Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2015, 15:39   #121
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie bijvoorbeeld mijn (schoon)ouders zich op hun 60+ niet meer verplaatsen, en zijn horen in de categorie "goed gespaard en ge-erfd".

Je krijgt ze nu al met moeite op reis...
Moest ik nu 60+ zijn, ik overwoog een al dan niet tijdelijke migratie naar Portugal. IPT opstrijken met enkel 3,55% RIZIV bijdrage en 2% solidariteitsbijdrage, voor de rest geen 16,5% of gemeentebelastingen en ook het wettelijk pensioen onbelast. Congé van 3 jaar. Dat zal niet blijven duren vrees ik.

Tot die tijd zit ik vreselijk vast.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 16:46   #122
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Moest ik nu 60+ zijn, ik overwoog een al dan niet tijdelijke migratie naar Portugal. IPT opstrijken met enkel 3,55% RIZIV bijdrage en 2% solidariteitsbijdrage, voor de rest geen 16,5% of gemeentebelastingen en ook het wettelijk pensioen onbelast. Congé van 3 jaar. Dat zal niet blijven duren vrees ik.

Tot die tijd zit ik vreselijk vast.
Die van mij verplaatst ge niet meer: willen in de buurt van hun kinderen en kleinkinderen blijven + onderschat de hechting met de buurt niet.

Mijn ma en schoonma zouden zichzelf nog niet eens verstaanbaar kunnen maken, of het moest ergens in West-Duitsland zijn
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 00:10   #123
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Grootspraak. Het echte grootkapitaal kan zich verplaatsen, de gewone rijke gaat nergens naartoe.
Kijk, een collega van mij heeft dit een paar jaar geleden gedaan. Z.Afrika. Heeft daar nu een bed and breakfast (is overigens nog op TV geweest). Huis verkocht, containers ingeladen, geld overgeschreven, vliegtuig gepakt en byebye, zwaaizwaai.

Waarom zou het niet kunnen ?

Je moet natuurlijk niet plannen om terug te komen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 00:11   #124
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie bijvoorbeeld mijn (schoon)ouders zich op hun 60+ niet meer verplaatsen, en zijn horen in de categorie "goed gespaard en ge-erfd".

Je krijgt ze nu al met moeite op reis...
Het gaat hier ook niet over de bompa's maar over de generatie tussen de babyboomers en de generatie Y.

Maar je mag gerust hier blijven en betalen. Ik heb daar absoluut geen probleem mee. Ik heb er alleen een probleem mee als ze mij teveel komen pikken.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 13:58   #125
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Je moet natuurlijk niet plannen om terug te komen.
Je zou dat beter wel doen. De helft van de migranten keert binnen 8 jaar terug naar het thuisland.

Als je je financieel helemaal gooit in je nieuwe land en het lukt niet, is dat wel erg tragisch als je dan niet meer terug kan keren. Ik ken een gezin dat het geprobeerd heeft in Nieuw-Zeeland, maar de vrouw kon geen deftige baan houden en de mand werkte daar van 's ochtends tot 's avonds voor een karig loon. Ze zijn in armoede gesukkeld en het heeft jaren geduurd eer ze genoeg gespaard hadden om terug te kunnen keren.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be