Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2015, 19:27   #41
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Europa had beter wat meer het initiële advies van Timothy Geithner opgevolgd. Hij is de architect achter de reddingsplannen voor de Amerikaanse grootbanken en de overheidssteun om de economie te herop leven. Maar neen, ze gingen het hier zelf weer eens oplossen. Ondertussen groeit de Amerikaanse economie weer sterker dan ooit en in Europa zijn ze nog aan het discussiëren of ze de geldpers gaan laten draaien.
Ben je zeker dat het niet was door de schalie-olie ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 14:35   #42
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Klopt het dat Draghi zijn beslissing heeft doorgevoerd en dat er inderdaad massaal euros worden bijgeprint?

http://www.bloomberg.com/news/2015-0...this-week.html

http://www.reuters.com/article/2015/...0KU1TL20150121

Ik luister dan naar de radio en het klinkt " Dit is een goede zaak. Nu moet de regering het geld niet meer bij de mensen gaan zoeken, waardoor we meer koopkracht overhouden"

Hoe kun je onbestaand geld zomaar bijprinten en toch vermijden dat de euro devalueert?
Moet dit geen signaal zijn om je spaarcenten te investeren in iets wat echt waarde heeft (vastgoed, goud, zilver) en niet zomaar devalueert op basis van dergelijke beslissingen?

In principe hebben we nu de zelfde doping in ons lijf als de Amerikanen. Die printen ook geld als idioten, zonder dat het gebackt is door goud.
Banken in Amerika verdienen geld aan intrest op schulden die de bevolking moet afbetalen. Geen systeem dat zichzelf in stand kan blijven houden

Critici vertellen me dat regeringen tijdelijk de waarde van munteenheden kunnen manipuleren, maar uiteindelijk moet dat geprint toch leiden tot devaluatie.

Als iemand me kan overtuigen van het tegendeel, ga aub uw gang
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 14:53   #43
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Laat me even ingaan op het volgende : "nu moeten we het geld niet meer gaan zoeken bij de mensen."

What a load of BS.

Als je geld bijdrukt, worden de goederen duurder (= inflatie, wat net het doel is van de operatie). Dus je betaalt meer voor je eten, voor je benzine, voor het school van je kinderen etc etc etc.

Leg me eens uit waar ze het geld niet gehaald hebben bij de mensen ?

Eigenlijk hadden ze moeten zeggen : we halen het geld wel bij de mensen maar we noemen het geen belastingen, we noemen het inflatie.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 15:24   #44
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Laat me even ingaan op het volgende : "nu moeten we het geld niet meer gaan zoeken bij de mensen."

What a load of BS.

Als je geld bijdrukt, worden de goederen duurder (= inflatie, wat net het doel is van de operatie). Dus je betaalt meer voor je eten, voor je benzine, voor het school van je kinderen etc etc etc.

Leg me eens uit waar ze het geld niet gehaald hebben bij de mensen ?

Eigenlijk hadden ze moeten zeggen : we halen het geld wel bij de mensen maar we noemen het geen belastingen, we noemen het inflatie.
Dat weet ik ja, en "what a load of BS" was ook mijn reactie.
Ik stel mij serieus vragen bij de neutraliteit van een radiozender als men zoiets durft zeggen.

Voor mij is dit een duidelijk signaal om spaargeld te investeren en het op die manier te beschermen. Zeus op dit forum was tegen investering in goud omdat ik de voorbije paar jaar 20% verloren zou hebben.

Ik ben geen econoom, maar ik weet wel dat regeringen/banken veel trucs ter beschikking hebben om de sterkte van een munt TIJDELIJK te beïnvloeden.
2 jaar zegt dus niks. Uiteindelijk zal devaluatie van geld (door het te printen) maken dat je meer euros krijgt voor je goud.

Hier een artikel over de impact van het printen van de ECB, op de waarde van goud.

Men is massaal in goud beginnen te investeren waardoor de waarde spectaculair is toegenomen

Citaat:
"Gold is reacting to what Draghi has to say, to the bigger package that was announced and to rebounding inflation expectations in the euro zone," ABN Amro analyst Georgette Boele said.

Spot gold, which had fallen as much as 1 percent to a session low of $1,279.5 in early trade, turned positive after Draghi's announcement, to the highest since Aug. 15 at $1,306.20 an ounce. At 2:54 p.m. EST (1954 GMT) it was up 0.8 percent at $1,303.50.
Ik overweeg om mijn spaarcenten op wat leefgeld na te investeren in goud en zilver, als verzekering tegen de onvermijdelijke devaluatie

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 24 januari 2015 om 15:36.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be