Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2024, 17:12   #1
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.229
Standaard George-Louis Bouchez (MR): "Geen Vivaldi meer voor mij!"

INTERVIEW (volledige tekst), Het Laatste Nieuws, 11 maart 2024

Kersvers vader Georges-Louis Bouchez (MR) wil zijn kind niet laten opgroeien in een land dat achterop hinkt: “Het is één voor twaalf”

Georges-Louis Bouchez, de voorzitter van de Franstalige liberale partij MR en sinds twee maanden vader, denkt eraan om te verhuizen naar een land buiten Europa als er na de verkiezingen geen regeerakkoord uit de bus komt dat België sociaal-economisch grondig hervormt. “Ik wil mijn kind niet laten opgroeien in een land dat achterop blijft hinken,” zegt hij in een interview met HLN. “Het is geen vijf voor twaalf, maar één voor twaalf.”

Sander Van den Broecke 11-03-24, 06:01 Laatste update: 06:31

Zeggen dat Georges-Louis Bouchez graag in de media komt, is een open poort intrappen. Afgelopen week nog trommelde hij de pers twee keer samen voor nieuws over zijn verkiezingslijsten. Journalisten kunnen hem altijd bereiken en mogen hem ook alles vragen, zolang het niet over zijn privéleven gaat. “In een job als de mijne, schiet weinig tijd over voor een privéleven. Dat kleine stukje bewaar ik voor mijn naasten en mezelf, dat deel ik niet,” zegt hij. Zelfs over zijn pril vaderschap - op tien januari kregen Bouchez en zijn vriendin een zoontje - heeft hij nog geen letter gezegd. Ook nu niet. Maar de vraag of het vaderschap hem op politiek vlak anders naar de wereld doet kijken, gaat hij niet uit de weg.

“De geboorte van mijn zoon heeft alles dringender en concreter gemaakt. Niet dat ik vroeger een theoreticus was die geen voeling had met de realiteit - wel integendeel - maar wat ik vroeger w?*st, voel ik nu bijna fysiek. Er moet van alles veranderen, wil mijn kind kunnen opgroeien in een regio, een land, een continent dat vooruit gaat. Europa, België en zeker Wallonië hinken steeds meer achterop. We steken onszelf voortdurend stokken in de wielen. Alleen al het negativistisch gedoe over AI en andere nieuwe technologie. In plaats van dat te omarmen en er het beste van te maken, willen we die ontwikkeling al gaan afremmen. Nog even en we zijn helemaal voorbijgestoken door landen als China. Het is niet vijf voor twaalf, maar één voor twaalf. Het moet nu gebeuren, of we zijn te laat. Blijft alles bij het oude, dan hoeft het hier niet meer voor mij.”

Dan verhuist u naar Dubai, zoals u ooit al eens tussen pot en pint zou hebben gezegd?

“Dat is helemaal niet zeker, maar soms speel ik met dat idee, ja. Ik ga geen regio’s noemen, maar het zou een land buiten Europa zijn. Weg van de verstarring en van de verwendheid. Wij waarderen werken niet meer, wij verwachten te veel cadeaus, wij durven niet meer vooruit gaan.”

Een slechte verkiezingsuitslag voor MR in juni en u pakt uw valiezen?

“Dat gaat niet gebeuren, daar ben ik zeker van. Maar als er opnieuw een regeerakkoord uit de bus komt waarin geen knopen doorgehakt worden, waarin we niet voor de toekomst kiezen, waarin we niet durven hervormen, dan zal het idee om hier weg te gaan toch weer opduiken, vrees ik. We hebben nood aan een liberaal, rechts beleid. Ik heb geen zin in een herhaling van de voorbije vier jaar. Ik wil niet nog eens moeten voorkomen dat we een stommiteit begaan als het sluiten van de kerncentrales of het verhogen van de belastingen. Blij dat ik het gedaan heb, maar het was eigenlijk te gek voor woorden.”

Georges-Louis Bouchez en Alexander De Croo zijn niet de beste vrienden, maar ze vormen voor de verkiezingen wel blok . Bouchez: “We moeten geen vrienden zijn, we zijn professionals. En we moeten daar niet flauw over doen: we hebben elkaar nodig.”

U hebt met andere woorden geen zin in een herhaling van de regering De Croo.

“Ik heb inderdaad geen zin in nog eens Vivaldi.”

Deze week gaf u een persconferentie met Alexander De Croo. Open Vld en MR trekken met een min of meer gelijkaardig programma naar de kiezer en beloven elkaar ook na 9 juni trouw. Heeft het lang geduurd om de plooien tussen u en De Croo glad te strijken? U vond hem niet blauw genoeg, hij heeft zich blauw geërgerd aan uw sabotagepraktijken, vrienden zijn jullie niet echt.

“Natuurlijk hebben we gesproken, maar wij zijn geen kinderen, hè? Wij moet geen vrienden zijn, we zijn professionals. We zijn het over de fundamentele zaken eens, en we willen allebei het beste voor onze partij, de liberale beweging en de samenleving. En we moeten daar ook niet flauw over doen: op dit moment hebben we elkaar gewoon nodig. De MR kon de steun van Open Vld goed gebruiken in Brussel, Open Vld heeft er voordeel bij als het op nationaal vlak op de MR kan rekenen.”

Staatssecretaris Alexia Bertrand ruilde in 2022 de MR voor Open Vld, tot de grote colère van Bouchez, maar nu staat ze opnieuw op de Brusselse lijst van MR.

U wil goed scoren in Brussel omdat MR dan op nationaal vlak iets meer incontournable wordt. En dat is nodig, want in Wallonië heeft haast geen enkele partij zin om met u samen te werken.

“Ik ben liever populair bij de kiezer dan bij de andere politieke partijen.”

U hebt wel veel over voor Brussel. Het cadeau van Open Vld is staatssecretaris Alexia Bertrand, en zij neemt haar goede vriend Youssef Handichi mee. Dat zijn niet echt fans van u. Bertrand heeft u al vergeleken met een klein kind, en Handichi heeft u ooit een nar genoemd.
“Maar dat doet er toch niet toe? Wat ze van mij vinden, of beter wat ze ooit over mij hebben gezegd in een politiek spelletje, dat interesseert mij niet. Het zijn twee zeer capabele mensen die de waarden van de MR voor de volle honderd procent steunen. Dáár gaat het om, niet om mij.”

Youssef Handichi, vorige maand nog communist van de PTB, vandaag liberaal van MR. Bouchez: “Vroeger was hij buscchauffeur en vakbondsafgevaardigde, vandaag runt hij een eigen bedrijf. De realiteit heeft hem de ogen geopend.”

Bertrand heeft de MR in 2022 wel omgeruild voor Open Vld, tot uw grote colère, en haar kameraad Handichi was tot vorige maand lid én mandataris van de PTB. Een ex-communist op een MR-lijst: misschien kan u het zelf amper geloven.

“Ik heb natuurlijk lang met Youssef Handichi gepraat, dit is een proces van maanden, en geloof me: dat is een zuivere liberaal. Zo’n bocht van 180 graden lijkt veel mensen misschien onwaarschijnlijk, maar ik kom uit de donkerrode Borinage. Mocht ik niet geloven dat je linkse mensen kan overtuigen van de noodzaak van het liberalisme, dan was ik nooit in de politiek gestapt. Youssef Handichi was jarenlang buschauffeur en vakbondsafgevaardigde, maar nu runt hij al enige tijd een eigen schoonmaakbedrijf. Hij is ondernemer geworden, zijn perspectief is veranderd en de realiteit heeft zijn ogen heeft geopend. Van opportunisme is sowieso geen sprake: hij haalde in de vorige verkiezingen 14.000 stemmen, hij zat goed bij de PTB, hij had de MR niet nodig.”

Misschien bent u de platte opportunist. MR kan de 14.000 stemmen van Handichi wél gebruiken, natuurlijk.

“Een overtuigde liberaal die zoveel stemmen oplevert? Wat is daar plat opportunistisch aan? Ik zou toch gek zijn om die te weigeren?”

Sophie Wilmès zou de MR-lijst voor Brussel trekken, maar toen Charles Michel afzegde voor het kopmanschap van de Europese lijst, eiste ze die plaats op. Bouchez: “Dat was inderdaad anders dan gepland, maar ik kies altijd het beste voor de partij.”

Sophie Wilmès zou de Brusselse lijst trekken, maar nu Charles Michel heeft afgezegd als kopman voor Europa, eist Wilmès die plek op. En omdat zij de belangrijkste pion is van de MR, hebt u daar niks aan te zeggen.
“Sorry, maar de eerste pion, dat ben ik nog altijd. Ik ben de voorzitter. En ik kies altijd voor de beste oplossing voor de partij. Dat de samenstelling van de lijsten niet is gelopen zoals ik het had oorspronkelijk had gepland, dat klopt. We konden de keuze van Charles Michel niet voorspellen, maar ik begrijp ze. Je moet je aanpassen aan de realiteit.”

Hebt u de MR nog wel in handen?

(Lacht) “Kijk maar eens goed naar de lijsten en naar ons programma. Ik heb de partij hervormd en we boeken resultaten. Wat buitenstaanders van mij of mijn rol vinden, interesseert mij niet meer, eerlijk gezegd. Ik heb het altijd uit idealisme gedaan. Al de rest is bullshit. Toen ik als politicus begon, was ik nog blij met mijn foto in de kranten, met de aandacht, met mijn auto met chauffeur, met mijn statuut,... maar nu kan het me allemaal gestolen worden, en dat meen ik. En zoals ik al zei: als we blijven vasthouden aan de oude, foute recepten, dan zal ik dat bewijzen ook. Dan zeg ik de hele politiek zonder probleem vaarwel, ik kan meteen opnieuw als advocaat aan de slag.”

Uw tegenstanders maken nu al een kleine vreugdesprong.

“Ik zou daar toch nog mee wachten. De kiezer is niet dom. De mensen beseffen ook wel dat het anders moet.”
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 maart 2024 om 17:14.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 18:07   #2
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.431
Standaard

Georges-Louis Bouchez is goed bezig zo lijkt het.

Geen grijze muis maar een karakter.
Vecht voor de economische en culturele belangen van de Franstaligen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 18:18   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Bouchez heeft Vivaldi vier jaar laten aanmodderen in zijn gezelschap. Vier jaar te lang om nog geloofwaardig te zijn.

Nog even aanpappen met De Croo in Brussel zegt genoeg over zijn geloofwaardigheid.

Ik ben niet vergeten dat zijn eigen partij hem ei zo na buiten zwierde.

Dat hij maar rap naar Dubai verkast om daar voor advocaat van de duivel te spelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 18:19   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Georges-Louis Bouchez is goed bezig zo lijkt het.

Geen grijze muis maar een karakter.
Vecht voor de economische en culturele belangen van de Franstaligen.
Bouchez heeft enkel zijn eigenbelang voor ogen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 22:11   #5
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bouchez heeft enkel zijn eigenbelang voor ogen.
Daar is deze Knokke-ganger zeker niet vies van.

Daarin verschilt hij weinig met andere politici.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 13:22   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bouchez heeft enkel zijn eigenbelang voor ogen.
Wat een essentieel aspect zou moeten zijn van het liberalisme.

Iedereen streeft zijn eigenbelang na en men komt zo tot een zo groot mogelijke welvaart voor allen.

De 'onzichtbare hand' van Adam Smith.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 13:31   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat een essentieel aspect zou moeten zijn van het liberalisme.

Iedereen streeft zijn eigenbelang na en men komt zo tot een zo groot mogelijke welvaart voor allen.

De 'onzichtbare hand' van Adam Smith.
Dat klopt natuurlijk niet als je in een politiek machtsfunctie zit. Kijk maar naar Alexander DeCroo. Die is er ingeslaagd om onze welvaart compleet op te offeren voor zijn eigen carriere. 100 miljard heeft die carriere ons ondertussen al gekocht. Zijn eigenbelang zorgt niet voor een grotere welvaart voor allen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 14:16   #8
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt natuurlijk niet als je in een politiek machtsfunctie zit. Kijk maar naar Alexander DeCroo. Die is er ingeslaagd om onze welvaart compleet op te offeren voor zijn eigen carriere. 100 miljard heeft die carriere ons ondertussen al gekocht. Zijn eigenbelang zorgt niet voor een grotere welvaart voor allen.
De welvaart klotst hier over de plinten
Wintersport, op restaurant, tweede huis, kids op paardrijden, online shoppen, dikke suv, nieuwe keuken, cocaïne, pilletje, festivals, citytrips, een coach....

En nog is het niet genoeg...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 17:12   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.404
Standaard

Hij bedoelt eigenlijk dat hij naar Vlaanderen zal verhuizen, na de splitsing van la belziek.
Want daar zal welvaart gecreëerd worden door arbeid en door kapitaal.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 17:41   #10
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij bedoelt eigenlijk dat hij naar Vlaanderen zal verhuizen, na de splitsing van la belziek.
Want daar zal welvaart gecreëerd worden door arbeid en door kapitaal.
Maar dan zal hij wel Nederlands moeten leren.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 17:48   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij bedoelt eigenlijk dat hij naar Vlaanderen zal verhuizen, na de splitsing van la belziek.
Want daar zal welvaart gecreëerd worden door arbeid en door kapitaal.
Zal hij zijn lief meebrengen, diegene die aan de zee "sale Flamand" stond te krijsen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 17:56   #12
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zal hij zijn lief meebrengen, diegene die aan de zee "sale Flamand" stond te krijsen?
Die zal ook nog voor de rechter moeten verschijnen wegens racistische taal met het oogmerk te kwetsen..

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 maart 2024 om 17:56.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 18:00   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De welvaart klotst hier over de plinten.
Wintersport, op restaurant, tweede huis, kids op paardrijden, online shoppen, dikke suv, nieuwe keuken, cocaïne, pilletje, festivals, citytrips, een coach....

En nog is het niet genoeg...

In uw 'habitat' misschien wel, ja, maar in de buurt & wijde omgeving (b)lijkt de armoede alleen maar toe te nemen.

Hier belanden nogal véél 'losers' van de globalisering.

De 'quartiers BCBG' van de would be "Région ?* part entière" bevinden zich een flink eind verder ten oosten van het kanaal.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 18:11   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De welvaart klotst hier over de plinten
Wintersport, op restaurant, tweede huis, kids op paardrijden, online shoppen, dikke suv, nieuwe keuken, cocaïne, pilletje, festivals, citytrips, een coach....

En nog is het niet genoeg...
Citaat:
Zo'n 13 procent van de kinderen in België leeft in armoede. Dat blijkt uit een studie van de KU Leuven in opdracht van de Koning Boudewijnstichting. In die studie wordt niet gekeken naar inkomens, maar naar toegang tot 17 essentiële items voor ontwikkeling: denk aan fruit en groenten, boeken, vakantie of schoolexcursies. "De inkomens verbergen wat leven in armoede betekent voor kinderen: dat kunnen we met deze noden wel blootleggen", zegt armoede-expert Wim Van Lancker (KU Leuven).

In die cijfers zijn er grote regionale verschillen: het gaat over 21 procent in Brussel, 17,3 pocent in Wallonië en 8,5 procent van de Vlaamse kinderen.

Armoede is erfelijk

Uit het onderzoek komen een aantal risicofactoren voor armoede naar voren. Het risico is veel groter voor kinderen van wie de ouders bijvoorbeeld geen werk of een beperkt inkomen hebben, laagopgeleid zijn of huren. Een niet-EU-migratie-achtergrond blijkt ook een risicofactor. En opvallend: kinderen die vooral bij hun (alleenstaande) moeder wonen, lopen vier keer meer risico op armoede.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10...ft-in-armoede/

Magnette heeft laten horen hoe dat komt. Walen genieten liever van het leven dan te werken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 19:40   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Magnette wil premier worden van een regering zonder de N-VA, de VLD en de MR.

https://businessam.be/magnette-wil-n...itenspel-staa/

7 partijen volstaan al niet meer om een federale meerderheid te behalen. Welke partijen schieten er zonder de drie genoemde nog over om een regering te vormen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 20:08   #16
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Maar dan zal hij wel Nederlands moeten leren.
Niet in Knokke hoor.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In uw 'habitat' misschien wel, ja, maar in de buurt & wijde omgeving (b)lijkt de armoede alleen maar toe te nemen.

Hier belanden nogal véél 'losers' van de globalisering.
Ja er zijn verliezers van ons neo-liberalisme. Dat heb ik altijd onderkend. Maar het is een minderheid.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Magnette heeft laten horen hoe dat komt. Walen genieten liever van het leven dan te werken.
Daar hebben ze absoluut gelijk in.

De jongste Vlaamse generatie is het daarmee eens trouwens.
Die gaan echt niet meer zo hard werken als hun grootouders.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2024, 10:15   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

De jongste Vlaamse generatie is het daarmee eens trouwens.
Die gaan echt niet meer zo hard werken als hun grootouders.
Ben jij madam Soleil?

Citaat:
Met een werkgelegenheidsgraad van 76,8% leunt Vlaanderen het dichtst aan bij de doelstelling van 80%. Brussel en Wallonië volgen op ruime afstand met een werkgelegenheidsgraad van respectievelijk 66,5% en 65,5%. De werkgelegenheidsgraad van Brussel is de laatste drie jaar sterk gestegen en ligt in 2023 voor het eerst sinds de jaren ’90 hoger dan die van Wallonië (grafiek 5).
https://statbel.fgov.be/nl/themas/we...n-werkloosheid

Voor het gemak vergeet je dat de "Vlaamse generatie" massaal geïnfiltreerd werd door "nieuwe Belgen". Belgen die al vanaf het eerste studiejaar achter geraken omdat ze geen of te weinig Nederlands kenden, die hun achterstand nooit mee inhaalden, en dus zonder diploma afstudeerden. Met alle gevolgen van dien.

Voor jou is dat natuurlijk geen probleem want jij geeft Magnette gelijk die vindt dat zijn kiesvee liever geniet van het leven dan te werken. De Vlaamse werkezels werken wel voor de Waalse en Brusselse profiteurs.

Of waren de miljardentransfers van Vlaanderen naar Wallonië in de tijd van onze grootouders ook zo groot als vandaag?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2024, 10:18   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ben jij madam Soleil?



https://statbel.fgov.be/nl/themas/we...n-werkloosheid

Voor het gemak vergeet je dat de "Vlaamse generatie" massaal geïnfiltreerd werd door "nieuwe Belgen". Belgen die al vanaf het eerste studiejaar achter geraken omdat ze geen of te weinig Nederlands kenden, die hun achterstand nooit mee inhaalden, en dus zonder diploma afstudeerden. Met alle gevolgen van dien.

Voor jou is dat natuurlijk geen probleem want jij geeft Magnette gelijk die vindt dat zijn kiesvee liever geniet van het leven dan te werken. De Vlaamse werkezels werken wel voor de Waalse en Brusselse profiteurs.

Of waren de miljardentransfers van Vlaanderen naar Wallonië in de tijd van onze grootouders ook zo groot als vandaag?
Daarom trekken de scholen op niets meer, daarom wordt de lat steeds lager gelegd en niemand meer moet blijven zitten.
Omdat anders bepaalde groepen Belgen tot hun 18 in het eerste leerjaar blijven zitten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2024, 10:28   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Die zal ook nog voor de rechter moeten verschijnen wegens racistische taal met het oogmerk te kwetsen..
en dat in het openbaar, en ze waren met twee, bendevorming er ook nog bij,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2024, 10:47   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor het gemak vergeet je dat de "Vlaamse generatie" massaal geïnfiltreerd werd door "nieuwe Belgen". Belgen die al vanaf het eerste studiejaar achter geraken omdat ze geen of te weinig Nederlands kenden, die hun achterstand nooit mee inhaalden, en dus zonder diploma afstudeerden. Met alle gevolgen van dien.

....
Veel nieuwe Belgen houden zich bezig met de essentie van het leven: voortplanten.

Ze hebben de Vlamingen wijsgemaakt dat de essentie geld verdienen is in functie van het kapitalisme.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor jou is dat natuurlijk geen probleem want jij geeft Magnette gelijk die vindt dat zijn kiesvee liever geniet van het leven dan te werken....
Er is iets mis met genieten van het leven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Vlaamse werkezels werken wel voor de Waalse en Brusselse profiteurs.
Voor het laagbetaalde werk harde werk is geen Vlaming te vinden. Die kijken wel uit.

Of dacht jij serieus dat er nog Vlamingen in de fruitpluk en slachterijen actief waren.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be