén te strakke schakel veroorzaakt ook een kettingbreuk.

Het probleem is vooral eenmaal verkozen worden ze buitenaardse wezens.
Ze hebben geen voeling meer met wat hier omgaat en voelen zich verheven boven het gepeupel.
Ik begrijp dat de verloning die ze krijgen hen kan verleiden tot het denken dat ze ook echt zo veel waard zijn en daardoor naast hun schoenen gaan lopen .....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:07   #204
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toch wel.
Nope. Grondwet wat beter lezen.
Ik stel voor dat u artikel 96 nog eens leest, want het lijkt erop dat u enkel het eerste zinnetje hebt gelezen. Dat of u hebt hier bewust selectief zitten quoten. Close, but nog sigar jongen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 december 2020 om 14:09.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:55   #205
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik bewonder die man voor zijn standvastigheid. Zijn rustige en heldere taal maakt indruk. Dat hij hierbij soms een wat hautain professoraal grimlachje laat zien, het weze hem vergeven. Door zijn principevastheid botst hij wel eens met anderen (onder meer binnen zijn eigen partij), maar liever dat dan een teflon-jaknikker.
Bien (et très) étonné de se retrouver ensemble.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:07   #206
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik bewonder die man voor zijn standvastigheid. Zijn rustige en heldere taal maakt indruk. Dat hij hierbij soms een wat hautain professoraal grimlachje laat zien, het weze hem vergeven. Door zijn principevastheid botst hij wel eens met anderen (onder meer binnen zijn eigen partij), maar liever dat dan een teflon-jaknikker.
Luister naar mijn woorden en kijk vooral niet naar mijn daden. Het lukt blijkbaar. Hij heeft inderdaad nog maar 1 keer zijn ware aard laten zien en toen werd duidelijk dat hij niet zal rusten vooraleer de middenstand vernietigd is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 december 2020 om 16:08.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:50   #207
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Luister naar mijn woorden en kijk vooral niet naar mijn daden. Het lukt blijkbaar. Hij heeft inderdaad nog maar 1 keer zijn ware aard laten zien en toen werd duidelijk dat hij niet zal rusten vooraleer de middenstand vernietigd is.
Bwa... ik denk dat hij toch wel intelligent en pragmatisch is om dergelijke extreme doelstelling niet na te streven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:54   #208
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

In geen geval kan een mondeling of schriftelijk bevel van de Koning een
minister van zijn verantwoordelijkheid ontheffen.


Begrijpt er hier iemand wat dit wilt zeggen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:55   #209
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers.
De federale Regering biedt haar ontslag aan de Koning aan wanneer de
Kamer van volksvertegenwoordigers, bij volstrekte meerderheid van haar leden, een motie van wantrouwen aanneemt die een opvolger voor de eerste
minister voor benoeming aan de Koning voordraagt, of een opvolger voor de
eerste minister voor benoeming aan de Koning voordraagt binnen drie dagen
na het verwerpen van een motie van vertrouwen. De Koning benoemt de
voorgedragen opvolger tot eerste minister, die in functie treedt op het ogenblik van de eedaflegging van de nieuwe federale Regering.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:56   #210
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

De Koning heeft geen andere macht dan die welke de Grondwet en de
bijzondere wetten, krachtens de Grondwet zelf uitgevaardigd, hem uitdrukkelijk toekennen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:57   #211
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Geen akte van de Koning kan gevolg hebben, wanneer zij niet medeondertekend is door een minister, die daardoor alleen reeds, ervoor verantwoordelijk wordt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:41   #212
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zoals MR?

Maak uzelf nog wat belachelijk ja. Enkel degenen met een gegarandeerd inkomen (of denken dat ze dat hebben) kunnen aanvaarden dat ondernemingen worden gesloten gewoon als 'signaal'.
De MR is geen minister. De Minister van Volksgezondheid doet wat hij moet doen. Hij houdt voet bij stuk. En zo hoort het.




De Morgen, vandaag.

België staat nu in top vijf van Europese landen die coronavirus best onder controle hebben.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2020 om 17:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:45   #213
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Als er hier nog veel gezeverd gaan worden over de bevoegdheid van Laeken en de ministers, dan ga ik jullie allemaal voorstellen om voor het leven benoemd te worden in het Grondvoddelijk Hofke.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 21:37   #214
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik bewonder die man voor zijn standvastigheid. Zijn rustige en heldere taal maakt indruk. Dat hij hierbij soms een wat hautain professoraal grimlachje laat zien, het weze hem vergeven. Door zijn principevastheid botst hij wel eens met anderen (onder meer binnen zijn eigen partij), maar liever dat dan een teflon-jaknikker.
Of zijn oordeel op wetenschappelijk en empirisch bewijs gesteund is, doet niet ter zake. Hij komt “dictatoriaal” over, en dat is goed.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 21:44   #215
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Of zijn oordeel op wetenschappelijk en empirisch bewijs gesteund is, doet niet ter zake. Hij komt “dictatoriaal” over, en dat is goed.
Dictatoriaal? Hij staat op zijn strepen maar hoe hij het brengt doet me denken aan meneer pastoor in het lager onderwijs.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 21:54   #216
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dictatoriaal? Hij staat op zijn strepen maar hoe hij het brengt doet me denken aan meneer pastoor in het lager onderwijs.
Om “op uw strepen te staan” moet men weten over wat het gaat. De geldverbrandende oud-minister van pensioenen heeft in geen honderdduizend jaar de kennis van Sucharit Bhakdi. Een echte, onbesproken en ongelieerde autoriteit.

Zoek maar op.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 22:17   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik bewonder die man voor zijn standvastigheid. Zijn rustige en heldere taal maakt indruk. Dat hij hierbij soms een wat hautain professoraal grimlachje laat zien, het weze hem vergeven. Door zijn principevastheid botst hij wel eens met anderen (onder meer binnen zijn eigen partij), maar liever dat dan een teflon-jaknikker.
Ik ben het daar niet mee eens.
Voor mij communiceert hij wel rustig en helder, maar veel te veel alsof de Vlaming een kleuter is.
Het is geen professoraal glimlachje, maar wel een van een begeleider van mentaal gehandicapten, naar zijn patiëntjes toe.

Maar fundamenteel:
hij zelf verkoopt teveel boodschap met medische argumenten,
en hij laat toe dat de virologen boodschappen brengen met politieke argumenten.
Dat moet omgekeerd.

Het zijn de virologen die moeten blijven hameren waarom zij adviseren dat er minder sociale contacten zijn, en welke sociale contacten meer of minder risico geven;
en het zijn de politici die dan moeten uitleggen waarom zij - om naar meneer doktoor te luisteren en te gehoorzamen - keuzes maken waar, welke en wanneer sociale contacten dan wettelijk gehinderd worden.

Maar ja, zelfs de geldverbrander, als super intelligente prof, heeft een partijpolitieke agenda en een ego dat gelinkt is aan 'eigen of partij-verkiezingen'.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 22:19   #218
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens.
Voor mij communiceert hij wel rustig en helder, maar veel te veel alsof de Vlaming een kleuter is.
Het is geen professoraal glimlachje, maar wel een van een begeleider van mentaal gehandicapten, naar zijn patiëntjes toe.


Maar fundamenteel:
hij zelf verkoopt teveel boodschap met medische argumenten,
en hij laat toe dat de virologen boodschappen brengen met politieke argumenten.
Dat moet omgekeerd.

Het zijn de virologen die moeten blijven hameren waarom zij adviseren dat er minder sociale contacten zijn, en welke sociale contacten meer of minder risico geven;
en het zijn de politici die dan moeten uitleggen waarom zij - om naar meneer doktoor te luisteren en te gehoorzamen - keuzes maken waar, welke en wanneer sociale contacten dan wettelijk gehinderd worden.

Maar ja, zelfs de geldverbrander, als super intelligente prof, heeft een partijpolitieke agenda en een ego dat gelinkt is aan 'eigen of partij-verkiezingen'.
Je beschrijft de gemiddelde Vlaming erg goed.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 03:17   #219
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Om “op uw strepen te staan” moet men weten over wat het gaat. De geldverbrandende oud-minister van pensioenen heeft in geen honderdduizend jaar de kennis van Sucharit Bhakdi. Een echte, onbesproken en ongelieerde autoriteit.

Zoek maar op.
Elk zijn goesting daarom leven we in een democratie alhoewel dat allemaal sterk aan het afnemen is merk ik.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 08:33   #220
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De MR is geen minister. De Minister van Volksgezondheid doet wat hij moet doen. Hij houdt voet bij stuk. En zo hoort het.




De Morgen, vandaag.

België staat nu in top vijf van Europese landen die coronavirus best onder controle hebben.
Hij heeft het over de partij MR, zoals u het heeft over de partij van Frank.
Leden van de MR hebben ook kritiek (zijn dus ook criticaster en zitten in de regeringk).
Daar staat u in uw blootje hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goede minister die Vandenbroucke. Dat staat nu al vast als een paal boven water. Al die
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goede minister die Vandenbroucke. Dat staat nu al vast als een paal boven water. Al die criticasters van Frank Vandenbroucke zijn gewoon jaloers dat hun partij niet in de federale regering zit. Daar wringt het schoentje.
van Frank Vandenbroucke zijn gewoon jaloers dat hun partij niet in de federale regering zit. Daar wringt het schoentje.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 december 2020 om 08:38.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be