Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2019, 19:32   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Door deze protesten snijdt Hong Kong bij eigen vlees. Het is onwaarschijnlijk dat China een bloedige onderdrukking in Hong Kong zal doen zoals 'westerse' (beter 'angelsaxische') instanties met koude oorlog ambities hopen. Waarschijnlijker is dat China Hong Kong niet als al te betrouwbaar zal beschouwen door deze protesten wat ten voordele is van de economische ontwikkeling van Shanghai en Shenzhen. Hong Kong kan dan verder door het leven als toeristische attractie of zo.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2019 om 19:34.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 20:46   #22
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Door deze protesten snijdt Hong Kong bij eigen vlees. Het is onwaarschijnlijk dat China een bloedige onderdrukking in Hong Kong zal doen zoals 'westerse' (beter 'angelsaxische') instanties met koude oorlog ambities hopen. Waarschijnlijker is dat China Hong Kong niet als al te betrouwbaar zal beschouwen door deze protesten wat ten voordele is van de economische ontwikkeling van Shanghai en Shenzhen. Hong Kong kan dan verder door het leven als toeristische attractie of zo.
Dat moet u vast erg leuk vinden. Enfin, hierbij is uw masker toch wel afgevallen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 22:51   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat moet u vast erg leuk vinden. Enfin, hierbij is uw masker toch wel afgevallen.
Ik vind het jammer voor Hong Kong wat ze nu meemaken. Ik zou het net niet leuk vinden moest China militair ingrijpen. Niet goed voor Hong Kong noch voor China. Enkel in het westen zouden sommigen zich in de handen wrijven daarvoor.

Ik wil echter niet ontkennen dat het niet beter kan in Hong Kong en dat er geen gerechtvaardigde reden voor protest is. Een oligarchie heeft in Hong Kong de economie in handen terwijl het leven van de gemiddelde Hongkonger helemaal niet zo rooskleurig is. Daarin ligt een reden voor protest. Maar ik vrees dat die protesten gekaapt worden door actoren die aan de zaak een geopolitieke dimensie willen geven.

Actoren die op zich geen zak geven om de bevolking van Hong Kong.

Dat is wat ik denk. Als die opinie me in een hoek duwt laat het dan die zijn van de waarheid zoals ze is.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 22:56   #24
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vind het jammer voor Hong Kong wat ze nu meemaken. Ik zou het net niet leuk vinden moest China militair ingrijpen. Niet goed voor Hong Kong noch voor China. Enkel in het westen zouden sommigen zich in de handen wrijven daarvoor.

Ik wil echter niet ontkennen dat het niet beter kan in Hong Kong en dat er geen gerechtvaardigde reden voor protest is. Een oligarchie heeft in Hong Kong de economie in handen terwijl het leven van de gemiddelde Hongkonger helemaal niet zo rooskleurig is. Daarin ligt een reden voor protest.
Nee hoor, ze willen gewoon geen deel uitmaken van China Mainland, en ze ergeren zich dood aan de opdringerigheid van Beijing.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar ik vrees dat die protesten gekaapt worden door actoren die aan de zaak een geopolitieke dimensie willen geven.

Actoren die op zich geen zak geven om de bevolking van Hong Kong.

Dat is wat ik denk. Als die opinie me in een hoek duwt laat het dan die zijn van de waarheid zoals ze is.
ge vergist u. Ga eens naar HK. het zal u wijzer maken. Ik ga volgende week.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 01:49   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Door deze protesten snijdt Hong Kong bij eigen vlees. Het is onwaarschijnlijk dat China een bloedige onderdrukking in Hong Kong zal doen zoals 'westerse' (beter 'angelsaxische') instanties met koude oorlog ambities hopen. Waarschijnlijker is dat China Hong Kong niet als al te betrouwbaar zal beschouwen door deze protesten wat ten voordele is van de economische ontwikkeling van Shanghai en Shenzhen. Hong Kong kan dan verder door het leven als toeristische attractie of zo.
Dat zit er duidelijk inderdaad dik in.
Plus een aantal Honkies lijden voor een groot deel aan dat typische self centered syndroom: die 'better than thou feeling' ten opzichte van mainlanders, een overschotje van de vroegere koloniale Engelse periode.
De zogezegde wens naar totale onafhankelijkheid van 't mainland is bullshit van een minderheid die zich makkelijk laat gebruiken, zoals overal ter wereld. Hun scholieren zijn daarbij een makkelijke extra prooi, ook zoals op veel plaatsen ter wereld. Geert preekt hierboven pastoraal voor die minderheid. Duidelijk.
De overgrote meerderheid Honkies heeft een modaal leven en blijft bezig om dat zo goed mogelijk uit te breiden, waar mogelijk.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 06:43   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is jammer. Ze hebben daar nochtans goede braadworst met ajuintjes. Maar nu spreek ik wel over de tijd toen Aad de Mos daar nog trainer was en wijlen John Cordier voorzitter.
daar krijg je zeker geen propere handen van.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 07:16   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom mogen de inwoners van Hong Kong (net zoals de Oeigoeren) daar niet zelf over beslissen?
Omdat hun alu-hoedje te strak zitten en denken dat Amerika hier achter zit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 08:45   #28
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Om de westerse media aandacht voor Hong Kong te begrijpen dient men de zaak in een geopolitiek perspectief te plaatsen. Dan ziet men bv dat wat Indië nu in Kasjmir doet, de autonomie afschaffen, politici arresteren en verkiezingen afschaffen om alles rechtstreeks vanuit New Delhi regelen, een veel grotere aanslag op de democratie en autonomie is dan de aanpak van Hong Kong door China. Maar dat krijgt amper media aandacht in het westen omdat het niet interessant is als een geopolitiek wapen te gebruiken tegen diegenen die we niet controleren. En dat is maar 1 voorbeeld. Het westers publiek wordt met een fake vijandsbeeld opgezadeld. Koude oorlog goeden tegen slechten nonsens.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 augustus 2019 om 08:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 08:49   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Om de westerse media aandacht voor Hong Kong te begrijpen dient men de zaak in een geopolitiek perspectief te plaatsen. Dan ziet bv dat wat Indië nu in Kasjmir doet, de autonomie afschaffen, politici arresteren en verkiezingen afschaffen om alles rechtstreeks vanuit New Dely regelen, een veel grotere aanslag op de democratie en autonomie is dan de aanpak van Hong Kong door China. Maar dat krijgt amper media aandacht in het westen omdat het niet interessant is als een geopolitiek wapen te gebruiken tegen diegenen die we niet controleren. En dat is maar 1 voorbeeld. Het westers publiek wordt met een fake vijandsbeeld opgezadeld. Koude oorlog goeden tegen slechten nonsens.
alleen is het niet het westerse publiek dat in de straten van Hongkong staat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 08:52   #30
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alleen is het niet het westerse publiek dat in de straten van Hongkong staat.
Hij denkt dat ze alleen in Hong Kong op straat staan? Nee. Maar in Hong Kong staan de camera's er massaal op.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 09:29   #31
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom mogen de inwoners van Hong Kong (net zoals de Oeigoeren) daar niet zelf over beslissen?
Omdat de wereld eenmaal niet zo in elkaar zit.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 09:31   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hij denkt dat ze alleen in Hong Kong op straat staan? Nee. Maar in Hong Kong staan de camera's er massaal op.
in totalitair China staan de camera's met gezichtsherkenning overal op.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 09:54   #33
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Om de westerse media aandacht voor Hong Kong te begrijpen dient men de zaak in een geopolitiek perspectief te plaatsen. Dan ziet men bv dat wat Indië nu in Kasjmir doet, de autonomie afschaffen, politici arresteren en verkiezingen afschaffen om alles rechtstreeks vanuit New Delhi regelen, een veel grotere aanslag op de democratie en autonomie is dan de aanpak van Hong Kong door China. Maar dat krijgt amper media aandacht in het westen omdat het niet interessant is als een geopolitiek wapen te gebruiken tegen diegenen die we niet controleren.
dat krijgt exact evenveel aandacht.
De onrust in HK is overigens al bezig van vorig jaar, toen het helemaal in het westen geen aandacht kreeg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En dat is maar 1 voorbeeld. Het westers publiek wordt met een fake vijandsbeeld opgezadeld. Koude oorlog goeden tegen slechten nonsens.
Gij ziet luchtkastelen.

er is nergens een geheim complot om de domme westerling (waar gij dat 'toevallig' niet toe behoort) te misleiden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 16:47   #34
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Om de westerse media aandacht voor Hong Kong te begrijpen dient men de zaak in een geopolitiek perspectief te plaatsen. Dan ziet men bv dat wat Indië nu in Kasjmir doet, de autonomie afschaffen, politici arresteren en verkiezingen afschaffen om alles rechtstreeks vanuit New Delhi regelen, een veel grotere aanslag op de democratie en autonomie is dan de aanpak van Hong Kong door China. Maar dat krijgt amper media aandacht in het westen omdat het niet interessant is als een geopolitiek wapen te gebruiken tegen diegenen die we niet controleren. En dat is maar 1 voorbeeld. Het westers publiek wordt met een fake vijandsbeeld opgezadeld. Koude oorlog goeden tegen slechten nonsens.
Dus we zouden allemaal best de Pravda lezen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 16:53   #35
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Om de westerse media aandacht voor Hong Kong te begrijpen dient men de zaak in een geopolitiek perspectief te plaatsen. Dan ziet men bv dat wat Indië nu in Kasjmir doet, de autonomie afschaffen, politici arresteren en verkiezingen afschaffen om alles rechtstreeks vanuit New Delhi regelen, een veel grotere aanslag op de democratie en autonomie is dan de aanpak van Hong Kong door China. Maar dat krijgt amper media aandacht in het westen omdat het niet interessant is als een geopolitiek wapen te gebruiken tegen diegenen die we niet controleren. En dat is maar 1 voorbeeld. Het westers publiek wordt met een fake vijandsbeeld opgezadeld. Koude oorlog goeden tegen slechten nonsens.
Lees eens the Guardian van vandaag, dan ga je er anders over denken. En dat is een krant met een heel hoog leesbereik, ook online. Hun grootste artikel en zwaarste aanklacht van vandaag is over Kashmir. Heus geen haastig door een junior bijeen geschreven artikeltje, maar degelijk journalistiek werk met een pak achtergronden + duiding.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 03:13   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Back to Honkers:
't begint serieus te rommelen met het mainland volgens de uitspraken van 'hun'* woordvoerder.
Als het zo verder gaat vraag ik me af welk artikel van de Basic Law eerst gaat ingeroepen worden: 14 of 18.
Anyway: mijn pot Belgische Pickles blijft op mijn bijzettafeltje staan en de verse frit is gesneden.
Geen voor mij zene!

P.S. @Geert: als ge in Honkers geland geraakt geef een seintje, ik trakteer een Tripel van Chimay, maar ik kom wel NIET naar Mui Wo, he: 't is DB of niks!

* =niet de Schoof.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 7 augustus 2019 om 03:14.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 23:26   #37
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Amerikaanse inmenging in Hong Kong precies nog niet voorbij.

Citaat:
Julie Eadeh, a US diplomat in Hong Kong, was caught meeting HK protest leaders. It would be hard to imagine the US reaction if Chinese diplomat were meeting leaders of Occupy Wall Street, Black Lives Matter or Never Trump protesters.
Niet dat we kunnen verwachten dat de hegemon en zijn volgers geïnteresseerd zijn in reciprociteit.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 06:32   #38
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

https://www.newshub.co.nz/home/new-z...-students.html

Chinese studenten in Auckland misdragen zich op Campus. . Waarschijnlijk zitten er partij officials tussen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 09:45   #39
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
https://www.newshub.co.nz/home/new-z...-students.html

Chinese studenten in Auckland misdragen zich op Campus. . Waarschijnlijk zitten er partij officials tussen.
Is er een bewijs voor deze getikte insinuatie, of hebt ge weer nul de botten, zoals al uw 150 vorige 'insinuatie' posten?

En ge vergeet het woord 'zweem'. En het woord 'eikpunt'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 13:30   #40
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Dit is natuurlijk een leuke manier van mijn mede-Honkies om Xi te 'plezieren'. De idioten

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be