Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2009, 21:11   #601
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Kijk, ofwel kies je voor de etnische visie op een volk en eraan gekoppeld het ius sanguinis voor staatsburgerschap, ofwel meen je dat iedereen maar tot een volk kan behoren (via assimilatie) en dat een volk dus een veredelde versie van bevolking is. Als je assimilatie afwijst zoals wij doen, kies je voor de etnische, völkische visie.
Volkeren zijn open, historische entiteiten. Binnen eenzelfde volk zijn er ook verschillende raciale strata, die corresponderen met verschillende generaties invallers. De raciale eenheid van het volk is eigenlijk de algemene verlaging van het niveau en de vernietiging van elke hiërarchie.

Citaat:
Ter verduidelijking, hoe verwerpelijk de creatie van nieuwe "volksgenoten" wel is, het onderstaande filmpje uit de Duitse stad Neuköln (randstad Berlijn), uitgezonden op nationale tv.

Zoals je kan zien is het plaatje compleet: vreemdelingen die totaal niet geïnteresseerd zijn in het Duits-zijn (voor zover dat mogelijk zou zijn) maar enkel in de papieren die hen extra rechten verschaffen, een sul van een systeem-politicus die burgemeester speelt, de verkrachting van nationale symboliek (in casu het Duitse volkslied):
Nieuwe Duitsers fabriceren
Nietzsche verkrachtte ook de Duitse nationale symboliek en het Reich met zijn algemene nivellering. En hij had gelijk.

Citaat:
Dit is nieuwe Duitsers (of nieuwe Vlamingen) creëren: een beschamende vertoning zondermeer waarbij staatsburgerschap geen etnische basis meer heeft. De gevolgen zijn niet te overzien.
Wat zouden de gevolgen zijn?

Citaat:
Misschien moet men maar weer eens leren aanvaarden dat er bepaalde zaken zijn waar men als mens geen macht of controle over heeft, zoals bijvoorbeeld uit welke ouders je geboren wordt en dat dit dus een deel van je identiteit mee bepaalt. Maar in de liberale chaosmaatschappij moet iedereen over alles zijn zegje en zijn keuzetje kunnen maken, zelfs tot welk volk en welk ras hij of zij of een ander behoort.
Hier zijn we het eens. De keuzes van de liberale chaosmaatschappij zijn pseudo-keuzes. Er valt niets te kiezen en de vrije wil is een theologenleugen.

De bedoeling van de keuze-ideologie is de individuen verder te atomiseren en het rijk van de laatste mens te bespoedigen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 22:20   #602
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Een mens heeft inderdaad geen macht uit welke ouders hij of zij geboren wordt maar dat is ook geen excuus op je luie reet te zitten en van het leven niets te bakken. Dat zelfmedelijden discours houdt mensen arm en dom.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2009, 00:09   #603
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Geen reactie, Félicien?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 16:40   #604
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Geen reactie, Félicien?
Toch wel, maar ik moet tijd vinden en zin om te antwoorden. Veel (intellectuele) inspanningen voor een internetforum ga ik niet leveren.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be