Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2020, 11:06   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Die komen er aan. Wanneer je verhuisd bent.
Ik ga nergens naartoe. Mijn doel is weerstand leveren tegen de vlaamse bezetter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:12   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat heeft meer met cultuur en mentaliteit te maken.
En de verschillen tussen de culturen en mentaliteit zijn ontstaan in het verleden.

Maar al te vaak vergeten de aanhangers van groot-nederland, dat de Rijn en Moer doorheen de hele geschiedenis de natuurlijke grens waren tussen beide gebieden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:17   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga nergens naartoe. Mijn doel is weerstand leveren tegen de vlaamse bezetter.
Typisch Belgische verraderstaal tegen Vlaanderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:18   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Typisch Belgische verraderstaal tegen Vlaanderen...
Verraad ?

Je kan een vreemde bezetter niet verraden marie.

Limburgers die de vlaamse leeuw zingen, de blauwvoet, met de geel-zwarte vlag paraderen, dat zijn verraders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:19   #45
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Verraad ?

Je kan een vreemde bezetter niet verraden marie.

Limburgers die de vlaamse leeuw zingen, de blauwvoet, met de geel-zwarte vlag paraderen, dat zijn verraders.
In de ogen van de verfransing inderdaad...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:20   #46
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In de ogen van de verfransing inderdaad...
In de ogen van diegenen die een beetje de geschiedenis van hun regio kennen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:26   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In de ogen van diegenen die een beetje de geschiedenis van hun regio kennen.
Maar die de geschiedenis van hun regio liever opofferen en afbreken onder de francofonie dan een éénheid te vormen met heel het Vlaamse gebied waar diezelfde francofonie het op gemunt heeft...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:35   #48
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar die de geschiedenis van hun regio liever opofferen en afbreken onder de francofonie dan een éénheid te vormen met heel het Vlaamse gebied waar diezelfde francofonie het op gemunt heeft...
Francofonie......sommigen van hen waren mijn voorouders. Uw eigen kinderen zijn kinderen van de grote francofonie. Sommige van uw voorouders waarschijnlijk ook (Ik dacht dat ge van Zuid-Limburg, in de nabijheid van de taalgrens afkomstig zijt).
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 11:51   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Francofonie......sommigen van hen waren mijn voorouders. Uw eigen kinderen zijn kinderen van de grote francofonie. Sommige van uw voorouders waarschijnlijk ook (Ik dacht dat ge van Zuid-Limburg, in de nabijheid van de taalgrens afkomstig zijt).
Nog niet zo lang geleden was de taalgrens geen constant lijn, maar een zeer bewegelijk iets.
En dat word door veel flaminganten vergeten.
Ook word vergeten dat veel beter begoeden in Vlaanderen zelfs vandaag nog Franstalig zijn.

Nog erg is dat veel groot-nederland aanhangers vergeten dat de gouwen, Limburg, Brabant en Vlaanderen meer oorlogen hebben gevoerd tegen Holland, dan tegen Luik, Namen, Luxemburg en Mons samen.
Maar al te vaak word vergeten dat Holland tijdens WWI de Vlamingen in kampen opsloot, en Vlaamse soldaten als gevangenen behandelde, terwijl het Duitse soldaten vrije doorgang verleende en zelfs de gevluchte Duitse keizer onderdak en politiek asiel verleende.

Ik denk dat veel Vlaamse IJzersoldaten zich nu doodschamen voor het gedrag en gedachte goed van de groot-nederland aanhangers.

Zij wilde een zelfstandig Vlaanderen, maar vochten en stierven voor het behoud en de vrijheid van België en het Belgische volk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 12:11   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Verraad ?

Je kan een vreemde bezetter niet verraden marie.

Limburgers die de vlaamse leeuw zingen, de blauwvoet, met de geel-zwarte vlag paraderen, dat zijn verraders.
Al uw nationalistische praat is gewoon een afleiding voor de essentie. En die essentie is dat de staat Belgie niet werkt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 12:14   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nog niet zo lang geleden was de taalgrens geen constant lijn, maar een zeer bewegelijk iets.
En dat word door veel flaminganten vergeten.
Ook word vergeten dat veel beter begoeden in Vlaanderen zelfs vandaag nog Franstalig zijn.

Nog erg is dat veel groot-nederland aanhangers vergeten dat de gouwen, Limburg, Brabant en Vlaanderen meer oorlogen hebben gevoerd tegen Holland, dan tegen Luik, Namen, Luxemburg en Mons samen.
Maar al te vaak word vergeten dat Holland tijdens WWI de Vlamingen in kampen opsloot, en Vlaamse soldaten als gevangenen behandelde, terwijl het Duitse soldaten vrije doorgang verleende en zelfs de gevluchte Duitse keizer onderdak en politiek asiel verleende.

Ik denk dat veel Vlaamse IJzersoldaten zich nu doodschamen voor het gedrag en gedachte goed van de groot-nederland aanhangers.

Zij wilde een zelfstandig Vlaanderen, maar vochten en stierven voor het behoud en de vrijheid van België en het Belgische volk.
Wat is de relevantie daarvan?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 13:10   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is de relevantie daarvan?
Dat veel Belgische Franstaligen Vlamingen zijn.
Dat veel Belgische Franstalige politici geen Walen maar Vlamingen zijn.
Vlaanderen is dus niet bezig met een strijd tegen België of Wallonië, maar tegen een deel van zijn eigen volk.

Vlaanderen is nog steeds bezig met de strijd die door pastoor Dames is ingezet einde de 19de eeuw.
Maar die strijd was toen voor het arbeidersvolk ( ook voor het Waalse arbeidersvolk) tegen de onderdrukking door de elite. Vandaag maken sommige partijen strijd tegen een onbestaand iets voor een niet realitisch iets van.

Vandaag hebben sommige Vlaamse partijen de standpunten en strijdpunten gebracht naar meer macht en meer geld voor de Vlaamse politici.

Een beter leven en hoger levensstandaard hebben die politici het Vlaamse volk niet bezorgd.
Integendeel.
Veel van onze economie , infrastructuur, gezondheidszorg en levenswijze die midden de 20ste eeuw tot de top van de wereld behoorden, zijn in zo'n slechte staat dat zelfs veel derdewereldlanden het beter doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 13:16   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Al uw nationalistische praat is gewoon een afleiding voor de essentie. En die essentie is dat de staat Belgie niet werkt.
Klopt, de Belgische staat werkt niet.
Vooral de Belgische politiek en het Belgische politieke beleid werken niet.
Maar tot mijn groot verdriet moet ik zeggen dat het Belgische beleid nog steeds beter werkt dan het Vlaamse beleid.
Dat het Waalse beleid vriendelijker is voor de minder begoede dan het Vlaamse beleid.
Dat het Waalse beleid beter is voor de kleine zelfstandige dan het Vlaamse beleid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 13:25   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Al uw nationalistische praat is gewoon een afleiding voor de essentie. En die essentie is dat de staat Belgie niet werkt.
Vervang hem dan niet door iets dat nog slechter werkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 14:27   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat veel Belgische Franstaligen Vlamingen zijn.
Geen probleem mee, op contact met de Vlaamse overheid na spreekt eenieder de taal die hij zelf kiest.
Citaat:
Dat veel Belgische Franstalige politici geen Walen maar Vlamingen zijn.
Vlaanderen is dus niet bezig met een strijd tegen België of Wallonië, maar tegen een deel van zijn eigen volk.
De strijd gaat niet tegen mensen die Frans spreken, de strijd is tegen Belgie.

Citaat:
Vlaanderen is nog steeds bezig met de strijd die door pastoor Dames is ingezet einde de 19de eeuw.
Ik weet niet wie Pastoor Dames is, maar inderdaad, de strijd is tegen Belgie. Pastoor Dames had gelijk.



Citaat:
Vandaag hebben sommige Vlaamse partijen de standpunten en strijdpunten gebracht naar meer macht en meer geld voor de Vlaamse politici.
Te vaag om concreet op te kunnen antwoorden. Heb je het over het crapuul van de CD&V en OVLD?

Citaat:
Een beter leven en hoger levensstandaard hebben die politici het Vlaamse volk niet bezorgd.
Dat klopt, dat is dan ook het gevolg van het Belgische credo, 'vreemdelingen eerst, Vlamingen laatst".


Citaat:
Veel van onze economie , infrastructuur, gezondheidszorg en levenswijze die midden de 20ste eeuw tot de top van de wereld behoorden, zijn in zo'n slechte staat dat zelfs veel derdewereldlanden het beter doen.
Inderdaad, de Belgische politici hebben heel wat verantwoording af te leggen aan het Vlaamse volk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 14:41   #56
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Francofonie......sommigen van hen waren mijn voorouders. Uw eigen kinderen zijn kinderen van de grote francofonie. Sommige van uw voorouders waarschijnlijk ook (Ik dacht dat ge van Zuid-Limburg, in de nabijheid van de taalgrens afkomstig zijt).
Duidelijk dat de francofonie al veel langer dan vandaag haar klauwen heeft uitgestrekt naar alles wat maar te veroveren valt...
Spijtig dan dat meestal overal waar ze de baas zijn of waren, de toestand verloedert...
En wat mijn voorouders betreft... Mijn grootmoeder stond recht van haren keukenstoel, deed haar voorschot af en had tranen in de ogen als ze het Belgische volkslied hoorde en in die tijd gold inderdaad dat de zonen naar franstalige internaten werden gestuurd en de dochters op de plaatselijke school het huishouden moesten leren en de franse taal...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 14:47   #57
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat veel Belgische Franstaligen Vlamingen zijn.
Dat veel Belgische Franstalige politici geen Walen maar Vlamingen zijn.
Vlaanderen is dus niet bezig met een strijd tegen België of Wallonië, maar tegen een deel van zijn eigen volk.

Vlaanderen is nog steeds bezig met de strijd die door pastoor Dames is ingezet einde de 19de eeuw.
Maar die strijd was toen voor het arbeidersvolk ( ook voor het Waalse arbeidersvolk) tegen de onderdrukking door de elite. Vandaag maken sommige partijen strijd tegen een onbestaand iets voor een niet realitisch iets van.

Vandaag hebben sommige Vlaamse partijen de standpunten en strijdpunten gebracht naar meer macht en meer geld voor de Vlaamse politici.

Een beter leven en hoger levensstandaard hebben die politici het Vlaamse volk niet bezorgd.
Integendeel.
Veel van onze economie , infrastructuur, gezondheidszorg en levenswijze die midden de 20ste eeuw tot de top van de wereld behoorden, zijn in zo'n slechte staat dat zelfs veel derdewereldlanden het beter doen.
En dat is ook niet waar... In de jaren zeventig, tachtig, van de vorige eeuw deed Vlaanderen het op alle gebied beter dan de francofonie en ook en vooral op sociaal gebied... Vlaanderen, en vooral LImburg was op dat moment een voorbeeld voor heel de wereld wat de opvang van gehandicapten en ander minderbedeelden betreft...
Maar het geld geraakte op, enfin het geld van de franstaligen raakte op en zij hadden meer en meer geld nodig en dus moest heel het land, Vlaanderen eerst besparen, ook in de sociale sector... Iets wat Vlaanderen effectief deed, terwijl de Walen het alleen maar beloofden, maar in de praktijk gewoon verder gingen met hun uitgavenpolitiek...
En ondertussen kan het wel zijn dat ook de Vlaamse politiek en de Vlaamse instellingen totaal verkankerd zijn door de Belgische ziekte...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 14:53   #58
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Een beter leven en hoger levensstandaard hebben die politici het Vlaamse volk niet bezorgd.
Integendeel.
Oh jawel; la Belgique heeft op een bepaald moment de Vlaamse ontvoogding zelfs in de hand gewerkt, want zij zag in dat dat ontvoogd volk economisch een goudmijn was... Maar dat ontvoogd volk begon haar elementaire rechten op te eisen en wou meer en meer hun rechtmatig deel van de koek...
En la Belgique draaide zijn kazak en vanaf toen heeft la Belgique in het kwadraat alles tegen de Vlamingen in gang gezet...
Toen ik jong was, mocht ik er fier op zijn dat ik een Vlaming was... Nu berk, dat is vies en bekrompen...
En weet maar dat het van dezelfde kranten kwam die nu zo op dat achterlijk, egoïstisch, bekrompen, nazistisch en extreem rechts Vlaanderen afgeven...
Ze hebben gewoon, op bevel van la Belgique, hun kazak gedraaid...
Politici inbegrepen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 14:53   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Te vaag om concreet op te kunnen antwoorden. Heb je het over het crapuul van de CD&V en OVLD?



Dat klopt, dat is dan ook het gevolg van het Belgische credo, 'vreemdelingen eerst, Vlamingen laatst".



Inderdaad, de Belgische politici hebben heel wat verantwoording af te leggen aan het Vlaamse volk.
laat maar
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 14:59   #60
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt, de Belgische staat werkt niet.
Vooral de Belgische politiek en het Belgische politieke beleid werken niet.
Maar tot mijn groot verdriet moet ik zeggen dat het Belgische beleid nog steeds beter werkt dan het Vlaamse beleid.
Dat het Waalse beleid vriendelijker is voor de minder begoede dan het Vlaamse beleid.
Dat het Waalse beleid beter is voor de kleine zelfstandige dan het Vlaamse beleid.
Want het Waalse beleid stuurt dan ook zonder te blozen de faktuur gewoon door naar het noorden en de Waalse politici weten dat die faktuur hun eigen zakken welig voedert...
Vindt jij dat goed dat ze u komen zeggen, vadertje staat zal wel voor u zorgen; ga maar in uw pamper liggen of verkies je niet dat ze u leren op uw eigen benen te staan zonder het handje bedelend naar boven op te heffen???

Bovendien het is niet omdat ze zoveel meer geld uitgeven aan hunne sociale zekerheid dat die sociale zekerheid ook zoveel beter werkt... In tegendeel, meer dan in Vlaanderen van mijn tijd zijn hier alle staatsinstelling veel en veel beter politiek doorwoekerd en is het de partijkaart en niet het kunnen dat telt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be