Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2012, 18:48   #41
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
het is leuk om zien hoe de belgo-blauwen en de BUB'ers hier van miserie de handen in elkaar slaan!
... en dan nog hand in hand met de islamdictator Kaddhafi.

Echt iets voor onze Bruno!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:02   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Op naar de 200
200 leden van de B.U.B? Komaan, niet zwanzen hier.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:03   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Och ja, hij kent de B.U.B. niet.
Weigeren die interviews met Franstalige kranten misschien?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:08   #44
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet echt hoor, in de realiteit is het in drie landen uiteengevallen.
Jaja, de realiteit...
Dat is precies wel een begrip waar u creatief mee omgaat, hè?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 maart 2012 om 19:09.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:27   #45
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jaja, de realiteit...
Dat is precies wel een begrip waar u creatief mee omgaat, hè?
Volgens uw informatie is Lybië niet in drie stukken uiteengevallen??
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:35   #46
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Volgens uw informatie is Lybië niet in drie stukken uiteengevallen??
Inderdaad, maar ik wil steeds bijleren:
Welke namen hebben die 3 staten dan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 20:24   #47
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

de boefers van het belgisch legen dit rotte corps bij mekaar houden
en ondertussen de wereld redden

die gastjes kunnen nogal toveren

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 maart 2012 om 20:25.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 21:13   #48
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Volgens hem is Bart De Wever een moderne politicus omdat hij de enige is die niet bang is voor de confrontatie. 'Hij is een provocateur, een politicus �* la française.'
Wat voor dikke zever is dat hier? Als er één partij is die provoceert, is het wel Vlaams belang, ik zou zeggen vooral Filip De Winter provoceert en zoekt de confrontatie, maar hij is niet de enige binnen die partij die de confrontatie niet schuwt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 21:37   #49
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Mensen met een beetje verstand, én in het bezit van zowel ogen als oren, weten dat België een aflopende zaak is. We zijn al lang voorbij het point of no return.
Mee eens. Het is denk ik een kwestie van zin voor realiteit. Maar ja, bij de traditionele partijen willen ze zo graag hun zakken vullen... Nu is het dexia. Wat gaat het volgende zijn? Want ja, ze hoeven zich niet in te houden. De Vlaming pikt dat allemaal. De traditionele partijen kunnen gewoon doorgaan met dergelijke praktijken zoals bij Dexia.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 21:38   #50
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
België is zoals een vis op het droge djimi : nog een beetje spartelen en daarna is het over.
Ik kan niet veel toevoegen aan de visie van Quatremer , ik zie het ook zo.
Geldt dat ook niet een beetje voor de ganse planeet? We (de mensheid) zijn nu niet bepaald goe bezig hè
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 21:48   #51
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Jean Quatremer: "BELGIE KAN NIET GERED WORDEN"

vrijdag 30 maart 2012, 15u25

Jean Quatremer, journalist en Brussel-correspondent voor de Franse krant Libération, denkt dat België niet meer kan gered worden.

Over Bart De Wever is hij lovend.

'Voor mij is hij een moderne politicus die de volledige politieke klasse ouderwets heeft gemaakt.'

...

Quatremer is weinig optimistisch over de toekomst van ons land, zegt hij. 'België kan niet gered worden als Vlaanderen het niet wil. Franstaligen geloven dat alles in orde komt met deze regering. Ze vergissen zich, denk ik.'

Volgens de journalist schatten de Franstaligen de problemen in ons land erg slecht in. 'Ze weigeren onder ogen te zien dat België economisch en demografisch gedomineerd wordt door Vlaanderen.'

Hij noemt de N-VA de enige echte oppositiepartij...

Quatremer wijst er ... op dat de huidige regering-Di Rupo haast uit dezelfde politici bestaat als haar voorganger.

Volgens hem is Bart De Wever een moderne politicus omdat hij de enige is die niet bang is voor de confrontatie. 'Hij is een provocateur, een politicus �* la française.'

Toch is Quatremer ook hard voor de voorzitter van N-VA omdat hij met geen enkele Franstalige krant een gesprek wil - behalve met La Libre Belgique.

...



http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120330_143


In De Standaard stond dit artikel in de rubriek "BINNENLAND", en daarom heb ik het hier aangehaald.

Tja, Meneer Quatremer is natuurlijk nog lang Het Orakel van Delphi niet, maar het is best mogelijk dat hij als 'buitenstaander' een betere kijk heeft op het reilen en zeilen in ons land dan 'onze eigen jongens en meisjes van de Vierde Macht'.

Wat vinden jullie ervan?
Citaat:
Over Bart De Wever is hij lovend.

'Voor mij is hij een moderne politicus die de volledige politieke klasse ouderwets heeft gemaakt.'
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
Toch is Quatremer ook hard voor de voorzitter van N-VA omdat hij met geen enkele Franstalige krant een gesprek wil - behalve met La Libre Belgique. 'Dat vind ik schandalig.'

In februari vorig jaar kwam het tot een woordenoorlog tussen de N-VA en Jean Quatremer.

De N-VA weigerde elk contact met de journalist omdat die de situatie in de rand rond Brussel had vergeleken met de situatie in het vroegere Joegoslavië. De Vlaams-nationalisten zouden volgens Quatremer "aansturen op een etno-taalkundige oorlog die aan de Balkan doet denken".

Quatremer verweet N-VA-voorzitter De Wever dan weer dat hij er ideeën over de persvrijheid op nahoudt die aan deze van "dictaturen" doen denken.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120330_143
Jean Quatremer is duidelijk toch niet zo enthousiast over BDW.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 maart 2012 om 21:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 21:55   #52
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Quatremer (letterlijk) in zijn interview in DM (kleine nuanceringen tegenoveren ook in een betere context geplaatst dan in de samenvatting in DS):

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...n-idioot.dhtml

Citaat:
Iets anders. U heeft het ook moeilijk met het nieuwe Vlaamse discours.
"Ik ben erg geschokt door het gedrag van Bart De Wever. Ik vind het schandalig dat hij weigert te spreken met Le Soir, Le Monde, Le Figaro of Libération. Alleen met La Libre Belgique wil hij spreken. Men zou beter zeggen: als u niet met alle kranten praat dan krijgt u nergens nog een interview. Het is niet aan De Wever om de journalist te kiezen, toch!"

Critici zeggen dat Jean Quatremer niets van Belgische politiek snapt.
"Ik kijk met een ander perspectief naar de Belgische politiek. En ik blijf diep pessimistisch over de toekomst van dit land. België kan niet gered worden als Vlaanderen het niet wil. Franstaligen geloven dat nu, met deze regering, alles wel weer in orde komt. Ze vergissen zich, denk ik."

Dat blijkt uit de peilingen: N-VA blijft groeien.
"Ja. En ik blijf me verbazen over de Franstaligen: hoe kunnen ze zo slecht de problemen inschatten? Ze geloven dat N-VA uit elkaar gaat vallen. Ze weigeren het feit onder ogen te zien dat dit land economisch en demografisch door Vlaanderen gedomineerd wordt. Als buitenlander in België heb ik er geen probleem mee om dat in te zien.

"N-VA is de enige oppositiepartij. O ja, en de groenen zijn er ook nog, maar wat stellen die voor als oppositiekracht in Vlaanderen? N-VA doet zich voor als een partij van 'echte' mensen die compromissen, in ruil voor ministeriële postjes, weigeren. En dat gebeurt in een land waarin politici bereid zijn om gelijk welk compromis te sluiten voor een job in de regering. Kijk eens goed naar die regering: twee jaar politieke crisis om uiteindelijk dezelfde ministers te krijgen: Onkelinx, Milquet, Wathelet, Reynders... Alleen de Vlamingen hebben enkele nieuwe namen durven sturen."

In Frankrijk is het ook steeds weer dezelfde elite die de posten verdeelt.
"O, ik ga zeker niet zeggen dat Frankrijk het beter doet. Er is een probleem met de vernieuwing van de politieke elite aan Franse en aan Franstalige kant, vind ik. Maar in België bereikt dat probleem stilaan een hallucinant niveau. Als ik naar het aantal 'zonen van' kijk, dan is het erg. Het lijkt wel alsof ook in een democratie politieke verantwoordelijkheid van vader op zoon doorgegeven wordt. Een schande."

Straks verwijt men u nog een bondgenoot van Bart De Wever te zijn.
"De Franstaligen steken hun hoofd in het zand. Dit land heeft geen traditie van politieke confrontatie. En dat heeft Bart De Wever toch veranderd. Hij is de enige die niet bang is voor de confrontatie. Voor mij is Bart De Wever een moderne politicus die de volledige politieke Belgische klasse ouderwets heeft gemaakt. Hij is een provocateur, een politicus �* la française."

Een beetje zoals Nicolas Sarkozy in Frankrijk ?
"Precies. Ze hebben hetzelfde engagement, bijna dezelfde ideeën. Ik hou wel van dat type politicus: ik ben ook iemand die niet rond de pot draait. Ik zou er geen probleem mee hebben om samen met De Wever in debat te gaan. Maar in België kan zoiets niet, omdat men bang is van de politieke confrontatie. Terwijl je de zaken soms toch moet durven stellen zoals ze zijn. Men kan de ideeën van De Wever toch niet verengen tot zijn anti-Franstalig discours. Hij heeft ook een fiscaal, socio-economisch discours. Als Wallonië liberaal zou worden, dan zouden de moeilijkheden tussen het noorden en het zuiden van dit land waarschijnlijk verdwijnen. Een utopie, zolang er geen echte rechtse partij in Wallonië bestaat. In Wallonië heb je alleen politieke partijen die van extreem links naar links gaan. Soms doet Wallonië me een beetje aan Frankrijk denken, maar dan in slechte zin: verlamd door linkse partijen en vakbonden."

Iedereen ziet België barsten. Tot er een ramp gebeurt zoals het busdrama in Zwitserland. Dan wordt iedereen opnieuw Belg.
"Precies omdat Belgen niet meer aan politiek doen. Ze zijn liever het register van de emotie. In een land dat minder en minder van politiek houdt, hangt men meer aan emotie vast. Witte marsen zijn een Belgische specialiteit: na Dutroux, na Hans Van Themsche, na De Gelder.... Maar als je dan vraagt om je politiek te engageren, dan is er niemand. En ik kom terug op De Wever. Hij is de enige politicus die politiek opnieuw introduceert in het systeem. (bitter lachje) Ik begrijp niet waarom hij mij boycot."

Neem het niet persoonlijk. Voor hem zijn Franse media zijn niet belangrijk.
"Ach, ik word door zo veel mensen geboycot nu. Herman Van Rompuy heeft meer dan twee jaar niet tegen mij gesproken omdat ik had geschreven dat hij een 'flamingant met een menselijk gezicht' was. Maar De Wever onderschat het belang van de Franse pers. Sorry, maar wie behalve in Vlaanderen en in Nederland leest de media in het Nederlands? En nogmaals sorry, maar het Frans is een taal die nog ergens voor staat in de wereld. Als de New York Times of The Wall Street Journal iets over Vlaanderen willen schrijven, lezen ze eerst Le Soir. Als De Wever dat niet begrijpt, dan is hij een idioot."
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 21:57   #53
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jean Quatremer is duidelijk toch niet zo enthousiast over BDW.
Je vergist je, maar dat gebeurt wel meer!
Lees de letterlijke tekst in de post hierboven!
Het enige wat hij BDW verwijt, is dat hij niet met de franstalige pers communiceert en Quatremer beschouwt dat als een vergissing.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 22:01   #54
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
"De Franstaligen steken hun hoofd in het zand. Dit land heeft geen traditie van politieke confrontatie. En dat heeft Bart De Wever toch veranderd. Hij is de enige die niet bang is voor de confrontatie. Voor mij is Bart De Wever een moderne politicus die de volledige politieke Belgische klasse ouderwets heeft gemaakt. Hij is een provocateur, een politicus �* la française.""De Franstaligen steken hun hoofd in het zand. Dit land heeft geen traditie van politieke confrontatie. En dat heeft Bart De Wever toch veranderd. Hij is de enige die niet bang is voor de confrontatie. Voor mij is Bart De Wever een moderne politicus die de volledige politieke Belgische klasse ouderwets heeft gemaakt. Hij is een provocateur, een politicus �* la française."
??? Is iemand als Filip De Winter bang van politieke confrontatie???

Ik vind wel dat de PS gevaarlijk bezig is. Hun beleid vind ik gevaarlijk. De puinhoop bij justitie, de radicale Islam...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 08:54   #55
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

De franstaligen zijn slimmer dan de vlamingen, zij weten immers dat België niet lang meer zal bestaan indien nva in 2014 een grote overwinning boekt. Ze zijn al reeds lang bezig met de voorbereiding van de onvermijdelijke splitsing. Daarom dat het nu of nooit is om Brussel, de rand en eventueel nog wat vlaams grondgebied rondom vast te krijgen en mee te sleuren naar "Wallobrux".

En de tradio's zullen hen wel nietsvermoedend een handje helpen, ik hoor Beke al zeggen: "ik zag dit totaal niet aankomen!!" Terwijl de helft van de vlamingen dit al jaren wist.

Maarja Beke heeft het verstand van Markske, beseft alles pas al het meer dan te laat is..

Laatst gewijzigd door matthias999 : 31 maart 2012 om 08:55.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 10:58   #56
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
ik hoor Beke al zeggen: "ik zag dit totaal niet aankomen!!" Terwijl de helft van de vlamingen dit al jaren wist.

Maarja Beke heeft het verstand van Markske, beseft alles pas al het meer dan te laat is..
U gaat ervan uit dat hij wel te goeder trouw is maar "van niet beter weet"?

Indat geval vergist u zich. De CD&V en Beke weten bijzonder goed waar ze mee bezig zijn. Wat u beroert, kan hen geen bal schelen. Noch Brussel, noch de Rand, noch het taalgebruik in Vlaanderen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:02   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Ook in 3012 zal België nog een land zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:04   #58
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
/Belgie
Velen juichen de ondergang van België toe .

Stel dat dat lukt , en vlaanderen wordt onafhankelijk , maar moet daar nog 2 generaties zwaar voor betalen , wat hebben we daar dan aan ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:06   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Velen juichen de ondergang van België toe .

Stel dat dat lukt , en vlaanderen wordt onafhankelijk , maar moet daar nog 2 generaties zwaar voor betalen , wat hebben we daar dan aan ?
Niks, maar we hebben onafhankelijkheid.

Beter onafhankelijke armoede dan met de Walen nietwaar ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:06   #60
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ook in 3012 zal België nog een land zijn.
Als Wallonië die naam overneemt misschien wel.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be