Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2008, 14:42   #1
«ProudToBeWhatIAm»
Provinciaal Gedeputeerde
 
«ProudToBeWhatIAm»'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Locatie: In een wereld waarin ze terrorisme veroorzaken om het te bestrijden met als doel = DUIDELIJK !!
Berichten: 884
Standaard Ethiopië staat voor nieuwe voedselcrisis

Miljaarden $$$$ krijgen ze wel om hun buurlandje Somalië aan te vallen!!

Citaat:
Ethiopië heeft te kampen met de ergste voedseltekorten sinds 2003, zeggen de VN. De Ethiopische regering schat dat 4,6 miljoen mensen voedselhulp nodig hebben, een gevolg van de droogte die grote delen van het land begin dit jaar trof. Critici vinden dat Ethiopië meer kan doen om de voedselsituatie in het land te verbeteren.


Sommige Ethiopische gezondheidscentra worden al overstelpt door grote aantallen ondervoede kinderen. Volgens het VN-Kinderfonds Unicef worden 6 miljoen Ethiopische kinderen bedreigd door honger. Dat cijfer wordt door de Ethiopische regering van de hand gewezen, maar niemand ontkent dat de situatie ernstig is.

Toestand is 'kritisch'
Het Agentschap voor Rampenpreventie, een Ethiopische overheidsinstelling, zegt dat het voor de komende maanden meer dan een half miljoen ton voedsel moet kunnen uitdelen, maar het heeft maar 118.000 ton in voorraad. Daardoor wordt de situatie in juli al “kritisch”. De volgende oogst kan pas vanaf augustus of september worden binnengehaald, als het nu voldoende regent. De VN en de Ethiopische regering vroegen daarom op 12 juni voor meer dan 200 miljoen euro buitenlandse voedselhulp.

De huidige voedselcrisis is een samenloop van ongunstige omstandigheden, zegt Abera Tola, de directeur van de hulporganisatie Oxfam America in de Hoorn van Afrika. “Ethiopië heeft momenteel te maken met voedseltekorten, droogte en honger, en dat zijn drie verschillende dingen.”

Graanexport opgeschort
De honger treft nu ook de arme mensen in de steden. Zowat vier miljoen inwoners van Addis Abeba moeten rondkomen met minder dan een dollar per dag. Ze kreunen onder de hoge voedselprijzen. Maïs is bijna drie keer duurder geworden in vergelijking met begin dit jaar, en teff, de belangrijkste plaatselijke graansoort, twee en een halve keer. De overheid heeft de export van graan opgeschort om het aanbod te vergroten en verkoopt ook goedkopere maïs en tarwe, maar dat verlicht de nood niet voldoende.

Bron: IPS
Gazet van antwerpen
__________________
«ProudToBeWhatIAm» is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 18:52   #2
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Ik vind dat we in de belastingen zouden moeten kunnen kiezen of we wel geld willen geven voor ontwikkelingshulp. Ik wil geen geld geven aan andere landen.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 19:04   #3
Haram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Locatie: Dar Al Harb
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik vind dat we in de belastingen zouden moeten kunnen kiezen of we wel geld willen geven voor ontwikkelingshulp. Ik wil geen geld geven aan andere landen.
Ontwikkelingshulp is in feite niets anders dan een moderne aflaat om een aangepraat schuldgevoel in te lossen.
Haram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 20:54   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik vind dat we in de belastingen zouden moeten kunnen kiezen of we wel geld willen geven voor ontwikkelingshulp. Ik wil geen geld geven aan andere landen.
Inderdaad. Maar als we het toch al over kiezen hebben, vind ik dat er bij belastingen nog een hele hoop gekozen zou mogen worden...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 22:19   #5
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haram Bekijk bericht
Ontwikkelingshulp is in feite niets anders dan een moderne aflaat om een aangepraat schuldgevoel in te lossen.
Ontwikkelingshulp van de EU is gewoon een deel van een handelsakkoord. In ruil mogen wij hun water leegvissen of olie oppompen.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be