Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart Tommelein (VLD) - 26 april tot 2 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Tommelein (VLD) - 26 april tot 2 mei "Op het hoogste echelon begon hij als raadgever voor Patrick Dewael, later werd hij zijn woordvoerder. Nu is hij volksvertegenwoordiger en klaar om uw vragen te beantwoorden. Op zijn website weet hij te melden dat "Een politicus kan zijn werk onmogel

 
 
Discussietools
Oud 27 april 2004, 15:22   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Via de dienstencheque wil men werk teweegbrengen. Stempelaars dus!
De waarheid; de meeste bedrijven die met dat systeem nu werken schrijven geen stempelaars in maar putten uit hun eigen werkvolk en de belasting betaler betaald nu ongeveer een keer of 6 meer om bij jan met de pet zijn huis te gaan kuisen.
Nu weet ik niet meer hoe dwaas een mens kan worden van die onzin dat een kuisvrouw van het belastingeld moet komen. Men zegt dat het is om het zwart werk in te dijken? Realiteit is, als de dienstencheque er niet meer is zullen de kuisvrouwen er wel nog zijn! Want het platform is ditmaal gelegd door de regering zelf, de mensen kennen hun dan al, ze zijn een kleine bijdrage dan al gewoon en niets houdt hun tegen dat verder te betalen en de kuisvrouw op zich is ook dat gewoon klein loon gewoon, maar nu krijgen ze het verder in het zwart!
tss, niet te doen bij de VLD.
Mambo is offline  
Oud 28 april 2004, 13:05   #2
Coverman
Vreemdeling
 
Coverman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Locatie: Nieuwpoort
Berichten: 50
Stuur een bericht via MSN naar Coverman
Standaard

U stelt het veel te simplistisch.....

We leven in een land dat heel veel voor zijn bevolking doet (RSZ, onderwijs, infrastructuur,...) in ruil hiervoor betalen alle WERKENDE mensen bijdragen.

De dienstencheques moeten ervoor zorgen dat het profitariaat van stempelaars voor een groot stuk verdwijnt.
Als alle stempelaars (die daar bewust voor kiezen en als dusdanig op de rug van de maatschappij leven) zich zouden inzetten om bij te dragen aan de gemeenschap dan zouden dergelijke maatregelen inderdaad niet nodig zijn geweest.

Kortom ik vind dit een lovenswaardig initiatief die echter wel grotendeels door Frank Vandenbroucke werd gedragen die volgens mij nog altijd Sp.a. is.

Misschien net iets te vlug met uw commentaar.
Coverman is offline  
Oud 28 april 2004, 17:33   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik ben helemaal niet te vlug, ik zal het u bewijzen zelfs!
Mijn vriend heeft een schoonmaakbedrijf, is op de kar gesprongen van de dienstencheque en neemt geen enkele stempelaar in dienst omdat die zich te graaag ziek melden. Dit jaar heeft hij 40 extra mensen aangeworven, niet weinig maar geen enkele stempelaar.
En als alles uitgerekent is door de knappe boekhouder heeft hij echt waar niks over gehouden, behalve de extra bekommernis van dat personeel.
Resultaat; hij stelt die afdeling over te nemen op een discrete manier om er weer vanaf te zijn. Straf nietwaar?
Bent u geinterreseerd, u kan met mij dan contact opnemen voor die handel in één klap over te nemen.
Bedenk wel, verleden week heeft hij net twee miljoen oude franken mogen overdragen aan de rsz en staat nu voorlopig op circa 16000€ rsz per maand, de week daarvoor vakantie geld opleg ook 800000 oude franken.
Het grootste bedrijf van europa stelt die afdeling ook op overname of afbouw, dus dat is niet voor niets allemaal!
Ondertussen wordt er ongeveer iets rondom de 900franken betaald per uur voor die kuisvrouw van de staat uit en betaald de particlier iets rondom de 250 per uur voor eigen rekening. En dan aanvaarden ze nog geen stempelaars?
Echt waar , wie er mee bezig is lacht de regering vierkant uit momenteel en de kuisvrouwen, die doen verder maar in het zwart!
Niks te simpel, pure realiteit hier en nu onder ons allen neus!
Mambo is offline  
Oud 29 april 2004, 08:45   #4
Coverman
Vreemdeling
 
Coverman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Locatie: Nieuwpoort
Berichten: 50
Stuur een bericht via MSN naar Coverman
Standaard

Beste,


Dan is uw vriend een "ondernemer met een zeer kortzichtige visie". U schrijft net dat die werklozen toch te veel ziek zijn....
Daar zit het probleem nu net, door een groot aantal profiteurs is het voor de brave werkende betalende man veel duurder geworden.

Ikzelf ben ook ondernemer en had in het verleden 5 mensen in dienst, ik heb sinds kort geïnvesteerd in een volledige automatisatie van mijn proces om geen personeel meer te hoeven betalen.

Let wel: het is niet de personeelskost alleen die ondernemen in België duur maakt, energie, telecom, administratie, milieu-normen,...

Het ontbreekt België aan een aantrekkelijk klimaat om in te investeren, en dat na een periode van bijna 6 jaar paars.
Coverman is offline  
Oud 29 april 2004, 14:44   #5
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coverman
U stelt het veel te simplistisch.....

We leven in een land dat heel veel voor zijn bevolking doet (RSZ, onderwijs, infrastructuur,...) in ruil hiervoor betalen alle WERKENDE mensen bijdragen.

De dienstencheques moeten ervoor zorgen dat het profitariaat van stempelaars voor een groot stuk verdwijnt.
Als alle stempelaars (die daar bewust voor kiezen en als dusdanig op de rug van de maatschappij leven) zich zouden inzetten om bij te dragen aan de gemeenschap dan zouden dergelijke maatregelen inderdaad niet nodig zijn geweest.

Kortom ik vind dit een lovenswaardig initiatief die echter wel grotendeels door Frank Vandenbroucke werd gedragen die volgens mij nog altijd Sp.a. is.

Misschien net iets te vlug met uw commentaar.
De enige met verstand aan die kant. 'k Vraag me nog steeds af wat die links doet. Toen hij hier te gast was, had ik wel enige sympathie voor hem. Vlotte regelmatige antwoorden. Kan niet van alle genodigden gezegd worden.
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 29 april 2004, 18:06   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Geplaatst: Do Apr 29, 2004 09:45 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Beste,


Dan is uw vriend een "ondernemer met een zeer kortzichtige visie". U schrijft net dat die werklozen toch te veel ziek zijn....
Daar zit het probleem nu net, door een groot aantal profiteurs is het voor de brave werkende betalende man veel duurder geworden.

Ikzelf ben ook ondernemer en had in het verleden 5 mensen in dienst, ik heb sinds kort geïnvesteerd in een volledige automatisatie van mijn proces om geen personeel meer te hoeven betalen.
Groot aantal profiteurs vind je voornamelijk onder het personeel van de staat en de stad, tel eens hun ziektedagen en vergelijk de eens met eender welke in de privé! Maar daar hebben we hier geen boodschap aan, net zomin aan de automatisatie want in een schoonmaakster kan je nog altijd geen moteurke hangen, dit is de dienstensector. En die check is er gemaakt om mensen zoals u en ik in ons persoonlijk huis te komen kuisen maar wel betaald door al de Belgen.
Dus u vind dat goed? uw buurman laat zijn huis kuisen en jij betaald met de glimlach?
Mambo is offline  
Oud 29 april 2004, 22:33   #7
Bart Tommelein
 
 
Bart Tommelein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 101
Standaard

Eén van de bedoelingen van het dienstencheque systeem is zwarte arbeid te witten. Het is beter om als overheid een beetje te betalen voor werk in bepaalde sectoren dan te moeten dulden dat ze allemaal in het zwart werken.
Een zwarte poetshulp of klusjesman bij u thuis is oncontroleerbaar. Het is arbeidsintensief werk en gebeurt bij de mensen thuis.
__________________
http://www.tommelein.be
Bart Tommelein is offline  
Oud 29 april 2004, 22:56   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein
Eén van de bedoelingen van het dienstencheque systeem is zwarte arbeid te witten. Het is beter om als overheid een beetje te betalen voor werk in bepaalde sectoren dan te moeten dulden dat ze allemaal in het zwart werken.
Een zwarte poetshulp of klusjesman bij u thuis is oncontroleerbaar. Het is arbeidsintensief werk en gebeurt bij de mensen thuis.
Misschien is het nuttiger om de oorzaken van zwartwerk aan te pakken i.p.v. nepstatuten te creëren, of mechanismen waarmee de staat haar eigen te hoge lasten op arbeid probeert te omzeilen?

Met Vivant in het kartel, kan dat geen probleem zijn om frisse ideeën op te doen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 30 april 2004, 13:06   #9
Bart Tommelein
 
 
Bart Tommelein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Misschien is het nuttiger om de oorzaken van zwartwerk aan te pakken i.p.v. nepstatuten te creëren, of mechanismen waarmee de staat haar eigen te hoge lasten op arbeid probeert te omzeilen?

Met Vivant in het kartel, kan dat geen probleem zijn om frisse ideeën op te doen.

Dat is ook de reden waarom dat kartel er gekomen is. Zoals ik elders gezegd heb, heeft vivant voor ons qua stemmenaantal weinig tot geen toegevoegde waarde, qua inbreng van ideeën voor het parlementaire debat over deze thema's zijn ze zeer belangrijk.
__________________
http://www.tommelein.be
Bart Tommelein is offline  
Oud 30 april 2004, 13:12   #10
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein
Een zwarte poetshulp of klusjesman bij u thuis is oncontroleerbaar.
En een blanke wel???

Sorry, flauwe mop maar ik kon het niet laten...
Bitweiser is offline  
Oud 30 april 2004, 13:23   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein
Een zwarte poetshulp of klusjesman bij u thuis is oncontroleerbaar.
En een blanke wel???

Sorry, flauwe mop maar ik kon het niet laten...
’t was dan ook een open doel hé.
Bobke is offline  
Oud 3 mei 2004, 04:16   #12
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Extra werkgelegenheid is miniem terwijl de kost voor de schatkist hoog list.

Is er echt niets anders te bedenken dan PWA, Dienstenchecks , enz.?

Echt werk, bijvoorbeeld door infrastructuurverbeteringen.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 7 mei 2004, 18:09   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Eén van de bedoelingen van het dienstencheque systeem is zwarte arbeid te witten. Het is beter om als overheid een beetje te betalen voor werk in bepaalde sectoren dan te moeten dulden dat ze allemaal in het zwart werken.
Een zwarte poetshulp of klusjesman bij u thuis is oncontroleerbaar. Het is arbeidsintensief werk en gebeurt bij de mensen thuis.
Ten eerste is het niet "een beetje betalen" maar gigantisch veel betalen!
Ten tweede is het niet zo dat er niet één een vast contract heeft en slechts kan bestaan zolang de dienstencheque bestaat. Eenmaal, al is het maar enkele maanden achtereen die cheque weg of problemen bij het uitbetalen en gans het luchtkasteel valt in elkander.
Hebt u al eens uitgedoktert waar gans dat circuit naartoe gaat?
Zal ik het zeggen? Verder bij de klanten doen in het zwart en aangebracht door jullie.
Mambo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be