Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2008, 16:27   #1
69kk
Partijlid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2007
Berichten: 236
Standaard 1830: Franskiljons stelen vlaamse grond.- 2008: Franskiljons stelen vlaamse grond.

In 1830 was het met geweld. Daarna was het met het geld van “rijke” bourgoisie.
Het intellectuele peil van franskiljons is na 178 jaar “beschaving” nog altijd op hetzelfde peil.
Als je de drie Belgische “wijzen” anno 2008 bezig ziet :”rien n’a changer, tout a continuer”.
Hoelang laten onze vlaamse wijzen zich nog belachelijk maken. Hoelang laat de gewone man zich nog bedotten.
De enige geweldloze oplossing is kiezen voor een zogegezegde “extremistische” partij.
De andere oplossing :durf ik niet aan denken.
.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 17:07   #2
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
In 1830 was het met geweld. Daarna was het met het geld van “rijke” bourgoisie.
Het intellectuele peil van franskiljons is na 178 jaar “beschaving” nog altijd op hetzelfde peil.
Als je de drie Belgische “wijzen” anno 2008 bezig ziet :”rien n’a changer, tout a continuer”.
Hoelang laten onze vlaamse wijzen zich nog belachelijk maken. Hoelang laat de gewone man zich nog bedotten.
De enige geweldloze oplossing is kiezen voor een zogegezegde “extremistische” partij.
De andere oplossing :durf ik niet aan denken.
.

Weet U,

Die vlaamse intéllos toch. Moeite met de passé composé, de future proche en de basale logica. Er bestaat dus een andere oplossing, naast de enige? Zo maakt U het de rijke bourgeoisie en het andere landgraaiende canaille toch wel echt makkelijk. Houdt U ondertussen rustig hardnekkig vol in het niet durven denken.

Vette vis en de stekker eruit!
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 september 2008 om 17:10.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 19:19   #3
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
In 1830 was het met geweld. Daarna was het met het geld van “rijke” bourgoisie.
Het intellectuele peil van franskiljons is na 178 jaar “beschaving” nog altijd op hetzelfde peil.
Als je de drie Belgische “wijzen” anno 2008 bezig ziet :”rien n’a changer, tout a continuer”.
Hoelang laten onze vlaamse wijzen zich nog belachelijk maken. Hoelang laat de gewone man zich nog bedotten.
De enige geweldloze oplossing is kiezen voor een zogegezegde “extremistische” partij.
De andere oplossing :durf ik niet aan denken.
.
De Vlaming die toch zo goed de franse taal onder de knie heeft. We lachen ons te pletter als we het frans taalgebruik dat je bezigt onder ogen krijgen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 19:40   #4
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
In 1830 was het met geweld. Daarna was het met het geld van “rijke” bourgoisie.

.
Wees gerust, de territoriale integriteit van Vlaanderen zal niet geschonden worden. Laat de Franstaligen maar proberen ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De Vlaming die toch zo goed de franse taal onder de knie heeft. We lachen ons te pletter als we het frans taalgebruik dat je bezigt onder ogen krijgen.
Ik lach me eerder te pletter wanneer ik de prestigedaling van de Franse taal zie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 19:45   #5
Pantoffeldiertje
Gouverneur
 
Pantoffeldiertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
In 1830 was het met geweld. Daarna was het met het geld van “rijke” bourgoisie.
Het intellectuele peil van franskiljons is na 178 jaar “beschaving” nog altijd op hetzelfde peil.
Als je de drie Belgische “wijzen” anno 2008 bezig ziet :”rien n’a changer, tout a continuer”.
Hoelang laten onze vlaamse wijzen zich nog belachelijk maken. Hoelang laat de gewone man zich nog bedotten.
De enige geweldloze oplossing is kiezen voor een zogegezegde “extremistische” partij.
De andere oplossing :durf ik niet aan denken.
.
Ik ben 15 en ik beheers de Franse taal nu al beter dan u..
__________________
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn."

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 20 september 2008 om 19:46.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 19:54   #6
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Ik ben 15 en ik beheers de Franse taal nu al beter dan u..
En dan? En hoe zit het met het nederlands bij de gemiddelde franstalige belg? Dat is pas erg.

Verder heeft 69kk gelijk , daar ging het om niet om z'n frans.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:03   #7
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
1830: Franskiljons stelen vlaamse grond.
Waar slaat dat nu weer op? Welk geschiedenis boekje heb je gelezen om tot die conclusie te komen ? Tsjien, 'k dacht dat De Story toen nog niet bestond.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:11   #8
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Ik ben 15 en ik beheers de Franse taal nu al beter dan u..
U wordt zeker en vast een gelukkig en wijs mens.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:25   #9
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Waar slaat dat nu weer op? Welk geschiedenis boekje heb je gelezen om tot die conclusie te komen ? Tsjien, 'k dacht dat De Story toen nog niet bestond.
Was Brussel dan niet vroeger vlaams dan?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:28   #10
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Was Brussel dan niet vroeger vlaams dan?
Nee, Brabants.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:41   #11
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Wees gerust, de territoriale integriteit van Vlaanderen zal niet geschonden worden. Laat de Franstaligen maar proberen ....



Ik lach me eerder te pletter wanneer ik de prestigedaling van de Franse taal zie.
Ik heb geen enkel probleem om toe te geven dat het Frans wereldwijd achteruit boert. Het engels is de wereldtaal en ik juich dit absoluut toe, ik heb maanden in Kensington in Londen gewoond en in andere dominion engelstalige gebieden, ik beheers dus de engelse taal volkomen. *knip*

Persoonlijke aanvallen zijn niet toegelaten op dit forum

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 21 september 2008 om 12:50.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:57   #12
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43
Was Brussel dan niet vroeger vlaams dan?

Nee, Brabants.
Ja Brabants. Brussel heeft nooit tot het Graafschap Vlaanderen behoort.

De grenzen van Vlaanderen zijn zeker niet vastgelegd in 1830. Dus wie is de Franskiljon waar hier op gescholden wordt en welk stukje Vlaanderen hebben zij gestolen in 1830 ?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:57   #13
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik heb geen enkel probleem om toe te geven dat het Frans wereldwijd achteruit boert.
Dat komt vooral door de positie van de VS als wereldmacht, gelukkig zal dit geleidelijk aan afnemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Het engels is de wereldtaal en ik juich dit absoluut toe,
Het vergemakkelijkt wel de communicatie natuurlijk. Langs de andere kant valt het mij op dat in Engelstalige landen vaak een fobie aanwezig is tegenover de Franse taal en cultuur.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 22:21   #14
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ja Brabants. Brussel heeft nooit tot het Graafschap Vlaanderen behoort.

De grenzen van Vlaanderen zijn zeker niet vastgelegd in 1830. Dus wie is de Franskiljon waar hier op gescholden wordt en welk stukje Vlaanderen hebben zij gestolen in 1830 ?
Neen, maar de grenzen van Vlaanderen en Brabant lagen vast (na een enorme roof door de Hollanders natuurlijk) in 1830, die samen een unie vormden, onder de naam 'Vlaanderen'. Over limburg kun je nog een halve discussie starten maar dat zal ook uitdraaien op een klap voor u.
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 22:37   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ja Brabants. Brussel heeft nooit tot het Graafschap Vlaanderen behoort.

De grenzen van Vlaanderen zijn zeker niet vastgelegd in 1830. Dus wie is de Franskiljon waar hier op gescholden wordt en welk stukje Vlaanderen hebben zij gestolen in 1830 ?
Wat in ieder geval wel vaststaat is dat de Franskiljons in 1830 een groot stuk Nederland gestolen hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 22:53   #16
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Dat komt vooral door de positie van de VS als wereldmacht, gelukkig zal dit geleidelijk aan afnemen.



Het vergemakkelijkt wel de communicatie natuurlijk. Langs de andere kant valt het mij op dat in Engelstalige landen vaak een fobie aanwezig is tegenover de Franse taal en cultuur.
Daarom waarschijnlijk dat de engelse financiële elite met plezier een luxe huis in Frankrijk koopt en zich zonder moeite integreert met de franse rijke elite voor wie dit allemaal welgekomen is???? Die fobie is enkel aanwezig bij het plebs, de meest achterlijkste luizen uit de maatschappij, zij die geen geld hebben omdat ze te stom en te debiel zijn.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 20 september 2008 om 22:54.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 23:05   #17
Belgium4000
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik begrijp toch echt niet waarom die historische discussies zich telkens opnieuw voordoen tussen separatisten en niet-separatisten. Als je wilt weten hoe het gegaan is, lees dan een geschiedenisboek van één of andere unief. Die mensen die dat geschreven hebben, hebben dat intensief en objectief onderzocht. Dé waarheid heeft niemand in pacht, maar de wetenschappelijke vaststellingen is as close as we can get.

Dus, als er op die manier wordt vastgesteld dat wat nu België is, in feite al sinds voor 1830 een (zeer) losse eenheidsstructuur kende, dan is dat zo tot de geschiedkundigen met een wetenschappelijke methode het tegendeel bewijzen.
Als op die manier wordt vastgesteld dat België in 1830 eentalig Frans werd omdat men, ten eerste, 's lands eenheid niet in gevaar wilde brengen (zeker tov. de Europese grootmachten en de financiële wereld waar tegenover België zich moest "bewijzen") en, ten tweede, omdat Frans toen de lingua franca was (zelfs aan het Russisch hof sprak men Frans), dan is dat zo en heeft dat dus niets te maken met "franskiljons" die "Vlaamse grond komen pikken".
Brussel is verfranst in de loop der tijd omwille van de socio-liguïstische rol van het Frans (men begon meer en meer Frans te spreken om zich als "gegoede klasse", die in Brussel kwam wonen, te onderscheiden van de lagere klasse).
Het verfransen van de Brusselse Rand is in mijn ogen ook enkel een gevolg van de stadsvlucht, die zich rond vele metropolen voordoet Parijs, Londen, Madrid, Antwerpen...). Dat die "uitwijkelingen" Frans spreken, is enkel toevallig.
Bovendien, het Engels is inderdaad een grotere bedreiging voor het voortbestaan van het Nederlands. Maar separatisten schenken daar geen belang aan, omdat ze daar geen argument in vinden voor het splitsen van het land.
En tenslotte, ik vind het werkelijk debiel dat zoveel mensen écht geloven in die "complottheorie" als zouden dé Franstaligen massaal over de taalgrens komen om ons "de Franse beschaving te brengen" of weet ik veel...
Belgium4000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 23:06   #18
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Die vlaamse intéllos toch. Moeite met de passé composé, de future proche en de basale logica. Er bestaat dus een andere oplossing, naast de enige? Zo maakt U het de rijke bourgeoisie en het andere landgraaiende canaille toch wel echt makkelijk. Houdt U ondertussen rustig hardnekkig vol in het niet durven denken.

Vette vis en de stekker eruit!
U voelt zich vast wel erg verlicht he...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 23:15   #19
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
U voelt zich vast wel erg verlicht he...
Meteen gloeilampen verbieden, want volkverraders ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 23:35   #20
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ja Brabants. Brussel heeft nooit tot het Graafschap Vlaanderen behoort.

De grenzen van Vlaanderen zijn zeker niet vastgelegd in 1830. Dus wie is de Franskiljon waar hier op gescholden wordt en welk stukje Vlaanderen hebben zij gestolen in 1830 ?
Van muggeziften gesproken. En wat spraken ze dan in dat Brabant? VLAAMS.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be