Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2009, 10:36   #1441
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wat zijn de grootste nadelen van het kapitalisme?
Dat het zo moeilijk en zo harteloos met transities omgaat.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 14:30   #1442
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Welke subfora kunnen jou nog (min of meer) boeien, behalve K&K?
In principe Internationaal, Maatschappij en samenleving, Godsdienst en levensovertuiging en Geschiedenis.
Helaas zijn de interessante threads (threads waar tenminste al de fulmineerders aller strekkingen wegblijven) dun gezaaid.

Wanneer er al eens een thread over een interessant onderwerp word geopend (bijvoordeeld deze), dan wordt hij vaak gekaapt door mensen die er de ballen van weten (in dat geval mensen uit beide "kampen" trouwens). De moed zakt me in de schoenen bij het lezen van zoveel ernstig bedoelde onzin, en meestal blijf ik ook daar weg.
Ik vind het spijtig dat het subforum Geschiedenis verworden is tot zielige vuilbak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Frequenteer je ook nog andere fora dan p.be?
Niet zo veel.
Je zal "Firestone" bijvoorbeeld terugvinden op JREF. Dat was oorspronkelijk een gezamenlijk account, maar sinds we weten dat gezamenlijke accounts daar verboden zijn, ben ik de enige die hem gebruikt. Veel post ik er de laatste tijd niet, en als ik al post dan is het meestal in ... (raad maar ).
Ik lees er wel geregeld heel interessante threads over wetenschappelijke onderwerpen of samenzweringstheorieën.

Een ander forum waar ik soms ga lezen is ATS.
Dat is een forum over samenzweringstheorieën, maar de leden zijn lang niet allen idiote conspiracisten. Wanneer er weer eens een UFO-claim (of zoiets) opduikt is dat meestal de plek waar ik eerst ga zien. Vaak hebben de intelligente forumleden de claim al de prullenbak ingewerkt nog voor het elders ter sprake komt.

Enkele jaren geleden ging ik ook wel eens op stormfront kijken. Nu hoeft dat niet meer, de meeste stormfrontzever komt naar mij op politics.be.

Voor de gewone dingens des levens ga ik ook soms op fora waar die dingen besproken worden, maar dan is het niet als "Firestone".

Op mijn verjaardag heb ik gelukwensen gekregen van drie fora. JREF, politics.be, en ... The Royal Forums! Waarom ik me daar ooit heb ingeschreven weet ik niet meer.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 14:32   #1443
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Verdorie, nu las ik genitale.
Je kent de Baron goed, zie ik!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 09:37   #1444
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
geraak je gefrustreerd als het te lang duurt eer er iemand op je vragen in de forumquizen kan antwoorden?
Gefrustreerd niet, maar als er verder niets te beleven valt, en hier op het werk is het ook al rustig, dan is het natuurlijk wel spijtig voor de verloren tijd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
geraak je gefrustreerd als het te lang duurt eer je zelf kan antwoorden op een vraag in de forumquizen?
Dan hangt sterk af van de vraag. Als er voldoende aanknopingspunten zijn en ik het toch niet vind, dan heb ik een "maar allez, hoekandana" reactie.
Als het een mij onbekende smoel is, of een vraag over een onderwerp waar ik weinig over weet en zonder voldoende aanknopingspunten, dan is het gewoon wachten. Verveel ik mij, dan vis ik soms naar een tip.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 16:41   #1445
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat het zo moeilijk en zo harteloos met transities omgaat.
Voorbeeld?
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 23:40   #1446
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ja.

Eén dienstencheque kost ons 7.5 euro. De immer vriendelijke fiscus betaalt daar 30% van terug, zodat de uiteindelijke kostprijs 5.25 euro is.

Dat maakt dus 7.88 euro als onze huishoudhelpster 1.5u moet strijken.
is het ethisch verantwoord dat wij klusjes die we domweg niet WILLEN doen omdat we te lui en te verwend zijn laten uitvoeren door economisch minder begunstigden, en dat dan nog deels op kosten van de staat ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 09:51   #1447
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Voorbeeld?
De industriële revolutie in de 19de eeuw bijvoorbeeld.
Per saldo is de welvaart daardoor sterk gestegen, maar hoeveel miljoenen mensen moesten in de overgang niet in mensonterende omstandigheden werken en leven?

Of nu met de informatiseringsgolf. Veel oudere werknemers of laaggeschoolden vallen meedogenloos uit de boot, en zullen het wellicht blijvend moeten stellen met uitkeringen. Sommigen zullen dat misschien nog leuk vinden ook, maar voor de meesten denk ik dat dat toch maar een triestig vooruitzicht moet zijn.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 14:16   #1448
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Nu zal ik me eens populair maken, se!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
is het ethisch verantwoord dat wij klusjes die we domweg niet WILLEN doen omdat we te lui en te verwend zijn laten uitvoeren door economisch minder begunstigden, ...
Ik doe dat voortdurend.

Ik heb geen zin om ons huisvuil naar het stort of de verwerkingsinstallatie te brengen, de toffe gasten van de vuilkar doen dat voor mij.
Ik heb ook geen zin om elke morgen om vijf uur naar de groothandelsmarkt te trekken om daar groenten en fruit te kopen (of misschien rechtstreeks naar de boer gaan). De vriendelijke kruideniers in mijn buurt doen dat voor mij, en ik betaal dan ook voor hun gewaardeerde diensten.
Enzovoort ...

Met de huishoudshulp is dat niet anders.
Ik wordt betaald om elektronen in de juiste volgorde door kabels te laten rennen, en blijkbaar is dat iemand geld waard. Met dat geld (en dat van mijn H&M uiteraard) kopen we het noodzakelijke, maar ook het aangename.

Als iemand tegen een prijs die we aankunnen bereid is een aantal minder leuke taken van mij over te nemen, dan heb ik daar niet meteen een ethisch probleem mee. Ik dwing haar niet voor mij te werken, ze is niet mijn slavin. Als ze me een kreng vind, als ik me niet netjes en respectvol tegenover haar gedraag, kan ze me laten stikken met mijn strijk- en poetswerk. Het is een werkgeefster-werkneemster relatie zoals elke andere (misschien niet strikt juridisch, want haar werkgever is het dienstenthuis).

Nu, ik wil daar ook niet hypocriet over doen. Ik heb liever dat ik iemand kan inhuren om met de huishoudstaken te helpen dan omgekeerd. We leven niet in een egalitaire samenleving, en ik zit noch bovenaan, noch onderaan de maatschappelijke ladder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
...
en dat dan nog deels op kosten van de staat ?
De staat voorziet geen op-out optie bij het innen van belastingen.
Dat ik een bepaald stelsel onlogisch, oneerlijk of contraproductief vind, daar trekt de staat zich niets van aan. Onze belastingen worden daardoor niet verminderd.

Als ik verplicht word de lasten van een stelsel te dragen, dan zie ik niet in waarom ik van de baten niet zou mogen genieten. Netjes volgens het boekje, het boekje van de staat.
Mijn (veel te) brave H&M dacht daar vroeger anders over, maar bij mij pakt zoiets niet.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 15:12   #1449
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Niet goed geslapen of maak je altijd dt-fouten ?
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 15:18   #1450
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Niet goed geslapen of maak je altijd dt-fouten ?
Goed geslapen, en zoveel dt-fouten maak ik niet, maar bij posten op het werk zit de aandacht soms elders. En ontbreekt vooral de tijd om een post enkele keren te herlezen.

Zo op het eerste zicht zie ik er twee.

Ik wordt betaald om elektronen in de juiste volgorde door kabels te laten rennen, en blijkbaar is dat iemand geld waard. Met dat geld (en dat van mijn H&M uiteraard) kopen we het noodzakelijke, maar ook het aangename.
...
Als ze me een kreng vindt, als ik me niet netjes en respectvol tegenover haar gedraag, kan ze me laten stikken met mijn strijk- en poetswerk.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 22:40   #1451
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Wanneer nam je voor het laatst deel aan een betoging/protestmanifestatie/staking...? En wat waren de eisen?

Als je dit nog nooit gedaan hebt: schaam je je niet?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 30 oktober 2009 om 22:41.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 22:42   #1452
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

ben jij ooit voorzitster geweest van een vereniging ?



ben jij ooit "té rock 'n roll" genoemd ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 10:46   #1453
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Wanneer nam je voor het laatst deel aan een betoging/protestmanifestatie/staking...? En wat waren de eisen?
Betoging is al een tijdje geleden.
Als studente nam ik braaf deel aan betogingen tegen racisme, tegen (vanzelfsprekend snode) plannen van de regering, enz ...
Meer als weldenkend meelopertje overigens.

Wat stakingen betreft, bij de twee werkgevers die ik tot nu toe heb gehad werd er (in mijn tijd althans) niet gestaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Als je dit nog nooit gedaan hebt: schaam je je niet?
Neen.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 10:49   #1454
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ben jij ooit voorzitster geweest van een vereniging ?
Neen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ben jij ooit "té rock 'n roll" genoemd ?
Hoe vreemd het ook mag klinken, ik ken genoeg mensen die me "té rock 'n roll" vinden.
Dat zegt echter meer over hen dan over mij, vrees ik.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 22:11   #1455
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Neen.
Iets anders dan voorzitter (behalve lid dan)?
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 22:24   #1456
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Wat vindt ge van het 614de gebod?
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 22:25   #1457
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Goed geslapen, en zoveel dt-fouten maak ik niet, maar bij posten op het werk zit de aandacht soms elders. En ontbreekt vooral de tijd om een post enkele keren te herlezen.

Zo op het eerste zicht zie ik er twee.

Ik wordt betaald om elektronen in de juiste volgorde door kabels te laten rennen, en blijkbaar is dat iemand geld waard. Met dat geld (en dat van mijn H&M uiteraard) kopen we het noodzakelijke, maar ook het aangename.
...
Als ze me een kreng vindt, als ik me niet netjes en respectvol tegenover haar gedraag, kan ze me laten stikken met mijn strijk- en poetswerk.


__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 10:15   #1458
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Iets anders dan voorzitter (behalve lid dan)?
Ik was enkele jaren secretaris van een vereniging.

Mijn man is zowaar voorzitter van een vereniging, en soms speel ik daar secretaresse voor.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 11:38   #1459
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wat vindt ge van het 614de gebod?
Ik ben daar niet speciaal voor te vinden.

Een anekdote die ik thuis vaak hoorde ging als volgt:

In 1941 werd de vergaderzaal van het Brits lagerhuis tijden een bombardement zo goed als vernietigd.
Nu was deze zaal eigenlijk te klein, met minder zitplaatsen dan parlementsleden. Daar hij toch heropgebouwd moest worden, stelden sommigen voor de inrichting aan te passen om zo meer zitplaatsen te verkrijgen.
Dat voorstel werd echter verworpen, en de vergaderzaal werd heropgebouwd ongeveer zoals hij ervoor was, met te weinig zitplaatsen dus. De reden laat zich raden: het is niet aan Hitler om, zelfs onrechtstreeks, te bepalen hoe het Brits parlement er moet uitzien.


Voor mij geldt, mutatis mutandis, hetzelfde. Ik ga mijn handelingen, mijn leven, niet laten bepalen door wat Hitler en de nazi's probeerden te bereiken, door hun haat, door hun obsessies.

Dat is nog wat anders dan vergeten wat er gebeurd is en hoe het zover is kunnen komen. Temeer daar er nog altijd idioten rondlopen die de nazimisdaden goedpraten of ontkennen (en soms beide tegelijk).

Zelfs op dit forum zit een (gelukkig kleine) luidruchtige bende die de nazi retoriek nagenoeg klakkeloos overneemt, soms voorzien van een pseudofilosofisch sausje, maar altijd met dezelde stouterikken, dezelfde "bewijsvoering", en bij een deel dezelfde "oplossingen". Zelfs de protocollen worden door sommige "kritische" forumleden nog geregeld opgevoerd.

Ook deze weinig originele idioten zullen mijn leven niet bepalen.

Geen 614de gebod dus, wat mij betreft.

Maar soit, zoals ik eerder al eens schreef, dit forum leent zich niet tot ernstige en serene discussies over dit onderwerp.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 2 november 2009 om 11:43.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 12:52   #1460
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een anekdote die ik thuis vaak hoorde ging als volgt:

In 1941 werd de vergaderzaal van het Brits lagerhuis tijden een bombardement zo goed als vernietigd.
Nu was deze zaal eigenlijk te klein, met minder zitplaatsen dan parlementsleden. Daar hij toch heropgebouwd moest worden, stelden sommigen voor de inrichting aan te passen om zo meer zitplaatsen te verkrijgen.
Dat voorstel werd echter verworpen, en de vergaderzaal werd heropgebouwd ongeveer zoals hij ervoor was, met te weinig zitplaatsen dus. De reden laat zich raden: het is niet aan Hitler om, zelfs onrechtstreeks, te bepalen hoe het Brits parlement er moet uitzien.
Maar je kan echter een plaatsje reserveren.
Wel moet je dan 30 minuten in stil gebed zitten.
Toch fantastisch.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be