Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2019, 19:47   #1461
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben oprecht blij voor u.

Proficiat.

Wat ga je nu doen ? Terug een woning kopen (want als ik me niet vergis hebben ze uw huis afgepakt voor die belastingschuld) ?
Dank je Tavek.
Een woning kopen staat niet onmiddellijk op het programma. De huidige huurwoning voldoet en is niet overdreven duur. Als je rekening houdt met de werkplaats en die ook nuttig gebruikt is het zeker een goede deal.
Sinds enkele maanden begint het leven weer echt vlot te lopen.
Het vertrouwen is teruggekeerd en voorstellen uit verschillende hoeken komen opnieuw op tafel te liggen. Ik ben ondertussen wel bijna 60 en gewoon doorstarten en doen alsof die 10 jaar nooit zijn gebeurd is verleidelijk. Of het ook de beste keuze is weet ik niet.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 20:27   #1462
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dank je Tavek.
Een woning kopen staat niet onmiddellijk op het programma. De huidige huurwoning voldoet en is niet overdreven duur. Als je rekening houdt met de werkplaats en die ook nuttig gebruikt is het zeker een goede deal.
Sinds enkele maanden begint het leven weer echt vlot te lopen.
Het vertrouwen is teruggekeerd en voorstellen uit verschillende hoeken komen opnieuw op tafel te liggen. Ik ben ondertussen wel bijna 60 en gewoon doorstarten en doen alsof die 10 jaar nooit zijn gebeurd is verleidelijk. Of het ook de beste keuze is weet ik niet.
Ik denk dat jezelf het beste weet wat goed is.
Ongevraagde raad is vaak niet aangenaam.

Als ik toch mag zondigen tegen die regel: tijd voor te ontspannen en de stress te laten voor wat het is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 20:33   #1463
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat jezelf het beste weet wat goed is.
Ongevraagde raad is vaak niet aangenaam.

Als ik toch mag zondigen tegen die regel: tijd voor te ontspannen en de stress te laten voor wat het is.
En voorzichtig zijn met de centen, want voor je het weet staat er weer een andere fraudeur voor de deur om ze te ontfutselen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 20:49   #1464
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En voorzichtig zijn met de centen, want voor je het weet staat er weer een andere fraudeur voor de deur om ze te ontfutselen.
Deze zaak heeft niks te maken met een fraudeur, niet vergeten dat het de fiscus is die hier als enige heeft opgetreden om onze centen te ontfutselen.
Een ambtenaar die zijn werk niet doet en vervolgens een vals PV opstelt om uit de vuurlinie te blijven. Vandaag weten we dat dit echt ter kwader trouw is gebeurd maar weten nog niet vanop welk niveau dit is gestuurd.
Een door Brussel verbeterd PV dat terug naar Ciney is gestuurd (2 december 2009) heeft een paar merkwaardige `aantekeningen` die laten vermoeden dat Brussel heeft aangestuurd op het `aangepast` PV dat 10 jaar van ons leven zal gaan kosten. Dit maakt ook duidelijk waarom er op geen enkel niveau iets werd ondernomen om dit op te lossen.
Bezwaar ingediend, afgewezen met het flauwste en ook grondig fout excuus aller tijden. Top van de BBI op de hoogte gebracht - middenvinger gekregen.
`Duizenden` bewijzen doorgestuurd .... nooit enige reactie gehad.
Ombudsdienst gecontacteerd : `We mogen niks doen`
Plainte-Klacht - zelfde laken een broek.
Dwarsliggen tot op een zeldzaam niveau verheven.

Lees binnenkort het boek dat volgens de eerste proeflezers door iedereen moet gelezen worden. De wereld van onze fiscus en onze wetgeving zal ook voor jou open gaan.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 augustus 2019 om 21:05.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 21:05   #1465
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Is het in orde gekomen?

Hey, vriend Johan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 21:11   #1466
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is het in orde gekomen?

Hey, vriend Johan.
90% van onze centen zijn terug. Nog voor het einde van deze maand zouden we die andere 10% ontvangen plus de moratoire intresten.

Verder is het daarmee nog niet `echt` in orde gekomen.
Men gaat nog verder op zoek naar de verantwoordelijken voor deze wansmakelijke affaire en zal de aangerichte schade nog worden gepresenteerd.
Dat zal niet eenvoudig zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 augustus 2019 om 21:16.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 22:24   #1467
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Subiet zonnepanelen kopen, zonneboiler, warmtepomp, hoogrendementsglas, isolatie en een electrische auto.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 00:38   #1468
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Deze zaak heeft niks te maken met een fraudeur, niet vergeten dat het de fiscus is die hier als enige heeft opgetreden om onze centen te ontfutselen.
Een ambtenaar die zijn werk niet doet en vervolgens een vals PV opstelt om uit de vuurlinie te blijven. Vandaag weten we dat dit echt ter kwader trouw is gebeurd maar weten nog niet vanop welk niveau dit is gestuurd.
Een door Brussel verbeterd PV dat terug naar Ciney is gestuurd (2 december 2009) heeft een paar merkwaardige `aantekeningen` die laten vermoeden dat Brussel heeft aangestuurd op het `aangepast` PV dat 10 jaar van ons leven zal gaan kosten. Dit maakt ook duidelijk waarom er op geen enkel niveau iets werd ondernomen om dit op te lossen.
Bezwaar ingediend, afgewezen met het flauwste en ook grondig fout excuus aller tijden. Top van de BBI op de hoogte gebracht - middenvinger gekregen.
`Duizenden` bewijzen doorgestuurd .... nooit enige reactie gehad.
Ombudsdienst gecontacteerd : `We mogen niks doen`
Plainte-Klacht - zelfde laken een broek.
Dwarsliggen tot op een zeldzaam niveau verheven.

Lees binnenkort het boek dat volgens de eerste proeflezers door iedereen moet gelezen worden. De wereld van onze fiscus en onze wetgeving zal ook voor jou open gaan.
Gefeliciteerd met uw volgehouden strijd!

Als uw boek uitkomt: laat hier dan zeker een melding hoe of waar het gelezen kan worden!
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 08:56   #1469
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Deze zaak heeft niks te maken met een fraudeur, niet vergeten dat het de fiscus is die hier als enige heeft opgetreden om onze centen te ontfutselen.
Een ambtenaar die zijn werk niet doet en vervolgens een vals PV opstelt om uit de vuurlinie te blijven. Vandaag weten we dat dit echt ter kwader trouw is gebeurd maar weten nog niet vanop welk niveau dit is gestuurd.
Een door Brussel verbeterd PV dat terug naar Ciney is gestuurd (2 december 2009) heeft een paar merkwaardige `aantekeningen` die laten vermoeden dat Brussel heeft aangestuurd op het `aangepast` PV dat 10 jaar van ons leven zal gaan kosten. Dit maakt ook duidelijk waarom er op geen enkel niveau iets werd ondernomen om dit op te lossen.
Bezwaar ingediend, afgewezen met het flauwste en ook grondig fout excuus aller tijden. Top van de BBI op de hoogte gebracht - middenvinger gekregen.
`Duizenden` bewijzen doorgestuurd .... nooit enige reactie gehad.
Ombudsdienst gecontacteerd : `We mogen niks doen`
Plainte-Klacht - zelfde laken een broek.
Dwarsliggen tot op een zeldzaam niveau verheven.

Lees binnenkort het boek dat volgens de eerste proeflezers door iedereen moet gelezen worden. De wereld van onze fiscus en onze wetgeving zal ook voor jou open gaan.
Was het niet zo dat je jouw zaak had overgelaten en dat de overnemer het één en ander niet correct gedaan heeft en dit in jouw schoenen geschoven heeft?

Maw, had de overnemer netjes alle belastingen betaald die moesten betaald worden, had je dan deze miserie ook?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 09:14   #1470
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is het in orde gekomen?

Hey, vriend Johan.
Als je wint heb je vrienden
Rijen dik
Echte vrienden...

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 10:03   #1471
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als je wint heb je vrienden
Rijen met dikke tetten
Echte vrienden...
FIFY
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 22:55   #1472
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Was het niet zo dat je jouw zaak had overgelaten en dat de overnemer het één en ander niet correct gedaan heeft en dit in jouw schoenen geschoven heeft?
Neen. De nieuwe eigenaar komt in het verhaal van de fiscus van Ciney zelfs nooit ter sprake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Maw, had de overnemer netjes alle belastingen betaald die moesten betaald worden, had je dan deze miserie ook?
Had helemaal niks met de al of niet correct betaalde belastingen van de nieuwe eigenaar te maken. Van zo`n inbreuk is in ons hele dossier helemaal niks terug te vinden.

Het gaat hier over een herziening inkomstenbelasting op gedane investeringen. Bij mijn weten mag je zonder problemen investeren in je zaak. Iemand belasten op investeringen (met door de fiscus vermoedelijk niet aangegeven inkomsten)van iemand anders is dus enkel en alleen de verantwoordelijkheid van die fiscus.
Als je dan als fiscus (waarschijnlijk bewust) nog knoeit met de verplichte meldingen van aanslagen van ambtswege dat ga je voor de zoveelste keer echt over de rode lijn.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 augustus 2019 om 23:00.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 10:30   #1473
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Neen. De nieuwe eigenaar komt in het verhaal van de fiscus van Ciney zelfs nooit ter sprake.



Had helemaal niks met de al of niet correct betaalde belastingen van de nieuwe eigenaar te maken. Van zo`n inbreuk is in ons hele dossier helemaal niks terug te vinden.

Het gaat hier over een herziening inkomstenbelasting op gedane investeringen. Bij mijn weten mag je zonder problemen investeren in je zaak. Iemand belasten op investeringen (met door de fiscus vermoedelijk niet aangegeven inkomsten)van iemand anders is dus enkel en alleen de verantwoordelijkheid van die fiscus.
Als je dan als fiscus (waarschijnlijk bewust) nog knoeit met de verplichte meldingen van aanslagen van ambtswege dat ga je voor de zoveelste keer echt over de rode lijn.
Ik lees toch ergens:

Misbruik van mijn naam naar derden toe als 'zaakvoerder' van een bvba. (https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1222)

Wie heeft jouw naam dan misbruikt en waarom?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 22:36   #1474
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik lees toch ergens:

Misbruik van mijn naam naar derden toe als 'zaakvoerder' van een bvba. (https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1222)

Wie heeft jouw naam dan misbruikt en waarom?
Ambtenaren fiscus. Intern toezicht ( Antwerpen) is aan het uitzoeken waarom.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 06:17   #1475
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Subiet zonnepanelen kopen, zonneboiler, warmtepomp, hoogrendementsglas, isolatie en een electrische auto.
Straks ruitenwissers kopen voor mijn Chevrolet Aveo, stookolie, afbetalingsplannen aflossen, en openstaande `hulp` terugbetalen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 06:24   #1476
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Als uw boek uitkomt: laat hier dan zeker een melding hoe of waar het gelezen kan worden!
Na de proeflezers heeft ook de uitgeverij positief gereageerd. Het manuscript wordt binnen een tiental dagen besproken. De uitgeverij heeft een aantal opmerkingen die het boek kunnen beter maken. Het is evident dat we daar rekening mee gaan houden.
Je mag er gerust in zijn, we gaan er geen geheim van maken waar het te verkrijgen zal zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 06:27   #1477
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als je wint heb je vrienden
Rijen dik
Echte vrienden...

Echte vrienden heb je ook als je aan de verliezende kant staat. Ze zijn niet in grote aantallen tegenwoordig maar ze zijn er.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 09:22   #1478
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ambtenaren fiscus. Intern toezicht ( Antwerpen) is aan het uitzoeken waarom.
Het probleem is natuurlijk dat ik eigenlijk nooit echt begrepen heb wat er aan de hand was en dat je het als een soort quiz presenteerde waarbij je telkens een beetje informatie vrijgaf.

Ik herinner me nog goed toen ik jouw openingspost las, veel relevant informatie bevatte het niet.

Nu als alles in orde is des te beter maar ik zou toch gaan voor een fikse vergoeding. Al bij al heb je jouw huis verplicht moeten verkopen en zul je daar schade door geleden hebben. Een goede advocaat onder de arm nemen is hier opnieuw de beste keuze, je kunt die nu betalen en het zal geen slechte investering zijn. Je kunt alleen iets terugeisen als je bewijzen hebt van de geleden schade en soms vergeet men dit kleine detail.

Als je een boek erover schrijft zou ik ook aanraden om het allemaal wat duidelijker te beschrijven, anders zou men de indruk kunnen krijgen dat men fictie aan het lezen is waarbij het de bedoeling is de lezer eerst op het verkeerde spoor te zetten om dan uiteindelijk tot een verrassende conclusie te komen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 12:02   #1479
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat ik eigenlijk nooit echt begrepen heb wat er aan de hand was en dat je het als een soort quiz presenteerde waarbij je telkens een beetje informatie vrijgaf.
Troost u, alles is pas jaren later ook voor ons pas duidelijk geworden Eigenlijk weet het gros van de fiscus vandaag nog niet wat er aan de hand is, hoe de rotzooi tot stand is gekomen en waarom het 10 jaar heeft geduurd alvorens de boel ietwat naar een oplossing is geëvalueerd.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Nu als alles in orde is des te beter maar ik zou toch gaan voor een fikse vergoeding. Al bij al heb je jouw huis verplicht moeten verkopen en zul je daar schade door geleden hebben. Een goede advocaat onder de arm nemen is hier opnieuw de beste keuze, je kunt die nu betalen en het zal geen slechte investering zijn. Je kunt alleen iets terugeisen als je bewijzen hebt van de geleden schade en soms vergeet men dit kleine detail.
Komt is orde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Als je een boek erover schrijft zou ik ook aanraden om het allemaal wat duidelijker te beschrijven, anders zou men de indruk kunnen krijgen dat men fictie aan het lezen is waarbij het de bedoeling is de lezer eerst op het verkeerde spoor te zetten om dan uiteindelijk tot een verrassende conclusie te komen.
Het boek is geschreven en door de uitgever positief onthaald. De gebruikelijke opmerkingen zijn ook aanwezig en daar wordt rekening mee gehouden. Enkele maanden geleden met de schrijver van het boek samen gezeten met Wim Van den Eynde. Deze pleitte ervoor om de echte namen van alle betrokken ambtenaren te gebruiken. We hebben deze vraag ook doorgespeeld aan de uitgever. Dat zal binnen een week bij de bespreking van het manuscript wel ter sprake komen zeker?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 augustus 2019 om 12:08.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 13:45   #1480
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Na de proeflezers heeft ook de uitgeverij positief gereageerd. Het manuscript wordt binnen een tiental dagen besproken. De uitgeverij heeft een aantal opmerkingen die het boek kunnen beter maken. Het is evident dat we daar rekening mee gaan houden.
Je mag er gerust in zijn, we gaan er geen geheim van maken waar het te verkrijgen zal zijn.
Ik vind dat je er hier een gratis PDF mag van plaatsen dan, als beloning voor ons geduld om doorheen 1500 berichten te ploegen, het ene al wat nonsensicaler dan het andere...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be