Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli) Voorzitter Jong N-VA, student Rechten aan de VUB en gemeenteraadslid in Keerbergen. Daarnaast is hij al jaren actief binnen de brede Vlaamse beweging. Als jongerenvoorzitter maakt hij deel uit van het partijbestuur en de partijraad van de N-VA.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2008, 08:20   #1
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard Vlaams Welzijnsbeleid

Hoe staat Jong N-VA tegenover de tendens naar meer en meer privespelers in de zorgsector enerzijds, en het afstoten van diensten door OCMW's wegens te duur, anderzijds?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 10:09   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoe staat Jong N-VA tegenover de tendens naar meer en meer privespelers in de zorgsector enerzijds, en het afstoten van diensten door OCMW's wegens te duur, anderzijds?
Blijft de vraag onbeantwoord?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 14:29   #3
Bas Luyten
Vreemdeling
 
Bas Luyten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoe staat Jong N-VA tegenover de tendens naar meer en meer privespelers in de zorgsector enerzijds, en het afstoten van diensten door OCMW's wegens te duur, anderzijds?

Ik doe mijn best om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden

De overheid is eigenlijk een megabedrijf, maar mét een grote sociale verantwoordelijkheid.
Dat de overheid op zoek gaat naar de meest efficiënte en (energie-)zuinige optie is lovenswaardig. Dit getuigt van goed bestuur.
Anderzijds moet men heel goed voor ogen houden dat, bij gelijk welke vorm van organisatie, de hulpbehoevende hier niets van mag merken. Met andere woorden: een privatisering van bepaalde onderdelen moet kunnen op voorwaarde dat de dienstverlening er niet de minste hinder van ondervindt.
Waarom zouden we het niet goedkoper organiseren als we het kunnen?
Ik denk wel dat regelmatige evaluatie noodzakelijk is. Zo ken ik zelf voorbeelden waarbij de uitbesteding van de warme thuismaaltijden ervoor zorgde dat niemand na 6 maanden nog een warme maaltijd moest hebben. Dan schort er duidelijk iets aan de samenwerking met de privépartner.

Wat u bedoelt met het afstoten van diensten bij het OCMW weet ik niet. Als het hier gaat over interne diensten zie ik het probleem niet. Als dit gaat over dienstverlening naar steunzoekers zie ik niet echt in welke dienst ze zouden afstoten.
__________________
http://www.jongnva.be
Bas Luyten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 19:00   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Bedankt voor je reactie!

Met diensten afstoten, bedoel ik ondermeer wat je zelf aanhaalt: het overlaten van de dienst warme maaltijden aan privé-spelers. Je geeft ook zelf al aan dat dit niet altijd loopt zoals het zou moeten.

Nog een fijne forumsessie en vier goed op 11 juli!

Txiki
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 11:22   #5
Bas Luyten
Vreemdeling
 
Bas Luyten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie!

Met diensten afstoten, bedoel ik ondermeer wat je zelf aanhaalt: het overlaten van de dienst warme maaltijden aan privé-spelers. Je geeft ook zelf al aan dat dit niet altijd loopt zoals het zou moeten.

Nog een fijne forumsessie en vier goed op 11 juli!

Txiki

Graag gedaan!

Dank u wel. Ook voor u fijne 11-julifeesten gewenst.
__________________
http://www.jongnva.be
Bas Luyten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be