Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli) Voorzitter Jong N-VA, student Rechten aan de VUB en gemeenteraadslid in Keerbergen. Daarnaast is hij al jaren actief binnen de brede Vlaamse beweging. Als jongerenvoorzitter maakt hij deel uit van het partijbestuur en de partijraad van de N-VA.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2008, 08:08   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik weet niet hoe of wat jij van mij denkt, ik mag dan wel gesyndiceerd zijn maar ik ben geen delegee en de boekjes van de vakbond gaan direct de vuilbak in want staan meestal vol zever waar ik me aan erger. Desalniettemin ben ik fel voorstander van vakbonden. Zonder is een dikke stap terug.

En volgens mij loop jij wel een stukje achter of zo want ik heb via interim in verschillende kleinere kmo's gewerkt met minder dan 50 werknemers en die hadden allemaal reeds vertakkingen in China (eigen en coop)(in meubelsector, textiel, touwslagerij, ...). Veel van die bedrijfjes knoeiden serieus met import-export subsidies, subsidies voor het aannemen van jonge werknemers, dochter of zusterbedrijfjes, .... En ik heb verhalen zat over hoe er een loopje genomen werd met wetten en sectoriele cao's. In de privé ben ik nog maar bij twee bedrijven correct behandeld.
Ook stel ik me vragen bij je stelling dat in bedrijven waar vakbonden vertegenwoordigd zijn op elke 100 bedienden er één voor de vakbond werkt. Ik werkte ooit op een bedrijf met 3000 werknemers waar een vijftal afgevaardigden recht hadden op 10 dagen syndicaal verlof om deel te nemen aan studiedagen zodat ze voldoende ingelicht waren om vragen te kunnen beantwoorden van werknemers.
In sommige sectoren, in sommige bedrijven en bij de overheid zijn er inderdaad vrijgestelden maar dat is volgens mij zeer miniem en wordt weer opgeblazen tot fantastische proporties.
1° Een pak KMO's doen zaken met china, maar poten daar precies geen bedrijf neer zoals bekaert... Al wat bloeit momenteel haalt zijn mosterd wel ergens uit china, dat is een feit.

2° knoeien met subsidies, dat is van alle tijden, ze moeten die handel maar afschaffen.. Taxeren aan de ene kant en subsidieren aan de andere kant.. Taxeer dan minder de arbeid, en belast wat meer de wegwerpconsumptie (dus niet de plastiekzakjes, maar alle goederen die in china gemaakt worden en feitelijk binnen de korste keren in de vuilbak vliegen)

3° in grotere bedrijven worden mensen betaald door de firma, maar moeten ze het syndicale werk doen op kosten van de firma. Ik weet niet of dat minimaal is, hopelijk is dat zo, maar sowieso is zoiets aberrant.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be