Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2007, 13:50   #41
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Ondertussen wandelen die poco's in een grote boog omheen deze vraag :

Citaat:
Zouden de fans van Groen! doorhebben hoe incompatibel het religieus gedachtegoed achter die hoofddoek is met hun standpunten over homosexualiteit, gelijkwaardigheid man en vrouw, zelfbeschikkingsrecht, etc. ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 13:53   #42
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Ik zou het niet weten, ik ben geen fan van Groen!, SPa-Spirit, ... of eender welke politieke formatie. En politiek-correct kan je iemand die de welvaartstaat wil slopen ook niet noemen.

Maarja... keep on spewing the hate!
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 13:55   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik zou het niet weten, ik ben geen fan van Groen!, SPa-Spirit, ... of eender welke politieke formatie. En politiek-correct kan je iemand die de welvaartstaat wil slopen ook niet noemen.

Maarja... keep on spewing the hate!
PVDA of CAP dan hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 13:57   #44
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Vraag blijft ook waarom Groen! zich geroepen voelt om de kar te gaan trekken van religieus ultra-conservatisme. We hebben Groen! dat nooit zien doen voor bij voorbeeld ultra-conservatieve katholieken (stijl Kardinaal Joost).
Wil ze de Spa kloppen voorbij steken als allochtonenpartij?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:01   #45
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik zou het niet weten, ik ben geen fan van Groen!, SPa-Spirit, ... of eender welke politieke formatie. En politiek-correct kan je iemand die de welvaartstaat wil slopen ook niet noemen.
Over wie heb je het?
Citaat:

Maarja... keep on spewing the hate!
Plattekes hoor. Iedereen die islamkritisch is (en sinds Groen! zich tot moslimpartij profileert hoort ze tot het pakket dat islamkritisch mag bekeken worden) wordt onmiddellijk 'haat' verweten. De argumentatie is waarschijnlijk weer op. De politiek correcte haat dan weer duidelijk niet ....
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:08   #46
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

[quote=Online;2666349]
Citaat:
Plattekes hoor. Iedereen die islamkritisch is (en sinds Groen! zich tot moslimpartij profileert hoort ze tot het pakket dat islamkritisch mag bekeken worden) wordt onmiddellijk 'haat' verweten. De argumentatie is waarschijnlijk weer op. De politiek correcte haat dan weer duidelijk niet ....
Mens, wees zo islamkritisch als je wil, maar misbruik het monopolie van geweld van de Staat niet.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:15   #47
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

[quote=Casca;2666360]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Mens, wees zo islamkritisch als je wil, maar misbruik het monopolie van geweld van de Staat niet.
Huh ! Wat bazel je nu?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:27   #48
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Huh ! Wat bazel je nu?
Wordt het te ingewikkeld voor de haattrol?
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:29   #49
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Wordt het te ingewikkeld voor de haattrol?
Leg nu eens uit wat er juist gehaat wordt,omdat wij de regels goed willen zien na geleeft worden,haten wij of wat? *kuch*
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:31   #50
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Leg nu eens uit wat er juist gehaat wordt,omdat wij de regels goed willen zien na geleeft worden,haten wij of wat? *kuch*
Ah, dus jullie willen niet de scheiding tussen Kerk en Staat verstrengen vanwege jullie afkeer voor een bepaalde godsdienst?

Ik kan jullie natuurlijk ook afkeertrol noemen. Maar geef toe, dat bekt toch niet zo goed.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:40   #51
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ah, dus jullie willen niet de scheiding tussen Kerk en Staat verstrengen vanwege jullie afkeer voor een bepaalde godsdienst?

Ik kan jullie natuurlijk ook afkeertrol noemen. Maar geef toe, dat bekt toch niet zo goed.
Het enige wat ik wil is dat de regels die er nu zijn na geleeft worden,niet meer maar ook niet minder. En dat heeft zelfs nog niets te maken met gelijk welk geloof De kledingkode telt voor iedereen!!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:42   #52
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Wordt het te ingewikkeld voor de haattrol?
Rustig Casca, je blijft jezelf bewijzen als ongekroonde koning van de haattrollen. Blijf maar op je trollentroontje zitten en je politiek correct gebazel verkopen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:43   #53
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik vind het zo erg voor die meisjes met hun vastgegroeide hoofddoek die aan de loketten moeten zitten.

Misschien is er een betere oplossing? als nu �*lle dames aan de loketten in Antwerpen nu eens een hoofddoek opzetten?
Groen! is toch voor GELIJKE KAPPEN en zo?

of zouden de vastgegroeide hoofdschaamharigen daar een probleem mee hebben omdat ze niet meer als dusdanig "herkenbaar" zouden zijn?

Het lijkt me wel grappig, zo'n serie hoofddoeken achter het loket. Kan er ook eentje bij met een vlaamse leeuw op haar hoofddoek? of wordt die op staande voet ontslagen?

------------------------------------------------------

Raar genoeg maakt groen liever reclame met het ecologische aspect van de hoofddoekstof (moet ik maar veronderstellen: moeten ze van katoen zijn (nochtans zeer vervuilende teelt), of mag het ook synthetisch (bah! CO2 fabrieken).

Enfin, in elk geval: waarom pakte Mieke nu niet uit met de nieuwe revelatie op gebied van ecologisch fietsen? Waarom geen reclame voor de ecologische moslimafiets? Inclusief halve cabine om haar edele delen (bovenkant? onderkant?) in onder te brengen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nu.nl
Iran gaat verhullende damesfiets maken
Uitgegeven: 17 mei 2007 11:15
Laatst gewijzigd: 17 mei 2007 11:19

TEHERAN - Iran wil 'islamitische fietsen' gaan produceren, die speciaal zijn bedoeld om de lichaamsvormen van vrouwen te verhullen.

"De fiets krijgt een kabine die de helft van het lichaam van de fietser verbergt", meldde de Iraanse staatskrant donderdag.

Doel van het project is de Iraanse vrouwen meer te laten bewegen.
Kijk Mieke, d�*t zou nu eens een ecologisch voorstel kunnen zijn! Weer niet aan gedacht zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:45   #54
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ah, dus jullie willen niet de scheiding tussen Kerk en Staat verstrengen vanwege jullie afkeer voor een bepaalde godsdienst?
.
En jij gaat de scheiding tussen Kerk en Staat verstrengen door te supporteren voor de Nieuwe Religieuse (islamistische) missie van Groen!?!?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:46   #55
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En jij gaat de scheiding tussen Kerk en Staat verstrengen door te supporteren voor de Nieuwe Religieuse (islamistische) missie van Groen!?!?
... nee?
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:49   #56
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Leg nu eens uit wat er juist gehaat wordt,omdat wij de regels goed willen zien na geleeft worden,haten wij of wat? *kuch*
Dat haatverwijt van Casca dient enkel om zijn gebrek aan argumenten mee te camoufleren. Ik blijf me verbazen over de acute haataanvallen van poco's die zenuwachtig worden als niet iedereen hun multicultureel verrijkingsfabeltje over de islam slikt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:49   #57
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Het verbieden van de hoofddoek is even belachelijk als het verplichten ervan.

En voor de vrouwen bij wie de hoofddoek symbool staat voor hun onderdrukking, is een verbod niet meer dan symptoombestrijding. Een maat voor niets dus.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:49   #58
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik zou het niet weten, ik ben geen fan van Groen!, SPa-Spirit, ... of eender welke politieke formatie. En politiek-correct kan je iemand die de welvaartstaat wil slopen ook niet noemen.

Maarja... keep on spewing the hate!
Wij doen er niet moeilijk over, het zijn de moslima's die er ambetant over doen.

Als ze tegen ons zeggen dat ge met een openbare functie geen petten, nonnenkappen, priesterkleed,... enzovoort mag dragen, maken wij daar geen enkel probleem over, wij begrijpen dat.
En nu zullen we ineens een uitzondering moeten maken voor moslima's? Toch de reinste onzin die je kan geloven zeker.
Waarom wij wel, en zij niet?
Wat er achter de muren en buiten gebeurd is iets anders, dat maakt mijn zaak niet, maar werken op openbare plaatsen heeft zijn dresscode, en alleen moslim(a)'s willen dit maar niet begrijpen.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:52   #59
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind het zo erg voor die meisjes met hun vastgegroeide hoofddoek die aan de loketten moeten zitten.

Misschien is er een betere oplossing? als nu �*lle dames aan de loketten in Antwerpen nu eens een hoofddoek opzetten?
Groen! is toch voor GELIJKE KAPPEN en zo?

of zouden de vastgegroeide hoofdschaamharigen daar een probleem mee hebben omdat ze niet meer als dusdanig "herkenbaar" zouden zijn?

Het lijkt me wel grappig, zo'n serie hoofddoeken achter het loket. Kan er ook eentje bij met een vlaamse leeuw op haar hoofddoek? of wordt die op staande voet ontslagen?

------------------------------------------------------

Raar genoeg maakt groen liever reclame met het ecologische aspect van de hoofddoekstof (moet ik maar veronderstellen: moeten ze van katoen zijn (nochtans zeer vervuilende teelt), of mag het ook synthetisch (bah! CO2 fabrieken).

Enfin, in elk geval: waarom pakte Mieke nu niet uit met de nieuwe revelatie op gebied van ecologisch fietsen? Waarom geen reclame voor de ecologische moslimafiets? Inclusief halve cabine om haar edele delen (bovenkant? onderkant?) in onder te brengen?



Kijk Mieke, d�*t zou nu eens een ecologisch voorstel kunnen zijn! Weer niet aan gedacht zeker?
Mieke en Groen! zal er alvast van overtuigd zijn dat de Iraanse dames volledig uit vrije wil en vrije keuze voor zo'n moslimafiets met zedigheidsgarantie kiezen. Religieuse druk? Nope ! Nooit van gehoord !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:53   #60
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
En nu zullen we ineens een uitzondering moeten maken voor moslima's?
Er wordt niet plots een uitzondering gemaakt, maar wel plots een verbod ingesteld. Er werkten al jaren moslima's met hoofddoek bij de stad. Maar van de ene dag op de andere werd dit verboden. En dan nog enkel in Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Edina : 17 mei 2007 om 14:55.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be